Relacja z influencerem - jak budować partnerską współpracę?

Mądrze opracowane KPI, briefing, egzekucja, bieżąca optymalizacja działań płatnych, raportowanie. To kluczowe elementy kampanii z influencerami, które pozwolą nam zrealizować koncepcję kreatywną i będą drogowskazem, z którym szybciej i skuteczniej dotrzemy do założonego celu. Ale czy to wszystko?
Angelika Dąbek ▲ 22 maja, 2025 ▲ około 4 minuty czytania

Mądrze opracowane KPI, briefing, egzekucja, bieżąca optymalizacja działań płatnych, raportowanie. To kluczowe elementy kampanii z influencerami, które pozwolą nam zrealizować koncepcję kreatywną i będą drogowskazem, z którym szybciej i skuteczniej dotrzemy do założonego celu. Ale czy to wszystko?

W pogoni za liczbami, warto pamiętać też o wskaźnikach miękkich - dla nas jednym z takich elementów jest sam motyw współpracy i nawiązanej w jej czasie relacji z Twórcą. Jak działać, aby akcja przebiegała z dobrą energią i zaangażowaniem, poszanowaniem czasu, traktowaniem po partnersku? Sprawdźcie nasze ekspresowe porady.

→ spotkanie onboardingowe - absolutna podstawa, zwłaszcza w przypadku kampanii o określonej strukturze czy w momencie, albo w przypadku współpracy z kilkoma Twórcami. Umów się na krótkiego calla, podczas którego nakreślisz wizję kreatywną, opowiesz o zadaniach Twórców, odpowiesz na ewentualne pytania i wątpliwości. To również okazja aby opowiedzieć o kluczowych elementach, które agencja / marka chcą mierzyć podczas współpracy, na jakich efektach najmocniej nam zależy, co będzie mierzone. Influencerzy poczują się częścią projektu. A Ty zyskasz pewność, że każdy rozumie kluczowe założenia.

→ daj wybór - brief to drogowskaz po kluczowych potrzebach klienta względem publikacji, udziału Twórcy w akcji. Niech po drugiej stronie zostanie już konkretna koncepcja kreatywna rolki / posta etc - śmiało zaangażuj Twórcę we wspólne przemyślenia, zapytaj o pomysł. Podczas ostatniej kampanii influencerki od razu zaproponowały kategorię produktu, którą chciałyby promować oraz konkretny pomysł na rolkę - publikacja osiągnęła bardzo dobrze wyniki, również ze względu na treść zgodną z estetyką i stylem twórczyń. Oczywiście wiele zależy tu również od otwartości klienta i jego zgody na takie działania (pisząc z perspektywy agencji) - bądź też w gotowości do ewentualnego bronienia pomysłów Twórcy, jeżeli uważasz, że dowiozą lepsze wyniki. 

→ znajdź czas - to banalne, ale twórcy zawsze docenią zaangażowanie po drugiej stronie. Odpowiadaj na maile i pytania, wyślij grzecznościową przypominajkę i kluczowe zagadnienia na dwa dni przed publikacją, jeszcze raz zaproponuj wsparcie, zapytaj czy wszystko jasne. Zwłaszcza w przypadku współprac z mikroinfluencerami warto mieć na uwadze ich mniejsze doświadczenie w działaniach z markami - przygotuj się do roli edukatora(-ki). 

→ dawaj feedback - nie owijaj w bawełnę i konstruktywnie przedstaw Twórcy ewentualną krytykę, wykaż się jednocześnie empatią. Dobrym sposobem będzie zaproponowanie alternatywnego rozwiązania, które w Twojej opinii mogłoby podnieść jakość publikacji. Feedbacku jest sporo i obejmuje on kilka porcji contentu np posty, rolki i stories? Nie zapomnij o wygodnym podsumowaniu całości w zwartych punktach. 

→ zostawaj w kontakcie i dawaj insighty w trakcie kampanii - “bardzo dobrze wyglądają komentarze pod Twoją publikacją”, “widzimy duże zainteresowanie produktem, który pokazał_ś”, “Twój kod wygenerował już x zakupów, bardzo dobrze!” 

→ poproś o podsumowanie - Twórcy mogą okazać się źródłem trafnych, świeżych insightów, sugestii zmian przy kolejnych projektach. Dobrym rozwiązaniem jest wysyłka konkretnych pytań (jak oceniasz współpracę, co sądzisz o wybranych elementach kampanii, co według Ciebie powinniśmy poprawić, czy będziesz zainteresowan_ ponowną współpracą z nami w przyszłości) - to ułatwi Twórcom przygotowanie odpowiedzi. Pozytywną opinię możesz również wykorzystać w przyszłości zapraszając innych Twórców do współpracy - potraktuj ją jak testymonial! Na drugą stronę, w ramach partnerskiej współpracy również podziel się z każdym Twórcą swoimi spostrzeżeniami na temat dowiezionych działań, ogólnej postawy i zaangażowania. 

Profesjonalizacja kampanii influencer marketingowych postępuje, co cieszy - kluczowe, mierzalne, twarde KPI jako kompas po przygotowaniach i egzekucji to oczyeistość. Po drugiej stronie zwraca się jednak uwagę na to, aby pogoń za liczbami nie przysłoniła "miękkich" składowych, które również mogą mocno wspierać całościowy sukces przedsięwzięcia. Tu ponownie - synergia między jednym a drugim okazuje się kluczem do sukcesu. 

_______

Jesteś ciekaw_ co możemy zrobić dla Twojej marki? Umów się z nami na niezobowiązującą rozmowę! 
nr tel: 48 737 138 848
email: [email protected] 

Kategorie: Komunikacja marki

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Ponad połowa naszych klientów pochodzi z poleceń od wcześniejszych klientów.
Zaufali nam