Grupy na Facebooku - prosty przewodnik cz.2

W drugiej części naszego przewodnika po grupach na Facebooku dowiesz się, co powinna zawierać najprostsza strategia. Przewodnik po tworzeniu grupy i podpinaniu jej pod stronę FB dostaniesz od nas w prezencie.
Angelika Dąbek ▲ 02 sierpnia, 2017 ▲ około 4 minuty czytania

W drugiej części naszego przewodnika po grupach na Facebooku dowiesz się, co powinna zawierać najprostsza strategia. Przewodnik po tworzeniu grupy i podpinaniu jej pod stronę FB dostaniesz od nas w prezencie.

W drugiej części naszego przewodnika dowiesz się, co powinna zawierać najprostsza strategia dla grupy na Facebooku. Tutorial dotyczący tworzenia grupy i podpinania jej pod stronę FB dostaniesz od nas w prezencie.

Czy potrzebna ci będzie strategia?

Potraktuj powyższy podtytuł jako pytanie retoryczne. :) Chociaż atmosfera na grupie jest o wiele bardziej “luźna”niż na stronie FB i sprzyja spontaniczności, to efektywne budowanie społeczności powinno iść w parze z ustalonym wcześniej planem. Poznaj kilka zasad:

  • Grupa powinna mieć swój cel - wróć do korzyści posiadania grupy, które wymieniliśmy w części pierwszej naszego przewodnika i pomyśl, na czym zależy ci najbardziej.
  • Na grupę trzeba mieć pomysł - nikt nie dołączy do Twojej grupy, jeżeli dasz jej nazwę swojej firmy lub marki i będziesz publikować jedynie treści ofertowe. Zastanów się, jaki ogólny temat może łączyć Twoich potencjalnych klientów. Jeżeli masz sklep z ekologiczną żywnością, możesz stworzyć grupę o zdrowym stylu życia. Posiadasz gospodarstwo agroturystyczne pod Olszanicą? Może stworzysz w sieci miejsce dla miłośników Bieszczad? Prowadzisz prywatne przedszkole? Grupa będzie świetnym miejscem do wymiany kontaktów z rodzicami zapisanych dzieciaków.
  • Grupa powinna mieć plan - doceniamy spontaniczność, ale o wiele więcej czasu zaoszczędzisz, jeżeli zawczasu pomyślisz o cyklicznych liniach postów albo zagadnieniach. Przygotuj tematy wpisów na pierwszy miesiąc lub dwa. Mniej więcej tyle daj sobie czasu na rozruszanie grupy.
  • Grupa powinna mieć regulamin - ustal zasady panujące na swoim podwórku. Spisz je i zadbaj o to, aby każdy mógł je przeczytać (opublikuj regulamin w opisie grupy oraz w poście “przypiętym” na górze strony.
  • Grupa potrzebuje promocji - jeżeli chcesz ludzi na swojej grupie, musisz im o niej powiedzieć. Nie zapominaj o promowaniu grupy na swojej stronie FB. Wiele dobrego mogą też przynieść działania offline. Jeżeli tylko masz okazję, mów klientom o grupie i opowiadaj o tym, jakie korzyści mogą osiągnąć dzięki dołączeniu do niej.

Nowa grupa krok po kroku

Jak założyć grupę:

1. Kliknij ikonę strzałki w prawym górnym rogu strony głównej i wybierz opcję Utwórz grupę.

2. W formularzu nadaj nazwę swojej grupie, dodaj pierwszych członków i ustaw jej status prywatności. Masz do wyboru trzy opcje:

  • grupa otwarta - każdy widzi grupę, jej członków oraz wszystkie publikowane posty
  • grupa zamknięta - każdy może wyszukać grupę i sprawdzić kto do niej należy, ale tylko członkowie mogą widzieć posty
  • grupa tajna - tylko członkowie mogą znaleźć grupę i widzieć posty

Podpinanie grupy do strony FB

Możesz publikować posty na grupie jako strona FB. Grupa może być też widoczna w zakładce "Grupy" na Twojej stronie. Zobacz jak to zrobić: 

1. Przejdź na stronę FB i kliknij w zakładkę "Ustawienia" w prawym górnym rogu.

2. Wybierz zakładkę "Edytuj stronę" po lewej stronie ekranu.

3. Przejdź na sam dół i wybierz przycisk "Dodaj kartę".

4. Wybierz z listy sekcję "Grupy".

5. Przejdź z powrotem na swoją stronę FB. Kliknij w sekcję "Grupy".

6. Jeżeli jeszcze nie masz grupy, kliknij przycisk "Utwórz grupę" i postępuj zgodnie z instrukcjami Facebooka.

7. Jeżeli masz więcej niż jedną grupę, zaznacz tą, którą chcesz podpiąć do strony FB i wybierz przycisk "Połącz grupę".

Gotowe. Od tech chwili publikujesz posty na grupie jako strona FB.

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Otrzymasz szczegółowy plan i wycenę bez zobowiązań.
Zaufali nam