Jakie treści przyciągną uwagę, zbudują zaangażowanie i - finalnie - będą silnym sprzymierzeńcem w pozyskiwaniu i zatrzymaniu na dłużej klienta w social media? Sprawdź nasze typy i spróbuj je wdrożyć do swojej komunikacji.
Widzisz zabawny mem i myślisz "typowe" albo "to o mnie"? Ten prosty mechanizm wywołuje pozytywne emocje ("ktoś ma tak samo", "nie jestem sam"). Często też wzmacnia poczucie przynależności, zwłaszcza jeżeli treść dotyczy potrzeb, oczekiwań czy problemów wiadomych tylko dla określonej grupy ludzi np. miłośników siłowni, akwarystów czy mam. Na takie treści chętniej reagujemy, częściej je udostępniamy. Koniecznie sprawdź, czy możesz wykorzystać ten mechanizm w swojej komunikacji.
Ludzie, którzy tworzą markę, w naturalny sposób stanowią jej wyróżnik. W 2020 roku postaw na content z zespołem na pierwszym miejscu. Pamiętaj, że tu nie chodzi o pozowane zdjęcia w wyjściowych strojach. :) W mediach społecznościowych liczą się codzienne treści - zdjęcia “od kulis”, ukazujące chwile w pracy, osiągnięcia, zgranie zespołu i inne. Wasz team to barwne osoby z ciekawym doświadczeniem? Opowiadaj o nich! Takie codziennostki uczłowieczają markę, skracają dystans i wzbudzają sympatię.
Jeżeli w komunikacji Twojej marki szczególnie ważne są interakcje i angażowanie ludzi, koniecznie uwzględnij w swoim planie treści wpisy zapewniające prostą rozrywkę. Nie musisz ograniczać się do głosowania reakcjami - zobacz, jakie inne wpisy warto uwzględnić:
Sposoby na zaangażowanie wymienione powyżej wydają się skuteczne, a przede wszystkim lekkie i łatwe w przygotowaniu. Bo takie są! Pamiętaj jednak, że nie są to treści dedykowane wszystkim branżom. Trudno też wprowadzić takie wpisy, jeżeli stawiasz na bardziej stonowaną komunikację (chyba, że masz zamiar zmienić ją o 180 stopni). Przy tworzeniu tego typu postów ważną rzeczą jest znajomość potrzeb, problemów, rzeczy, które trafią do emocji Twoich czytelników. Tylko tyle i aż tyle musisz wiedzieć, żeby robić to dobrze. ;)
Inny sposób na zaangażowanie? Zadawaj zagadki, przygotuj posta w rodzaju znajdź szczegół / znajdź różnicę - przygotuj grafikę z ukrytym elementem np. maskotką albo atrybutem firmy i czekaj na odpowiedzi. Ludzie poświęcą Ci uwagę prostej ciekawości i chęci sprawdzenia swojej spostrzegawczości.
Kreatywne podejście do tematu jest zawsze w cenie. Kto powiedział, że pieróg nie może stać się jednym z bohaterów największych dzieł sztuki? Pomyśl, czy Ty i Twój produkt też moglibyście wyjść poza schematy.
Chociaż stopniowo przepowiada się zmierzch influencerów, to plusów i korzyści z dobrze prowadzonych działań z udziałem twórców wciąż jest całkiem sporo. Od wzmocnienia pożądanego wizerunku marki, przez pozyskanie atrakcyjnego contentu w postaci filmów lub zdjęć ukazujących produkt w ujęciu lifestyle’owym po kreatywne akcje, konkursy, kampanie, gdzie główną rolę grają wartości i emocje, natomiast brand/produkty są tylko tłem dla ciekawej koncepcji. Współpraca z wpływowymi twórcami to obszerny temat na osobny tekst. Jeżeli do tej pory miałeś wątpliwości co do tego rodzaju działań, w 2020 roku weź je pod uwagę.
Wiesz, że dzieci najlepiej przyjmują wiedzę poprzez zabawę. Dorośli też tak mają. :) Jeżeli kreujesz wizerunek eksperta w konkretnej dziedzinie, spróbuj ubrać go w nieco luźniejszą, ciekawszą formę. Bardzo dobrze wykorzystuje to m.in x-kom, który sprawnie miksuje merytoryczne treści czy relacje pełne branżowych newsów ze skutecznym Real Time Marketingiem.
Post opublikowany przed wyborami do Sejmu i Senatu
Naturalnie musisz pamiętać o tym, że o ile w podanych wyżej przykładach z pewnością znajdziesz coś dla siebie, o tyle nie wszystkie podane typy będą odpowiednie dla każdego rodzaju komunikacji i charakteru marki. Dla przykładu jeżeli komunikujesz prestiżową markę odzieżową, raczej nie powinieneś korzystać z prostych postów angażujących i contentu w rodzaju wykreślanek czy rebusów. Reasumując - zanim skorzystasz, sprawdź, czy typ posta będzie pasować do pożądanego wizerunku i strategii działania, jaki wypracowałeś lub dopiero chcesz zbudować.
Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief