Jesteśmy agencją digital

Wznosimy marki na wyższy poziom z wykorzystaniem digital marketingu

Poproś o kontakt
lub zadzwoń teraz ☎ +48 737 138 848

ZAUFALI NAM

Jakie są kluczowe wyzwania marek modowych w digitalu?

Pomagając przez ostatnie lata przejść wielu markom drogę ze świata marketingowego chaosu do wzrostu napędzanego efektywną komunikacją, zaobserwowaliśmy pięć głównych grzechów branży fashion.

  • 1. Wiara, że marketing modowy = PR ↓

    Pozyskiwanie gwiazd do współpracy, zdjęcia “na ściankach”, aktywność marki na eventach branżowych czy obecność w mediach tradycyjnych - to wszystko na pewno istotne elementy życia marki modowej. Niestety, stanowią tylko wycinek niezbędnych działań, a zbyt często pochłaniają niemal całą uwagę brand managerów. Jeśli dodatkowo nie są poparte strategią i nie towarzyszy im efektywne zarządzanie budżetami online, pozostają powierzchownymi ozdobami bez realnego przełożenia na wyniki sprzedażowe. Dobrze czujące świat mody agencje i specjaliści PR potrzebują uzupełnienia kompetencjami zorientowanymi na dwa obszary: strategiczne projektowanie marki i komunikacja online.

  • 2. Brak strategii marki i strategii komunikacji ↓

    Marketing z pominięciem procesu budowy marki (zawierającego analizę otoczenia konkurencyjnego czy badania jakościowe z udziałem przedstawicieli grupy docelowej), to najprostsza droga do szybkiej porażki. Branża fashion to jedna z najmocniej nasyconych kategorii rynkowych. Nie ma żadnych szans, by wszystkie istniejące projekty modowe przetrwały, a niemal każdego dnia na rynku pojawiają się kolejne. Po co kolejna marka modowa? Czy masz odpowiedź na to pytanie? Jak uzasadnia ją strategia marki i komunikacji?

  • 3. Uzależnienie od promocji i rabatów ↓

    Jesteśmy realistami. Rabaty są skutecznym i powszechnie oczekiwanym bodźcem zakupowym, zwłaszcza przy okazji poszukiwania odzieży czy obuwia. Jednak brak rozwagi w ich proponowaniu to najkrótsza droga do dewaluacji marki i marginalizacji sprzedaży po regularnych cenach. Jak we wszystkich działaniach marketingowych także i tu niezbędna jest zatem przejrzysta strategia, która pozwala odpowiadać na oczekiwania klientów bez uszczerbku dla marki.

  • 4. Uzależnienie od marketplace'ów ↓

    Dywersyfikacja kanałów sprzedaży jest dobra tak długo, jak własny e-commerce utrzymuje dominującą pozycję i zapewnia bezpieczny wzrost marki. W każdym innym serwisie sprzedażowym, bez względu na to jak wiele przychodów potrafi on chwilowo wygenerować, marka pozostaje jedynie gościem. A jako gość jest w pełni zależna od aktualnej strategii marketplace’u, podatna na każdą zmianę algorytmu, ekspozycji czy stawkę prowizji. Łatwo w takich okoliczność popaść w bezwładność i skazać się na porażkę w starciu z konkurencją działającą według własnej strategii.

  • 5. Brak kompetencji analitycznych ↓

    Słabe kompetencje analityczne, brak wyznaczonych KPI i brak precyzyjnego modelu ich pomiaru - to częste przyczyny słabej efektywności działań reklamowych w branży modowej. Mierzyć w online można dziś wszystko, sztuką staje się odpowiedni dobór wskaźników z osadzeniem ich na poszczególnych etapach lejka sprzedaży wraz z towarzyszącymi mikrokonwersjami. Z naszych doswiadczeń odpowiednie wdrożenie analityki pozwala zwiększyć efektywność wydatków na marketing nawet 8-krotnie.

Przeczytaj case study

Poznaj nasze doświadczenia

Case study: mierzyć coraz wyżej

Wyzwanie

Olga Kalicka i Karolina Borowska - dwie ambitne i przedsiębiorcze przyjaciółki oraz jedno marzenie: własna marka modowa, którą pokochają i z którą utożsamiają się kobiety. Reves to historia o podążaniu za pragnieniami i nieustannym rozwoju - z radością staliśmy się jej częścią

Efekty

→ Dzięki wszechstronnym działaniom reklamowym przyspieszyliśmy dynamiczny wzrost ambitnej marki

Przeczytaj case study

Case study: Od wizji do marki fashion

Wyzwanie

Czysta karta plus wizja dwójki założycieli. W tym projekcie odpowiadaliśmy za przygotowanie strategii dla powstającej marki fashion, koncepcję i launch premiery pierwszej kolekcji oraz komunikację na Facebooku i Instagramie.

Efekty

→ Osiągnięcie poziomu break/even siedem miesięcy po premierze marki

Przeczytaj case study

Case study: Ukryty potencjał

Wyzwanie

Po przeanalizowaniu dotychczasowych działań w ekosystemie Meta Ads (Facebook + Instagram) uznaliśmy, że pomimo iż sklep ma duży potencjał, zastana na koncie struktura kampanii nie pomaga mu w polepszeniu rezultatów.

Efekty

→ Zakupy - wzrost o 406
→ ROAS - wzrost o 188% (z 2,44 na 7,04)

Przeczytaj case study

Nasze kompetencje

Zobacz, w czym możemy Ci pomóc

Brand Strategy

Wyróżnij się i zbuduj markę, która przyciągnie do siebie unikalną narracją i wniesie wartość do świata mody. Zmieniamy pomysły w spójną długofalową wizję.

Brand Campaign

Nie pozwól na znudzenie - zaskakuj i przyciągaj uwagę kampaniami kreatywnymi wyznaczającmi rytm życia marki modowej. Zadbamy, by o Twojej marce było głośno.

Influence Marketing

W tej dziedzinie szczególnie łatwo jest o błędne inwestycje marketingowe. Podzielimy się z Tobą naszym doświadczeniem, by współpraca z influencerami przyniosła korzyść również Twojej marce.

Social Media

Silna marka modowa to efekt codziennej komunikacji i budowy relacji z odbiorcami w social media. Zwiększymy zaangażowanie i zamienimy profile Twojej marki na Facebooku i Instagramie w źródło przychodów.

Performance Marketing

Nawet najlepsza koncepcja na markę wymaga wyskalowania z pomocą działań reklamowych. Zwiększymy rentowność Twoich kampanii Facebook Ads i Google Ads oraz sprawimy, że będą ciągłym źródłem nowych klientów.

Email marketing & marketing automation

Email marketing to wyjątkowo stabilne źródło przychodów dla marek, które potrafiły pozyskać już pierwszych klientów. Z nami poznasz również siłę wielokanałowych automatyzacji, które uratują koszyki, zwiększą LTV klientów i zapewnią trwały wzrost sprzedaży.

Porozmawiajmy o współpracy

Możesz też zadzwonić pod nr +48 737 138 848
*Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanego powyżej adresu e-mail lub numeru telefonu przez NL GROUP z siedzibą w Częstochowie w celu kontaktu bezpośredniego.

Przeczytaj case study

Poznaj nasze doświadczenia

Case study: przez zaangażowanie do większych przychodów

Wyzwanie

Jak zbudować zaufanie do marki i przekonać do zakupu, gdy multibrandowa konkurencja wydaje się być dużo mocniejsza? W tym projekcie postawiliśmy na synergię działań komunikacyjych i maksymalizację skuteczności performance marketingu.

Efekty

→ Wzrost zaangażowania o 312%
→ Wzrost ruchu z social media o 290%
→ Łączny ROAS na poziomie 8,61

Przeczytaj case study

Case study: kampania maksymalnie wyskalowana

Wyzwanie

Dynamiczny wzrost przychodów z wykorzystaniem wszystkich dostępnych narzędzi reklamowych Facebooka? Realizując performance marketing dla sklepu Cudmoda.pl nie nudziliśmy się nawet chwili. Bliska współpraca z marką i odwaga w sięganiu po najnowsze rozwiązania pozwoliła osiągnąć niespotykane rezultaty.

Efekty

→ 75-krotny wzrost miesięcznego budżetu reklamowego
→ ROAS powyżej ustalonego celu przez cały okres współpracy

Przeczytaj case study

Stworzymy wspólnie efekt synergii

Połącz nasze eksperckie kompetencje z innymi dziedzinami

W świecie, w którym nie istnieje podział na online i offline, wspieramy marki w dynamicznym wzroście. Wspólnie odnosimy sukcesy dzięki synergii unikalnych koncepcji komunikacyjnych i kompetencji w zakresie korzystania z nowych technologii. Kolejny szczyt atakujemy z dwóch stron: tworząc i dostarczając w odpowiednim miejscu i czasie najlepsze treści oraz scalając wszystkie działania komunikacyjne z hipermożliwościami, jakie zapewniają narzędzia performance marketingu.

W wielu projektach uzupełniamy się z działami komunikacji po stronie klienta lub innymi agencjami zaangażowanymi przez marki - w szczególności agencjami PR.

Działania poza naszym obszarem kompetencji: produkcja contentu foto/video, działania pr, kontakt z mediami tradycyjnymi, celebrity endorsment.

Sprawdź nasze podejście

Obejrzyj webinar pt. "7 grzechów głównych marek modowych w online"

Co mówią o nas klienci?

“Od pierwszego dnia współpracy mieliśmy przekonanie, że powierzamy naszą markę w ręce oddanych i zaangażowanych profesjonalistów. Wspólnie przeszliśmy drogę od pierwszej klientki do rentownej marki, która przyciąga uwagę wielu kobiet.”

Bartek Darowicki, COO Benedict Harper

To Cię może zainteresować!

Obserwuj nasze social media

Porozmawiajmy o współpracy

Możesz też zadzwonić pod nr +48 737 138 848
*Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanego powyżej adresu e-mail lub numeru telefonu przez NL GROUP z siedzibą w Częstochowie w celu kontaktu bezpośredniego.