Black week - święto zakupów, które rozpoczyna jeden z najgorętszych sprzedażowo okresów w roku. Jak wycisnąć z niego maksimum potencjału? Sprawdź przykład butiku modowego Ricca Fashion, z którym współpracujemy już od od sierpnia 2020 r. Tutaj działaliśmy nad akcją zarówno w Meta Ads, jak i w Google Ads. ROAS kont nawet w okolicach 15 - krótka promocja (24-27.11), a efekty takie, że warto się pochwalić! Zobacz, jak to zrobiliśmy!
Działania w Meta Ads objęły dedykowana kampanię na Black Week z kilkunastoma zestawami reklamowymi, wytypowanymi na podstawie ich wcześniejszej efektywności w innych kampaniach. Przy krótkich działaniach nie ma już za bardzo czasu na testowanie, więc daliśmy wszystkim “równe szanse”, a następnie zwiększaliśmy lub zmniejszaliśmy budżety, a także wyłączaliśmy te, których efektywność przy tak skupionej akcji nie była zadowalająca.
Rys. 1 Przykładowe kreacje FB Ads na Black Week ‘23
Zestawy podzieliliśmy również pod względem optymalizacji na konwersje zakupowe oraz dodania do koszyka (Add To Cart), a następnie ocenialiśmy je zależnie od efektywności zadanej konwersji - w przypadku ATC nie decydował więc ROAS i liczba zakupów, a bardziej liczba i koszt dodania do koszyka.
Pod względem różnorodności zestawów zadbaliśmy o znanych nam już użytkowników, dużą część stanowiły też LA* wartości konwersji na pikselu oraz LA od innych ważnych dla nas grup. Również standardowe Coldy (targety kierowane po zainteresowaniach) wykazywały się bardzo dobrą efektywnością.
*LA - Lookalike - grupy osób niezwiązane z dotychczasowymi działaniami, ale stworzone na wzór wskazanych przez nas znanych nam grup użytkowników
Rys. 2 Efektywność zestawów reklamach kampanii FB Ads BW23.
Ostatecznie zakończyliśmy tę kampanię z wynikiem ROAS = 7,46, ale biorąc pod uwagę prawie 140 zakupów tylko z niej w ciągu kilku dni, cała operacja opłaciła się. Nie należy też zapominać, że część dostarczonych w ten sposób konwersji przejmował później remarketing. Patrząc więc całościowo na konto za okres Black Week, odnotowaliśmy aż 570 zakupów z ROAS = 15,00.
Rys. 3 Wykres miesięcznych wartości konwersji Meta Ads z zaznaczonymi pikiem podczas akcji Black Week.
W Google Ads skupiliśmy się na kampanii PMax wspomaganej przez reklamy Display oraz Discovery. W przypadku tej platformy zazwyczaj ciężej jest osiągnąć korzystne wyniki przy krótszych akcjach, natomiast na podstawie poprzednich akcji na Ricca Fashion wiedzieliśmy, że nawet te krótsze akcje potrafią przynieść dobre rezultaty.
Rys. 4 Przykładowe kreacje Google Ads na Black Week ‘23
Postawiliśmy na jasne, sprecyzowane teksty i nagłówki informujące o promocji z grafikami najciekawszych produktów. Tutaj dysponowaliśmy niższym budżetem reklamowym niż w przypadku FB Ads, natomiast efekty z kampanii były bardzo zadowalające: 31 zakupów i ROAS = 11,97, przy ogólnym wyniku sklepu w tym czasie: 90 zakupów i ROAS = 15,30.
Rys. 5 Wykres miesięcznych wartości konwersji Google Ads z zaznaczonymi pikiem podczas akcji Black Week.
Czy Black Week traci na znaczeniu? Na pewno trudniej o zrobienie wrażenia na klientach wykazujących się coraz większą świadomością (również dzięki dyrektywie Omnibus nakładającej obowiązek całkowitej transparentności w sytuacjach okresowych obniżek cen).
Nie znaczy to jednak, że Black Week należy bagatelizować - czwarty kwartał to wciąż sprzedażowo najgorętszy okres w roku. Odpowiedni przekaz reklamowy i dotarcie do grupy docelowej może nam w dalszym ciągu zapewnić sukces akcji i konkretny zastrzyk przychodu dla firmy. Warto o tym pamiętać choćby w kontekście zbliżającego się Dnia Kobiet - kolejnej okazji z ogromnym potencjałem sprzedażowym!
__________________________
Chcesz sprawdzić, co możemy zrobić dla Twojej marki? Skontaktuj się z nami już dziś:
→ telefonicznie: 48 737 138 848
→ drogą email: [email protected]
Kategorie: Case study, FB Ads, Google Ads
Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief