Analiza konkurencji - na co warto zwrócić uwagę

Zdobądź wiedzę na temat najlepszych (lub całkiem nietrafionych) działań w digital marketingu swojej branży, zainspiruj się i zmotywuj do testowania tych obszarów, których jeszcze nie próbowałeś. Podsumowując - wznieś działania swojej marki w sieci na wyższy poziom. Jasne, budując markę patrz przede wszystkim na swoje podwórko i mierz rozwój swoją miarą (czyt. ustalonych na etapie strategii KPI ;)). Natomiast regularna i dobrze przeprowadzona analiza konkurencji również może przynieść korzyści na wielu polach. Zobacz, jak się za to zabrać.
Angelika Dąbek ▲ 23 sierpnia, 2022 ▲ około 3 minuty czytania

Zdobądź wiedzę na temat najlepszych (lub całkiem nietrafionych) działań w digital marketingu swojej branży, zainspiruj się i zmotywuj do testowania tych obszarów, których jeszcze nie próbowałeś. Podsumowując - wznieś działania swojej marki w sieci na wyższy poziom. Jasne, budując markę patrz przede wszystkim na swoje podwórko i mierz rozwój swoją miarą (czyt. ustalonych na etapie strategii KPI ;)). Natomiast regularna i dobrze przeprowadzona analiza konkurencji również może przynieść korzyści na wielu polach. Zobacz, jak się za to zabrać.

Wybierz dobrze

Pierwsze i kluczowe pytanie: kto faktycznie jest Twoją konkurencją? Dobierając brandy do puli konkurentów weź pod uwagę ofertę, obszar działania, być może historię? Załóżmy, że prowadzisz młody modowy e-commerce - niewielkie dropy, obszar wysyłki w Polsce. W kontekście analizy takie marki jak Gucci czy Jacquemus to zupełnie inne możliwości, rynek, zasięg działania, rozpoznawalność i sentyment. Oczywiście nie znaczy to, że nie możesz się takimi brandami inspirować i całkowicie wyrzucić je ze swojej orbity. Aspiracje też są ok, miej jedynie świadomość różnicy. 

Kluczowe elementy analizy

Na co zwracać uwagę podczas podstawowego przeglądu konkurencji w mediach społecznościowych?

→ regularność oraz intensywność publikacji
→ najczęściej wykorzystywane formaty treści 
→ key visual, kreatywne pomysły np. na siatkę graficzną na profilu IG
→ zaangażowanie pod publikowanymi treściami
→ zaangażowanie w interakcję marki z odbiorcami

Coś jeszcze?

→ influencer marketing: jak często i jakiego rodzaju współprace z twórcami przeważają w digital marketingu marki? Z iloma twórcami marka współpracuje? Jak oceniasz efekty?
→ user generated content: czy klienci dzielą się zdjęciami i opiniami? Jak dużo ich jest, czy ludzie lubią chwalić się marką (sprawdź chociażby zakładkę Z oznaczeniem na Instagramie). Jak brand je wykorzystuje i czy sam prowadzi działania motywujące ludzi do współtworzenia treści ze swoimi produktami? 

Wyciągaj wnioski jeszce szybciej

W Niebieskim Lisie regularnie poszukujemy dróg do jak najlepszej optymalizacji codziennej pracy. FEEDBEAT to jedna z naszych autorskich aplikacji umożliwiająca sprawną analizę danych z Facebooka. Narzędzie umożliwia szybki dostęp do intuicyjnych tabel i wykresów, które pozwalają osiągać lepsze wyniki w komunikacji FB i bardziej przejrzyście raportować codziene działania, zwłaszcza na tle konkurencji w social media.

15-08-zdj-cie-2

Dzięki aplikacji możliwe jest sprawdzenie swoich wyniki zaangażowania na tle konkurencji - przejrzyście podane wykresy mogą stanowić doskonałą bazę dla cyklicznych raportów i mierzenia efektów działań.  Oczywiście można również mierzyć własną pracę np. efektywności poszczególnych formatów postów publikowanych na stronie FB. Efekt? W prosty sposób sprawdzisz, które wpisy generują największe zaangażowanie. 

image-3

Brzmi dobrze? Przejdź tu i już zacznij testować FEEDBEAT dla działań swojej marki w sieci. 

Jeżeli czujesz, że nie do końca wykorzystujesz potencjał digital marketingu - skontaktuj się z nami! Porozmawiajmy o ewentualnym wsparciu np. w postaci stworzenia strategii marki, kompleksowo prowadzonej komunikacji, audytów lub konsultacji.

Zadzwoń pod numer: 48 737 138 848 lub napisz: [email protected] 

Kategorie: Analiza

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Otrzymasz szczegółowy plan i wycenę bez zobowiązań.
Zaufali nam