Fitspiration: parę słów dla branży fit na FB

Działasz w branży fitness? Chcesz wyróżnić się na tle rosnącej konkurencji, dotrzeć do klientów, budować społeczność wokół swojej marki? Wykorzystaj potencjał jaki dają social media. Z pomocą tego artykułu poznasz szereg pomysłów, które pomogą Ci uczynić firmowy profil na Facebooku najlepszą wizytówką Twojej firmy.
Angelika Dąbek ▲ 26 sierpnia, 2016 ▲ około 9 minut czytania

Działasz w branży fitness? Chcesz wyróżnić się na tle rosnącej konkurencji, dotrzeć do klientów, budować społeczność wokół swojej marki? Wykorzystaj potencjał jaki dają social media. Z pomocą tego artykułu poznasz szereg pomysłów, które pomogą Ci uczynić firmowy profil na Facebooku najlepszą wizytówką Twojej firmy.

Działasz w branży fitness? Chcesz wyróżnić się na tle rosnącej konkurencji, dotrzeć do klientów, budować społeczność wokół swojej marki? Wykorzystaj potencjał jaki dają social media. Z pomocą tego artykułu poznasz szereg pomysłów, które pomogą Ci uczynić firmowy profil na Facebooku najlepszą wizytówką Twojej firmy.

Dążenie do zdrowego trybu życia, tzw. “bycie fit” to moda, która na dobre wpisała się w styl życia społeczeństwa - wolny czas coraz chętniej spędzamy aktywnie, w każdym większym mieście powstają kolejne siłownie i drużyny sportowe, a pakiety startowe na największe miejskie imprezy biegowe znikają w kilkanaście minut po ich udostępnieniu. Podobną popularnością cieszą się wszelkiego rodzaju sklepy i hurtownie ze zdrową żywnością.

Branża fitness to zatem wyjątkowe możliwości oparcia biznesu o trwały trend. Ale z drugiej strony - coraz większe ryzyko, ponieważ liczba tego typu firm ciągle rośnie, przy czym każda z nich stara się wyróżnić oferując bardziej nowoczesne/lepsze/tańsze usługi lub produkty. Marek specjalizujących się w sprzedaży kolorowych i modnych ubrań sportowych znajdziesz w sieci mnóstwo, podobnie jest z hurtowniami sprzedającymi suplementy i centrami fitness. W samej Częstochowie w najbliższym czasie pojawią się kolejne siłownie: Icon Fitness, Forma Fitness Klub na północy oraz siłownia w Galerii Jurajskiej.

Dlatego tak ważna jest efektywna komunikacja z klientem oraz idący z duchem czasu marketing takiego miejsca. Mamy tu oczywiście na myśli działania uwzględniające media społecznościowe i umiejętność dostarczania treści interesujących z punktu widzenia użytkownika.

To wartościowy content wsparty działaniami reklamowymi pozwala skutecznie budować rozpoznawalność marki i przekonać odbiorcę, że rzeczywiście jest ona w stanie zaoferować mu “coś” więcej niż konkurencja. Wystarczy pomysł. Tylko tyle i aż tyle. Ponieważ ostatecznie ustalenie spójnego, a jednocześnie interesującego kierunku komunikacji wcale nie jest tak prostym zadaniem.

Chwilowy niedobór pomysłów? ;) Zobacz nasze sugestie:

1. Angażuj fanów


Pewnie zdajesz sobie sprawę, że ilość fanów na profilu FB nie jest najważniejsza. Dzisiaj liczy się stopień zaangażowania, czyli polubienia, komentarze i udostępnienia. Możesz, a nawet powinieneś reklamować swój biznes, ale na fanpage’u postaraj się również o treści, za pomocą których ułatwisz integrację społeczności. Nic nie stoi na przeszkodzie, by część dyskusji, znajomości i wydarzeń, które dzieją się na co dzień w siłowni, przenieść do świata wirtualnego.
Jak zaangażować fanów? Zadawaj w postach pytania i proś czytelników o odpowiedź w komentarzach. Niech to będą sprawy związane z siłownią w rodzaju “Od kilku tygodni mamy nowy sprzęt. Mieliście już okazję na nim trenować? Jakie wrażenia? Piszcie w komentarzach :)!”. Jeżeli chcesz wprowadzić jakieś zmiany (zakup nowego sprzętu, nowe fit-przekąski i koktajle, zmiany w grafiku itd.) zapytaj fanów o zdanie. Ale rób tak tylko wtedy, kiedy będziesz miał zamiar naprawdę wziąć tą opinię pod uwagę. W przeciwnym razie klienci poczują się zlekceważeni!
Postaraj się odpowiadać na komentarze użytkowników. Dzięki temu będą wiedzieli, że naprawdę czytasz te opinie i chętniej będą komentowali posty pojawiające się w przyszłości.
Zachęcaj ludzi do dzielenia się zdjęciami i opiniami na temat firmy na Twoim fanpage’u. Sam nagrywaj filmiki z zajęć fitness w swoim klubie, publikuj je na firmowym profilu i zachęcaj do oznaczania się na zdjęciach. Każdy, kto zobaczy Twój fanpage, w pierwszej kolejności dostrzeże doskonałą atmosferę panującą w klubie.


2. Nie pokazuj firmy, a ludzi, którzy za nią stoją!

Zaangażuj w działania na FB pracowników - trenerów personalnych, instruktorów fitness, dietetyków, osoby odpowiedzialne za przygotowanie posiłków...Publikuj na osi czasu zdjęcia ukazujące ich zaangażowanie i serce we wkładaną pracę. Pomyśl nad cyklem postów, w których przedstawisz każdego członka ekipy - pozwól mu opowiedzieć o swoich kwalifikacjach i zainteresowaniach. Co stoi na przeszkodzie, by z pomocą dłuższego cyklu każdy z nich opowiedział o swojej drodze do świetnej kondycji, dobrego zdrowia i zdrowego stylu życia?
A może bohaterami zostaną sami klienci korzystający z usług Twojej firmy? Nic nie działa na motywację tak dobrze, jak zdjęcia i historie ukazujące niesamowite metamorfozy!


3. Pisz językiem wartości

Prowadzisz sklep internetowy z odzieżą i akcesoriami sportowymi? A może sprzedajesz pyszne, zdrowe artykuły spożywcze, odżywki i suplementy online, jesteś dietetykiem? Bez względu na to, w jakiej gałęzi branży fit działasz, najlepszym sposobem na dotarcie do swojej grupy docelowej jest tworzenie treści, które ją zainteresują:


Siłownie - świetnie sprawdzą się wpisy w rodzaju “pierwsze dni na siłowni - poradnik dla początkujących” lub seria krótkich filmików o tym, jak poprawnie korzystać z poszczególnych maszyn, wykonać martwy ciąg, porządny stretching czy rozgrzewkę.
Pisz w postach o zajęciach prowadzonych na siłowni - każdy początkujący chętnie dowie się, czym jest ABT czy TBC. Po jakimś czasie zbierz zdjęcia do jednego albumu, tak aby każdy mógł je znaleźć w jednym miejscu.
Nie zapominaj, że Facebook to dzisiaj jedno z najszybszych narzędzi służących komunikacji z klientami. Organizujecie zabawę integracyjną? Jedna z trenerek zachorowała i nie poprowadzi zajęć? Informuj o tym na fanpage’u!


Odzież i akcesoria sportowe - to, że sprzedajesz ubrania nie znaczy, że musisz pisać tylko o nich! Poza contentem koncentrującym się na modzie sportowej, możesz np. rozszerzyć tematykę fanpage’a o pielęgnację i dobry wygląd na siłowni. Twórz wpisy poradnikowe! Dziewczyny chętnie zobaczą, jak krok po kroku wykonać fryzurę, która wytrzyma najcięższy trening cardio albo modne ćwiczenia na trampolinach! Pisz o tym, jak dbać o skórę, higienę i świeżość przy aktywnym trybie życia. Napisz posta o czystości w siłowni  i przy okazji zaproponuj piękne ręczniki, które masz w ofercie.


Suplementy, odżywki - w swoich postach odnoś się do stereotypów, jakie narosły wokół branży suplementów. Pisz o tym, dlaczego każdy, kto trenuje, powinien wspomagać się odpowiednią suplementacją. Przekonuj, że kobiety również powinny zadbać o właściwą suplementację! Stwórz na fanpage’u kompendium wiedzy na ten temat. Czy się różni izolat białka od koncentratu? Co się kryje za skrótem BCAA?  Wiele osób tego nie wie! Napisz o tym w postach lub nagraj serię krótkich filmików.


Zdrowe produkty spożywcze - sprzedajesz zdrowe jedzenie? To świetnie! Fani zdrowego trybu życia tak naprawdę jedzą dużo, kochają gotować i rozmawiać o jedzeniu, mają bzika na punkcie odkrywania nowych smaków, produktów sezonowych i tzw. superfoods.
Niech twój fanpage będzie pełen smakowitych, a jednocześnie prostych przepisów na szybkie i zdrowe dania. Zaproś do współpracy blogerów kulinarnych, zaopatrz ich w swoje produkty i pozwól robić swoje. Publikuj przepisy na fanapge’u, stwórz cykl postów o superfoods - jakie są ich właściwości, dlaczego warto spożywać je codziennie. Może wydacie ebooka i będziecie go udostępniać za darmo wszystkim, którzy dokonają zakupów w waszym sklepie?  


4. Dziel się wiedzą

To najlepsze, czym możesz przekonać do siebie ludzi. Nie bój się dzielić swoją wiedzą. Tak, za darmo. Wierz mi, w zamian otrzymasz coś o wiele bardziej cennego - stopniowe budowanie wizerunku eksperta w swojej dziedzinie. A stąd już prosta droga do rosnącej liczby odbiorców, a w końcu - klientów.
Jesteś dietetykiem? Pisz o żywieniu. Uświadamiaj ludzi w tym, że zdrowe jedzenie to nie tylko sposób na lepszą sylwetkę, ale (przede wszystkim) jedyny sposób na zachowanie zdrowia i kondycji w dzisiejszym zabieganym świecie!
Pisz o nietolerancjach pokarmowych, obalaj mity dotyczące diet i jedzenia. Tłumacz, dlaczego szczupły nie zawsze oznacza zdrowy, czym są złe tłuszcze w diecie i gdzie szukać tych dobrych. Opisuj właściwości superfoods. Proponuj zdrowe zamienniki niezdrowych produktów (miłka abisyńska zamiast białej mąki lub karob zamiast kakao i czekolady).
Publikuj przepisy, stwórz cykl o zdrowym odżywianiu dla studentów (wiadomo, tanio i szybko). Możliwości jest mnóstwo!


5. Współpracuj z influencerami

Znasz blogerów kulinarnych, a może takich specjalizujących się w tematyce fitness? Zaproś ich do współpracy polegającej na tworzeniu cyklu wpisów poradnikowych lub filmików z treningami.
Pamiętaj, że nie musisz szukać daleko - zamiast szukać kontaktu do najbardziej popularnych blogerów lub vlogerów radzimy poszukać mikroinfluencerów, czyli osób cieszących się popularnością np. w tym samym mieście, mającą duże ilości followersów w mediach społecznościowych.

Oto nasze pomysły na content w branży fitness, dzięki którym zyskasz szansę na zbudowanie zaangażowania i społeczności wokół swojego biznesu. Ale nie zapominaj o innych ważnych elementach efektywnego profilu na FB takich jak jasny i mierzalny cel, skrupulatnie opracowana strategia i działania reklamowe!

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Ponad połowa naszych klientów pochodzi z poleceń od wcześniejszych klientów..
Zaufali nam