ZAUFALI NAM
Pomagając przez ostatnie lata przejść wielu markom drogę ze świata marketingowego chaosu do wzrostu napędzanego efektywną komunikacją, zaobserwowaliśmy pięć głównych grzechów branży fashion.
Pozyskiwanie gwiazd do współpracy, zdjęcia “na ściankach”, aktywność marki na eventach branżowych czy obecność w mediach tradycyjnych - to wszystko na pewno istotne elementy życia marki modowej. Niestety, stanowią tylko wycinek niezbędnych działań, a zbyt często pochłaniają niemal całą uwagę brand managerów. Jeśli dodatkowo nie są poparte strategią i nie towarzyszy im efektywne zarządzanie budżetami online, pozostają powierzchownymi ozdobami bez realnego przełożenia na wyniki sprzedażowe. Dobrze czujące świat mody agencje i specjaliści PR potrzebują uzupełnienia kompetencjami zorientowanymi na dwa obszary: strategiczne projektowanie marki i komunikacja online.
Marketing z pominięciem procesu budowy marki (zawierającego analizę otoczenia konkurencyjnego czy badania jakościowe z udziałem przedstawicieli grupy docelowej), to najprostsza droga do szybkiej porażki. Branża fashion to jedna z najmocniej nasyconych kategorii rynkowych. Nie ma żadnych szans, by wszystkie istniejące projekty modowe przetrwały, a niemal każdego dnia na rynku pojawiają się kolejne. Po co kolejna marka modowa? Czy masz odpowiedź na to pytanie? Jak uzasadnia ją strategia marki i komunikacji?
Jesteśmy realistami. Rabaty są skutecznym i powszechnie oczekiwanym bodźcem zakupowym, zwłaszcza przy okazji poszukiwania odzieży czy obuwia. Jednak brak rozwagi w ich proponowaniu to najkrótsza droga do dewaluacji marki i marginalizacji sprzedaży po regularnych cenach. Jak we wszystkich działaniach marketingowych także i tu niezbędna jest zatem przejrzysta strategia, która pozwala odpowiadać na oczekiwania klientów bez uszczerbku dla marki.
Dywersyfikacja kanałów sprzedaży jest dobra tak długo, jak własny e-commerce utrzymuje dominującą pozycję i zapewnia bezpieczny wzrost marki. W każdym innym serwisie sprzedażowym, bez względu na to jak wiele przychodów potrafi on chwilowo wygenerować, marka pozostaje jedynie gościem. A jako gość jest w pełni zależna od aktualnej strategii marketplace’u, podatna na każdą zmianę algorytmu, ekspozycji czy stawkę prowizji. Łatwo w takich okoliczność popaść w bezwładność i skazać się na porażkę w starciu z konkurencją działającą według własnej strategii.
Słabe kompetencje analityczne, brak wyznaczonych KPI i brak precyzyjnego modelu ich pomiaru - to częste przyczyny słabej efektywności działań reklamowych w branży modowej. Mierzyć w online można dziś wszystko, sztuką staje się odpowiedni dobór wskaźników z osadzeniem ich na poszczególnych etapach lejka sprzedaży wraz z towarzyszącymi mikrokonwersjami. Z naszych doswiadczeń odpowiednie wdrożenie analityki pozwala zwiększyć efektywność wydatków na marketing nawet 8-krotnie.
Olga Kalicka i Karolina Borowska - dwie ambitne i przedsiębiorcze przyjaciółki oraz jedno marzenie: własna marka modowa, którą pokochają i z którą utożsamiają się kobiety. Reves to historia o podążaniu za pragnieniami i nieustannym rozwoju - z radością staliśmy się jej częścią
→ Dzięki wszechstronnym działaniom reklamowym przyspieszyliśmy dynamiczny wzrost ambitnej marki
Czysta karta plus wizja dwójki założycieli. W tym projekcie odpowiadaliśmy za przygotowanie strategii dla powstającej marki fashion, koncepcję i launch premiery pierwszej kolekcji oraz komunikację na Facebooku i Instagramie.
→ Osiągnięcie poziomu break/even siedem miesięcy po premierze marki
Po przeanalizowaniu dotychczasowych działań w ekosystemie Meta Ads (Facebook + Instagram) uznaliśmy, że pomimo iż sklep ma duży potencjał, zastana na koncie struktura kampanii nie pomaga mu w polepszeniu rezultatów.
→ Zakupy - wzrost o 406
→ ROAS - wzrost o 188% (z 2,44 na 7,04)
Wyróżnij się i zbuduj markę, która przyciągnie do siebie unikalną narracją i wniesie wartość do świata mody. Zmieniamy pomysły w spójną długofalową wizję.
Nie pozwól na znudzenie - zaskakuj i przyciągaj uwagę kampaniami kreatywnymi wyznaczającmi rytm życia marki modowej. Zadbamy, by o Twojej marce było głośno.
Silna marka modowa to efekt codziennej komunikacji i budowy relacji z odbiorcami w social media. Zwiększymy zaangażowanie i zamienimy profile Twojej marki na Facebooku i Instagramie w źródło przychodów.
Nawet najlepsza koncepcja na markę wymaga wyskalowania z pomocą działań reklamowych. Zwiększymy rentowność Twoich kampanii Facebook Ads i Google Ads oraz sprawimy, że będą ciągłym źródłem nowych klientów.
Jak zbudować zaufanie do marki i przekonać do zakupu, gdy multibrandowa konkurencja wydaje się być dużo mocniejsza? W tym projekcie postawiliśmy na synergię działań komunikacyjych i maksymalizację skuteczności performance marketingu.
→ Wzrost zaangażowania o 312%
→ Wzrost ruchu z social media o 290%
→ Łączny ROAS na poziomie 8,61
Dynamiczny wzrost przychodów z wykorzystaniem wszystkich dostępnych narzędzi reklamowych Facebooka? Realizując performance marketing dla sklepu Cudmoda.pl nie nudziliśmy się nawet chwili. Bliska współpraca z marką i odwaga w sięganiu po najnowsze rozwiązania pozwoliła osiągnąć niespotykane rezultaty.
→ 75-krotny wzrost miesięcznego budżetu reklamowego
→ ROAS powyżej ustalonego celu przez cały okres współpracy
W świecie, w którym nie istnieje podział na online i offline, wspieramy marki w dynamicznym wzroście. Wspólnie odnosimy sukcesy dzięki synergii unikalnych koncepcji komunikacyjnych i kompetencji w zakresie korzystania z nowych technologii. Kolejny szczyt atakujemy z dwóch stron: tworząc i dostarczając w odpowiednim miejscu i czasie najlepsze treści oraz scalając wszystkie działania komunikacyjne z hipermożliwościami, jakie zapewniają narzędzia performance marketingu.
W wielu projektach uzupełniamy się z działami komunikacji po stronie klienta lub innymi agencjami zaangażowanymi przez marki - w szczególności agencjami PR.
Działania poza naszym obszarem kompetencji: produkcja contentu foto/video, działania pr, kontakt z mediami tradycyjnymi, celebrity endorsment.
“Od pierwszego dnia współpracy mieliśmy przekonanie, że powierzamy naszą markę w ręce oddanych i zaangażowanych profesjonalistów. Wspólnie przeszliśmy drogę od pierwszej klientki do rentownej marki, która przyciąga uwagę wielu kobiet.”
Bartek Darowicki, COO Benedict Harper