Zupełny odlot! Zobacz, jak reklamowaliśmy pokazy Antidotum Airshow Leszno

Lubimy adrenalinę i nietypowe wyzwania, a takie współprace dosłownie nas uskrzydlają. Zobaczcie, jak za pomocą działań reklamowych na Facebooku zapewniliśmy naszemu klientowi ponad stuprocentowy wzrost sprzedanych biletów! Zapnijcie pasy, bo będą emocje. ;)
Marek Palutkiewicz ▲ 06 sierpnia, 2021 ▲ około 6 minut czytania

Lubimy adrenalinę i nietypowe wyzwania, a takie współprace dosłownie nas uskrzydlają. Zobaczcie, jak za pomocą działań reklamowych na Facebooku zapewniliśmy naszemu klientowi ponad stuprocentowy wzrost sprzedanych biletów! Zapnijcie pasy, bo będą emocje. ;)

Lubimy adrenalinę i nietypowe wyzwania, a takie współprace dosłownie nas uskrzydlają. Zobaczcie, jak za pomocą działań reklamowych na Facebooku zapewniliśmy naszemu klientowi ponad stuprocentowy wzrost sprzedanych biletów! Zapnijcie pasy, bo będą emocje. ;)

Antidotum Airshow Leszno to pokazy lotnicze z muzyką na żywo w tle i pirotechniką, co wyróżnia je na tle konkurencyjnych eventów. Marka udowadnia, że nocne przeloty w towarzystwie odpowiednich efektów mogą być tak samo, a nawet bardziej interesujące niż za dnia (choć oczywiście znaczna część lotów odbywa się jeszcze gdy jest widno). Odrzutowce, helikoptery, paralotnie, grupy akrobacyjne i wiele więcej wypełniają ten weekendowy event, odbywający się na lotnisku w Lesznie już po raz trzeci.

Jaki był nasz cel?

Celem kampanii była sprzedaż w serwisie internetowym 15 000 biletów na wydarzenie, czyli ponad 100% więcej niż w poprzednim roku (7270 sprzedanych biletów w edycji z 2020 r.). Zadanie niełatwe, ale Lisy nie obawiają się takich wyzwań. ;) 

173543162-1109800742780415-891677508599391274-n

Przegląd wcześniejszych działań

Na podstawie briefu i rozmów dowiedzieliśmy się, że w poprzednim roku promocja wydarzenia skupiła się na reklamie w lokalnym radiu oraz promowaniu postów na FB, jednak bez pogłębionej struktury, różnych form targetowania i odpowiednich optymalizacji.

Wiedzieliśmy już, że po ubiegłorocznych wynikach apetyty z pewnością wzrosły i trzeba będzie odpowiednio zaplanować działania oraz reagować na bieżącą sytuację. Poznaliśmy również główne dane demograficzne uczestników, co pomogło nam ustalić najlepsze targety na początek działań. Reszta była już kwestią testów, optymalizacji, doświadczenia i oczywiście odrobiny wyobraźni przy prowadzeniu kampanii. ;)

Problemy i wyzwania

Nietypowa kampania to również nietypowe problemy, o czym przekonaliśmy się już na początku działań. Serwis biletowy, z którym Klient związany był umową, nie mógł niestety potwierdzić praw do piksela zainstalowanego dla naszego menedżera reklam (nie zezwalały na to wewnętrzne procedury). Co z tego wynikało? Automatycznie, pomimo odbierania zdarzeń, odpadła nam jedna z najlepszych metod optymalizacyjnych kampanii, czyli optymalizacja pod zakup lub dodanie do koszyka, co przy standardowych działaniach w dalszych etapach mogło zapewnić wysoką sprzedaż. Wydarzenie miało już określoną datę, więc czekanie, czy uda się rozwiązać problem, tak naprawdę tylko oddalało nas od celu. Ułożyliśmy więc plan i rozpoczęliśmy działania opierając się na danych, które mogliśmy zbierać.

Plan działania

W ramach kampanii stworzyliśmy mini lejek sprzedażowy:

1. Zaangażowanie wokół kreacji prezentujących ubiegłoroczną edycję na podstawie materiałów otrzymanych od klienta.

2. Kierowanie zaangażowanych osób do wydarzenia na stronie FB

3. Kierowanie osób do serwisu biletowego 

Zaczynamy!

Rozpoczęliśmy działania wypełniając górę lejka sprzedażowego, angażując do komentowania i reakcji pod postami na stronie prowadzonej przez Klienta, a także zapraszając do wzięcia udziału w wydarzeniu. Uruchomiliśmy też kreacje przenoszące na stronę z biletami. Użyliśmy różnych celów kampanii oraz optymalizacji grup reklam, aby osiągnąć zamierzone przez nas efekty. Kluczowym w pierwszym etapie było więc nastawienie na aktywność i reakcję na wydarzenie, które w dalszym terminie miało przełożyć się na zwiększoną sprzedaż biletów. Czy udało nam się zaangażować ludzi? Wyniki przerosły nasze oczekiwania, wystarczy spojrzeć na zrzuty kreacji poniżej. Najlepsza z nich miała ponad 4100 polubień oraz blisko 200 komentarzy i 250 udostępnień. Kolejna to odpowiednio ponad 2700 i 1400 polubień. Wiedzieliśmy już, że to wydarzenie ma spory potencjał i pomimo problemów z pikselem, zamierzony cel sprzedażowy jest możliwy do osiągnięcia.

 

4-1k-1

 

2-7k

 

1-4k

Aby zapełnić lejek i uszczelnić promocję wokół eventu, promowaliśmy również content ze strony (top post z ponad 1600 polubieniami) oraz wydarzenie na FB (ponad 9300 odpowiedzi na wydarzenie).

Post

Promowany post ze strony FB Lotnisko Leszno. Dzięki tego rodzaju działaniu dodatkowo wypełnialiśmy wyższe etapy lejka.

Wydarzenie

Zgodnie z danymi udostępnionymi nam przez Klienta, mogliśmy się spodziewać, że główny boom zakupowy przypadnie na ostatnie dwa tygodnie przed eventem i będzie rosnąć z dnia na dzień aż do dnia pokazów. Z biegiem czasu przenosiliśmy więc budżet z kampanii na zaangażowanie w stronę kampanii przekierowującej na stronę z biletami (z uwagi na wspomniane problemy z pikselem, nie mogliśmy użyć tu optymalizacji pod zakup).

Przygotowaliśmy też dodatkowe kreacje na ostatnie dni działań, gdzie sprzedaż osiągała swój peak zakupowy. Wiedzieliśmy też, że przypominając o wydarzeniu, które startuje już za kilka dni, możemy przekonać do udziału osoby, które nie mają jeszcze planów na weekend. Dodatkowo przypominamy się tym, którzy wstrzymywali się z kupnem biletów, czekając na informacje związane np. z obostrzeniami lub prognozą pogody. Kluczowe było więc odpowiednie sformułowanie nagłówków, tekstu i wklejenie linku do biletów w widocznym miejscu. Kreacje dedykowane ostatnim dniom osiągnęły oczywiście dużo mniejsze zaangażowanie niż te wykorzystywane od początku akcji, natomiast miały one już stricte cel zakupowy i to nie reakcje czy komentarze były tu najważniejsze.

last-days-62

 

last-days-7

Efekty 

Pogoda na weekend dopisała, a my musieliśmy uzbroić się w cierpliwość i zaczekać do poniedziałku na końcowy wynik naszych działań. Ostatecznie osiągnęliśmy zakładany cel, liczba sprzedanych biletów online wyniosła 15381, a łącznie na pokazach pojawiło się ponad 20000 osób (włącznie z biletami zakupionymi w kasach wejściowych, zaproszeniami itd.).

Podsumowanie

Sprzedaż ponad 100% więcej biletów względem poprzedniej edycji z początku mogło wydawać się dużym wyzwaniem, zwłaszcza przy napotkanych problemach z pikselem, które nie pozwalały w pełni wykorzystać narzędzi analitycznych i optymalizacyjnych. Ostatecznie dzięki odpowiednio zaplanowanym działaniom oraz dobrej współpracy na linii Agencja-Klient osiągnęliśmy zamierzony cel i już nie możemy doczekać się kolejnej edycji. :)

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Otrzymasz szczegółowy plan i wycenę bez zobowiązań.
Zaufali nam