Nie tylko zdjęcie - 8 pomysłów na współpracę marki z influencerami

Influencer marketing otwiera niezwykle szerokie możliwości współpracy. Czy wykorzystujesz ten potencjał w pełni? A może dopiero zaczynasz i szukasz pomysłów na działania wykraczające poza standardową umowę uwzględniającą publikację zdjęcia czy stories? Poniżej zebraliśmy dla Ciebie gotowe inspiracje poparte przykładami - częstuj się śmiało!
Karolina Tułacz ▲ 18 grudnia, 2020 ▲ około 9 minut czytania

Influencer marketing otwiera niezwykle szerokie możliwości współpracy. Czy wykorzystujesz ten potencjał w pełni? A może dopiero zaczynasz i szukasz pomysłów na działania wykraczające poza standardową umowę uwzględniającą publikację zdjęcia czy stories? Poniżej zebraliśmy dla Ciebie gotowe inspiracje poparte przykładami - częstuj się śmiało!

Zdecydowana większość marek w ramach współpracy z influencerami decyduje się na transakcję barterową lub płatną w zamian za zdjęcie. Prawidłowo, ale warto też spojrzeć na influencer marketing z innej perspektywy, pokusić się o działania, które pozwolą w pełni uwolnić jego potencjał. Jakie to działania? Poniżej garść pomysłów od Lisów:

1. Kampania

Wspólna kampania jest jednym z bardziej “oczywistych” i popularnych, ale i bardzo skutecznych sposobów współpracy z influencerami.

Świetnym przykładem jest marka Adidas i promocja modelu butów Nite Jogger, gdzie jedna z najpopularniejszych polskich blogerek, Maffashion razem z raperem, Żabsonem wystąpili w sesji zdjęciowej marki. Adidas skupił się na konkretnym wyróżniku butów, czyli elementach odblaskowych i to wokół nich skoncentrował całą narrację oraz warstwę wizualną. Cała sesja odbyła się w nocnej, miejskiej scenerii, a dobór influencerów idealnie podkreślił, do kogo marka kieruje przekaz. Dodatkowym, kreatywnym smaczkiem było zorganizowanie wspólnego wydarzenia offline, połączone z otwarciem Newonce.bar.

Jeden z postów Maffashion dedykowany kampanii Nite Jogger Adidas Originals.

Maffashion, Żabson i Yoshi w kampanii Adidas Originals. Newonce.bar wspólnie z Adidasem zorganizował wydarzenie, na którym świętowano otwarcie lokalu oraz zaprezentowano Adidas Nite Jogger. 

2. Wspólny produkt

Kolejnym modelem współpracy wartym rozważenia jest zaproszenie influencera do wspólnego stworzenia produktu / linii produktów.. Oprócz nowego artykułu, który odbiorcy kupią z czystej sympatii do twórcy, ciekawym może okazać się sam proces produkcji. Warto wykorzystać okazję, żeby pokazać klientom firmę zza kulis i zbliżyć ich do siebie. 

Wiele firm modowych i kosmetycznych decyduje się na tego typu działanie, tworząc produkt, linię lub nawet całą kolekcję.

Kolaboracja wibo z Karoliną Wójcik - Viva a Viva. Marka przy współpracy z youtuberką stworzyła m.in paletę cieni. 

3. Długotrwała współpraca

Wybór influencera, który stanie się ambasadorem / twarzą marki jest dobrym pomysłem, gdy twórca, oprócz oddanej rzeszy obserwatorów, posiada wyczucie estetyczne dopasowane do Twojej marki oraz wyznaje te same wartości. Warto oczywiście zachować umiar w opieraniu komunikacji swojej marki na jednym, choćby topowym twórcy. Istnieje ryzyko, że influencer “przyćmi” markę, która stanie się zbyt zależna od niego,  trudności mogą wystąpić np. w przypadku kryzysu wizerunkowego twórcy.

 

Marka Nudyess i jej - jak sama mówi - najbardziej wyjątkowa kolekcja. Do kampanii CHAPTER 8 Nudyess zaprosiła 6 kobiet, o różnorodnych typach sylwetki. W akcji udział wzięła również modelka Kasia Struss. Filmy z udziałem ambasadorek możecie obejrzeć tu.

4. Transmisja live

Influencer może sprawdzić się w roli eksperta, z którym przeprowadzisz transmisję na żywo. Zadbaj o promocję - stwórz dedykowane wydarzenie, zaproś ludzi na FB, Instagramie czy w mailingu marki. Daj ludziom możliwość zadawania pytań. 

Przykład: na lisowej grupie FASHION_PL - sprytny digital marketing w branży modowej prowadzimy cykliczne transmisje FASHION_LIVE z założycielami brandów modowych (ale nie tylko ;)). Mieliśmy przyjemność rozmawiać już z Moniką Szyndler współzałożycielką NAOKO i Martą Kapustą, współzałożycielką Paso a Paso. Jeśli jeszcze nie widzieliście - zapraszamy!

5. Blog

Tekst na blogu - rodzaj współpracy stary jak świat, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby podejść do niego kreatywnie jak np. marka Vichy. Przykładem może być cykl artykułów  “Zawodowe Dziewczyny” na blogu Joanny Glogazy, gdzie influencerka rozmawiała z zaproszonymi kobietami na temat specyfiki ich pracy.

Post Joanny Glogazy, blogerki i właścicielki marki modowej, w którym zachęca użytkowniczki do przeczytania wywiadu z programistką. Cały cykl był sponsorowany przez markę Vichy.

6. Podcast

Myślisz, że możliwości na podcastowym polu są niewielkie? Zobacz - możesz stworzyć swój własny, do którego będziesz zapraszać gości. Ale równie dobrze możesz zaprosić do stworzenia podcastu pod swoją marką ciekawego, reprezentującego podobne wartości influencera lub influencerkę.

Mocny przykład to platforma ecommerce Showroom i audycja “Dziewczyny z sąsiedztwa” prowadzona przez Joannę Okuniewską, jedną z najpopularniejszych polskich podcasterek. Każdy z odcinków był wywiadem z inspirującą kobietą ( i Maćkiem Musiałem ;)). Dodatkowo zawierał unikatowy kod rabatowy na zakupy.

A może sponsorowany odcinek podcastu? Kolejnym ciekawym przykładem jest współpraca Karoliny Sobańskiej i Adidasa w ramach akcji Reimagine Sport. W każdym z czterech odcinków Karolina rozmawiała z gośćmi o holistycznym podejściu do sportu i zdrowego stylu życia. W cyklu podcastów udział wzięły trzy wyjątkowe i nietypowe dziewczyny: Dominika, autorka bloga WhitePointeShoes, która w wieku 21 lat zaczęła swoją przygodę z baletem, Anną Fritz-Fabijanek, która udowadnia, że dźwiganie ciężarów to przepis na długotrwałą sprawność oraz z Zuzanną Borucką, youtuberką pokazującą, że krągła sylwetka nie wyklucza dbania o siebie i o aktywność fizyczną. W ostatnim z czterego odcinków udział wzięły dwie trenerki Adidas Runners Warsaw. Martyna, biegaczka i Ania, nauczycielka jogi.

Jeden z odcinków podcastu Karoliny Sobańskiej poświęcony baletowi.

7. Wydarzenia

Innym ciekawym rozwiązaniem jest organizowanie wydarzeń dla influencerów. Najważniejszy jest dobór osób, które pojawią się na evencie. To one będą stanowiły centrum uwagi wszystkich zainteresowanych. Dodatkowym, ale istotnym aspektem jest idealnie zaaranżowana sceneria, która świetnie spisze się na zdjęciach w mediach społecznościowych. Dzięki możliwościom Insta Stories nagrania w szybkim tempie dotrą do odbiorców influencera / influencerki, a Ty zyskasz świetny content do promocji. Tego typu działania są praktykowane m.in przez Chanel, Reserved i Levi’s. Przykładem z polskiego podwórka było wydarzenie zorganizowane przez NAOKO z okazji premiery kolekcji wykorzystującej wizerunki Atomówek. 
Oprócz tego - współpraca Milk & Sun ze Starym Browarem. Lato w mieście x Stary Browar zgromadziło ogromną liczbę uczestników przez cały cykl trwania wydarzeń. W każdy wtorek sierpnia o godz. 18 organizowano zajęcia z jogi. Jeden z inicjatorów - Milk & Sun - to magazyn internetowy, którego treści opierają się na historiach ludzi i tworzonych przez nich miejsc. Ciekawy design Starego Browaru jest więc idealnym motywem do rozpoczęcia współpracy. 

Jesienią byliśmy świadkami kolejnej odsłony akcji. Tym razem podczas Jesień w mieście x Stary Browar redaktorki M&S - Magda i Maja - pokazały ofertę centrum, zarówno dla ciała, jak i dla ducha.

Warsztaty jogi organizowane przez Milk & Sun i Stary Browar. 

8. Oddanie mediów społecznościowych w ręce influencera

Wartą uwagi metodą jest całkowite zaufanie twórcy i powierzenie mu np. Instagrama marki. IG Stories dają ogromną możliwość od przeprowadzenia transmisji live, przez nagrywki w czasie teraźniejszym aż po proste Q&A. 

Przykład? Karolina Pisarek i DeeZee. Modelka i influencerka oprowadziła użytkowników po biurze marki. Cała relacja jest zapisana w wyróżnionych stories. 

Kilka przykładów wartych uwagi:

Współpraca Renee z popularną blogerką Cajmel, której styl idealnie pasuje do nowej kolekcji marki. 

Panel dyskusyjny Reserved z udziałem Magdy Jagnickiej, podczas którego poruszono temat uniwersalności w modzie i nowej kolekcji unisex utrzymanej w duchu athleisure.

Współpraca z influencerem/ką nie musi być jednorazowym strzałem. Do tej pory pojawiły się aż trzy wejścia kolekcji TOVA x Radzka. Od września ubrania są też dostępne na platformie Amazon.   

 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez Kasia Szymko?w (@jestem_kasia)

Jedna z ostatnich akcji The Odder Side zasługuje na uwagę co najmniej z kilku powodów. Marka nawiązała współpracę z platformą NETFLIX w ramach premiery czwartego sezonu serialu The Crown i stworzyła dwa modele sweterków inspirowanych stylem Lady Diany. Powędrowały one do wybranych influencerek - tam fanki marki mogły wygrać je dla siebie i swojej przyjaciółki w ramach konkursów. Smaczku całej inicjatywie dodał fakt, że sweterki nie są i nie będą dostępne w regularnej sprzedaży. W akcji wzięły udział m.in. Horkruks, Jestem Kasia, Cammy i Julia Janulewicz. Twarzą kampanii została aktorka Marieta Żukowska. 

Pamiętaj, że influence marketing opiera się na twórczości, a nie na odegraniu roli rodem z farmaceutycznych reklam telewizyjnych. ;) Kluczem do sukcesu jest kreatywny pomysł na akcję i wybór odpowiedniej osoby. Często dobrym wyborem jest  zaufanie wybranemu przez Ciebie influencerowi i danie mu “wolnej” przestrzeni do działania. Dzięki temu content będzie dużo bardziej naturalny i autentyczny. Pamiętaj jednak, że to Ty jesteś inicjatorem całej akcji, musisz ją rzetelnie koordynować i zaznaczać co jest dla Ciebie najważniejsze. Brief, który wyślesz musi więc być dobrze przemyślany. 

Akcje z influencerami to nie tylko ciekawy pomysł, ale także szereg innych działań takich jak dobry research, współpraca z twórcą i zaufanie na każdym etapie trwania akcji. Równie istotna jest też umiejętność weryfikacji wyników kampanii. Są to jednak tematy niezwykle obszerne, na co najmniej kilka kolejnych artykułów.

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Ponad połowa naszych klientów pochodzi z poleceń od wcześniejszych klientów.
Zaufali nam