Zaplanuj sobie święta - 8 porad sprzedażowych (i nie tylko) dla ecommerce

Pewnie jeszcze nie czujesz tej świątecznej gorączki. Być może jeszcze nie zapętlasz Last Christmas na Spotify i jest opcja, że nie myślisz jeszcze o gwiazdkowych akcjach sprzedażowych. Błąd - poznaj nasze pomysły i porady sprzedażowe dla ecommerce do wykorzystania w okresie świątecznym! Pomyśl o nich już teraz.
Angelika Dąbek ▲ 17 października, 2018 ▲ około 8 minut czytania

Pewnie jeszcze nie czujesz tej świątecznej gorączki. Być może jeszcze nie zapętlasz Last Christmas na Spotify i jest opcja, że nie myślisz jeszcze o gwiazdkowych akcjach sprzedażowych. Błąd - poznaj nasze pomysły i porady sprzedażowe dla ecommerce do wykorzystania w okresie świątecznym! Pomyśl o nich już teraz.

Zbyt wcześnie? Wręcz przeciwnie. To ostatni dzwonek, aby rozsądnie i świadomie przemyśleć i zaplanować wszystkie kreatywne działania krok po kroku.

1. Wcześniej niż myślisz

Moment, stop. Pierwszą okazję do wykręcenia świetnych wyników masz o wiele wcześniej. Black Friday to święto wielkich zakupów, wyprzedaży i rabatów, które z roku na rok cieszy się wśród Polaków coraz większą popularnością. Tegoroczny BF ma miejsce 23 listopada. Ciebie powinien szczególnie zainteresować przypadający 26 listopada Cyber Monday, czyli odpowiednik Black Friday dla sklepów online. To daty “otwierające” świąteczny sezon sprzedaży, który potrwa aż do Gwiazdki. Już dzisiaj zaplanuj działania obowiązujące w tym czasie - to święta sąsiadujące i wiele sklepów sięga w tym czasie po akcje promocyjne obowiązujące przez cały weekend.

2. #ObsługaKlienta #Komunikacja

Jeżeli Twoja obsługa Klienta w mediach społecznościowych nie jest idealna, nadchodzący okres wzmożonego ruchu w sklepie to najwyższy czas, aby to zmienić. Zadbaj o jak najlepszy kontakt z Klientem na każdym etapie składania zamówienia.

Pomyśl o jasnej i wyczerpującej komunikacji. Wiele osób rezygnuje z zakupów online z obawy przed wydłużonym czasem oczekiwania na paczkę - zwłaszcza w trakcie ostatnich przedświątecznych tygodni. Wiesz już, że w grudniu wysyłka może potrwać dłużej? Poinformuj o tym we wpisie na Facebooku i na stronie z koszykiem. Oblicz, kiedy dokładnie Twoi Klienci muszą złożyć zamówienie aby paczka spokojnie dotarła do nich przed Świętami i zakomunikuj to w kolejnym z wpisów albo przygotuj infografikę z kalendarzem bezpiecznych zamówień i przypnij go u góry strony. Możesz wykorzystać te informacje i stworzyć kampanię remarketingową do osób, które w ostatnim czasie wykazały aktywność w Twoim sklepie - przeglądały strony lub dodały produkt do koszyka, ale ostatecznie go nie kupiły. Wykorzystasz w ten sposób regułę niedostępności, wedle której oferty ograniczone w czasie / ilości są postrzegane jako bardziej atrakcyjne.

3. Zaplanuj kreatywne promocje i akcje sprzedażowe

Dwa produkty w cenie jednego, wyprzedaże i wszelkiego rodzaju kody rabatowe są super, ale w tym okresie roku pojawiają dosłownie wszędzie. Zrób wszystko, żeby się wyróżnić, zbudować jak najlepsze wrażenia zakupowe i zostać zapamiętanym. Zaskocz zamówieniami wysłanymi w pięknych, prezentowych opakowaniach, dorzuć świąteczne upominki - mini próbki produktu, kartki z życzeniami, czy choinkowe cukrowe laseczki. Tego rodzaju drobiazgi pomogą Twojej marce zapisać w pamięć klientów i sprawią, że chętniej wybiorą Twój sklep przy kolejnej okazji (nie tylko w Święta). Ciekawym przykładem, połączonym z akcją charytatywną, jest ubiegłoroczna akcja Medicine. 20 zł z zakupu każdego sweterka dla dziecka oraz psiaka wędrowało na konto Fundacji Uśmiech Dziecka oraz schroniska Psi Raj w Pasłęku. 

4. Pamiętaj o inwestycji w budżet reklamowy

Jeśli nie w czwartym kwartale to kiedy? Wykorzystaj okres intensywnych zakupów i wzmocnij swoją sprzedażową komunikację na FB przyciągającą uwagę i przemyślaną kampanią reklamową. Pamiętaj o nieodłącznych elementach - poświęć czas na dobre copy i przyciągający uwagę nagłówek w kreacjach kierujących do sklepu; zaprezentuj bestsellery i nowości w kampanii z karuzelą - testuj różne warianty zdjęć produktowych i wybierz, te które osiągną najwyższe CTRy. :)

Jeśli Twój sklep nie ma jeszcze wdrożonego Pixela FB koniecznie zadbaj o to właśnie teraz. Dzięki temu rozwiązaniu zyskasz szczegółowy wgląd w efekty działań reklamowych po stronie sklepu (koszyki, transakcje, przychody). Promowanie sklepu internetowego bez tego jest jak spacer we mgle!

Nie zapominaj o remarketingu. Legendy mówią, że niektórzy klienci już na początku listopada rozglądają się za gwiazdkowymi podarunkami i świątecznymi zakupami (tak, też co roku obiecujemy sobie nie zostawiać tego na ostatnią chwilę...;)). Pomyśl też o wszystkich, którzy skorzystają z Twoich promocji na Black Friday i Cyber Monday! Wracaj do nich ze swoją komunikacją także później, gdy szczyt osiągnie “druga fala” zakupów.  Zachęcaj ich do ponownych zakupów w sklepie, ale wykorzystaj również informację o tym jakie kategorie produkty oglądali / kupowali wcześniej - być może warto zaoferować im produkty komplementarne / uzupełniające?

Jeszcze więcej pomysłów na kreatywne akcje sprzedażowe znajdziesz w jednym z naszych artykułów: Więcej na temat akcji sprzedażowych na FB znajdziesz w jednym z naszych artykułów: http://niebieski-lis.pl/blog/45-7-sposobow-na-akcje-sprzedazowa-na-fb

5. Opowiadaj o tym, co bliskie Twoim odbiorcom

Masz problem z uzyskaniem gotowości potencjalnych klientów do zakupu? Zbyt wiele wizyt w Twoim sklepie kończy się niczym? Może więc w tym okresie pokusisz się o działania wizerunkowe dla swojego sklepu? Nie da się zaprzeczyć, że święta to również okres wyjątkowo sprzyjający budowaniu więzi, ocieplania wizerunku i sięgania po dobre emocje dla swojej marki.- Ten kierunek jest dla Ciebie również wtedy, kiedy specyfika Twojej branży nie zwiastuje  wyższych przychodów w okresie świątecznym i siłą rzeczy nie masz w planach agresywnych działań sprzedażowych. (powiedzmy, że nie sprzedajesz pięknych kalendarzy tylko np. glebogryzarki;)). Jednym z najbardziej udanych przykładów tego typu działań jest Allegro - chyba nie muszę Ci przypominać filmu z dziadkiem oraz żółtą kaczuszką od. Czy produkt (w tym przypadku paczka od Allegro) grał tam pierwsze skrzypce? Niekoniecznie, chociaż okazał się kluczem do rozwiązania problemu i pozwolił na to, aby historia skończyła się happy endem (zamówione podręczniki pozwoliły dziadkowi nauczyć się angielskiego i porozumieć z rodziną syna). Ta kampania miała na pewno walory wizerunkowe jak i czysto sprzedażowe. Droga do tych drugich wiodła jednak przez przemyślany przekaz i przywołane w kampanii emocje.

6. Złóż życzenia!

1000 post ze stockowym zdjęciem choinki w ten sam dzień? Nikt nie chce tego oglądać! Zadbaj o to, aby Twoje życzenia wyróżniły się na tle setek tysięcy tych samych treści. Nagraj zabawny film lub Insta Story, a nawet livestream na FB. Zachęcam Cię do tego, abyś w tym czasie wyszedł do ludzi, pokazał siebie oraz zespół. Nawet jeżeli na co dzień nie robisz tego w swojej komunikacji.

7. Stwórz dedykowane, świąteczne kolekcje lub produkty

Masz ostatnią chwilę na to, aby pomyśleć nad gwiazdkowymi nowościami w swoim sklepie. Jeżeli masz taką możliwość, stwórz specjalne, świąteczne edycje ulubionych produktów. Dobrze znasz swoją grupę docelową? Być może zainspiruje Cię rozwiązanie sklepu coffeedesk.pl - w zakładce prezenty (przez cały rok) możesz wyszukiwać podarunki pod kątem charakteru obdarowanej osoby.

 

Inny patent? Powiedzmy, że sprzedajesz odżywki i suplementy dla sportowców. Połącz produkty ze swojej oferty w kilka super zestawów, zadbaj o ładne opakowanie lub super atrakcyjną cenę, stwórz dedykowaną podstronę ze świątecznymi okazjami w swoim sklepie internetowym i sprzedawaj. Pssst - nie zapomnij opowiedzieć o tym na swoim FB oraz Instagramie. ;)

8. Na żywo

Format Live nie traci na aktualności i nic dziwnego - jak żaden inny pozwalać na integrację oraz zaangażowanie marki i użytkowników na Facebooku. Wyjdź naprzeciw ludziom i zorganizuj serię świątecznych konkursów na żywo. Wymyśl ciekawe zadanie do wykonania lub obmyśl zabawę, którą można realizować razem z użytkownikami na bieżąco. Może głównym prowadzącym będzie sam Święty Mikołaj? Weź ten format pod uwagę, zwłaszcza jeżeli Twoim targetem są osoby chętnie korzystające z technologicznych nowinek i angażujące się w publikowane przez Ciebie treści.

Źródła zdjęć:
https://www.facebook.com/wearMEDICINE/
https://www.youtube.com/watch?v=tU5Rnd-HM6A 
https://www.coffeedesk.pl/

Kategorie: Komunikacja marki

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Ponad połowa naszych klientów pochodzi z poleceń od wcześniejszych klientów..
Zaufali nam