Ukryty potencjał - case study marki Ricca Fashion w FB Ads

Ricca Fashion to damski butik multibrandowy, sprzedający również modę autorską, w którym już od kilku lat prowadzimy działania z zakresu Google Ads. Efekty współpracy na tym polu zaowocowały rozszerzeniem jej o kolejną platformę reklamową. Po przeanalizowaniu dotychczasowych działań w ekosystemie Meta Ads (Facebook + Instagram) uznaliśmy, że pomimo iż sklep ma duży potencjał, struktura kampanii i ich rodzaje nie pomagają mu w polepszeniu rezultatów.
Marek Palutkiewicz ▲ 17 listopada, 2022 ▲ około 5 minut czytania

Ricca Fashion to damski butik multibrandowy, sprzedający również modę autorską, w którym już od kilku lat prowadzimy działania z zakresu Google Ads. Efekty współpracy na tym polu zaowocowały rozszerzeniem jej o kolejną platformę reklamową. Po przeanalizowaniu dotychczasowych działań w ekosystemie Meta Ads (Facebook + Instagram) uznaliśmy, że pomimo iż sklep ma duży potencjał, struktura kampanii i ich rodzaje nie pomagają mu w polepszeniu rezultatów.

Wyzwanie

Uporządkować działania na koncie, stworzyć nową strukturę i zwiększyć ROAS.

Stan konta przed zmianami

Analizując konto doszliśmy do wniosku, że obecny schemat prowadzenia kampanii bardziej pasowałby do wcześniejszego etapu rozwoju sklepu, natomiast przy tak rozwiniętym butiku modowym należało odpowiednio zmienić optymalizacje, przekaz reklam i rodzaje kampanii, by przenieść ciężar budżetu na sprzedaż, zachowując jednocześnie zdrowy stosunek do wcześniejszych etapów lejka. 
Wizualizacja efektywności zastanych zestawów reklam:

image-7
Większość poniżej progu rentowności, ujemna korelacja wydatków i ROAS

image-8

Bardzo duży wolumen niskiej jakości ruchu do sklepu

Na tym etapie ROAS konta z ostatniego kwartału (okres styczeń-marzec) wyniósł 2,45. Widzieliśmy więc spory potencjał do poprawy. Nasze cele, którymi podzieliliśmy się z Klientem: 

→ ROAS konta >5 przy pierwszym pełnym miesiącu działań

→ ROAS >7 w 2-3 miesiącu działań. 

Wyzwania - to lubimy! ;)

Konto miało długą historię i sporą bazę odbiorców. Analiza statystyk i danych dostępnych w menedżerze reklam i Google Analytics pozwoliła nam ułożyć skuteczny plan, dobrać odpowiednie rodzaje kampanii, a także wykorzystać obecne już grupy odbiorców. Stworzyliśmy również nowe grupy o wysokiej kaloryczności sprzedażowej. Dodatkowo wyselekcjonowaliśmy i usunęliśmy lub ograniczyliśmy działania nieprzynoszące wymiernych efektów biznesowych.

Wnioski i zmiany

Działania rozpoczęliśmy w połowie kwietnia 2022 r. Był to miesiąc przejściowy, można nazwać go hybrydowym, ponieważ w jego trakcie podmienialiśmy obecne kampanie na nowe, przełączaliśmy modele optymalizacji i tworzyliśmy nowe kreacje, a także zmienialiśmy proporcje budżetów przeznaczanych na poszczególne formy promocji (poszukiwanie fanów, promocja contentu, ruch, sprzedaż). Dodatkowo równolegle tworzyliśmy kampanie specjalne na Wielkanoc, majówkę oraz promocje weekendowe. W start działań musieliśmy więc włożyć mnóstwo kreatywnych pomysłów i połączyć je z wiedzą z zakresu performance marketingu. Koniec kwietnia, choć nie był jeszcze pełnym miesiącem naszych działań, przyniósł już pierwsze, bardzo obiecujące wyniki:

→ całkowity ROAS konta: 6,14 

→ same nowe kampanie sprzedażowe: 8,25 

Warto zaznaczyć, że już w tym momencie podwoiliśmy liczbę zakupów z poprzedniego miesiąca, a kampanie właściwie dopiero się rozkręcały. 

Kolejne miesiące to czas na rozwój konta opartego już wyłącznie na naszych kampaniach: rozbudowę ich o osobne kategorie, dedykowane reklamy oraz dalsze optymalizacje, a także czuwanie nad akcjami rabatowymi.

Okres maj-lipiec, pomimo dość wczesnego etapu naszych działań, to już agresywne zwiększanie budżetów i skalowanie wyników, które z miesiąca na miesiąc szybowały w górę. Modele letnie, w tym dwuczęściowe komplety i kostiumy kąpielowe, to prawdziwe hity tej marki - była to dla nas okazja do wykorzystania piku zakupowego, co w pełni się udało. 

Ostatecznie w lipcu osiągnęliśmy roas konta 9,13, a z samych kampanii sprzedażowych 11,64. 

W tym czasie liczba zakupów z kampanii FB Ads, w porównaniu do marca, gdzie nie prowadziliśmy jeszcze działań, zwiększyła się aż pięciokrotnie!

Zakupy-marzec-lipiec-2022-kopia

Dalsze działania były już ściśle związane z cyklem rocznym sklepu.

W sierpniu budżet przenieśliśmy na rzecz letnich kampanii wyprzedażowych, co wpłynęło jednak również na wyniki konta, z czym naturalnie musieliśmy się liczyć - kluczowym celem sklepu było tu jednak stworzenie miejsca pod nowości jesienne i zmniejszenie zatowarowania z poprzedniej kolekcji. 

Taka taktyka, choć słuszna z punktu widzenia sklepu, wprowadza pewne zawirowania na koncie reklamowym (niższe przychody z uwagi na ceny wyprzedażowe, mniejsze zainteresowanie użytkowniczek, które zakupiły już dany towar). 

Wrzesień musiał więc przynieść odpowiedzi na pytania, czy kampanie wrócą na swoje tory, często przy wymienionym w znacznym stopniu asortymencie (wymiana kolekcji i nauka nowych produktów w zestawach reklam) i czy uda się uzyskać znów satysfakcjonujący poziom wydatków i roas z poziomu sprzed wyprzedaży? 

Nie czekaliśmy z założonymi rękoma. Nowa kolekcja to również nowe kreacje. Odświeżyliśmy więc reklamy i zestawy produktów, a nowości ruszyły do odbiorców!

rect837Na efekty nie trzeba było długo czekać. Choć we wrześniu kampanie musiały się jeszcze zoptymalizować, to w październiku widzieliśmy już pozytywne odbicie. Liczba zakupów była przybliżona do wyniku majowego, a krzywa sprzedaży pozwala prognozować, że kolejny miesiąc może być jeszcze lepszy!

zakupy-rok-do-roku-kwiecie-pa-dziernik

Jak ostatecznie wygląda porównanie po 7 miesiącach naszych działań?
Kwiecień-Październik 2022 vs Kwiecień-Październik 2021

→ Zakupy - wzrost o 406%

→ Wartość konwersji - wzrost o 448%

→ Wydana kwota - wzrost o 90%

→ Dodania do koszyka - wzrost o 233%

→ ROAS - wzrost o 188% ( z 2,44 na 7,04) - w tym same kampanie sprzedażowe - Roas 9,40

Dowiedz się więcej

Dla marki Ricca Fashion prowadzimy również działania z obszaru Google Ads! Chcesz wiedzieć więcej? Czytaj case study!


Pragniesz rozpocząć lub rozwinąć działania z zakresu Meta Ads lub po prostu chcesz porozmawiać o tym, co moglibyśmy zrobić dla Twojej marki? Skontaktuj się z nami już dziś: 

→ zadzwoń: 48 737 138 848

→ napisz: [email protected]

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Otrzymasz szczegółowy plan i wycenę bez zobowiązań.
Zaufali nam