Odsłaniamy karty! Jak agencja robi Facebooka?

Prowadzenie kanału, kampanie reklamowe, content marketing i najważniejsze, czyli komunikacja z odbiorcami w mediach społecznościowych? Wiesz już, jak trudne i angażujące mogą być te zadania i zastanawiasz się nad współpracą z agencją, ale nie wiesz jak to wygląda w praktyce? Przeczytaj poniższy artykuł, w którym na własnym przykładzie opisujemy relację klient-agencja krok po kroku!
Mateusz Nowak ▲ 12 października, 2016 ▲ około 6 minut czytania

Prowadzenie kanału, kampanie reklamowe, content marketing i najważniejsze, czyli komunikacja z odbiorcami w mediach społecznościowych? Wiesz już, jak trudne i angażujące mogą być te zadania i zastanawiasz się nad współpracą z agencją, ale nie wiesz jak to wygląda w praktyce? Przeczytaj poniższy artykuł, w którym na własnym przykładzie opisujemy relację klient-agencja krok po kroku!

Prowadzenie kanału, kampanie reklamowe, content marketing i najważniejsze, czyli komunikacja z odbiorcami w mediach społecznościowych… Wiesz już, jak trudne i angażujące mogą być te zadania i zastanawiasz się nad współpracą z agencją, ale nie wiesz jak to wygląda w praktyce? Przeczytaj poniższy artykuł, w którym na własnym przykładzie opisujemy relację klient-agencja krok po kroku!


Czy agencja jest potrzebna?

Są osoby z naturalną "smykałką" do mediów społecznościowych, bądź komunikacji jako takiej. Zdarzają się w związku z tym firmy, w których komunikacja na Facebooku prowadzona jest w pełni profesjonalnie bez angażowania “ludzi z zewnątrz”.

Często jednak jest tak, że właściciel, osoby decyzyjne lub po prostu pracownik oddelegowany do tego zadania nie ma pomysłu na prowadzenie firmowego profilu, a tym bardziej kompetencji, by wcielić go w życie. W takiej sytuacji pomoc agencji może się okazać nieoceniona.


Początek

Wszystko zaczyna się od rozmowy. Na samym początku interesuje nas Twoja marka i jej cele w obszarze komunikacji. Jakie wartości, w jaki sposób i komu mają być zakomunikowane? I kluczowa kwestia: Jakie działania ze strony odbiorcy chcemy uzyskać?

Na tym etapie, najprostsza droga do celu wiedzie przez Strategię Marki, która jasno definiuje odpowiedź na większość z powyższych pytań. Jeżeli nie posiadasz takiego dokumentu, przygotuj się na serię pytań z naszej strony. Pozwolą nam one zbudować obraz tego, do czego powinniśmy zmierzać w prowadzonej komunikacji.

Analizie poddajemy również dotychczasowe działania marki. Na ich podstawie staramy się wyciągnąć  jak najwięcej wniosków do dalszej pracy.


Plan

Na podstawie uzyskanych informacji tworzymy operacyjny plan działania. Wiemy już dokładnie kto będzie odbiorcą komunikatu, znamy jego treść i wiemy dużo o potencjalnej konkurencji. 

Przystępujemy do opracowania tematyki i typów wpisów na FB. Projektujemy także digital branding dla Twojej strony, czyli szablony grafik z których będziemy korzystać, a które są zgodne z aktualnym brandingiem firmy. 

Doradzamy, które treści warto będzie wesprzeć budżetem reklamowym i jakie inne zaawansowane działania reklamowe mogą przynieść pożądany skutek. Wspólnie decydujemy jakiego rodzaju wsparcia z Twojej strony będziemy potrzebować do realizacji ustalonego celu.


Fanpage: czas start!

Kiedy wszystko jest gotowe, przejmujemy odpowiedzialność nad kanałem Twojej marki. Teraz nasze zadanie polega na tym, aby wszystkie ustalone założenia wprowadzić w życie: obserwować i mierzyć efekty, wyciągać wnioski i dokonywać ewentualnych zmian pozwalających na osiągnięcie ustalonego celu.

Od tego momentu będziemy potrzebowali “sztywnego łącza” z osobą wytypowaną do takiego kontaktu w Twojej firmie.

Z dużym wyprzedzeniem przedstawimy plan postów na dany miesiąc, a następnie - gotowe wersje robocze wpisów na każdy nadchodzący tydzień. Publikacja następuje najczęściej dopiero po uzyskaniu akceptacji od klienta.

Istotna jest dla nas każda informacja, która pozwoli na lepsze zrozumienie Twojej branży. Wyobraź sobie sklep internetowy z ubrankami i akcesoriami dla dzieci. Dzięki ścisłej komunikacji z klientem dokładnie wiemy, które kategorie produktów zyskują na popularności w trakcie roku i odpowiadamy na to zainteresowanie. Staramy się je również dodatkowo stymulować poprzez modelowanie na bieżąco tematyki na FB.

Im dłużej będziemy zaangażowani we współpracę z Twoją marką, tym lepiej poznamy oczekiwania i sposób zachowania jej fanów. Dodając do tego nasze kompetencje związane z samym funkcjonowaniem FB, zmieniającymi się formatami treści, aktualizacjami algorytmu decydującego o zasięgu treści itp. będziemy w stanie sami proponować i inspirować nowe działania, które przyniosą korzystne efekty.


Interakcje!

Ważnym elementem naszej pracy jest również komunikacja z fanami. Odpowiadamy na wiadomości prywatne, posty publikowane na stronie, komentarze oraz opinie. Coraz częściej klienci wykorzystują profil społecznościowy firmy do zapytań o konkretny produkt lub usługę, promocję, możliwość rezerwacji itd. Kanał na FB może być też sposobem na optymalizację procesu obsługi klienta.

Zakres naszego wsparcia pod tym kątem jest w pełni elastyczny i zależy tylko i wyłącznie od potrzeb klienta. Nie tak dawno temu wiadomość prywatna na jednym z kanałów, który obsługujemy, zaowocowała możliwością podjęcia pracy dla osoby, która chciała skontaktować się w tej sprawie z naszym klientem (mimo że na samym FB nie pojawiło się ani słowo o prowadzonej rekrutacji).

Dzięki Monice Czaplickiej wszyscy wiedzą, że na FB zdarzają się czasem sytuacje kryzysowe ;) Najczęściej problematyczne zdarzenie ma miejsce “offline”, ale ujście znajduje właśnie na Facebooku. Na każdą negatywną opinię lub komentarz odpowiadamy jak najszybciej, aby potencjalny kryzys zażegnać jeszcze “w zarodku”. W takich sytuacjach również możesz liczyć na nasze wsparcie i kompleksową propozycję rozwiązania po wspólnej analizie problemu.

Prawdziwym wyzwaniem są profile o kontrowersyjnej tematyce bądź takie, które z definicji posiadają grupę oponentów. Prowadząc fanpage marki z branży łowieckiej od samego początku przykładaliśmy ogromną wagę do tworzenia wyważonych treści i ubierania ich w graficzny przekaz redukujący ryzyko hejtu. Z powodzeniem zrealizowaliśmy nawet konkurs, który cieszył się zainteresowaniem fanów.


Na zakończenie...

Wszystkie powyższe działania muszą znaleźć odwzorowanie w liczbach, dlatego z naszych działań otrzymasz raz w miesiącu raport pokazujący efekty prowadzonej komunikacji.

Tak w skrócie może wyglądać współpraca z agencją. Chcesz wiedzieć więcej? A może chciałbyś nawiązać współpracę właśnie z nami? Kliknij w małą niebieską ikonkę w prawym dolnym rogu, bądź zadzwoń do nas dziś :). Porozmawiajmy!

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Ponad połowa naszych klientów pochodzi z poleceń od wcześniejszych klientów.
Zaufali nam