Black Friday, ekskluzywna odzież marki premium i wyniki, które osiągnęliśmy. Zobacz case!

Marka premium = wyższe ceny, a co za tym idzie - węższa grupa potencjalnych klientów. Jak dotrzeć do nich w trzech różnych kanałach? To wyzwanie stanęło przed nami na starcie współpracy z odzieżową marką premium, skierowaną głównie - choć nie tylko - do kobiet.
Marek Palutkiewicz ▲ 22 grudnia, 2021 ▲ około 5 minut czytania

Marka premium = wyższe ceny, a co za tym idzie - węższa grupa potencjalnych klientów. Jak dotrzeć do nich w trzech różnych kanałach? To wyzwanie stanęło przed nami na starcie współpracy z odzieżową marką premium, skierowaną głównie - choć nie tylko - do kobiet.

Marka premium = wyższe ceny, a co za tym idzie - węższa grupa potencjalnych klientów. Jak dotrzeć do nich w trzech różnych kanałach? To wyzwanie stanęło przed nami na starcie współpracy z odzieżową marką premium, skierowaną głównie - choć nie tylko - do kobiet. 

Okres jesienno-zimowy to szczyt sezonu w kalendarzu działań tej marki (m.in. ciepłe kurtki zimowe), więc końcówka listopada i związane z nią promocje były doskonałą okazją do maksymalizacji przychodów. Nasza misja - dowieźć satysfakcjonujące wyniki w każdym obszarze wspólnych działań, czyli FB i IG Ads, Google Ads oraz Email marketing i marketing automation. Podstawą był tutaj dobry plan.

Tydzień promocji - taki był plan

Promocję z okazji Black Friday rozpoczęliśmy już w poniedziałek 22.11. W ramach rozgrzewki użytkownicy mogli kupić ubrania z zakładki “Wyprzedaż” 15% taniej. Dodatkowo wyróżniliśmy osoby zapisane do bazy mailingowej - subskrybenci newslettera mogli w tym samym czasie liczyć na 20% rabatu. W piątek 26.11 wystartowaliśmy z promocją na wszystkie produkty w sklepie. Rabat został taki sam i zakończył się w Cyber Monday czyli 29.11. W okresie całej promocji przychody na sklepie wzrosły o 105% w porównaniu do poprzedniego roku (porównywaliśmy ze sobą analogiczne okresy trwania tzw. black week)! Czytaj dalej i zobacz, jak wyglądało to na każdej z platform.

Działania na wielu polach

Facebook Ads

Reklamy na FB i IG to obecnie jedna z najskuteczniejszych metod docierania do potencjalnych klientów. Jednak w okresie Black Friday newsfeedy użytkowników są po brzegi wypełnione przez reklamy informujące o najlepszych promocjach w roku. Jak w takim razie wyróżnić się w tłumie i skutecznie docierać do odbiorców?

Nasze sposoby: 

→ nakładki na reklamy karuzelowe jasno komunikujące promocję lub kod rabatowy,

→ reklamy typu single prezentujące bestsellery (najlepiej z atrakcyjnym zdjęciem prezentującym produkt w ujęciu lifestyle’owym),

→ dedykowane reklamy na ostatni dzień promocji z przypomnieniem o ostatnim momencie na tańsze zakupy oraz jasnym wezwaniem do działania.

Oczywiście wszystko zgodnie z obraną strategią i przy mocnym wsparciu w postaci bieżącej optymalizacji, która to pomogła nam skutecznie skalować wyniki w trakcie trwania akcji. 

Efekty?

ROAS z kampanii FB Ads wyniósł 11,56, przy czym wynik satysfakcjonujący dla marki zaczynał się na poziomie 5.0. W tym miejscu warto jednak wspomnieć, że średnia wartość zakupu to 1360 zł . Oczywiście należy mieć także na uwadze, że efektywność kampanii remarketingowych w tym czasie również wzrosła, co nie zostało ujęte w powyższych wynikach. Wydając ok. 2000 zł na reklamy przynieśliśmy klientowi ponad 24 000 przychodów z samych działań na FB (atrybucja: 7d click). 

Email marketing i marketing automation

Mailingi to już przeszłość? Nic bardziej mylnego! Zwłaszcza w czasach dużej turbulentności platform reklamowych (ograniczenia śledzenia itp.), zdrowa baza mailowa to fundament w e-commerce. 

W tym samym okresie (Black Week) z działań z email marketingu i marketing automation uzyskaliśmy aż 46 266 zł przychodu przy zaledwie 1000 odbiorców! W tym czasie subskrybenci newslettera otrzymali trzy wiadomości informujące o każdym etapie akcji z dodatkowym rabatem. 

Google Ads

W działaniach Google Ads skupiliśmy się na kampaniach produktowych, które w przeciągu kilku miesięcy od rozpoczęcia wspólnych działań zaczęły przynosić regularne konwersje sprzedażowe (choć jeszcze nie na tyle częste, by zastosować kampanie inteligentne). Zwiększyliśmy więc mocno budżet kampanii na gorący okres trwania promocji Black Week, a w kampaniach display (zarówno remarketingowych, jak i na nowych klientów) oraz discovery stworzyliśmy dedykowane kreacje promocyjne, informujące o rabatach na Black Week. Ostatecznie okres trwania promocji na tej platformie zakończyliśmy z przychodami 19 258 zł i roasem 12,94.

Podsumowanie

Efekty:

  • ROAS 11,56 w kampanii FB Ads 
  • ROAS 12,94 w kampaniach Google Ads
  • 46 266 zł przychodów z działań email marketingu i marketing automation

A jak wyglądał cały listopad?

Sklep osiągnął ponad 400 tysięcy złotych przychodu, co jest rekordowym wynikiem w historii  marki. Do osiągnięcia tego wyniku przyczyniliśmy się w następujący sposób:

  • reklamy na FB - 79 064,24 zł (sczytywane z MR na FB)
  • reklamy GAds - 30 456,25 zł (sczytywane przez tagi GAds) 
  • email marketing i marketing automation - 111 264 zł

Działania z nami zapewniły więc połowę wszystkich przychodów sklepu!

image-1

Przychody w sklepie w skali każdego miesiąca z porównaniem do poprzedniego roku.

Odpowiednia strategia pozwoliła nam przygotować się do skutecznej realizacji działań na każdej z platform, osiągając rewelacyjny końcowy wynik. Zarówno my, jak i klient jesteśmy zadowoleni i szykujemy się do kolejnych akcji, w których mamy nadzieję na jeszcze lepsze rezultaty! 

 

Marek Palutkiewicz, Martyna Poniatowska

Kategorie: Analityka, Case study, FB Ads

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Ponad połowa naszych klientów pochodzi z poleceń od wcześniejszych klientów.
Zaufali nam