Profil na FB - twoja najlepsza wizytówka?

Prawda jest taka, że research potencjalnego pracownika w social media to praktyka coraz chętniej stosowana przez działy HR i pracodawców. Nic dziwnego - z profilu na FB można wyczytać dużo więcej, niż z najlepiej przygotowanego CV i listu motywacyjnego. Edytujesz profilowe lub informacje? Pomyśl o tym zadaniu jak o tworzeniu swojej biznesowej wizytówki. FB ułatwia użytkownikom tego typu aktywność, wprowadzając kolejne zmiany. Poniżej kilka najświeższych.
Angelika Dąbek ▲ 17 lutego, 2016 ▲ około 5 minut czytania

Prawda jest taka, że research potencjalnego pracownika w social media to praktyka coraz chętniej stosowana przez działy HR i pracodawców. Nic dziwnego - z profilu na FB można wyczytać dużo więcej, niż z najlepiej przygotowanego CV i listu motywacyjnego. Edytujesz profilowe lub informacje? Pomyśl o tym zadaniu jak o tworzeniu swojej biznesowej wizytówki. FB ułatwia użytkownikom tego typu aktywność, wprowadzając kolejne zmiany. Poniżej kilka najświeższych.

Prawda jest taka, że research potencjalnego pracownika w social media to praktyka coraz chętniej stosowana przez działy HR i pracodawców. Nic dziwnego - z profilu na FB można wyczytać dużo więcej, niż z najlepiej przygotowanego CV i listu motywacyjnego. Edytujesz profilowe lub informacje? Pomyśl o tym zadaniu jak o tworzeniu swojej biznesowej wizytówki. FB ułatwia użytkownikom tego typu aktywność, wprowadzając kolejne zmiany. Poniżej kilka najświeższych.

Dlaczego to takie ważne?

Aktywność w social media to dzisiaj najpopularniejszy sposób kreowania wizerunku. I nie mam na myśli samych firm. Każdy powinien rozpatrywać swój profil na Instagramie czy FB jako kolejną możliwość pokazania się od jak najlepszej strony. Social media jako prywatne narzędzie personal brandingu? Tak to dzisiaj wygląda.

Najpopularniejszym kanałem social media dedykowanym poszukiwaniu zatrudnienia jest w Polsce LinkedIn. Warto do niego dodać także utrzymujący wysoką popularność serwis GoldenLine. Każdy użytkownik może uzupełniać swoje konto o informacje dotyczące umiejętności, wykształcenia, dawnego lub obecnego zatrudnienia i odbytych kursów. Jak w typowym serwisie społecznościowym można się zapisywać do grup odpowiadających profesji i zainteresowaniom. Swoje strony/wizytówki tworzą również same firmy. Profile można uzupełniać o aktualności (podobnie na na profilu FB).

Niemniej jednak pracodawcy chętnie wykonują “research” kandydatów na FB. Znajdują tam najczęściej potwierdzenie kwalifikacji zawartych w cv. Ale to nie wszystko -  mają okazję przekonać się, jakim typem człowieka jest potencjalny pracownik, co lubi, jak spędza wolny czas. Dzięki temu łatwo zweryfikować, czy kandydat “będzie pasował” do zespołu również w kwestii osobowości.

Podobne praktyki dotyczą nie tylko procesów rekrutacji. Prowadzisz firmę, poszukujesz partnerów biznesowych itd.? Również musisz zadbać o swój osobisty profil.

Z pewnością wiesz już o możliwości publikowania informacji na temat wykształcenia, doświadczenia zawodowego lub miejsca zamieszkania. To podstawy, ale nie o nich będzie tekst. Opisanie wszystkich możliwości - zakładek Informacje i Zdjęcia, profilowego oraz cover photo, to materiał na osobny wpis. Dzisiaj opiszemy ostatnie zmiany, którymi inżynierowie Facebooka urozmaicili osobiste profile. To funkcje, o których możesz (jeszcze) nie wiedzieć, a które mogą ładnie “podkręcić” wygląd profilu.

Film zamiast profilowego

Od drugiej połowy minionego roku użytkownicy mogą, w miejsce standardowego zdjęcia profilowego, opublikować plik video. Maksymalna długość klipu wynosi siedem sekund, więc mowa tu raczej o GIF-ach niż normalnych filmikach. Niemniej jednak sukces portalu społecznościowego Vine (za granicą, w Polsce powoli, ale systematycznie, zdobywa kolejnych fanów) pokazuje, że takie mikro-formy cieszą się ogromną popularnością.

Na razie możliwość dodawania filmów mają jedynie urządzenia mobilne z systemem iOS oraz Android. Musisz tylko dotknąć zdjęcie profilowe, wybrać opcję Prześlij film lub zdjęcie, a następnie plik z wybranym wideo. Wybierasz też miniaturę filmiku - klip jest ruchomy jedynie po wejściu na profil (na tablicy fb widoczna pozostaje jedynie wybrana miniatura).

Transmisje na żywo

Na początku możliwość kręcenia filmików bezpośrednio na tablicy i transmitowania ich w tym samym czasie miały gwiazdy i celebryci. Później Facebook rozszerzył działanie tej funkcji dla posiadaczy iPhone’ów i systemu iOS.

Krótkie bio

Świeżynka sprzed paru dni. Opcja może być jeszcze niewidoczna na niektórych kontach. Na pewno kojarzysz zakładkę z informacjami po lewej stronie profilu, zaraz pod zdjęciem? Teraz, poza miejscem zamieszkania, pracy i informacją o wykształceniu możesz umieścić krótki opis swojej osoby, widoczny na samej górze. To typowy zabieg stosowany w zagranicznych cv. Masz okazję opisać swoje pasje lub cele. A przy okazji wykazać się kreatywnością. Zawarcie najważniejszych informacji w kilku słowach jest trudniejsze, niż stworzenie całego wpisu na bloga.

Wyróżnione zdjęcia

W zakładce Prezentacja (dawniej Informacje) możesz też dodać wyróżnione zdjęcia. Klikasz w ikonkę Edytuj i dodajesz z pliku wybierasz spośród wszystkich zdjęć opublikowanych na osi czasu, profilowych i dodanych z telefonu. Pamiętaj, że obraz to również forma komunikacji (w dodatku bardziej atrakcyjna niż tekst). Jeżeli masz coś, czym chcesz się podzielić - swoimi zainteresowaniami, pasjami, osiągnięciami, wyróżnione zdjęcia to dobre miejsce na publikację zdjęć, które to dokumentują.

Podsumowanie

Pomyśl dwa razy, zanim opublikujesz na osi czasu zdjęcie lub post, który mógłby kiepsko świadczyć o profesjonalizmie lub kulturze osobistej. Oczywiście nie musisz się ograniczać do udostępniania branżowych artykułów i muzyki poważnej - chcesz wrzucić zdjęcie z imprezy (chociaż wyglądasz na nim średnio świeżo i korzystnie), proszę bardzo, zadbaj jednak o odpowiednią edycję ustawień prywatności, tak aby widzieli je np. tylko twoi znajomi. Śledź nowe opcje pojawiające się na FB i korzystaj z nich. Regularnie prowadzony, atrakcyjny wizualnie i merytorycznie profil to współczesna forma osobistej wizytówki.

Kategorie: Podstawy FB

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Otrzymasz szczegółowy plan i wycenę bez zobowiązań.
Zaufali nam