Memoriał już na stałe wpisał się w harmonogram największych wydarzeń lekkoatletycznych w Polsce. Zwłaszcza po dołączeniu do Diamentowej Ligi, w której o zwycięstwo rywalizują ze sobą największe gwiazdy z całego świata. Pomimo szerokich działań marketingowych, frekwencja i potencjał Stadionu Śląskiego jako miejsca rozgrywania imprezy nie były w pełni wykorzystane. Kiedy zwrócono się do nas o pomoc w promowaniu wydarzenia, poczuliśmy, że to może być dla Memoriału bardzo dobry rok? ;)
Przed startem działań omówiliśmy najważniejsze kwestie związane z najbliższą edycją wydarzenia, założenia budżetowe oraz główny cel - pobić dotychczasowy rekord frekwencji z 2018 roku, czyli 41 226 widzów.
Wyzwanie o tyle trudne, że wynik ten osiągnięty został poprzez imprezę niebiletowaną, co naturalnie zachęcało większą grupę osób do przyjścia na stadion. W kolejnych latach liczba widzów mieściła się w granicach 15k-35k widzów, a w 2023 przyciągnęła na Stadion Śląski 25 000 osób. Poprzeczka zawieszona była więc wysoko, ale jak zobaczycie w dalszej części case study - nie ma takiego rekordu, którego nie dałoby się pobić odpowiednim przygotowaniem. Dodatkowo w ‘24 na wydarzeniu swoją obecność na imprezie zapowiedziały będące w szczytowej formie gwiazdy światowej lekkoatletyki - Armand Duplantis oraz Jakob Ingebrigtsen - a także cała elita polskich sportowców - Ewa Swoboda, Natalia Bukowiecka, Pia Skrzyszowska, Paweł Fajdek, Maria Andrejczyk, Piotr Lisek i wielu innych.
Czuliśmy więc, że jesteśmy w naprawdę silnej grupie i możemy powalczyć o rekord, zwłaszcza, że była to jubileuszowa 15. edycja. :)
Znaliśmy więc już postawione przed nami wyzwania. Przeanalizowaliśmy też dotychczasowe wyniki i rozkład sprzedaży w poszczególnych miesiącach poprzedniej edycji. Dzięki temu mogliśmy opracować odpowiednią strategię na ‘24 i powalczyć o jak najlepszy wynik.
Ruszyliśmy w pierwszych dniach marca ‘24 w kanałach Meta Ads oraz Google Ads. Choć do szczytu sprzedażowego było jeszcze daleko, to wiedzieliśmy też, że nie ma czasu do stracenia.
Pierwsze miesiące obejmowały głównie działania nastawione na szerokie rozreklamowanie imprezy, dotarcie do nowych użytkowników, zasięgi i zbieranie grup odbiorców. Odbywające się właśnie Halowe Mistrzostwa Świata były dobrą okazją do rozruszania użytkowników poprzez promocję postów z naszą kadrą z mistrzostw oraz sukcesami zawodników.
Zdj. Promowany post z Ewą Swobodą z medalem Halowych Mistrzostw Świata uzyskał prawie 2000 reakcji.
W Meta Ads rozbudowaliśmy konto o kampanię na ruch, która ściągała użytkowników na stronę https://memorialkamili.pl/ (zapraszamy na obecną edycję już 16 sierpnia :)), gdzie mogli zapoznać się ze wszystkimi wiadomościami na temat obecnego Memoriału oraz jego historii, a także zakupić bilet.
Stworzyliśmy też kampanię remarketingową na mniejszym budżecie (warto na bieżąco sprawdzać trendy zakupowe) oraz reklamowaliśmy wydarzenie na FB, na które do końca promocji odpowiedziało 9056 użytkowników.
Reklamowanie wydarzenia na Facebooku niesie ze sobą kilka ważnych kwestii. Przede wszystkim osoby, które wyraziły zainteresowanie, widzą je w zbliżających się wydarzeniach, co jest szczególnie ważne przy długim okresie promocji. Dodatkowo mogliśmy kierować na te osoby działania remarketingowe i np. zachęcać do kupna tych, którzy nie wykonali jeszcze konwersji. Zyskaliśmy też możliwość tworzenia list osób podobnych do zainteresowanych wydarzeniem, co przy ponad 9k puli było sporą dawką całkiem precyzyjnych danych.
Zdj. 2 - Na wydarzenie w Meta Ads zareagowało ponad 9k użytkowników.
W regularnych kampaniach przykuwaliśmy uwagę odbiorców grafikami reklamowymi z największymi gwiazdami “Memoriału” tak z Polski, jak i z zagranicy. A wideo z Ewą Swobodą bijącą swój życiowy rekord na 100m podczas poprzedniej edycji jeszcze podsycało zainteresowanie (zarazem ustanowiła też 2. wynik w historii polskiej lekkoatletyki).
Targetów, które zamierzaliśmy sprawdzić i przetestować było naprawdę wiele, nie było więc czasu do stracenia. Osoby zaangażowane na stronach społecznościowych, reagujące na obecne oraz poprzednie wydarzenia (warto przypomnieć się osobom, które już kiedyś były zainteresowane), grupy podobne do nich, a także kierowanie po zainteresowaniach, związanych ze sportami lekkoatletycznymi, imprezami sportowymi i wiele innych. Rozdysponowaliśmy grupy odbiorców na odpowiednie kampanie i odpaliliśmy szeroko zakrojone działania.
W Google Ads skupiliśmy się na reklamowaniu Memoriału oraz otoczki lekkoatletycznej za pomocą kampanii YouTube optymalizowanej pod koszt obejrzenia. Promowaliśmy zarówno sam Memoriał, jak i przedstawialiśmy sylwetki uczestników polskiej reprezentacji oraz charakterystykę poszczególnych dyscyplin, a także samą Fundację Kamili Skolimowskiej. Działania dopełniały kampanie graficzne oparte o atrakcyjne zdjęcia związane z Diamentową Ligą oraz Memoriałem i przekazem zachęcającym do przybycia na wydarzenie.
Szerokie działania zasięgowe kierowane w dużej mierze po różnych wersjach zainteresowań okołosportowych dopełnialiśmy remarketingiem oraz kampaniami tekstowymi związanymi z Diamentową Ligą.
W miarę upływu czasu rozwijaliśmy kampanie, stopniowo przesuwając budżety w stronę sprzedażową. Wyniki w tej fazie działań wyglądały obiecująco, ale wciąż byliśmy bardzo daleko od pobicia rekordu. Wiedzieliśmy jednak, że czas intensyfikacji działań i szczytu sprzedaży nastąpi lada chwila.
Zdj. W Google Ads rozruch kampanii opierał się na promowaniu Memoriału poprzez kampanie graficzne oraz YouTube.
Dodanie nowych kreacji reklamowych, zwiększeniu i przesunięcie budżetów w stronę kampanii i optymalizacji sprzedażowych, czy to wystarczy? Z pomocą ruszył świetnie przyjęty video spot reklamowy z głosem Krystyny Czubówny, który szeroko rozszedł się po przestrzeni internetowej. Ponad 400 tys. wyświetleń i ponad 40 tys. obejrzeń reklamy w YouTube o “sercu śląskiej sawanny” na pewno przekonało dużą część użytkowników, że w tym roku na “Śląskim wydarzy się coś wyjątkowego”.
Zdj. 4 - “To ostatnia szansa na udział w “sportowym safari” w Polsce, Krystyna Czubówna zaprasza.” :)
Prawdziwy szczyt zakupowy rozpoczął się na miesiąc przed wydarzeniem, ale mimo wszystko na niecały tydzień przed imprezą daleko było jeszcze do rekordu - Memoriał podał informację o 32 800 sprzedanych biletach i choć przebiliśmy już ubiegłoroczną edycję, to do celu wciąż było daleko.
Fani jednak nie zawiedli, serwery rozgrzały się do czerwoności. Rekord frekwencji na Memoriale Kamili Skolimowskiej został pobity i na Stadionie Śląskim zasiadło 42 357 widzów! Następnie swoje światowe rekordy dorzucił Mondo Duplantis w skoku o tyczce oraz Jakob Ingebrigtsen w biegu na 3000 metrów - i tak 15. edycja pod wieloma względami przeszła do historii!
Podsumowując nasze działania:
Wyniki
Zarówno w Meta Ads, jak i w Google Ads intensyfikacja sprzedaży uwydatniła się w ostatnim miesiącu przed wydarzeniem, co widać na poniższych wykresach. Całościowo kampanie uzyskały prawie 24 mln wyświetleń i 230 k kliknięć.
Meta Ads
→ Wyświetlenia: 12 615 360
→ Zasięg: 1 932 978
→ Kliknięcia: 143 064
→ Blisko 1 na 3 dodania do koszyka kończyły się zakupem
Google Ads
→ Wyświetlenia: 11 309 243
→ Kliknięcia: 90 707
Wspólnie z teamem Memoriału dowieźliśmy rekordową frekwencję dla jubileuszowej 15 edycji wydarzenia. Czy w tym roku sięgniemy po więcej? Taką mamy nadzieję - kolejny Memoriał Kamili Skolimowskiej odbędzie się 16 sierpnia 2025, również na Stadionie Śląskim. Po udanym debiucie mamy przyjemność po raz kolejny współdziałać przy promocji imprezy!
Zapraszamy serdecznie! Nie czekajcie jednak na ostatnią chwilę z decyzją, bilety znikają szybciej niż ostatnio. Każdy ma ochotę zobaczyć kolejne światowe rekordy na żywo.
_____________
???????? Chcesz porozmawiać o działaniach dla Twojej marki? Skontaktuj się z nami:
→ tel. +48 737 138 848
→ email [email protected]
Kategorie: Case study, FB Ads, Google Ads
Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief