Marketing internetowy w 2019

W jakim kierunku podąży branża w nadchodzących miesiącach? Które trendy najmocniej dadzą o sobie znać w 2019 roku i na jakim aspekcie marketingowych wyzwań i codziennej pracy warto się koncentrować? Zapytaliśmy najlepiej zorientowanych - poznajcie opinie i plany ekspertów - praktyków.
Angelika Dąbek ▲ 14 stycznia, 2019 ▲ około 8 minut czytania

W jakim kierunku podąży branża w nadchodzących miesiącach? Które trendy najmocniej dadzą o sobie znać w 2019 roku i na jakim aspekcie marketingowych wyzwań i codziennej pracy warto się koncentrować? Zapytaliśmy najlepiej zorientowanych - poznajcie opinie i plany ekspertów - praktyków.

Mateusz Nowak, CEO, Niebieski Lis

Spodziewam się konsekwentnego wzrostu znaczenia takich technologii jak Machine Learning / Deep Learning w pracy marketera online. Coraz więcej zadań wykonywać będą za nas lepiej i skuteczniej algorytmy i mam tu na myśli nie tylko optymalizację zakupu powierzchni reklamowej, gdzie już teraz w dużej mierze polegamy na tym, co wiedzą o ludziach w internecie algorytmy przetwarzające petabajty danych. Z ciekawością obserwuje powolne wkraczanie tych technologii również do zadań ściśle kreatywnych i czekam na moment, gdy na ostateczny wpływ kreacji równie dużą rolę będzie miał człowiek jak i program, który wykorzystując machine learning “nauczy się” w kilka minut po jaki przekaz należy sięgnąć w określonym przypadku na bazie danych z przeszłości.


Jeśli chodzi o nasza agencję, to przed nami kolejny rok intensywnego rozwoju. Wprowadziliśmy się do nowego biura, powiększamy zespół i pozostajemy bardzo mocno skoncentrowani na rozszerzaniu kompetencji, które od zawsze zapewniały nam przewagę konkurencyjną. W niewielkim, zwinnym zespole wypracowaliśmy wspólnie w ostatnim roku procesy, które pozwalają nam w przewidywalny i powtarzalny sposób dostarczać wartość klientom. Chcemy zacząć mocniej komunikować historie sukcesów naszych partnerów i zacząć rywalizować z większymi agencjami ze Śląska i południa Polski.

Kinga Odziemek, Owner, Brainy Bees

W 2019 marketerzy stoją przed trudnym zadaniem znalezienia „golden mean” między automatyzacją procesów, nowymi technologiami, a personalizacją w podejściu do klienta i stałą pracą nad swoistym user experience. Ma to zastosowanie do każdego działania marketingowego i za wyzwanie stawiam odpowiednie proporcje tych procesów. W BB już wdrażamy narzędzia wykorzystujące AI, nie oddamy jednak obsługi klienta wyłącznie botom ;)

To, co liczy się i w marketingu i dla naszych klientów, to elastyczność i możliwość adaptacji: właśnie na to stawiamy w tym roku, optymalizując działanie agencji i powiększając już bardzo dobry zespół. Pracujemy niemal wyłącznie w języku angielskim, w 2019 skupiamy się na rynkach zagranicznych, na których już z powodzeniem działamy dzięki m.in. dobrej znajomości rynku brytyjskiego i równie dobrym rekomendacjom. ;)

Chcemy też więcej szkolić: 2019 rozpoczęliśmy od kilku wystąpień, od konferencyjnych (Marketing w Farmacji), przez zamknięte i dedykowane, po szkolenia w ramach kursu Certyfikowany Social Media Manager. Szkolimy nie tylko w Polsce, ale o tym na razie ciiii... ;)

Anna Ledwoń-Blacha, Co-founder & Dyrektor kreatywny, More Bananas

Ciężko ocenić mi w jakim kierunku podąży branża, bo tak jak i trendy, tak generalizowanie drogi jaką obiorą firmy i marketerzy to dla mnie poniekąd zawsze, niestety, wróżenie z fusów. Mam nadzieję jednak, że skoncentrujemy się na Człowieku i podejściu #Humanfirst, które jest mi niezwykle bliskie w działaniach marketingowych co zawsze podkreślam. Więc i w naszej firmie na pewno położymy na to nacisk. Czy to w przypadku kontaktu z Klientami czy ich obsłudze, czy to jeżeli chodzi o samych pracowników i budowanie atmosfery w firmie, aż po same działania prowadzone w kampaniach. Cenimy sobie również to, że #KarmimyWiedzą ludzi, więc na pewno będziemy chcieli się rozwijać w stronę szkoleń i edukacji. Nie zapominając o tym, że jedyną solidną podstawą do szkoleń wcale nie jest obycie sceniczne i charyzma, a przede wszystkim WIEDZA, DOŚWIADCZENIE i CODZIENNA PRACA Z KLIENTEM.  Nie chcemy mówić, że skoncentrujemy się na konkretnym wycinku pracy marketingowca, trendzie czy dziale marketingu. Podstawowy dla nas cel to zadowolenie Klienta i przede wszystkim JEGO CELE - na to będziemy kłaść nacisk elastycznie się dopasowując. Wyzwanie? Połączyć cele Klienta z ludzkim podejściem do marketingu, ale od czego jest edukacja. Sky is no limit!

Maciej Woźniak, Założyciel & Prezes Zarządu, Agencja Whites

2019  będzie rokiem wzmacniania duopolu Google-Facebook, kosztem innych graczy rynku reklamowego, szczególnie wydawców mediów internetowych. W świecie agencyjnym będą zyskiwali gracze, którzy postawią na rozwój kompetencji twardych - technologii i narzędzi w obszarze Machine Learning i Data Science. W Whites od kliku miesięcy mocno rozwijamy własny dział Badań i Analiz, który pracuje nad własnymi narzędziami i metodami z zakresu Big Data, szczególnie w zakresie SEO.

Szymon Pieczyński, dyrektor zarządzający & co-founder, KAVA studio

W jakim kierunku podąży branża w 2019 roku? Od kilku lat obserwuję rozwijający się trend wysokiej specjalizacji podmiotów. Myślę, że powoli odchodzimy od czasów, w którym jedna agencja oferowała kompletny zakres usług – wykonywanych przez programistów, seowców, projektantów, kreatywnych, event managerów czy realizatorów.

Aby utrzymać najwyższą jakość, dziś musimy zacząć pracować w „konstelacjach”, posiadając w swojej sieci różnorodnych partnerów – najlepszych profesjonalistów w konkretnych dziedzinach, którzy, w razie potrzeby, uzupełniają swoje kompetencje. Widać to już bardzo dobrze po rynku software house’ów i myślę, że czeka to również branżę kreatywną. Dlatego kluczową rolę będą odgrywali w firmach ludzie, którzy potrafią „łączyć kropki” w całość… – szczególnie w nadchodzącym powoli kolejnym kryzysie :)

Zmieniają się też oczekiwania klientów – ci najbardziej cenią naturalność i autentyczność rozumianą jako pokazywanie produktów i marek takimi, jakie są naprawdę. Trend na 2019 rok to zdecydowanie stawianie na prawdomówność, a nawet śmiałość podejmowania trudnych tematów (o ile wpisuje się to w DNA marki – nic na siłę!).

Na czym jako Kava będziemy koncentrowali się w najbliższych latach i jakie cele będą dla nas ważne? Od kilku miesięcy do codziennej pracy wdrażamy zwinne metody zarządzania. Chcemy edukować naszych klientów, że takie podejście jest korzystne przede wszystkim dla nich – dzięki niemu z jednej strony mamy przemyślane insighty i big idee, a z drugiej – umożliwia nam natychmiastową weryfikację rynkową za sprawą wdrażania mechanizmu MVP nawet najśmielszych pomysłów.
Nasz cel to bycie mocnym partnerem i towarzyszem dla klienta, chcemy wspólnie z nim się uczyć i na podstawie informacji zwrotnych rozwijać działania komunikacyjne. Dalej pozostajemy agencją full-service z naciskiem na strategię, ale w rozumieniu umiejętności dobierania wyspecjalizowanych i zaufanych partnerów niezbędnych do realizacji danego projektu.

Grzesiek Borowiecki, Nadsztygar Marketingu w WUNDERTEAM

Jak co roku będziemy mieli rok „mobile”, który stał się już pewnego rodzaju symbolem wartości wszystkich prognoz na 2019. Trudno cokolwiek zakładać - jedyne co powinno się liczyć to bezpieczne przystanie, które sprawdziły się w ostatnim roku. Na podbijanie "nowych lądów" - testowanie, wprowadzanie zmian - jak co roku rekomendujemy przeznaczyć do 20% budżetu. Od jakiegoś czasu marketerzy stawiają na LinkedIn, który w naszej ocenie dalej sprawdza się bardziej w personal brandingu niż w budowaniu silnej pozycji branding w rodzaju Apple czy - zawężając się do polskiego podwórka -  ING Banku Śląskiego.
W reklamie displayowej na pewno warto zwrócić uwagę na formaty wertykalne - w ostatnich miesiącach 2018 nawet YouTube zdecydował się wprowadzić je do swojej oferty. Jest jeszcze jedna rzecz tak pewna, jak rok „mobile”.  To to, że już w pierwszych miesiącach roku pojawią się prognozy o śmierci Facebooka. Po raz kolejny.

Co na to WUNDERTEAM? My niezmiennie od początku istnienia naszej górniczej agencji kreatywnej wdrażamy filozoficzną strategię FIT. W 2019 planujemy jeszcze częściej kontemplować na ten temat. W dużym uproszczeniu mówi ona: fedruj insighty (obserwacje o Klientach), generuj ponadczasowe idee, używaj mądrze technologii a Twoja marka zawsze będzie w dobrej kondycji. Dlatego obserwujemy działania na TikTok, IgTV, Twitchu. Zakładamy drużynę eSportowa (piwny ping pong) i uczymy się języka Pokolenia XD, czyli nowego znaczenia słowa „dzban” i innych podobnych „sztosów".

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Ponad połowa naszych klientów pochodzi z poleceń od wcześniejszych klientów..
Zaufali nam