Projekt performance marketingowy, w których skala działań na przestrzenii czasu rośnie 75-krotnie!? To Liski kochają najbardziej.
Od sklepu cudmoda.pl dostaliśmy konkretne zadanie: maksymalizacja przychodów z ruchu płatnego z social media. Od ponad 2,5 roku odpowiadamy zatem za działania płatne - zarządzanie budżetem, budowanie oraz optymalizację kampanii reklamowych.
Część contentowa i organiczna w komunikacji Cudmody jest realizowana przez wewnętrzny zespół marketingowy klienta.
Współpracę ze sklepem Cudmoda.pl rozpoczęliśmy w lutym 2018 roku. Z tej perspektywy pierwszy miesiąc wspólnych działań wygląda dość symbolicznie. Obsłużyliśmy dla klienta budżet reklamowy w granicach 1000 zł, pozyskując dla sklepu kilkudziesięciu klientów.
Wynik, mimo niewielkiej skali, był na tyle satysfakcjonujący, że w kolejnych miesiącach konsekwentnie zwiększaliśmy zakres wspólnych działań.
Kluczowym elementem tego projektu jest ciągły rozwój, na każdym możliwym polu.
W działaniach dla Cudmody wykorzystujemy prawdopodobnie wszystkie dostępne w danej chwili w ekosystemie Facebooka (FB+Instagram+Messenger+Audience Network) narzędzia i metody. W trakcie naszej współpracy FB wprowadzał nowe formaty reklamowe, nowe typy kampanii, nowe modele optymalizacji. Każdy z tych elementów był natychmiast weryfikowany pod kątem swojej przydatności do tego projektu i wdrażany, o ile tylko pozytywnie rokował.
Istotna część naszej pracy z kampanią obejmuje również feed produktowy. W tym zakresie korzystamy nie tylko z segmentacji na bazie kategorii produktu, ale również ręcznych zawężeń grup produktów z największym potencjałem, segmentacji po cenie, po marce i innych.
Wszystko to zaowocowało konsekwentnym wzrostem skali kampanii przy utrzymaniu założonej rentowności. Oto procentowy wzrost wydatków w ujęciu rocznym:
Nastawienie na aktywne skalowanie wymusza na nas agresywne powiększanie grup odbiorców, a co za tym idzie poszukiwanie nowych targetów. W kampaniach dla Cudmody wykorzystujemy większość z dostępnych form targetowania na FB:
Przykłady kreacji reklamowych:
Droga do wysokich wyników nie jest oczywiście usłana jedynie różami. W trakcie wspólnych działań natrafiliśmy również na wiele wyzwań.
Nie wszystkie kategorie produktów, ważne z punktu widzenia klienta, okazały się być tak wysoce rentowne w kampaniach w social media. W niektórych przypadkach zdarzało (i zdarza) nam się ograniczyć skalę kampanii danej kategorii mimo dużego apetytu na jej promocję.
Wiele obaw przysporzyły nam również plany FB w zakresie zmian w systemie reklamowym. W kampanii o tak rozbudowanej strukturze byliśmy bardzo sceptycznie nastawieni do mechanizmu CBO (optymalizacji budżetu na poziomie kampanii). Facebook kilkukrotnie przekładał obligatoryjne wdrożenie tego rozwiązania, aż w końcu postanowił z niego zrezygnować. Aktualnie jako zagrożenie traktujemy limit kreacji reklamowych na jedno konto reklamowe ale, w związku z zapowiedziami FB, mamy już gotowy plan na taką sytuację.
Pozytywnie natomiast odbieramy dość konserwatywną strategię rabatową, jaką stosuje nasz klient. W naszej opinii długoterminowe efekty częstych i agresywnych obniżek cen są zdecydowanie niekorzystne dla sklepów internetowych, chyba że funkcjonowanie tych rabatów jest z góry ujęte w pricingu.
Na nasze wyniki ma także wpływ bardzo sprawny kontakt oraz wsparcie ze strony zespołu marketingowego po stronie Cudmody. Tak zaangażowanego i oddanego sprawie teamu życzymy wszystkim e-commerce’om.
Ze swojej strony staramy się dzielić z klientem wszelkimi sugestiami i wsparciem również poza standardowym zakresem działań. W trakcie trwania współpracy mieliśmy m.in. okazję zarekomendować agencję, która w 2020 roku zbuduje dla Cudmody nowy silnik ecommerce.
Kluczowym wskaźnikiem w naszych działaniach dla Cudmody jest ROAS i budżet, przy jakim go osiągamy.
Wartości bezwzględne zostały ukryte na wykresie
Przez cały okres naszej współpracy kampanie osiągają ustalony z klientem poziom rentowności. Co najważniejsze: dzieje się to w warunkach zwiększenia budżetu.
Od początku współpracy dostarczyliśmy Cudmodzie już ponad 35 000 nowych klientów i mamy apetyt na wiele więcej.
Na przestrzeni lat nie tylko skalujemy działania w Meta Ads - rozszerzamy też współpracę o nowe obszary. Więcej znajdziesz w case study email marketing & marketing automation dla sklepu Cudmoda. Czytaj tutaj!
Chcesz wiedzieć, jak wspólnie możemy rozwinąć Twoją markę w digitalu? Skontaktuj się z nami już dziś:
→ zadzwoń: 48 737 138 848
→ napisz: [email protected]
Kategorie: Case study, FB Ads
Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief