4 podstawowe scenariusze marketing automation, które zwiększą sprzedaż w Twoim sklepie internetowym

Sprawdź od czego powinieneś zacząć swoją przygodę!
Piotr Daroń ▲ 20 czerwca, 2022 ▲ około 5 minut czytania

Sprawdź od czego powinieneś zacząć swoją przygodę!

Robisz coś raz i działa cały czas - niedościgniona przyszłość czy już teraźniejszość? Dla nas i naszych Klientów to rzeczywistość, dzięki rozwijanemu od dłuższego czasu obszarowi marketing automation. W tym artykule nie będziemy Ci wyjaśniać czym jest marketing automation, ponieważ wiele materiałów na ten temat znajdziesz już w sieci. My skupimy się na jego praktycznym wykorzystaniu. Bazując na naszych doświadczeniach, przedstawimy Ci 4 ścieżki, które każdy rozwijający się sklep internetowy powinien wdrożyć u siebie.

Kod rabatowy wysyłany użytkownikowi po zapisaniu się na Newsletter

Jest to aktywizacja klienta, z którą prawdopodobnie spotykasz się w Internecie najczęściej. Ma ona dwa główne zadania. Po pierwsze, zachęcasz użytkownika do pozostawienia w Twojej bazie mailingowej swojego adresu email. Dzięki temu zyskujesz nowy kanał komunikacji, który od tego momentu możesz regularnie wykorzystywać w swoich dalszych działaniach marketingowych, np. w kolejnych automatyzacjach. 

Po drugie, wysłanie kodu jest dodatkową zachętą do dokonania u Ciebie pierwszych zakupów. Przejście przez dobrze zaprojektowany proces zakupowy może sprawić, że zyskasz nowego zadowolonego klienta, który z dużą szansą powróci na kolejne zakupy w przyszłości.

Warto zaznaczyć, że wraz z momentem pierwszego kliknięcia w naszą wiadomość e-mail, zyskujemy możliwość zbierania danych o aktywnościach jakich użytkownik dokonuje na stronie sklepu.

Ratowanie porzuconych koszyków

Potencjalny klient w Twoim sklepie internetowym ogląda produkt, dodaje go do koszyka i… kupuje? Nie zawsze. Niestety, ale tzw. porzucone koszyki są w sklepach internetowych codziennością. Szacuje się, że na 10 koszyków, średnio tylko 3 zostają zamienione w zakup. Z pomocą przychodzi nam tutaj automatyzacja mająca za zadanie uratować porzucone koszyki. 

Wykorzystaj dane, o tym które produkty użytkownik dodał do koszyka i w precyzyjnie ustalonym momencie wyślij do niego maila z przypomnieniem o niedokończonych zakupach. Pamiętaj - zrób to na tyle szybko, aby produkt dodany do koszyka dalej pozostawał w obszarze zainteresowania potencjalnego klienta. Zadbaj również o dynamiczne wstrzyknięcie zdjęć i odnośników do produktów do wiadomości mailowej.

Cross selling, czyli wiemy co i komu proponować

Prawie każdy sklep internetowy ma w swojej ofercie kategorie, które przyciągają klientów szczególnie mocno. Ma to głównie znaczenie w przypadku tych scenariuszy automatyzacji, które docierają do klientów żywo zainteresowanych danym tematem. Wyobraź sobie, że wiesz co interesuje Twoich klientów i z łatwością możesz zaproponować kolejny produkt, który będzie idealnym uzupełnieniem ich wcześniejszych zakupów. Na tym właśnie polega cross-selling. 

Załóżmy, że masz sklep z rowerami. Klient, który kupił u Ciebie rower, jest idealną osobą, do której po kilku dniach możesz wysłać wiadomość o idealnych dodatkach na rowerowe wycieczki. Dedykowany bagażnik oraz dopasowany uchwyt na GPS? Proszę bardzo, oto one! Nie zapomnij jednak w ciekawy sposób napisać, jak bardzo te akcesoria poprawią doświadczenia z korzystania z ostatnio zakupionego roweru!

Myślisz, że u Ciebie w sklepie nie ma takich oczywistych połączeń? Znajdź punkty wspólne wśród swoich produktów i przekonaj klienta w wiadomości, że jego wcześniejszy zakup z Twoimi propozycjami będzie służył mu jeszcze lepiej. Sprzedajesz rękawice bokserskie? Kilka dni po zakupie wyślij wiadomość z ofertą dokupienia owijek lub profesjonalnej odzieży do sportów walki. Jesteśmy pewni, że możliwości masz sporo!

Przywracanie (dawno niewidzianych) użytkowników do sklepu

Dbając o marketing rozwijającego się sklepu internetowego, gościsz nowych użytkowników każdego dnia. Szukają konkretnego produktu i trafiają do Ciebie, np. z wyszukiwarki. W przypływie podekscytowania obietnicą otrzymania kodu rabatowego zapisują się na Twój newsletter, kupują jakiś produkt, lecz później poziom ich zainteresowania ofertą spada. Mogłoby się wydawać, że tracisz ich na zawsze. Czy jednak musi tak być? 

Absolutnie nie! Tutaj z pomocą przychodzi z kolejna automatyzacja, tym razem przywracająca klientów do sklepu. 

Z dobrze wdrożonym scenariuszem marketing automation, będziesz w stanie wykorzystać wiedzę o tym, jak dużo czasu minęło odkąd dany użytkownik ostatni raz był w Twoim sklepie. Jeżeli uznasz, że po danym czasie warto mu o sobie przypomnieć, nie zostaje nic innego jak tylko wysłać mu wiadomość. Zmieniłeś ofertę? Dodałeś nowości? A może jesteś w stanie zaproponować rabat, który zachęci go do powrotu do Twojego sklepu? Pamiętaj, że możesz wykorzystać różne dane (czas od ostatniej wizyty, segment, kupowane kategorie produktów) i przygotować różne warianty aktywizacji takich użytkowników. 

Automatyzacje - czas start!

I to tyle. Powyżej przedstawiliśmy 4 automatyzacje, które uważamy za absolutną konieczność. Myślisz, że takie lub podobne rozwiązania warto sprawdzić w Twoim sklepie? Z przyjemnością Ci pomożemy! Wyślij maila na  [email protected]  lub zadzwoń pod numer +48 737 138 848 -  porozmawiajmy o tym, co możemy dla Ciebie zrobić. ! :)

Kategorie:

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Ponad połowa naszych klientów pochodzi z poleceń od wcześniejszych klientów.
Zaufali nam