Kiedy treść wyróżnia markę - jak budować ciekawy i spójny content w mediach społecznościowych.

Jednym z filarów procesu skutecznej budowy tożsamości marki w mediach społecznościowych jest konsekwencja i zachowanie spójności w stylistyce komunikacji z użytkownikami. Kim jest narrator, jakiego języka używa? Bez jednoznacznego zdefiniowania nie tylko tych kwestii, dotarcie z ustalonym na poziomie strategicznym wyróżnikiem będzie trudniejsze i może wymagać zdecydowanie więcej czasu. O elementach wyróżniających i spajających markę powinieneś pamiętać już na etapie pracy nad koncepcją aktywności marki w social media. Zobacz, jak to zrobić.
Angelika Dąbek ▲ 30 kwietnia, 2019 ▲ około 4 minuty czytania

Jednym z filarów procesu skutecznej budowy tożsamości marki w mediach społecznościowych jest konsekwencja i zachowanie spójności w stylistyce komunikacji z użytkownikami. Kim jest narrator, jakiego języka używa? Bez jednoznacznego zdefiniowania nie tylko tych kwestii, dotarcie z ustalonym na poziomie strategicznym wyróżnikiem będzie trudniejsze i może wymagać zdecydowanie więcej czasu. O elementach wyróżniających i spajających markę powinieneś pamiętać już na etapie pracy nad koncepcją aktywności marki w social media. Zobacz, jak to zrobić.

Zacznij od planu

Zastanów się nad tym: co sprawia, że ludzie ufają - lub mieliby zaufać - Twojej marce? Co ją wyróżnia? W czym ma być lepsza od konkurencji? Jakim językiem, w jakim stylu chcesz rozmawiać z użytkownikami? Inaczej do do ludzi będzie się zwracać kancelaria prawnicza czy prywatna przychodnia, a jeszcze inaczej - butik internetowy z modnymi sukienkami czy kawiarnia w centrum miasta.

Dobrą metodą poszukiwania stylu komunikacji może być personifikacja marki. Pomyśl, jakim byłaby człowiekiem, do jakiego archetypu mogłaby nawiązywać? To raczej ekspert i mentor prowadzący za rękę, cichy doradca stojący zawsze w cieniu,  czy może inspirujący przyjaciel? Kogo dokładnie wyobraziłeś sobie myśląc o swojej marce? Czy byłaby to raczej kobieta czy mężczyzna? W jakim wieku? Jak spędzałaby swój czas wolny? Pasowałaby do typu domatora czy miłośnika przygód?

blog1

Takie abstrakcyjne myślenie pozwoli Ci dokładniej określić charakter, a co za tym idzie - wypracować nalepszy sposób komunikacji Twojej marki.  

Baw się słowem

O tym czy teksty na Twojej stronie będą się wyróżniać mogą zadecydować detale. Być może już sama nazwa sprzyja zabawie słowem i skojarzeniami? Wykorzystaj to! Zobacz, jak świetnie robi to Good Lood - marka “zangielszczyła” słowo lood zamieniając ó na dwa oo, po czym zaimplementowała ten zabieg w swojej komunikacji na FB. Powstali w ten sposób “cudoowni loodzie” i inne neologizmy dzięki którym teksty są spójne z nazwą marki, a przy tym ciekawsze i świeższe.

Kolejny przykład to browar Wrężel, który od swojej nazwy utworzył neologizm przywrężelić oraz hasło #MożeszWrężel. Z biegiem czasu fani sami chętnie zaczęli korzystać z określenia “wrężelić” w komentarzach kierowanych do marki.

Znaki i emoji

Emotikony są na Facebooku niemal tak samo istotne jak słowa. Mogą estetycznie sformatować wpis, podkreślić listowanie, konkretne słowo lub zdanie.

blog2

Wykorzystaj je do budowania wizualnej spójności publikowanych treści. Wybierz 3-4 emoji, które najlepiej pasują do Twojej marki i zadbaj o to, aby to one pojawiały się w Twoich wpisach. W zależności od charakteru marki możesz postawić na tradycyjne kolorowe znaki lub na emotikony tekstowe - znacznie bardziej eleganckie i dyskretne (ale też nie wyróżniające treści tak bardzo). Przykład? Zajrzyj na stronę FB Niebieskiego Lisa. Większość naszych postów zaczynamy od jednego emoji. Zgadnijcie jakiego. ;)

Znaki interpunkcyjnie również możesz wykorzystać jako estetyczne, ciekawe “smaczki”, które wyróżnią treść posta. | Zobacz, jak ciekawie i nienachalnie wyróżnisz nimi tekst. Przykładem takiego działania jest marka Medicine, która bardzo często podkreśla fragmenty wpisów motywem strzałki >>>><<<<.

Mały pomysł, wielka rzecz

Drobny detal, jak rozpoczynanie zdania od małej litery może dodatkowo wyróżnić komunikację. Taki zabieg świetnie wpisuje się w filozofię marki Tołpa, promującej świadomy dobór kosmetyków jako "małą wielką pielęgnację".

Ja, produkt

Produkt jako narrator komunikacji? Jeżeli medialna z niego bestia - oddaj mu głos. :) Jeden z najpopularniejszych przykładów takich działań to marka BodyBoom, gdzie z fankami komunikuje się sam peeling kawowy - flagowy produkt marki. Oczywiście dzisiaj opowiada też o swoich przyjaciołach, czyli pozostałych produktach z oferty sklepu. Ale koniec końców to on - z wdziękiem i gracją - pozostaje gwiazdą. ;)

Na koniec pamiętaj o tym, że spójność marki nie kończy się na FB. Istotne jest, aby wprowadzone pomysły i zmiany odnosiły się do tego, jak komunikujesz markę na swojej stronie internetowej i w innych mediach społecznościowych. Prowadzisz super bezpośrednią komunikację na Instagramie? Nie pisz super oficjalnych opisów w swoim sklepie internetowym.

 

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Ponad połowa naszych klientów pochodzi z poleceń od wcześniejszych klientów.
Zaufali nam