Początek marca to w branży e-commerce jeden z lepszych dni na podkręcenie wyników. Na końcowy sukces pracuje się cały rok, ale szczególnie w Dzień Kobiet (i trochę przed) warto dołożyć starań, by dodatkowo polepszyć swoje statystyki sprzedażowe. Jak to zrobiliśmy w jednym z naszych e-butików modowych? Czytajcie dalej!
→ Czas trwania akcji: 5 dni
→ Rabat: -15%
→ Kategorie sklepu: odzież damska, a przede wszystkim - sukienki.
Ponieważ w branży modowej najczęściej “kupujemy oczami”, nacisk położyliśmy na kampanie z elementami graficznymi:
produktowe inteligentne
discovery
display - zarówno w formie remarketingu dynamicznego, jak i kierowania na nowych klientów.
W Discovery i Display, gdzie mieliśmy największy wpływ na wyświetlane formaty, skupiliśmy się na kreacjach reklamowych.
Zaczęliśmy od wypełnienia zasobów ciekawymi kreacjami - zdjęcia lifestylowe kreacji na modelkach z przycięciem do odpowiednich formatów.
Ważne: po ostatniej aktualizacji Google sam przycina zdjęcia, jeśli jego algorytm odpowiednio dopasuje go do formatu, natomiast zawsze warto sprawdzić, czy na pewno zrobił to prawidłowo. Modelka z uciętą głową nie będzie najlepszą reklamą Twojego sklepu.
Jeśli nie planujesz informacji o promocji na każdej grafice (a raczej nie jest to zbyt pożądane zjawisko, zwłaszcza przy różnorodności rozmiarów wyświetlanych grafik, gdzie napis może stać się nieczytelny), zadbaj o poinformowanie odbiorcy tematem akcji. Nagłówki niepromocyjne - nawet te bardziej chwytliwe - zostaw sobie na spokojniejszy okres.
Tutaj skupiliśmy się więc na głównych założeniach promocji: wysokość rabatu, czas trwania akcji, wiodąca kategoria produktów w sklepie. W kampaniach Display i Discovery mamy tylko 30-40 znaków, by wystosować przekaz - trzeba więc dobrze go wykorzystać.
Zaciekawiliśmy nagłówkiem i grafiką, natomiast odbiorca może jeszcze wahać się, czy kliknąć w naszą reklamę. Na teksty mamy niezmiennie 90 znaków. Tutaj możemy więc rozwinąć myśl i przekonać potencjalnego klienta do wejścia: dodatkowe bonusy, przybliżenie asortymentu lub innych wartości dodanych sklepu - tym zajęliśmy się w tekstach reklamowych.
→ Przypomnieliśmy się osobom, które były już na naszej stronie, jak i nowym, które mogą zainteresować się ofertą sklepu. Zazwyczaj część klientów akcji będzie typowymi poszukiwaczami okazji, ale z pewnością trafią się również osoby, które od tego pierwszego zakupu nawiążą z nami dłuższą znajomość.
→ Ustawiliśmy kilka niestandardowych grup odbiorców, kierując na osoby korzystające z podobnych stronach (inne butiki internetowe), słowach kluczowych wpisywane w wyszukiwarce czy używających aplikacji powiązanych z modą, co pozwoliło nam w różny sposób dotrzeć do osób związanych z tematem.
Pamiętajcie o wykluczeniu remarketingu z grup na nowych odbiorców - od przypominania się naszym fanom mamy inne zestawy reklam!
→ Kampanie display i discovery na nowych odbiorców traktujemy głównie jako zasilanie danymi do optymalizacji i “karmienia” kampanii bazujących na remarketingu - w tym produktowych inteligentnych. Ich działanie pozwala więc utrzymać całe konto w zdrowej kondycji, nawet jeśli nie przynoszą aktualnie zadowalających efektów (choć kampanie discovery potrafią czasami bardzo pozytywnie zaskoczyć również pod kątem sprzedaży). Ważne jest natomiast zachowanie odpowiedniego balansu budżetowego na koncie, by jednocześnie zasilić danymi kampanie dostarczające większe ilości konwersji, jak i zadbać o odpowiedni roas działań.
W tym przypadku również to kampanie produktowe przyniosły ponad 80% wartości konwersji z całej akcji. Roas 11,9 i ponad 26k przychodu w e-sklepie to bardzo satysfakcjonujące podsumowanie. :)
Chcesz wiedzieć, co razem moglibyśmy zdziałać dla Twojego biznesu e-commerce? Sprawdź tu!
Kategorie: Analityka, Performance marketing
Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief