5 reguł automatycznych, które wykonają za Ciebie robotę na FB

Jeśli prowadzisz wiele kampanii reklamowych równolegle, albo po prostu nie masz czasu na ich codzienną kontrolę, poznaj 5 pomysłów na wykorzystanie reguł automatycznych, z pomocą których Facebook wykona część pracy za Ciebie.
Mateusz Nowak ▲ 15 lutego, 2018 ▲ około 6 minut czytania

Jeśli prowadzisz wiele kampanii reklamowych równolegle, albo po prostu nie masz czasu na ich codzienną kontrolę, poznaj 5 pomysłów na wykorzystanie reguł automatycznych, z pomocą których Facebook wykona część pracy za Ciebie.

Reguły automatyczne pozwalają wprowadzać zmiany na dowolnym poziomie struktury konta reklamowego (kampania, zestaw reklam, reklama) za każdym razem gdy zaistnieją sformułowane przez nas warunki. W warunkach reguły możemy odwołać się do wszystkich najważniejszych parametrów działań reklamowych jak wydatki, konwersje, koszty ich pozyskania, wskaźniki zaangażowania itd. Reguły mogą wyłączać kampanie, zmieniać ich budżet, stawki albo po prostu powiadamiać autora o zaistniałych okolicznościach. Mądrze wykorzystane pozwalają oszczędzić czas i przyspieszyć optymalizację. A więc do dzieła!

Tak wygląda formatka zarządzania regułą automatyczną

Reguła nr 1, która zabezpieczy Cię przed “paleniem” budżetu

Zasada działania: Wyłącz zestaw reklam, gdy koszt pozyskania transakcji jest zbyt duży

W kampaniach sprzedażowych jedną z kluczowych metryk (obok ROAS), jest koszt pozyskania transakcji. Stwórz więc regułę, która wyłączy nieefektywne zestawy reklam i zabezpieczy Cię przed marnowaniem środków. Przeanalizuj okres jaki powinien być brany pod uwagę przy weryfikacji kosztu pozyskania transakcji. Jeśli sprzedajesz dużo i regularnie, jako zły sygnał możesz przyjąć spadek efektywności już w okresie np. 3 ostatnich dni. Jeśli jednak Twoje konwersje są rzadsze i wiesz, że kampania może podlegać wahaniom skuteczności, pomyśl nad dłuższym “okienkiem” i bierz pod uwagę w regule automatycznej np. 7 dni.

Instrukcje:  skorzystaj z parametru “Koszt zakupu (piksel Facebooka)” w warunku i akcji “Wyłącz” na poziomie zestawów reklam wybranej kampanii.

Reguła nr 2, która będzie za Ciebie skalować kampanie przynoszące zyski

Zasada działania: Zwiększaj budżet dzienny gdy koszt pozyskania transakcji jest niski

Analogicznie do wyłączania nierentownych zestawów reklam, warto wziąć pod uwagę automatyczne zwiększanie budżetów dziennych w tych obszarach, gdzie efektywność przewyższa założenia kampanii. Jako warunek takiej reguły wybierz ponownie Koszt pozyskania transakcji i wskaż pułap, który nie tyle oznacza próg rentowności, ale jest od niego jeszcze korzystniejszy. To właśnie będą sytuacje, w których zwiększenie dziennego budżetu ma sens. Do samego zwiększania warto wykorzystać wartości procentowe, co określić wartość “skoku” w proporcji aktualnej wielkości wydatków.

Uwaga: jeśli nie ustawisz tej regule specjalnego harmonogramu działania, będzie ona wykonywana raz dziennie. Przy 10% podbiciu budżetu, oznacza to gotowość do zwiększenia budżetu ok. 2,5-krotnie w ciągu zaledwie 10 dni (uroki potęgowania!) Weź to pod uwagę, lub ustaw maksymalny limit budżetu dziennego.

Instrukcje: skorzystaj z parametru “Koszt zakupu (piksel Facebooka)” w warunku i akcji “Zwiększ budżet dzienny o” na poziomie zestawów reklam wybranej kampanii.

Reguła nr 3, która obroni Cię przed łatką spamera

Zasada działania: Zatrzymaj kampanię gdy częstotliwość jest zbyt duża

Jeśli przeznaczysz zbyt duży budżet względem liczności i kosztu dotarcia do swojej grupy docelowej, Twoja kampania szybko może stać się męcząca dla odbiorców, ze względu na zbyt dużą częstotliwość kontaktu z Twoimi reklamami. Takie działania w większości przypadków nie przynoszą dobrych efektów biznesowych, a dodatkowo mogą negatywnie wpłynąć na reputację Twojego konta reklamowego poprzez ukrywanie reklam lub zgłoszenia spamu. Ustal maksymalną średnią częstotliwość z jaką odbiorcy powinni widzieć Twoje reklamy w ujęciu tygodnia, a następnie ustaw regułę automatyczną, która wyłączy kampanię po tego przekroczeniu limitu.

Instrukcje: skorzystaj z parametru “Częstotliwość” w warunku i akcji “Wyłącz” na poziomie wybranej kampanii.

Reguła nr 4, która powiadomi Cię gdy kampania zacznie “kuleć”

Zasada działania: Otrzymuj powiadomienia, gdy wydatki z dnia poprzedniego w danej kampanii są wyraźnie mniejsze od zaplanowanego budżetu

Niewykorzystane budżety reklamowe bywają zmorą początkujących reklamodawców. Przyczyn dla których Twój budżet nie wydaje się w całości może być wiele, począwszy od zbyt wąskiej grupy docelowej, a na zbyt niskich ręcznych stawkach ofert kończąc. Zwłaszcza w tym drugim przypadku kampania może podlegać różnym wahaniom jeśli chodzi o dzienne wydatki. Jeśli nie masz czasu by codziennie zaglądać do takiej kampanii, ustaw regułę automatyczną, której efektem będzie nie tyle “twarda” akcja, co samo powiadomienie Ciebie o zaistniałej sytuacji. Jako warunek, wskaż wczorajsze wydatki mniejsze niż np. 90% kwoty Twojego ustalonego budżetu dziennego (tę kwotę musisz podać jako wartość bezwzględną). Dzięki tej regule będzie dostawał powiadomienie za każdym razem, gdy poprzedniego dnia wydasz mniej niż 90% planowanego budżetu w danej kampanii.

Uwaga: Ta reguła nie zadziała w przypadku gdy będziesz równolegle stosować dynamiczne zmiany w budżecie dziennym z pomocą reguły nr 2.

Instrukcje: skorzystaj z parametru “Wczorajsze wydatki” w warunku i akcji “Powiadomienie” na poziomie wybranej kampanii.

Reguła nr 5, która oszczędzi tylko najlepsze kreacje reklamowe

Zasada działania: Wyłącz reklamy, które mają niski CTR

Rozpoczynasz kampanie z szerokim wachlarzem różnych wariantów kreacji reklamowych? Testujesz 3 kolory przycisku, 3 zdjęcia i 3 nagłówki na grafice? To łącznie 27 wariantów reklam. Napracowałeś się już wystarczająco przy ich tworzeniu, pozwól sobie teraz pomóc z wykorzystaniem reguł automatycznych.

Najlepiej umieść reklamy w osobnych zestawach reklam (wtedy unikniesz automatycznej optymalizacji dokonywanej przez FB, często zdecydowanie za wcześnie). Następnie przygotuj regułę, która wyłączy te reklamy, które w całym dotychczasowym okresie trwania kampanii odnotowują CTR (wsp. klikalności) poniżej ustalonego poziomu (ustalonego np. na bazie obserwacji z poprzednich kampanii).

Uwaga: W tym wypadku jako warunek reguły, oprócz niskiego CTR, dodaj również minimalną liczbę wyświetleń reklamy (np. 3000). W innym przypadku reguła uruchomi się natychmiast i może wyłączyć reklamę już po kilku jej wyświetleniach, gdy jej potencjał będzie jeszcze zupełnie niezweryfikowany.

Instrukcje: skorzystaj z parametru “CTR” lub “CTR(link)” w warunku i akcji “Wyłącz” na poziomie reklam wybranej kampanii.

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Ponad połowa naszych klientów pochodzi z poleceń od wcześniejszych klientów.
Zaufali nam