Modowy e-commerce na TikToku - pełne wsparcie od początku działań

Jak zwiększyć swoją widoczność i zaangażowanie użytkowników w social mediach, wyprzedzić konkurencję i wygenerować sprzedaż? Włączyć do marketingowego mixu działania na platformie, która aktualnie rośnie najszybciej ze wszystkich. Pomoc specjalistów? Zobacz, jak może wyglądać współpraca i wsparcie agencji na tym polu - na przykładzie naszych działań dla modowego e-commerce.
Klaudia Piasecka ▲ 14 grudnia, 2023 ▲ około 6 minut czytania

Jak zwiększyć swoją widoczność i zaangażowanie użytkowników w social mediach, wyprzedzić konkurencję i wygenerować sprzedaż? Włączyć do marketingowego mixu działania na platformie, która aktualnie rośnie najszybciej ze wszystkich. Pomoc specjalistów? Zobacz, jak może wyglądać współpraca i wsparcie agencji na tym polu - na przykładzie naszych działań dla modowego e-commerce.

Dla brandu z kategorii modowy e-commerce wejście na TikToka to coraz częściej konieczność - platforma wciąż świetnie się sprawdza, zwłaszcza w pierwszych etapach sprzedażowego lejka, gdzie kluczowe pozostaje budowanie świadomości i zwrócenie uwagi odbiorców. Dla wielu marek to jednak często wejście na nowe, nieznane wody. Co i jak publikować, jak zadbać o ustawienia konta reklamowego? Sprawdź - na przykładzie - jak wygląda kompleksowe wsparcie w tym temacie w przypadku Niebieskiego Lisa. Dobrej lektury!

Krok 1. Analiza rynku, koncepcja działań

Przeanalizowaliśmy krajobraz marek  modowych na TikToku. Dokonaliśmy oceny działań konkurencji na tej platformie - poznaliśmy ich mocne i słabe strony. Następnie rozłożyliśmy na czynniki pierwsze aktualne trendy panujące w serwisie, zidentyfikowaliśmy najpopularniejsze hashtagi i tendencje w branży, dokonaliśmy oceny, które z nich są zgodne z wartościami marki i które można wykorzystać, by zwrócić uwagę odbiorcy. Kolejnym krokiem było określenie grupy docelowej (braliśmy pod uwagę nie tylko wiek, lecz również zainteresowania czy preferencje konsumentów).
Dzięki analizie mogliśmy zrozumieć, jakie treści są najbardziej atrakcyjne i angażujące dla odbiorców. 

1111

TikTok Creative Center - miejsce, w którym znajdziecie trendujące hashtagi, piosenki, twórców czy zainspirujecie się najlepszymi reklamami na TikToku w danej lokalizacji, w określonym czasie, języku czy formacie.

Następnie (na podstawie zebranych informacji) opracowaliśmy koncepcję, która zakładała nie tylko strategię publikowania treści, lecz również podział budżetu na poszczególne typy kampanii w pierwszych miesiącach działań. 

Krok 2. Gotowy profil, kluczowe wdrożenia

W kolejnym kroku pomogliśmy założyć oraz skonfigurować profil marki na TikToku - od zdjęcia profilowego, stworzenia krótkiego lecz zachęcającego do pozostania na dłużej bio po podpięcia konta na Instagramie. 
Po uzyskaniu na profilu 1000 obserwujących podpięliśmy także klikalny link do strony internetowej (nie zapominaj o tym, jeżeli zaczynasz swoją przygodę z TikTokiem!). 

Następnie przeprowadziliśmy klienta przez wszystkie kwestie wdrożeniowe. Wysłaliśmy kluczowe wytyczne - krok po kroku - jak utworzyć konto reklamowe, przyznać dostępy, przypisać metodę płatności i utworzyć Pixel. 

Krok 3. Publikacja pierwszych materiałów

Na podstawie dostarczonych materiałów stworzyliśmy pierwsze krótkie (15-30 sekundowych) filmy zgodne z DNA marki. Podczas tworzenia contentu naszym założeniem było zaprezentowanie w ciekawy sposób ubrań - podkreślając unikalne cechy każdego produktu. Dodatkowo zależało nam także na organicznym dotarciu do jak największego grona odbiorców. Z tego względu wykorzystaliśmy popularne hashtagi związane z branżą, zakupami online oraz stworzyliśmy własny hashtag, tak by klientki sklepu mogły go oznaczać.

Krok 4. Pierwsze kampanie reklamowe

Wszystko było już gotowe, mogliśmy więc bez problemów rozpocząć nasze działania. Opublikowaliśmy pierwszego TikToka i ustawiliśmy kampanie reklamowe. Na początku zależało nam najbardziej na tym, by klienci poznali sklep i zapoznali się z jego ofertą. Cały budżet podzieliliśmy więc podziędzy kampanie na zasięg, ruch, wyświetlenia video i interakcje społeczności. Największy nacisk postawiliśmy na początku kampanię budującą zasięg. Później większy ciężar przerzuciliśmy na kampanię na interakcję społeczności - to właśnie dzięki niej zdobyliśmy najwięcej obserwujących profil.

Krok 5. Pozyskiwanie konwersji - pierwsze próby

Widząc, że odbiorcy chętnie klikają w reklamy - postanowiliśmy stopniowo zwiększać część budżetu przeznaczoną na kampanię z celem konwersje. Oczywiście nadal nie zapomnieliśmy o zwiększaniu zasięgu oraz ruchu. W drugim miesiącu współpracy nasze kampanie przyniosły 111 koszyków i 17 zakupów. 
Kolejne miesiące polegały na przemyślanym i roztropnym, stopniowym skalowaniu kampanii ukierunkowanych na sprzedaż. To podejście sprawiło, że pół roku później dowozimy niemal 50 nowych klientów z TikToka miesięcznie.

W pierwszym miesiącu pozyskaliśmy już dodania do koszyka. Było to efektem ubocznym naszych działań - w tym czasie dużo bardziej zależało nam na zbudowaniu zasięgu i jak największej społeczności. 

Nieustannie: analiza i optymalizacja

Już od pierwszych dni działania konta reklamowego postawiliśmy na regularne monitorowanie statystyk oraz wyników sprzedażowych i wizerunkowo-świadomościowych. Analizowaliśmy liczbę wyświetleń, zasięg, przyrost fanów, kliknięcia w link, wyświetlenia strony docelowej, koszyki, ich koszt oraz zakupy. Na podstawie danych optymalizowaliśmy kampanie reklamowe i skalowaliśmy wyniki, które w danym momencie były dla nas najistotniejsze.

Nieustannie: zaangażowana moderacja

W trakcie wszystkich powyżej wymienionych działań nie zapominaliśmy o zaangażowanej moderacji pod publikowanymi filmami. Prowadziliśmy codzienne, aktywne interakcje z użytkownikami (poprzez odpowiedzi na komentarze), co pozytywnie oddziaływało na budowanie społeczności na profilu marki.  Dodatkowo działały one jako społeczny dowód słuszności - im więcej zaangażowania pod danym video (komentarzy, udostępnień, like’ów), tym większa jest wartość oraz atrakcyjność dla potencjalnego klienta lub nowej osoby na profilu. Naturalnie bogata liczba interakcji jest również brana pod uwagę przez algorytmy TikToka jako jeden z elementów świadczących o atrakcyjności przekazu. 

111111

Efekty

W pierwszych dwóch miesiącach funkcjonowania projektu postawiliśmy przede wszystkim na działania zasięgowe. Efekty, które widzimy aktualnie w tym obszarze prezentują się następująco: 

6,7 miliona unikatowych wyświetleń video,
1,2 miliona zasięgu,
2,3K followersów (profil budowany od zera),
→ ponad 16 tys kliknięć reklam. 

Działania zgodne z koncepcją, ciągła analiza i optymalizacja oraz kreatywne treści  wysokiej jakości pozwoliły nam coraz silniej wykorzystywać potencjał TikToka na profilu klienta. To nie koniec naszych działań. Widzimy coraz więcej możliwości rozwoju na różnych płaszczyznach. Wierzymy, że możemy osiągnąć znacznie więcej. Wraz z rozwojem konta otwierają się przed nami kolejne ścieżki, które zamierzamy wykorzystać w drodze po lepsze wyniki. 

__________________________

Chcesz sprawdzić, co możemy zrobić dla Twojej marki? Skontaktuj się z nami już dziś:

→ telefonicznie: 48 737 138 848
→ drogą email: [email protected]

Kategorie: Case study, TikTok Ads

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Ponad połowa naszych klientów pochodzi z poleceń od wcześniejszych klientów.
Zaufali nam