Facebook na śniadanie

Ta kampania to konkretny przykład tego, jak efektywnym narzędziem może być Facebook także w działaniach dedykowanych small businessowi.
Mateusz Nowak ▲ 18 maja, 2015 ▲ około 2 minuty czytania

Ta kampania to konkretny przykład tego, jak efektywnym narzędziem może być Facebook także w działaniach dedykowanych small businessowi.

Tym razem w krótkim studium przypadku prezentujemy kampanię, którą zrealizowaliśmy dla częstochowskiego "Przepisu na ..." - miejsca, które specjalizuje się w obiadach domowych, a w ostatnim czasie postanowiło rozszerzyć ofertę o śniadania. Ta kampania to konkretny przykład tego, jak efektywnym narzędziem może być Facebook także w działaniach dedykowanych small businessowi.

Tło

"Przepis na ..." pozycjonuje się jako miejsce serwujące obiady domowe, oferując tradycyjne posiłki w umiarkowanym segmencie cenowym. Oryginalnym elementem strategii jest oferta posiłków sygnowana nazwą Fit, w przypadku których lokal akcentuje dietetyczny dobór składników i dla każdego z posiłków podaje dokładne wartości odżywcze.

Lokal nie posiada swojej strony internetowej, ale prowadzi stronę na Facebooku. Impulsem do podjęcia działania reklamowych on-line była decyzja o rozszerzeniu oferty o śniadania.

Strategia

Kluczowe pytanie, na jakie odpowiedzieć musieliśmy na etapie przygotowania strategii, dotyczyło tego kto właściwie jada śniadania poza domem i jakie wspólne cechy takiej grupy można wskazać. W zdefiniowaniu grup docelowych wykorzystaliśmy wiele różnych atrybutów, jak informacje o rodzaju wykonywanej pracy, aktywnościach cyfrowych i ewentualnych preferencjach co do innych lokali z tej branży.

Wdrożenie

Kampania trwała trzy tygodnie. W związku z brakiem strony internetowej klienta skupiliśmy się na dotarciu z komunikatem w obrębie FB. Optymalizowaliśmy więc po pierwsze zasięg kampanii, oraz zaangażowanie wokół poszczególnych kreacji reklamowych.
Bez wątpienia krytyczne dla skuteczności było także ustalenie godzin emisji reklam i dostosowanie komunikatów reklamowych do różnych pór dnia. Zależnie od pory, inaczej rozkładały się także akcenty między emisją reklam na desktopach i urządzeniach mobilnych.

Efekty

36%
wzrost obrotów w zakresie oferty śniadaniowej w ujęciu tygodniowym (trzeci tydzień kampanii do tygodnia poprzedzającego kampanię).

217
nowi fani "Przepisu" na Facebooku pozyskani w okresie kampanii

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Ponad połowa naszych klientów pochodzi z poleceń od wcześniejszych klientów..
Zaufali nam