Od małej bazy do wielkich wyników - case study marki FAN LEATHER

Przystępując do działań z zakresu e-mail marketingu realizowaliśmy już dla marki działania z zakresu performance: FB/IG Ads oraz Google Ads. Uruchomienie kolejnego kanału stało się więc naturalnym krokiem na przód, w celu rozwoju i maksymalizacji przychodów.
Martyna Poniatowska ▲ 20 lipca, 2022 ▲ około 7 minut czytania

Przystępując do działań z zakresu e-mail marketingu realizowaliśmy już dla marki działania z zakresu performance: FB/IG Ads oraz Google Ads. Uruchomienie kolejnego kanału stało się więc naturalnym krokiem na przód, w celu rozwoju i maksymalizacji przychodów.

FAN LEATHER to rodzinna firma produkująca ekskluzywne ubrania skórzane oraz tekstylne z elementami skórzanymi. Misją marki jest tworzenie mody wpisującej się w miejską codzienność. FAN LEATHER tworzy ubrania jakościowe i wydobywające z kobiecych sylwetek to, co najpiękniejsze - ponadczasowe, a jednocześnie modne fasony zwracają uwagę nawet najbardziej wymagających Klientek.

Wyzwanie

Niewielka baza kontaktów to główne wyzwanie z jakim zmierzyliśmy się już na początku. Trzeba pamiętać, że marka premium = wysokie ceny, a co za tym idzie węższa grupa klientów. 

Początki

Wspólne działania z zakresu email marketing i marketing automation zaczęliśmy pod koniec sierpnia 2021. Dzięki współpracy w innych obszarach znaliśmy już charakter marki, jej pozycjonowanie oraz specyfikę oferty i oczekiwań klientów.

W pierwszej kolejności zaprojektowaliśmy i uruchomiliśmy dwie kluczowe automatyzacje marketingowe:

1. Rozpoczynający się pop-up’em proces pozyskiwania zapisów do newslettera wraz z rabatem. To świetny wabik na pozyskanie nowych klientów. W tym przypadku nie było inaczej - ubrania marki premium, które kupisz 10% taniej, to naprawdę dobra okazja.

2. Ratowanie porzuconych koszyków w wykorzystaniem maili i powiadomień webpush - odzyskiwanie niedokończonych zakupów to must-have dla każdego e-commerce.

Oprócz automatyzacji rozpoczęliśmy także wysyłkę tematycznych newsletterów, które miały na celu zaangażowanie subskrybentów. 

Wyniki? Pierwsza wysyłka mailingu do całej bazy przyniosła:

→ Open rate: 17%

→ Click rate: 35%

Jak na pierwszy mailing wysłany do klientów, to naprawdę dobry wynik! 

Dwa kroki do sukcesu

Wysoki OR i CR jest szczególnie ważny w pierwszych wysyłkach, ponieważ pozwala na “ciasteczkowanie” użytkowników, co z kolei sprawia, że stają się oni obiektem  scenariuszy automatyzacji. Dlaczego to takie ważne? Możemy dysponować wielką bazą maili, ale jeśli “śledzeni” użytkownicy stanowią jej niewielki odsetek, to nawet najlepsze pomysły nie przyniosą wielkiej korzyści. W związku z tym, w pierwszych miesiącach stawialiśmy szczególny nacisk na testowanie i poprawę klikalności mailingów. 

→  Po pierwsze: chwytliwy tytuł maila - to on w dużej mierze decyduje o tym, czy użytkownik kliknie i zobaczy całą wiadomość, czy zostanie ona w otchłani innych ofert. 

→ Po drugie: odpowiednia kreacja w treści maila, dzięki której użytkownik wykona pożądane działanie i przejdzie na stronę. 

Przyk-adowy-mailing-1

Przykładowy mailing.

I wtedy przyszedł… BLACK FRIDAY

To zdecydowanie jeden z najgorętszych momentów w roku dla każdego e-commerce. Dodatkowo okres jesienno-zimowy stanowi szczyt przychodów dla Fan Leather - kurtki i płaszcze na chłodniejsze dni zdecydowanie zasługują na miano bestsellerów. Końcówka listopada była więc doskonałą okazją do wyśrubowania rekordu przychodów: wykorzystaliśmy do tego wszystkie prowadzone przez nas kanały (FB/IG Ads, Google Ads oraz email-marketing & marketing automation). 

Z działań e-mail marketingowych uzyskaliśmy w 8 dni ponad 45 tysięcy zł przychodu przy zaledwie 1000 subskrybentów! 

Jakie działania pomogły nam uzyskać taki efekt?

→ Dodatkowy rabat tylko dla odbiorców newslettera. Cała akcja była podzielona na dwa etapy i w każdym z nich zadbaliśmy o docenienie społeczności marki. Podczas, gdy ogólna promocja wynosiła 15%, to subskrybenci mogli skorzystać ze specjalnego kodu, który obniżał wartość ich zamówienia aż o 20%. 

→ Zaplanowaliśmy dla subskrybentów trzy mailingi, które stopniowo informowały o każdym etapie akcji.

→ Zastosowaliśmy chwytliwe tematy mailingów.

Okres Black Friday sprawił, że miesięczne przychody w sklepie były największe w historii. Końcowy wynik był satysfakcjonujący zarówno dla nas, jak i Klienta. 

To jednak okazał się dopiero początek… czytaj dalej!

Przychody-z-zakresu-e-mail-marketing-marketing-automation-w-tygodniowym-uj-ciu

Przychody z zakresu e-mail marketing & marketing automation w tygodniowym ujęciu. 

Lepiej niż w Black Friday?

Po mocnej końcówce listopada nastał grudzień, w którym przychody z zakresu e-mail marketing & marketing automation wzrosły o prawie 50% w porównaniu z poprzednim, rekordowym(!) miesiącem. 

W grudniu odnotowaliśmy także największy przyrost subskrybentów. Wpływ z pewnością miała na to uruchomiona kampania na FB/IG Ads wraz z przekierowaniem na specjalny landing page do zapisu na newsletter. Gorączka świątecznych zakupów oraz specjalne rabaty tylko dla subskrybentów przyczyniły się do maksymalizacji przychodów z tego kanału w grudniu. 

Przychody-z-zakresu-e-mail-marketing-marketing-automation-w-miesi-cznym-uj-ciu

Przychody z zakresu e-mail marketing & marketing automation w miesięcznym ujęciu.

Przyk-adowy-mailing-2

Przykładowy mailing.

Co z tą bazą?

Pierwszy mailing został wysłany do niespełna tysiąca osób, a kilka miesięcy później  docieraliśmy już do ponad 1,5 tysięcy subskrybentów. Chociaż liczby wciąż mogą wydawać się małe, to należy pamiętać, że mamy do czynienia z marką premium, która dysponuje bardzo charakterystycznym produktem (odzież skórzana). Na pierwszym miejscu stawiamy więc jakość bazy i dbamy o to, aby do newslettera nie zapisywali się przypadkowi odbiorcy, tylko potencjalni klienci zainteresowani ofertą sklepu. Ten przyrost kontaktów w bazie przełożył się również na widoczny wzrost przychodów z e-mail marketingu.

Jakie działania nas do tego przybliżyły?

→ Wprowadzenie rabatu 10% za zapis (zaproponowaliśmy Klientowi taką formę podziękowania za subskrypcję).

→ Popup zachęcający do zapisu na newsletter, który wyświetla się na stronie sklepu - najlepszy i najszybszy sposób na pozyskanie nowych subskrybentów.

→ Stworzenie landing page do zapisu na newsletter wraz z dedykowaną kampanią na FB/IG Ads.

→ Posty na FB zachęcające do zapisu.

 

Popup-do-zapisu-na-newsletter

Popup do zapisu na newsletter.

O co jeszcze zadbaliśmy w naszych działaniach?

→ Stale przeprowadzamy specjalne promocje oraz akcje aktywizacyjne tylko dla subskrybentów.

→ Informujemy subskrybentów o nowościach i promocjach. 

→ Przeprowadzamy różne testy m.in. tematów mailingów, czy opóźnienia w automatyzacjach.

→ Dbamy o to, żeby jak najwięcej odbiorców mailingów przeniosło nasze wiadomości do głównego folderu w aplikacji pocztowej (zazwyczaj trafiają od razu do ofert).

→ Wprowadzamy rozwiązania mające na celu zwiększenie konwersji.z zapisu na potwierdzony zapis (dodatkowy mail, instruktażowy popup).

→ Nieustannie wprowadzamy nowe scenariusze automatyzacji (m.in. oglądany produkt, przywracanie ruchu).

Przyk-adowy-mailing-3

Przykładowy mailing.

Efekty naszych działań

→ Wzrost bazy subskrybentów o ponad 100% w 9 miesięcy.

→ Wzrost średniego przychodu z subskrybenta o 939% (wrzesień -> grudzień).

→ Wzrost wskaźnika open rate o 41% oraz click rate o 6% (wrzesień -> grudzień). 

→ Wzrost przychodów w sklepie o 42%, dzięki działaniom e-mail marketing & marketing automation (wrzesień -> grudzień). 

→ Uzyskanie 85% pokrycia śledzeniem użytkowników w bazie mailowej. 

 

redni-przych-d-z-subskrybenta

Średni przychód z subskrybenta.Wielko-bazy-subskrybent-w

Wielkość bazy subskrybentów.

Wsp-czynnik-open-rate-newsletter-w

Współczynnik open rate newsletterów.

Pragniesz rozpocząć lub rozwinąć działania z zakresu email marketingu i marketing automation albo po prostu - chcesz porozmawiać o tym, co moglibyśmy zrobić dla Twojej marki? Skontaktuj się z nami już dziś: 

 zadzwoń: 48 737 138 848

napisz: [email protected] 

 

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Ponad połowa naszych klientów pochodzi z poleceń od wcześniejszych klientów.
Zaufali nam