Jesteśmy agencją digital

Skalujemy sprzedaż online marek modowych

Poproś o kontakt
lub zadzwoń teraz ☎ +48 737 138 848

Dlaczego większość marek modowych jest nierentowna?

Pomagając przez ostatnie lata przejść wielu markom drogę ze świata marketingowego chaosu do wzrostu napędzanego efektywną komunikacją, zaobserwowaliśmy pięć głównych grzechów branży fashion.

  • 1. Wiara, że marketing modowy = PR ↓

    Pozyskiwanie gwiazd do współpracy, zdjęcia “na ściankach”, aktywność marki na eventach branżowych czy obecność w mediach tradycyjnych - to wszystko na pewno istotne elementy życia marki modowej. Niestety, stanowią tylko wycinek niezbędnych działań, a zbyt często pochłaniają niemal całą uwagę brand managerów. Jeśli dodatkowo nie są poparte strategią i nie towarzyszy im efektywne zarządzanie budżetami online, pozostają powierzchownymi ozdobami bez realnego przełożenia na wyniki sprzedażowe. Dobrze czujące świat mody agencje i specjaliści PR potrzebują uzupełnienia kompetencjami zorientowanymi na dwa obszary: strategiczne projektowanie marki i komunikacja online.

  • 2. Brak strategii marki i strategii komunikacji ↓

    Marketing z pominięciem procesu budowy marki (zawierającego analizę otoczenia konkurencyjnego czy badania jakościowe z udziałem przedstawicieli grupy docelowej), to najprostsza droga do szybkiej porażki. Branża fashion to jedna z najmocniej nasyconych kategorii rynkowych. Nie ma żadnych szans, by wszystkie istniejące projekty modowe przetrwały, a niemal każdego dnia na rynku pojawiają się kolejne. Po co kolejna marka modowa? Czy masz odpowiedź na to pytanie? Jak uzasadnia ją strategia marki i komunikacji?

  • 3. Uzależnienie od promocji i rabatów ↓

    Jesteśmy realistami. Rabaty są skutecznym i powszechnie oczekiwanym bodźcem zakupowym, zwłaszcza przy okazji poszukiwania odzieży czy obuwia. Jednak brak rozwagi w ich proponowaniu to najkrótsza droga do dewaluacji marki i marginalizacji sprzedaży po regularnych cenach. Jak we wszystkich działaniach marketingowych także i tu niezbędna jest zatem przejrzysta strategia, która pozwala odpowiadać na oczekiwania klientów bez uszczerbku dla marki.

  • 4. Uzależnienie od marketplace'ów ↓

    Dywersyfikacja kanałów sprzedaży jest dobra tak długo, jak własny e-commerce utrzymuje dominującą pozycję i zapewnia bezpieczny wzrost marki. W każdym innym serwisie sprzedażowym, bez względu na to jak wiele przychodów potrafi on chwilowo wygenerować, marka pozostaje jedynie gościem. A jako gość jest w pełni zależna od aktualnej strategii marketplace’u, podatna na każdą zmianę algorytmu, ekspozycji czy stawkę prowizji. Łatwo w takich okoliczność popaść w bezwładność i skazać się na porażkę w starciu z konkurencją działającą według własnej strategii.

  • 5. Brak kompetencji analitycznych ↓

    Słabe kompetencje analityczne, brak wyznaczonych KPI i brak precyzyjnego modelu ich pomiaru - to częste przyczyny słabej efektywności działań reklamowych w branży modowej. Mierzyć w online można dziś wszystko, sztuką staje się odpowiedni dobór wskaźników z osadzeniem ich na poszczególnych etapach lejka sprzedaży wraz z towarzyszącymi mikrokonwersjami. Z naszych doswiadczeń odpowiednie wdrożenie analityki pozwala zwiększyć efektywność wydatków na marketing nawet 8-krotnie.

Przeczytaj case study

Poznaj nasze doświadczenia

Case study: Od wizji do marki fashion

Wyzwanie

Czysta karta plus wizja dwójki założycieli. W tym projekcie odpowiadaliśmy za przygotowanie strategii dla powstającej marki fashion, koncepcję i launch premiery pierwszej kolekcji oraz komunikację na Facebooku i Instagramie.

Efekty

→ Osiągnięcie poziomu break/even siedem miesięcy po premierze marki

Przeczytaj case study

Nasze kompetencje

Zobacz, w czym możemy Ci pomóc

Brand Strategy

Wyróżnij się i zbuduj markę, która przyciągnie do siebie unikalną narracją i wniesie wartość do świata mody. Zmieniamy pomysły w spójną długofalową wizję.

Brand Campaign

Nie pozwól na znudzenie - zaskakuj i przyciągaj uwagę kampaniami kreatywnymi wyznaczającmi rytm życia marki modowej. Zadbamy, by o Twojej marce było głośno.

Reports&Analytics

Zacznij podejmować decyzje w oparciu o twarde dane. Wiedz więcej o swojej konkurencji i wyprzedzaj jej ruchy, zamiast wciąż podążać za nią. Pomożemy Ci z użyciem autorskich raportów i audytów.

Social Media

Silna marka modowa to efekt codziennej komunikacji i budowy relacji z odbiorcami w social media. Zwiększymy zaangażowanie i zamienimy profile Twojej marki na Facebooku i Instagramie w źródło przychodów.

Performance Marketing

Nawet najlepsza koncepcja na markę wymaga wyskalowania z pomocą działań reklamowych. Zwiększymy rentowność Twoich kampanii Facebook Ads i Google Ads oraz sprawimy, że będą ciągłym źródłem nowych klientów.

Influence Marketing

W tej dziedzinie szczególnie łatwo jest o błędne inwestycje marketingowe. Podzielimy się z Tobą naszym doświadczeniem, by współpraca z influencerami przyniosła korzyść również Twojej marce.

Porozmawiajmy o współpracy

Możesz też zadzwonić pod nr +48 737 138 848
*Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanego powyżej adresu e-mail lub numeru telefonu przez NL GROUP z siedzibą w Częstochowie w celu kontaktu bezpośredniego.

Przeczytaj case study

Poznaj nasze doświadczenia

Case study: przez zaangażowanie do większych przychodów

Wyzwanie

Jak zbudować zaufanie do marki i przekonać do zakupu, gdy multibrandowa konkurencja wydaje się być dużo mocniejsza? W tym projekcie postawiliśmy na synergię działań komunikacyjych i maksymalizację skuteczności performance marketingu.

Efekty

→ Wzrost zaangażowania o 312%
→ Wzrost ruchu z social media o 290%
→ Łączny ROAS na poziomie 8,61

Przeczytaj case study

Stworzymy wspólnie efekt synergii

Połącz nasze eksperckie kompetencje z innymi dziedzinami

W wielu projektach doskonale uzupełniamy się z działami komunikacji po stronie klienta lub innymi agencjami zaangażowanymi przez marki - w szczególności agencjami PR. Wierzymy w wąską specjalizację i dlatego dostarczamy tylko określony zakres kompetencji, którego w branży fashion często brakuje.

Działania poza naszym obszarem kompetencji: produkcja contentu foto/video, działania pr, kontakt z mediami tradycyjnymi, celebrity endorsment.

Sprawdź nasze podejście

Obejrzyj webinar pt. "7 grzechów głównych marek modowych w online"

Co mówią o nas klienci?

“Od pierwszego dnia współpracy mieliśmy przekonanie, że powierzamy naszą markę w ręce oddanych i zaangażowanych profesjonalistów. Wspólnie przeszliśmy drogę od pierwszej klientki do rentownej marki, która przyciąga uwagę wielu kobiet.”

Bartek Darowicki, COO Benedict Harper

To Cię może zainteresować!

Obserwuj nasze social media

Porozmawiajmy o współpracy

Możesz też zadzwonić pod nr +48 737 138 848
*Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanego powyżej adresu e-mail lub numeru telefonu przez NL GROUP z siedzibą w Częstochowie w celu kontaktu bezpośredniego.