Moc, Siła, Interakcja! - case study z działań dla Muscle Power na FB

Siłka to nie hobby, siłka to styl życia. Z takim nastawieniem podeszliśmy do tego projektu już na etapie tworzenia strategii komunikacji na Facebooku. Efekty w postaci zaangażowania i wyników sprzedaży utwierdzają nas w przekonaniu o słuszności tej drogi. Zobaczcie case study z naszych działań dla Muscle Power - sklepu internetowego z odżywkami i suplementami dla sportowców i miłośników mocnego wycisku. ;)
Angelika Dąbek ▲ 28 stycznia, 2020 ▲ około 6 minut czytania

Siłka to nie hobby, siłka to styl życia. Z takim nastawieniem podeszliśmy do tego projektu już na etapie tworzenia strategii komunikacji na Facebooku. Efekty w postaci zaangażowania i wyników sprzedaży utwierdzają nas w przekonaniu o słuszności tej drogi. Zobaczcie case study z naszych działań dla Muscle Power - sklepu internetowego z odżywkami i suplementami dla sportowców i miłośników mocnego wycisku. ;)

Muscle Power

Muscle Power to sklep internetowy z szeroką ofertą odżywek, suplementów, witamin, zdrowego jedzenia i akcesoriów treningowych dostarczający swoje produkty zarówno w Polsce jak i poza jej granicami. Z jego oferty korzystają po pierwsze pasjonaci siłowni. Marka ma również jeden sklep stacjonarny znajdujący się w Częstochowie. 

Ćwiczysz? Poznaj ofertę sklepu musclepower.pl :)

Sytuacja wyjściowa 

Komunikacja na Facebooku stanowiła rozszerzenie naszej dotychczasowej współpracy, skoncentrowanej wokół działań performance na FB (zarządzanie kampaniami produktowymi). Przed “czasem Lisów” była ona prowadzona wewnętrznie. Największym wyzwaniem było niewielkie zaangażowanie wokół contentu przy jednoczesnym ogromnym natężeniu publikacji - w lipcu 2019 na stronie pojawiło się aż 267 postów. Na bazie widocznego w tamtym czasie contentu trudno też było przypisać marce takie atrybuty jak doświadczenie i eksperckość. Na stronie przeważały grafiki produktowe oraz informacje o promocjach specjalnych.

Cel projektu

Celem naszego projektu było zbudowanie wizerunku marki adekwatnego do jej rynkowej pozycji lidera i eksperta. Chcieliśmy pokazać szerokiej publiczności, że zespół Muscle Power naprawdę tworzą ludzie na maksa zajawieni na punkcie siłowni i suplementacji, posiadający i nieustannie aktualizujący swoją wiedzę w tym zakresie oraz z uwzględnieniem zmieniających się trendów. Aby to się udało, w naszej komunikacji nie mogło zabraknąć merytorycznych treści dotyczących suplementacji i treningów - w tym celu kreatywni zaangażowani w projekt przeszli szkolenie produktowe pod okiem ekspertów z MP. Postanowiliśmy też systematycznie korzystać z wizerunku ambasadorów marki m.in. Łukasza Modzelewskiego oraz ludzi z ekipy Muscle Power: Magdy i Damiana. 

Nie zależało nam jednak na budowaniu wizerunku eksperta niedostępnego. Innym ważnym celem było skuteczne angażowanie i wejście w dialog z ludźmi, dla których siłownia to styl i integralny element ich życia.

Komunikacja - społeczność i angażowanie

Wizerunek eksperta to jednak nie tylko bliska relacja z fanami, ale po pierwsze merytoryczne treści dotyczące aktywności na siłowni i suplementacji. Systematycznie publikujemy materiały z treningów ambasadorów marki m.in. Łukasza Modzelewskiego. Również w postach skoncentrowanych wokół promocji produktu dbamy o mocną dawkę inspiracji oraz merytoryki. Część statycznych kreacji  zastąpiliśmy zdjęciami ekipy Muscle Power - Magdy i Damiana. Efekt? Fajne, pozytywne selfie z produktem, w domu lub na siłowni, cieszy się o wiele lepszym zaangażowaniem niż standardowy packshot. Pod postami rozwijają się dyskusje dotyczące konkretnych suplementów, które na bieżąco moderujemy. 

Aby skutecznie angażować zajawkowiczów, czyli świadomych i wymagających klientów, kluczowa okazała się znajomość ich najczęstszych problemów i potrzeb. W związku z tym zachęcamy bywalców siłowni  do wejścia w dialog pytając o cele i metody treningowe, indywidualne potrzeby w zakresie suplementacji czy wyzwania jakie stoją przed nimi. Inspirując do rozmowy, sami także dzielimy się wiedzą i sugestiami, popartymi wiedzą i doświadczeniem ambasadorów marki. ,

Ciekawym formatem okazały się "przechwałki", w których zaprosiliśmy  społeczność do pochwalenia się zdjęciem z najlepszego treningu w danym tygodniu. 

Jednym z lepszych pomysłów okazało się wsparcie merytorycznej komunikacji wpisami nastawionymi na viralowe treści, utrzymanych w konwencji memu. Dzięki dobrej znajomości potrzeb osób trenujących na siłowni i korzystających z suplementów znaliśmy też największe “dramaty”. Te - ubrane w żartobliwą formę - również niezmiennie cieszą się dużym powodzeniem wśród użytkowników. 

Wprowadzony na przestrzeni czasu format z samą tylko treścią (post bez jakiejkolwiek grafiki czy zdjęcia) również cieszy się dużym zainteresowaniem. 

Warto dodać, że w przypadku bardziej angażujących projektów cały czas możemy liczyć na wsparcie zespołu graficznego działającego po stronie Klienta.

Działania reklamowe

Przejęcie przez nas komunikacji Muscle Power na FB stanowiło rozszerzenie prowadzonych wcześniej już od roku działań z zakresu performance marketingu. W tym obszarze zarządzamy rozbudowaną strukturą kampanii produktowych obejmujących zarówno pozyskiwanie nowego ruchu do sklepu, jak również różnorodne formy remarketingu, w tym te z silną koncentracją na zwiększanie wartości klientów sklepu w całym cyklu życia. 

Ważnym uzupełnieniem dla tych działań stał się również messenger, który pozwala nawiązywać dialog z niezdecydowanymi klientami i dostarczać im spersonalizowane i eksperckie wsparcie w zakresie doboru najlepszych rozwiązań zależnie od ich oczekiwań.

Efekty 

Ranking konkurencji

Ranking konkurencji: 2 miejsce w okresie 1.08.2019 - 31.12.2019.

Wybrane miesiące:

Wyniki komunikacji prowadzonej w dniach 1-31.12.2019

dla porównania 7 miejsce w okresie 1-31.07.2019 (komunikacja prowadzona bez wsparcia Lisów)

Widać znaczny przeskok w rankingu konkurencji pomimo znacznego cięcia w liczbie opublikowanych postów (267 w lipcu oraz 27 w grudniu). Co najważniejsze: wyniki zaangażowania zostały zbudowane na wartościowym contencie, a w tym kontekście nie można jednak nie zauważyć, że większość konkurencyjnych marek odeszła od merytoryki i inspiracji na rzecz samych tylko memów, junk-contentu lub konkursów w rodzaju “polub i udostępnij” (w naszej opinii rodzaj zaangażowania, który nie przynosi efektów biznesowych). 

Liczba postów

68% mniej opublikowanych postów w okresie od 1.08.2019 do 31.12.2019 roku względem liczby postów opublikowanych przez klienta w okresie od 1.01.2019 do 31.07.2019. Warto również wspomnieć, że wciąż około 10% contentu tworzy samodzielnie zespół po stronie klienta

Liczba komentarzy 

83% więcej komentarzy pod postami w okresie od 1.08.2019 do 31.12.2019 względem liczby komentarzy pod postami klienta w okresie od 1.03.2019 do 31.07.2019.

ROAS = 909% 

Czyli średnio 9,09 zł generowaliśmy z każdej złotówki budżetu reklamowego inwestowanego w kampanie produktowe od początku współpracy

Podsumowanie

Po pierwszym okresie wspólnych działań wiemy już co przynosi najlepsze efekty i na tych działaniach będziemy się koncentrować. Nasz cel na kolejne miesiące współpracy - planujemy regularnie wzbogacać i odświeżać wachlarz wykorzystywanych formatów, aby przyciągać pasjonatów siłowni, jeszcze bardziej angażować, jeszcze mocniej budować wizerunek eksperta. 

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Ponad połowa naszych klientów pochodzi z poleceń od wcześniejszych klientów.
Zaufali nam