FASHION_PL - ranking komunikacji w social media (czerwiec 2020)

Wybory prezydenckie, tolerancja i walka z nieufnością klientów - tak wyglądał czerwiec w mediach społecznościowych marek z branży fashion. Co sprawiło, że niektóre z nich poszybowały na szczyt rankingu, a inne spadły na niższe pozycje? O tym przeczytacie poniżej.
Angelika Dąbek ▲ 08 lipca, 2020 ▲ około 9 minut czytania

Wybory prezydenckie, tolerancja i walka z nieufnością klientów - tak wyglądał czerwiec w mediach społecznościowych marek z branży fashion. Co sprawiło, że niektóre z nich poszybowały na szczyt rankingu, a inne spadły na niższe pozycje? O tym przeczytacie poniżej.

Ranking - czerwiec 2020

W czerwcu kryzys metkowy zbierał dalsze żniwo. Tym razem w ogniu krytyki znalazła się La Mania. Firma została oskarżona w internecie o wprowadzenie klientów w błąd w kwestii miejsca produkcji swoich akcesoriów. Osoby atakujące markę wskazywały, że na jej stronie internetowej widniała informacja, że 100% produkcji odbywa się w Polsce. 

Źródłem problemów okazało się zdjęcie czapki La Mania z metką “made in Bangladesh”. W efekcie, marka postanowiła zrewidować przekaz i poinformować odbiorców, że “95% całego jej asortymentu pochodzi z Polski”. Równolegle pojawiły się zarzuty w kontekście LA MANIA HOME - siostrzanej marki, która zajmuje się sprzedażą akcesoriów do wyposażenia wnętrz. Również w tym wypadku zapisy na stronie internetowej zmieniły się. Wszystko to za sprawą opublikowanego przez Michała Kędziora porównania cen identycznie wyglądających produktów, które zdaniem blogera można było kupić zarówno na stronie LA MANIA HOME jak i na aliexpress. 

Założycielka firmy - Joanna Przetakiewicz udzieliła wywiadu dla Business Insider, w którym podjęła próbę odparcia zarzutów. W treści możemy zauważyć popularną ostatnio linię obrony wśród marek pt. “Przepraszam, ale nie przepraszam”, w której nie widać oczekiwanej przez klientów skruchy i przyznania się do błędu, tylko konsekwentne powtarzanie schematycznych wypowiedzi, których celem jest odparcie zarzutów.

Relacja z Instagrama Rafała Kędziora, w której pokazał różnicę w zapisach na stronie marki La Mania.

Założenia rankingu

  • Na jakiej podstawie ustalany jest ranking?

    Miejsce marki w rankingu zależy od wskaźnika zaangażowania. Wskaźnik ten obliczany jest na podstawie interakcji przy postach publikowanych przez markę na FB z uwzględnieniem różnej siły ich oddziaływania (udostępnienia, komentarze, reakcje). W obliczeniach brana jest pod uwagę również częstotliwość publikowania i wielkość bazy fanów - jeśli dwie strony mają podobny sumaryczny wynik zaangażowania, to w naszej opinii lepiej angażuje ta, która opublikowała mniej postów lub posiada mniejszą bazę fanów. Do obliczania wskaźnika wykorzystujemy aplikację feedbeat.co

  • Jak wybierane są marki do rankingu?

    Ranking obejmuje polskie monobrandy modowe z kategorii damska odzież casual i smart casual z pominięciem marek obuwniczych. W przyszłości planujemy realizację osobnych rankingów dla mody męskiej, jak również dla marek obuwniczych. Nie bierzemy pod uwagę w rankingu multibrandów, marketplace'ów oraz marek zagranicznych. Jeśli Twoim zdaniem brakuje w rankingu jakiejś marki - napisz do nas z propozycją.

W czerwcu:

  • 14 marek awansowało 
  • 10 marek spadło
  • 1 marka pojawiła się po raz pierwszy / po przerwie

Największy skok w górę zanotował Tomasz Ossoliński (o 11 pozycji).

Częstotliwość publikacji

Najczęściej publikującą stroną był zwycięzca majowego rankingu - RISK made in Warsaw, który w ciągu miesiąca zamieścił 111 postów (3,7 posta dziennie).

Średnia miesięczna liczba postów dla całego zestawienia majowego to 36,8 posta, mediana wyniosła natomiast 31.  

  • 1. Tomasz Ossoliński⬆ 11
    11 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    82.8
    Ukryj szczegóły ↑
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~9%
    Top content:18.0612.0626.06
    suma średnia
    Reakcje 3053 🏆 277.5
    Komentarze 136 12.4
    Udostępnienia 🏆 1210 🏆 110
    Najczęstsze słowa
    projektowanie, mnie, ludzie, tego, marki, wszystkim, mojej, klientów, pracownia, rzemiosło
  • 2. RISK made in warsaw⬇ 1
    111 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    45.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 5-29%
    Top content:24.0603.0625.06
    suma średnia
    Reakcje 🏆 12009 108.2
    Komentarze 🏆 2551 🏆 23
    Udostępnienia 170 1.5
    Najczęstsze słowa
    tęcza, każdej, sukienka, risk, nasza, mówi, związki, love, kolekcji, cały
  • 3. Patrizia Aryton⬆ 1
    34 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    21.5
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 13-19%
    Top content:17.0623.0612.06
    suma średnia
    Reakcje 2256 66.4
    Komentarze 454 13.4
    Udostępnienia 226 6.6
    Najczęstsze słowa
    godz, kolekcji, naszych, kobiet, zestawy, zapraszamy, wyprzedaż, siebie, aneta, cierockaszumichora
  • 4. moodo⬆ 1
    54 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    15.6
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~15%
    Top content:09.0608.0604.06
    suma średnia
    Reakcje 1359 25.2
    Komentarze 293 5.4
    Udostępnienia 336 6.2
    Najczęstsze słowa
    stylizacje, sprawdź, nowy, promocja, ofertę, zobacz, dostępne, plus, moda, look
  • 5. Taranko⬆ 4
    57 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    15.6
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 5-16%
    Top content:23.0617.0610.06
    suma średnia
    Reakcje 5007 87.8
    Komentarze 146 2.6
    Udostępnienia 136 2.4
    Najczęstsze słowa
    sukienki, taranko, letnie, dziewczyna, teraz, wyprzedaŻ, sobie, kupicie, pięknych, zajrzyj
  • 6. Bialcon⬇ 3
    88 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    15.2
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 6-16%
    Top content:03.0603.0604.06
    suma średnia
    Reakcje 2600 29.5
    Komentarze 98 1.1
    Udostępnienia 396 4.5
    Najczęstsze słowa
    promocji, 2️⃣0️⃣%, czas, indeksy, trwania, sukienki, nowej, kolekcji, nieprzecenione, spódnice
  • 7. Robert Kupisz⬆ 3
    40 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    14.2
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 3-13%
    Top content:19.0628.0623.06
    suma średnia
    Reakcje 3611 90.3
    Komentarze 149 3.7
    Udostępnienia 120 3
    Najczęstsze słowa
    shop, zamówienia, qΠШ, produkty, kolekcji, kids, godzin, sale, robert, kupisz
  • 8. TOVA⬇ 1
    20 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    13.6
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 44-89%
    Top content:22.0628.0620.06
    suma średnia
    Reakcje 2750 137.5
    Komentarze 54 2.7
    Udostępnienia 97 4.9
    Najczęstsze słowa
    sukienka, czeka, lata, słońca, ambasadorką, blog, chwile, masa, czas, tova”
  • 9. NAOKO⬆ 11
    31 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    13.2
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 50-74%
    Top content:08.0615.0609.06
    suma średnia
    Reakcje 3025 97.6
    Komentarze 146 4.7
    Udostępnienia 91 2.9
    Najczęstsze słowa
    pozytywne, sukienki, nowości, daje, oderwać, poczuj, model, kwiaty, kolekcja, stawiamy
  • 10. By Insomnia⬆ 1
    30 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    12.3
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 3-23%
    Top content:10.0625.0613.06
    suma średnia
    Reakcje 3270 109
    Komentarze 149 5
    Udostępnienia 42 1.4
    Najczęstsze słowa
    tshirt, kolor, wiemy, podoba, oversizową, sukienka, kolekcjach, naszych, seoznu, spódniczkę
  • 11. BOHOBOCO⬆ 4
    20 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    11.3
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 55-85%
    Top content:03.0617.0618.06
    suma średnia
    Reakcje 2759 138
    Komentarze 62 3.1
    Udostępnienia 44 2.2
    Najczęstsze słowa
    bohoboco, lach, garnitur, michał, gilbert, rabatem, gardenia, wyjątkową, promocja, kolekcji
  • 12. MEDICINE everyday therapy⬇ 6
    31 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    9.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 15-26%
    Top content:05.0604.0617.06
    suma średnia
    Reakcje 1969 63.5
    Komentarze 75 2.4
    Udostępnienia 92 3
    Najczęstsze słowa
    #wearmedicine, medicine, kolekcji, promocja, wszystko, stacjonarnych, tshirt, wyprzedaż, esklepie, obowiązuje
  • 13. THE ODDER SIDE⬆ 4
    25 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    8.9
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-13%
    Top content:01.0612.0604.06
    suma średnia
    Reakcje 2846 113.8
    Komentarze 26 1
    Udostępnienia 13 0.5
    Najczęstsze słowa
    this, with, back, dress, beach, summer, look, these, live, have
  • 14. Solar Company S.A.⬇ 3
    16 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    8.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 5-31%
    Top content:26.0609.0620.06
    suma średnia
    Reakcje 1560 97.5
    Komentarze 25 1.6
    Udostępnienia 64 4
    Najczęstsze słowa
    skorzystaj, eleganckich, modele, stylu, online, wyprzedaż, stylizacjami, blogerek, garderoba, tkaniny
  • 15. Laurella⬇ 1
    13 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    7.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~0%
    Top content:04.0603.0609.06
    suma średnia
    Reakcje 1407 108.2
    Komentarze 103 7.9
    Udostępnienia 1 0.1
    Najczęstsze słowa
    laurelli, poniedziałek, piękny, dziś, także, tygodniu, wasze, mamy, pudełko, zakupy
  • 16. Makalu⬇ 8
    34 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    7.1
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-6%
    Top content:02.0618.0609.06
    suma średnia
    Reakcje 493 14.5
    Komentarze 15 0.4
    Udostępnienia 152 4.5
    Najczęstsze słowa
    kolekcja, rabatu, wakacyjne, letnie, stylizacje, dodatkowego, makalu, modele, skorzystać, outlet
  • 17. Elementy⬆ 9
    30 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    6.5
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 19-20%
    Top content:02.0606.0605.06
    suma średnia
    Reakcje 1806 60.2
    Komentarze 39 1.3
    Udostępnienia 16 0.5
    Najczęstsze słowa
    elementy, sukienka, naszych, stanem, polska, zapraszamy, nowe, lekko, materiału, kolorze
  • 18. MOLTON⬇ 2
    16 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    5.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 30-31%
    Top content:06.0610.0622.06
    suma średnia
    Reakcje 750 46.9
    Komentarze 9 0.6
    Udostępnienia 46 2.9
    Najczęstsze słowa
    salonach, online, propozycji, sklepie, outletowych, outlet, stylizację, salonie, rabat, nowości
  • 19. Manifiq&Co.⬆ 8
    38 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    5.3
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~5%
    Top content:10.0616.0609.06
    suma średnia
    Reakcje 1424 37.5
    Komentarze 45 1.2
    Udostępnienia 40 1.1
    Najczęstsze słowa
    sukienka, stronę, spraw, dziś, manifiq, wyjątkowy, nowości, pięknie, online, dostępna
  • 20. La Mania⬆ 5
    10 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    5.3
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 31-44%
    Top content:13.0607.0623.06
    suma średnia
    Reakcje 707 70.7
    Komentarze 92 9.2
    Udostępnienia 11 1.1
    Najczęstsze słowa
    #lamaniasquad, #lamaniafashion, naszych, mania, #jungle, fashion, naszą, bardzo, polsce, kolekcji
  • 21. KOKOworld⬇ 2
    33 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    5.1
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 12-22%
    Top content:29.0602.0610.06
    suma średnia
    Reakcje 1165 35.3
    Komentarze 76 2.3
    Udostępnienia 33 1
    Najczęstsze słowa
    citizen, kolekcji, bawełny, produkty, dobrej, każdego, kokoworld, certyfikatem, produkcja, fairtrade
  • 22. sugarfree⬆ 1
    80 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    4.5
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 1-7%
    Top content:12.0601.0628.06
    suma średnia
    Reakcje 2128 26.6
    Komentarze 57 0.7
    Udostępnienia 4 0.1
    Najczęstsze słowa
    sukienka, #sukienkavivienne, promocja, piękna, trwa, dzień, kolekcji, dnia, dzisiaj, wszystko
  • 23. Benedict Harper⬆ 1
    17 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    3.9
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 29-41%
    Top content:26.0606.0630.06
    suma średnia
    Reakcje 567 33.4
    Komentarze 14 0.8
    Udostępnienia 25 1.5
    Najczęstsze słowa
    sukienka, yvonne, anethe, piękne, zobacz, wybierz, eweliny, wyjątkowy, dziękujemy, życie
  • 24. Stone Skirts
    18 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    3.6
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 17-22%
    Top content:08.0615.0618.06
    suma średnia
    Reakcje 667 37.1
    Komentarze 61 3.4
    Udostępnienia 11 0.6
    Najczęstsze słowa
    __________, rabatem, letnie, się, komplet, połączenie, kolor, kolekcji, model, która
  • 25. aeterie⬇ 4
    63 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    3.3
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~0%
    Top content:25.0604.0606.06
    suma średnia
    Reakcje 995 15.8
    Komentarze 29 0.5
    Udostępnienia 33 0.5
    Najczęstsze słowa
    sukienki, rzeczy, presummer, kolekcji, zniżką, dziś, sprawdzą, promocja, midspring, wszystkie

Poczekalnia:

  • 26) gego
  • 27) Just Paul
  • 28) ZAQUAD
  • 29) BIZUU
  • 30) Le Collet

Top 5 rankingu komunikacji

Tomasz Ossoliński

Z miejsca 12 na miejsce 1. Tomasz Ossoliński poruszył  tematy trudne, ale bardzo aktualne w ostatnim czasie - rasizm, LGBT i wybory. Opublikowany na FB film na temat wolności i równości udostępniono ponad 1000 razy. Był to jednocześnie najmocniej angażujący post spośród wszystkich analizowanych przez nas marek w tym okresie.

Poza tym, Tomasz Ossoliński opublikował w kilku częściach historię “Fundamenty Marki” , tytułując kolejne z nich: TRADYCJA, ZASADY, RZEMIOSŁO, JAKOŚĆ I PASJA. Ukazał w niej swoją “filozofię mody”, którą kreował przez 27 lat oraz drogę jaką przebył by znaleźć się w miejscu, w którym jest obecnie.  

W swoich treściach wspomniał o relacjach międzyludzkich i ich różnicach między poszczególnymi miastami. Porównał spokojne społeczeństwo mieszkające na śląsku do pędzącej Warszawy. Wspomniał też, że sam bardzo ceni przyjaźń, a swoich klientów traktuje jak bardzo bliskie mu osoby.

Pod koniec miesiąca na stronie pojawiły się tajemnicze zapowiedzi “nowości”. Szczegółów, wedle obietnicy Tomasza Ossolińskiego, dowiemy się w lipcu.

RISK made in warsaw

Marka publikowała treści protolerancyjne i walczyła z homofobią w ramach akcji RISK FOR LOVE połączonej z promocją kolekcji wykorzystującej motyw tęczy. Profil marki utrzymany jest obecnie w kolorach, które symbolizują wolność i równość. W publikowanych postach marka zachęcała także do udziału w wyborach prezydenckich. 
Stałym elementem komunikacji marki są posty z konkursem na nazwę kreacji. Ich duża częstotliwość nie zmniejsza jednak zaangażowania użytkowników.

Patrizia Aryton

W czerwcu Patrizia Aryton wzięła udział w akcji #gaszynchallenge, zainicjowanej przez strażaków z Gnaszyna, której celem była zbiórka pieniędzy na ciężko chorego chłopca. Przeznaczyła także produkty na licytację. 

Marka w ciekawy sposób pokazała, że jej kreacje można nosić zarówno do pracy, na imprezę jak i na co dzień. Warty uwagi był opublikowany film, w którym przedstawicielki marki pokazały ubrania “w życiu codziennym”. 

Poza tym, marka wciąż chętnie dzieliła się z merytorycznymi treściami za pośrednictwem relacji live. Tym razem wśród poruszanych tematów pojawiły się m.in. rodzaje tkanin i ciekawostki na ich temat. Format video był dla Patrizia Aryton częstym rozwiązaniem, wykorzystywanym przy promowaniu obniżek cenowych oraz treściach inspirujących użytkowników za pomocą przygotowanych przez siebie stylizacji.

moodo

Elementem wyróżniającym komunikację moodo w czerwcu na tle innych marek była zdecydowanie linia dedykowana kobietom plus size. Poza tym, treści zostały w dużej mierze oparte o akcje sprzedażowe i rabaty. 

Taranko

Po miesiącu przerwy Taranko wróciło na piąte miejsce naszego rankingu. Marka prowadziła komunikację, w której znów dominował User Generated Content - zdjęcia klientek (lub influencerek) oraz liczne akcje rabatowe. 

Ranking TOP20 postów

Post Rea. Kom. Udo. Score
1 Nikt nigdy nie może igrać z nienawiścią i złem, dzieląc ludzi. Bo na końcu cierpi zawsze CZŁ 1819 55 1150 854.25
2 KONKURS Trudno o lepszy moment na premierę nieprzemakalnej wiatrówki. Występuje w kolorze khaki i 188 808 4 254.4
3 Dziś wyjątkowe święto – Dzień Przyjaciela! ‍‍ Chcesz wygrać voucher na zakupy o warto 180 223 29 94.75
4 Jest nowa sukienka, a więc i nowy KONKURS. Z przyjemną nagrodą, bo kto najlepsze imię dla niej w 60 234 0 73.2
5 KONKURS Za co ją pokochasz? W latach 70. marzyła o takiej spódnicy każda dziewczyna, dziś nawe 72 229 0 72.3
6 Już jest! Nowa kolekcja ORIENT by QΠШ Robert Kupisz dostępna w przedsprzedaży TYLKO w butiku in 675 46 28 65.65
7 RISK FOR LOVE (OR FRIENDSHIP) <3 Nina Starkel i Eryk Mroczek, partnerzy z parkietu DANCINGu Między 775 20 29 63.6
8 • KOBIECOŚĆ Czasem garnitur potrafi zrobić większe wrażenie niż niejedna sukienka. Na zdj 690 21 9 46.65
9 Żywe kolory, oryginalne printy i szalone wzory to nasz znak rozpoznawczy! Ale przyznajemy, że nie 644 40 3 46.15
10 Co byście powiedziały na taki poranek? 586 34 8 44.7
11 Wiemy, że jesteś ciekawa najnowszych trendów na nadchodzący sezon J/Z2020. Dlatego na kilka tyg 123 102 11 43.9
12 RISK FOR LOVE (STORY) Malka Kafka i Laura Monti, właścicielki sieci wegańskich restauracji Tel A 576 14 17 43.45
13 Dołącz do nas i ZOSTAŃ AMBASADORKĄ TOVA Wyślij zgłoszenie w wiadomości prywatnej lub na adr 384 16 28 42.2
14 WY MÓWICIE, MY (ZNAJDUJEMY I) SZYJEMY <3 Zrobiłyśmy remanent w magazynach materiałów i oto jeg 143 112 1 41.4
15 Szanowni Państwo, Ostatnie dni to czas bardzo silnego ataku na naszą firmę. Czytamy w mediach sp 425 50 1 36.5
16 NOWA BLUZKA - NOWY KONKURS Młodsza siostra sukienki Veni Vidi Vici z głębokim, seksownym dekolte 31 114 0 35.75
17 Robimy porządki w studyjnym magazynie materiałów, a że każdy nowy materiał czy kolor, to wiele 92 101 0 34.9
18 RISK FOR LOVE (STORY) Daniel Sunderland, historyk XIX wieku, kulturoznawca Piotr Sunderland, biochem 569 15 3 34.7
19 Pozytywna energia potrafi zdziałać cuda! Zacznij od uśmiechu i zobacz co się stanie 310 24 13 31.15
20 Hello Piękna! 69 51 17 29.8

W czerwcowym rankingu Top 20 postów znalazło się 10 marek. 

Top 5 rankingu postów

W rankingu TOP 20 postów ponownie dominował RISK made in warsaw, który zajął aż 9 spośród 20 miejsc.  Co ciekawe miejsce 1. ma ponad trzy razy więcej punktów niż miejsce 2.

 

Film opublikowany przez Tomasza Ossolińskiego został udostępniony ponad 1000 razy. Pokazał w ten sposób swój stosunek do nierówności i dyskryminacji osób innej orientacji. Duże zaangażowanie wpłynęło na pojawienie się marki zarówno na miejscu I. w rankingu marek jak i postów.

 

RISK made in warsaw przedstawił swój nowy produkt - kurtkę przeciwdeszczową. Umieścił w komentarzach film ze strumieniem wody oblewającym rękaw. W ten niecodzienny sposób pokazał jej główną zaletę tj. woodoodporność.

 

Na trzecim miejscu zestawienia znalazł się post konkursowy marki moodo, który opublikowano wykorzystując motyw Dnia Przyjaciela. 

 

RISK made in warsaw na miejscu czwartym i piątym ze swoimi cyklicznymi konkursami.

Warte uwagi

Ciekawym pomysłem RISK made in warsaw było połączenie sukienki z piosenką The Rolling Stones - She's A Rainbow.

 

RISK made in Warsaw udostępnił zdjęcia Polki, która jako pierwsza wyruszyła w samotny rejs dookoła świata (ubranej w kreację RISK).

Patrizia Aryton oprowadziła użytkowników po swojej szwalni w Chmielnie. Po Aferze Metkowej tego typu działania są szczególnie pożądane. 

Afera metkowa Veclaim i spowodowana nią nieufność ze strony odbiorców wpłynęła również na markę La Mania, która część swoich produktów sprowadzała z zagranicy - o czym nie poinformowała klientów.  

Elementy to marka, która może służyć za przykład transparentności w branży Fashion. Ten fakt został doceniony przez społeczność zorientowaną wokół marki, która oznaczała Elementy w relacjach oraz pisała wspierające wiadomości prywatne. 

ŁYKO charakteryzuje się przede wszystkim wszechobecnym lnem. W powyższym poście pokazuje, że jeden z większych minusów tego materiału jest jednocześnie jego atutem.

Veclaim nie opublikowało w czerwcu ani jednego posta na Facebooku. Marka nie przestała się jednak promować. Na prywatnym (już) profilu Jessiki Mercedes możemy zobaczyć proces powstawania nowej kolekcji - tym razem zgodne z pierwotnymi założeniami. 

Podsumowanie

W czerwcowej komunikacji marek modowych dominowały tematy prospołeczne, które zaangażowały zarówno brandy, oraz osoby obserwujące. Kolejną tendencją, którą obserwujemy od kilku miesięcy są liczne akcje promocyjne i wyprzedaże, które w obecnym, już prawie-post-pandemicznym okresie stanowią prawdopodobnie doraźne i konieczne rozwiązanie dla wielu marek. Rodzi się jednak pytanie, jaki będzie efekt tych działań w ujęciu długofalowym.  

Porównując nasze ostatnie obserwacje do tych z wcześniejszej edycji rankingu, możemy śmiało stwierdzić, że temat pandemii definitywnie ustąpił miejsca innym działaniom. Ucichła również “Afera Metkowa Veclaim”, jednak wciąż możemy zauważyć liczne reakcje marek, które chcą zapobiec potencjalnej nieufności klientów wynikającej z ujawnienia nieprezycyjnych informacji na temat pochodzenia produktów wśród branży fashion. Marki z obawy o utratę odbiorców chcą być bardziej szczere i bliskie odbiorcom, publikują więcej treści pokazujących firmę od “kuchni”, co wydaje się być rozsądnym krokiem. 

Uwaga: W rankingu znajdują się marki, z którymi jako agencja współpracujemy w zakresie działań komunikacyjnych. Trzymając się zasady, że nikt nie może być sędzią we własnej sprawie, w przypadku tych marek nie komentujemy żadnych ich działań, ograniczając się do przytoczenia obiektywnych i publicznie dostępnych danych / metryk.

Potrzebujesz wsparcia?

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Ponad połowa naszych klientów pochodzi z poleceń od wcześniejszych klientów.
Zaufali nam