Wyobraź sobie ruchliwe przejście podziemne w Waszyngtonie i grającego w nim skrzypka. W ciągu 45 minut mija go 1097 osób. 20 z nich decyduje się wrzucić mu "drobniaka" w podziękowaniu za uprzyjemnienie dnia. Skrzypek łącznie zarabia 32$. Każdego z "słuchaczy" koncert kosztował średnio 2 centy.
A teraz fakty. Tym skrzypkiem był Joshua Bell. Grał na wartych 3.5 miliona $ Stradivariusach. 2 dni wcześniej zagrał koncert w Boston Theater. Średnia cena biletu wynosiła 100$.
Jak sprawić, by za ten sam produkt ludzie płacili 100$ zamiast 2 centy?
Czy masz do opowiedzenia historię, która poruszy ludzi?
W długofalowym podejściu do komunikacji kluczową rolę odgrywa strategia marki oraz strategia komunikacji. Ich stworzenie pozwala na konkretne i spójne zdefiniowanie “czegoś”, co ma nie tyle zaistnieć w percepcji odbiorców, co zawładnąć nią.
Strategia to zaczyn z którego narodzić się ma opowieść o Twojej marce, w którą będą chcieli zaangażować się ludzie.
Czy zastanawiałeś się kiedyś dlaczego niemal każda kategoria produktów ulega tak zróżnicowanym podziałom? Dlaczego w najzwyklejszym sklepie znajdziesz wodę mineralną dla dzieci, dla sportowców, dla matek w ciąży, do wytrawnego obiadu, albo na niedyspozycje żołądkowe?
Wybór wiarygodnego wyróżnika i wykorzystanie go do aktywizacji to jedyna droga do wiarygodnego spozycjonowania marki. Nie jesteś pierwszy na swoim rynku? Zbuduj taki, na którym będziesz.
Spójność i konsekwencja w realizacji obranej strategii dają szanse na realne wyróżnienie marki w wymagającym otoczeniu konkurencyjnym i nadanie jej wartości za które klienci będą gotowi płacić.
Komunikacja prowadzona bez precyzyjnej strategii marki, to próba bicia rekordu codziennie w innej dyscyplinie sportu. Niekonsekwentne i chaotyczne marki mogą być słyszalne, ale nie będą zapamiętane, zginą pośród szumu komunikacyjnego.
Nasze dotychczasowe doświadczenia pozwoliły na wypracowanie skutecznego procesu budowy strategii, w którym wspólnie z przedstawicielami marki przechodzimy przez następujące etapy:
Zobacz nasze "strategiczne shorty":
Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief