Mierzyć coraz wyżej! Case study działań z marką Reves

Olga Kalicka i Karolina Borowska - dwie ambitne i przedsiębiorcze przyjaciółki oraz jedno marzenie: własna marka modowa, którą pokochają i z którą utożsamiają się kobiety. Reves to historia o podążaniu za pragnieniami i nieustannym rozwoju - z radością staliśmy się jej częścią, wspierając założycielki w coraz szerszych działaniach z zakresu digital marketingu. Efekty? Czytajcie case study!
Angelika Dąbek ▲ 29 października, 2021 ▲ około 11 minut czytania

Olga Kalicka i Karolina Borowska - dwie ambitne i przedsiębiorcze przyjaciółki oraz jedno marzenie: własna marka modowa, którą pokochają i z którą utożsamiają się kobiety. Reves to historia o podążaniu za pragnieniami i nieustannym rozwoju - z radością staliśmy się jej częścią, wspierając założycielki w coraz szerszych działaniach z zakresu digital marketingu. Efekty? Czytajcie case study!

Olga Kalicka i Karolina Borowska - dwie ambitne i przedsiębiorcze przyjaciółki oraz jedno marzenie: własna marka modowa, którą pokochają i z którą utożsamiają się kobiety. Rêves to historia o podążaniu za pragnieniami i nieustannym rozwoju - z radością staliśmy się jej częścią, wspierając założycielki w coraz szerszych działaniach z zakresu digital marketingu. Efekty? Czytajcie case study!

Rêves znaczy marzyć

Rêves to marka modowa założona w lutym 2020 roku przez aktorkę Olgę Kalicką oraz przedsiębiorczynię Karolinę Borowską. Każdą kolekcję łączą romantyczny i pełen dziewczęcego uroku, charakter ubrań, kunszt wykonania oraz świetnej jakości materiały i dodatki. Co swoją drogą doskonale oddaje DNA marki oraz podejście jej założycielek, gdzie siła marzeń i kreatywności idzie w parze z trzeźwym, biznesowym podejściem i nieustanną chęcią rozwoju.

Sytuacja wyjściowa

Sprzedaż od początku odbywa się za pośrednictwem sklepu internetowego. Wsparcie w obszarze performance marketingu rozpoczęliśmy w lipcu 2020 roku. Działania z zakresu komunikacji prowadziliśmy w miesiącach 03.2021 - 09.2021. 

Wcześniej główną oś komunikacji dość naturalnie stanowił instagramowy profil pełen estetycznych, dopracowanych zdjęć, spontanicznych stories i transmisji LIVE. Te działania plus rozpoznawalność  jednej z założycielek oraz naturalność w komunikacji obu, pozwoliły zebrać wokół marki grupę zainteresowanych kobiet. 

W tamtym czasie strona FB marki stanowiła dość wierne odbicie komunikacji na Instagramie. Widzieliśmy, że Rêves to marka z potencjałem na znacznie więcej!

Cel projektu

Kluczowe wyzwania, które postawiliśmy sobie wspólnie z klientem:

  • konsekwentne i powtarzalne skalowanie sprzedaży w sklepie online dzięki strukturze działań reklamowych wykorzystujących wszystkie etapy sprzedażowego lejka
  • wdrożenie działań z obszaru email marketing automation - wzmacnianie tego obszaru jako kolejnego, stałego źródła zakupów
  • wspieranie sprzedaży poprzez zwiększanie spontanicznego zainteresowania marką
  • opracowanie strategii komunikacji i wdrożenie na jej podstawie narracji wzmacniającej wizerunek marki i odróżniającej ją od brandów konkurencyjnych (branża mody jako czerwony ocean)
  • wzmocnienie i aktywacja społeczności - tu dostrzegaliśmy ogromny potencjał do uwolnienia

Można zatem powiedzieć, że stanęliśmy przed bardzo wszechstronnym wyzwaniem, w którym marka potrzebowała ciągłego i szybkiego powiększania skali działania (ruch & przychody), stawiając sobie jednocześnie ambitne cele komunikacyjne i wizerunkowe, by zadbać o długofalowe odróżnienie w wyjątkowo konkurencyjnym i nasyconym segmencie.

Założenia

Od początku postanowiliśmy skoncentrować się na wzmacnianiu zaufania i budowaniu wizerunku Rêves jako tzw. meaningful brand dla swojej społeczności. Kreatywne działania komunikacyjne traktowaliśmy też jako nowe, naturalne wsparcie w osiąganiu satysfakcjonujących celów sprzedażowych.

Jednym z naturalnych wyróżników Rêves od samego początku była rozpoznawalność Olgi Kalickiej, natomiast  na podstawie analizy branży widać było, że jest to silnie eksploatowany schemat, wobec czego nie mogliśmy się do niego ograniczyć.

Tym mocniej postawiliśmy na formaty komunikujące wartości i idee, pokazujące założycielki oraz ich drogę do spełnionego rêves (z fr. marzenia) i codzienność związaną z prowadzeniem modowego biznesu. Chcieliśmy, aby marka trafiała do serc współczesnych kobiet podobnych do Olgi i Karoliny, będących swojego rodzaju “multi-ogarniaczkami codzienności” - robiącymi karierę lub rozwijającymi własną działalność, aktywnych i ambitnych, mających swoje marzenia, po które nie boją się sięgać (lub dopiero pragną znaleźć w sobie odwagę do ich realizacji). Za pomocą komunikacji w mediach społecznościowych dodatkowo chcieliśmy wzmocnić rolę założycielek jako przyjaciółek - mentorek, które mają już swoje doświadczenia i chętnie się nimi dzielą, a jednocześnie wielu rzeczy uczą się razem ze swoją społecznością.

Komunikacja - społeczność i zaangażowanie

Facebook

Poza standardowym contentem sprzedażowym postawiliśmy również na dłuższe posty dotyczące skutecznego “ogarniania” codzienności, planowania czasu, kulis działania w marce modowej. W marcu miejsce miały również osobiste wpisy założycielek pt. “Marzenia to ja”, skoncentrowane wokół tematu kobiet i ich zawodowej oraz życiowej drogi prowadzącej do realizacji życiowych pragnień. Jedną z bohaterek cyklu postów była również wokalistka Weronika Bochat, natomiast cały miesiąc zamknęła tygodniowa akcja charytatywna z fundacją Rak’n’Roll. 

Od samego początku podejmowaliśmy też działania mające na celu aktywizację społeczności wykraczającą poza świat online. Przeprowadziliśmy akcję poszukiwań Ambasadorek Marzeń. Z nadesłanych zgłoszeń wybrane zostały trzy kobiety, które wystąpią wraz z Olgą i Karoliną w sesji zdjęciowej jednej z kolejnych kolekcji.

W międzyczasie powstała też koncepcja transmisji live - warsztatów tanecznych z wyjątkową prowadzącą, Edytą Herbuś. Wykorzystaliśmy okazję do aktywizacji społeczności - w ramach akcji poprosiliśmy uczestniczki transmisji o dzielenie się “roztańczonymi” relacjami na Instagramie. Autorki stories w podziękowaniu otrzymywały niespodziankowy kod rabatowy na zakupy w sklepie.

 

Istotnym elementem, który na stałe wpisaliśmy w komunikację marki były działania mające na celu publikację coraz większej liczby zdjęć lub opinii od zadowolonych klientek. User generated content świadczy o jakości oraz zainteresowaniu wokół marki, skutecznie też wzmacnia zaufanie. W przypadku branży mody równie cenny pozostaje wymiar ukazania produktu na różnych sylwetkach i różnych typach urody.

 

 

Dzięki prowadzonym działaniom od marca do końca września osiągnęliśmy wzrosty wskaźników zaangażowania (reakcje +96%, komentarze +120% oraz udostępnienia +168%) przy jednoczesnym zmniejszeniu liczby publikacji o 30%. Widoczny potencjał drzemiący w społeczności stał się motywacją dla powstania koncepcji grupy marki na Facebooku. 

Grupa na Facebooku

Grupa “Rêves girls - społeczność pełna marzeń” to kolejny, naturalny etap wzmacniania więzi z miłośniczkami marki za pośrednicywem Facebooka. Wspólnie z Olgą i Karoliną nie chcieliśmy jednak tworzyć kolejnego miejsca z tematyką zorientowaną tylko i wyłącznie na treści produktowe / sprzedażowe - właśnie takie przeważają w przypadku grup konkurencyjnych brandów. Przygotowując koncepcję grupy, uwzględniliśmy formaty i pomysły na działania wzmacniające wartości i kierowane do ambitnych, przedsiębiorczych multi-ogarniaczek życia m.in. pytania dotyczące prowadzenia własnego biznesu czy wyzwań z tym związanych. 

rev

Zadbaliśmy też o korzyści związane z samymi produktami - członkinie grupy mogą liczyć na szybszy podgląd nadchodzących nowości oraz okazjonalne rabaty tylko dla nich. Aby koncepcja grupy jako przestrzeni mającej zbliżyć do siebie członkinie oraz założycielki marki zadziałała, istotne pozostają treści oraz zaangażowanie Olgi i Karoliny dzielących się m.in. spontanicznymi zdjęciami swoich stylizacji.

Format zamkniętej grupy, działania w jej obrębie lub choćby proste Rêves girls jako nazwa spajająca społeczność sprawiły, że członkinie bardzo szybko “dołączyły do zabawy”, aktywnie angażując się we wspólne działania. Kobiety chętnie odpowiadają na pytania dotyczące zarówno oferty jak i życiowych tematów (wyzwań czy swoich rêves). Członkinie regularnie publikują własne posty, w których dzielą się zdjęciami stylizacji w ubraniach marki w roli głównej lub pytają o rady związane z ofertą czy nowościami w sklepie. 

Grupa wystartowała w połowie sierpnia 2021 roku, jest to więc projekt bardzo młody. Już dziś jednak dostrzegamy w niej ogromny potencjał do dalszych wizerunkowych działań. Na obecną chwilę liczy ona ponad 1000 kobiet. 

Performance marketing

Działania w obrębie FB/IG Ads realizowaliśmy dla Rêves od samego początku współpracy, czyli połowy 2020 roku. Kampanie produktowe w social media były więc od początku (i pozostają nadal) jednym z kluczowych źródeł ruchu w sklepie marki.

W ramach tych działań zadbaliśmy o wszystkie etapy lejka sprzedażowego, docierając z ofertą marki zarówno do osób, które nie miały z nią dotąd styczności, jak również do wszystkich na dalszych etapach relacji z marką.

W kampaniach wykorzystaliśmy różnorodne metody targetowania od grup opartych jedynie o demografię i zainteresowania, przez lookalike audiences, grupy osób aktywnych w social media marki, jak również klasyczny remarketing (dynamiczny i statyczny). Różnorodność była także istotnym czynnikiem na poziomie kreacji, w których sięgnęliśmy po wszystkie dostępne formaty. Ich skuteczność okazała się mocno skorelowana z etapem lejka sprzedażowego. Wybrane obszary kampanii zdecydowanie lepiej funkcjonowały w oparciu o reklamy dynamiczne (kolekcje i karuzele), natomiast bardzo duży udział w wynikach miały również posty “ogrzewane” wcześniej w kampaniach na zaangażowanie i publikowane w feedzie marki.

W związku z satysfakcjonującą rentownością budżet na powierzchnię reklamową FB/IG zwiększył się na przestrzeni roku o 533%. Analizując wyniki w ujęciu miesięcznym w 11 spośród 12 miesięcy współpracy udało nam się przekroczyć ustalony cel rentowności.

1

Wybrane kreacje reklamowe promujące kolekcje lub poszczególne kategorie produktów dostępnych w sklepie

2Email marketing & marketing automation

Naturalnym uzupełnieniem wszystkich wcześniejszych działań było stworzenie koncepcji wykorzystania kanału e-mail. Zdefiniowaliśmy dwa obszary działania: cykliczny newsletter, który wzmocni relację z klientkami i subskrybentkami, a także działania z zakresu marketing automation.

W kwestii cyklicznego newslettera postawiliśmy na nowinki produktowe urozmaicone również o nieco dłuższe inspirujące treści. Od początku zadbaliśmy o to, aby subskrybentki newslettera czerpały z zapisu do niego określone wartości m.in. poprzez wyprzedzenie w przekazaniu kluczowych informacji i dedykowane rabaty.

Równolegle postaraliśmy się o szeroki zakres wdrożenia rozwiązań klasy marketing automation, dbając by różnymi kanałami docierać do odbiorców punktowo, ze spersonalizowaną i perfekcyjnie wymierzoną w czasie komunikacją. Dzięki segmentacji rozpoznaliśmy różniące się od siebie klastry klientów i z myślą o nich przygotowaliśmy różne scenariusze działań. Koncept uzupełniły dynamiczne mailingi z porzuconymi koszykami, rekomendacje produktowe, wiadomości przywracające do sklepu, przypomnienia o najchętniej oglądanych produktach i wiele innych.

Rentowność działań w tym kanale okazała się szczególnie wysoka i przekroczyła nasze pierwotne oczekiwania. Dodatkowo, synergia z innymi kanałami (głównie FB Ads i IG Stories) pozwoliła jednocześnie na dynamiczny przyrost kontaktów w bazie bez utraty rentowności działań (patrząc z perspektywy takich metryk jak: miesięczny przychód / użytkownika, przychód / kampania, przychód / wysłany mail itp).

mailing-1

 

mailing-2

Przykładowe mailingi promujące grupę na Facebooku oraz produkty dostępne w sklepie.

Efekty

  • Wzrost ruchu w sklepie 208% r/r
  • Zaangażowanie na FB  - 191% więcej reakcji na post oraz 120% więcej komentarzy na post przy jednoczesnym obniżeniu liczby publikacji (30% mniej postów) w okresie 1.03.2021 - 30.09.2021 według danych z narzędzia Feedbeat
  • Obecność User Generated Content w komunikacji - 30% postów w miesiącu wrześniu
  • 19% średniomiesięcznego przyrostu kontaktów w bazie mailowej
  • Grupa - ponad 1 000 aktywnych członków w pierwszym miesiącu działania grupy (16.08.21 - 12.09.21)

Feedbeat-zrzut1

Od działań reklamowych po coraz większe wsparcie obejmujące wzmacnianie społeczności na Facebooku czy email marketing - podobne spojrzenie na markę plus zaangażowanie w różne obszary promocji marki w digital marketingu stanowi bazę pod osiąganie satysfakcjonujących efektów!

Po stronie agencji za projekt odpowiadają Mateusz Nowak (performance marketing, email marketing automation) oraz Angelika Dąbek (content w miesiącach 03.2021 - 09.2021).

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Ponad połowa naszych klientów pochodzi z poleceń od wcześniejszych klientów.
Zaufali nam