Modowa ekspansja w social media - poznaj case study naszych działań dla Cudmoda.pl

Projekt performance marketingowy, w których skala działań na przestrzenii czasu rośnie 75-krotnie!? To Liski kochają najbardziej.
Mateusz Nowak ▲ 27 października, 2020 ▲ około 4 minuty czytania

Projekt performance marketingowy, w których skala działań na przestrzenii czasu rośnie 75-krotnie!? To Liski kochają najbardziej.

Od sklepu cudmoda.pl dostaliśmy konkretne zadanie: maksymalizacja przychodów z ruchu płatnego z social media. Od ponad 2,5 roku odpowiadamy zatem za działania płatne - zarządzanie budżetem, budowanie oraz optymalizację kampanii reklamowych. 

Część contentowa i organiczna w komunikacji Cudmody jest realizowana przez wewnętrzny zespół marketingowy klienta.

Początki

Współpracę ze sklepem Cudmoda.pl rozpoczęliśmy w lutym 2018 roku. Z tej perspektywy pierwszy miesiąc wspólnych działań wygląda dość symbolicznie. Obsłużyliśmy dla klienta budżet reklamowy w granicach 1000 zł, pozyskując dla sklepu kilkudziesięciu klientów. 

Wynik, mimo niewielkiej skali, był na tyle satysfakcjonujący, że w kolejnych miesiącach konsekwentnie zwiększaliśmy zakres wspólnych działań.

Dynamiczny wzrost

Kluczowym elementem tego projektu jest ciągły rozwój, na każdym możliwym polu. 

W działaniach dla Cudmody wykorzystujemy prawdopodobnie wszystkie dostępne w danej chwili w ekosystemie Facebooka (FB+Instagram+Messenger+Audience Network) narzędzia i metody. W trakcie naszej współpracy FB wprowadzał nowe formaty reklamowe, nowe typy kampanii, nowe modele optymalizacji. Każdy z tych elementów był natychmiast weryfikowany pod kątem swojej przydatności do tego projektu i wdrażany, o ile tylko pozytywnie rokował. 

Istotna część naszej pracy z kampanią obejmuje również feed produktowy. W tym zakresie korzystamy nie tylko z segmentacji na bazie kategorii produktu, ale również ręcznych zawężeń grup produktów z największym potencjałem, segmentacji po cenie, po marce i innych.

Wszystko to zaowocowało konsekwentnym wzrostem skali kampanii przy utrzymaniu założonej rentowności. Oto procentowy wzrost wydatków w ujęciu rocznym:

  • 2018 - pierwszy rok współpracy
  • 2019 - wzrost wydatków o 815% względem 2018
  • 2020 - szacunkowy wzrost wydatków o 1249% względem 2018 (na bazie I połowy roku)

Nastawienie na aktywne skalowanie wymusza na nas agresywne powiększanie grup odbiorców, a co za tym idzie poszukiwanie nowych targetów. W kampaniach dla Cudmody wykorzystujemy większość z dostępnych form targetowania na FB:

  • targety oparte o demografię
  • niestandardowe grupy odbiorców - remarketing
  • niestandardowe grupy odbiorców - zaangażowani na FB i IG
  • grupy podobnych odbiorców

Przykłady kreacji reklamowych: 

Wyzwania

Droga do wysokich wyników nie jest oczywiście usłana jedynie różami. W trakcie wspólnych działań natrafiliśmy również na wiele wyzwań. 

Nie wszystkie kategorie produktów, ważne z punktu widzenia klienta, okazały się być tak wysoce rentowne w kampaniach w social media. W niektórych przypadkach zdarzało (i zdarza) nam się ograniczyć skalę kampanii danej kategorii mimo dużego apetytu na jej promocję.

Wiele obaw przysporzyły nam również plany FB w zakresie zmian w systemie reklamowym. W kampanii o tak rozbudowanej strukturze byliśmy bardzo sceptycznie nastawieni do mechanizmu CBO (optymalizacji budżetu na poziomie kampanii). Facebook kilkukrotnie przekładał obligatoryjne wdrożenie tego rozwiązania, aż w końcu postanowił z niego zrezygnować. Aktualnie jako zagrożenie traktujemy limit kreacji reklamowych na jedno konto reklamowe ale, w związku z zapowiedziami FB, mamy już gotowy plan na taką sytuację.

Pozytywnie natomiast odbieramy dość konserwatywną strategię rabatową, jaką stosuje nasz klient. W naszej opinii długoterminowe efekty częstych i agresywnych obniżek cen są zdecydowanie niekorzystne dla sklepów internetowych, chyba że funkcjonowanie tych rabatów jest z góry ujęte w pricingu. 

Na nasze wyniki ma także wpływ bardzo sprawny kontakt oraz  wsparcie ze strony zespołu marketingowego po stronie Cudmody. Tak zaangażowanego i oddanego sprawie teamu życzymy wszystkim e-commerce’om.  

Ze swojej strony staramy się dzielić z klientem wszelkimi sugestiami i wsparciem również poza standardowym zakresem działań. W trakcie trwania współpracy mieliśmy m.in. okazję zarekomendować agencję, która w 2020 roku zbuduje dla Cudmody nowy silnik ecommerce.

Efekty

Kluczowym wskaźnikiem w naszych działaniach dla Cudmody jest ROAS i budżet, przy jakim go osiągamy.

  • ROAS - definicja
  • Budżet - definicja

Wartości bezwzględne zostały ukryte na wykresie

Przez cały okres naszej współpracy kampanie osiągają ustalony z klientem poziom rentowności. Co najważniejsze: dzieje się to w warunkach zwiększenia budżetu.

Od początku współpracy dostarczyliśmy Cudmodzie już ponad 35 000 nowych klientów i mamy apetyt na wiele więcej.

Kategorie: Case study, FB Ads

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Otrzymasz szczegółowy plan i wycenę bez zobowiązań.
Zaufali nam