Ranking fashion_PL na FB - sierpień 2020

Altruizm, walka z nietolerancją i ubrania, które leczą. Co działo się w sierpniowej komunikacji marek fashion w Polsce? Kto angażował skutecznie, a kto zaliczył spadek - czytajcie ranking Fashion_PL.
Karolina Tułacz ▲ 14 września, 2020 ▲ około 8 minut czytania

Altruizm, walka z nietolerancją i ubrania, które leczą. Co działo się w sierpniowej komunikacji marek fashion w Polsce? Kto angażował skutecznie, a kto zaliczył spadek - czytajcie ranking Fashion_PL.

Założenia rankingu

  • Na jakiej podstawie ustalany jest ranking?

    Miejsce marki w rankingu zależy od wskaźnika zaangażowania. Wskaźnik ten obliczany jest na podstawie interakcji przy postach publikowanych przez markę na FB z uwzględnieniem różnej siły ich oddziaływania (udostępnienia, komentarze, reakcje). W obliczeniach brana jest pod uwagę również częstotliwość publikowania i wielkość bazy fanów - jeśli dwie strony mają podobny sumaryczny wynik zaangażowania, to w naszej opinii lepiej angażuje ta, która opublikowała mniej postów lub posiada mniejszą bazę fanów. Do obliczania wskaźnika wykorzystujemy aplikację feedbeat.co

  • Jak wybierane są marki do rankingu?

    Ranking obejmuje polskie monobrandy modowe z kategorii damska odzież casual i smart casual z pominięciem marek obuwniczych. W przyszłości planujemy realizację osobnych rankingów dla mody męskiej, jak również dla marek obuwniczych. Nie bierzemy pod uwagę w rankingu multibrandów, marketplace'ów oraz marek zagranicznych. Jeśli Twoim zdaniem brakuje w rankingu jakiejś marki - napisz do nas z propozycją.


W sierpniu:

  • 9 marek awansowało 
  • 8 marek spadło
  • 3 marki pojawiły się po raz pierwszy / po przerwie

Największy skok w górę zanotowała marka Jerry Shepherd (o 11 pozycji).

 

  • 1. RISK made in warsaw
    147 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    58.5
    Ukryj szczegóły ↑
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 9-38%
    Top content:28.0828.0831.08
    suma średnia
    Reakcje 🏆 15920 108.3
    Komentarze 🏆 4031 27.4
    Udostępnienia 216 1.5
    Najczęstsze słowa
    ciała, przyjemność, risk, sukienki, czas, kolekcja, sprawdzi, sprawia, miała, kobiety
  • 2. NAOKO⬆ 2
    16 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    41.5
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 51-81%
    Top content:21.0829.0811.08
    suma średnia
    Reakcje 3503 🏆 218.9
    Komentarze 552 🏆 34.5
    Udostępnienia 🏆 448 🏆 28
    Najczęstsze słowa
    sukienki, siebie, sobie, każdego, nazwę, chwila, każda, studio, właściciel, samej
  • 3. Patrizia Aryton
    28 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    19.6
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-7%
    Top content:11.0828.0804.08
    suma średnia
    Reakcje 2061 73.6
    Komentarze 405 14.5
    Udostępnienia 167 6
    Najczęstsze słowa
    kolekcji, odcinek, patrycja, zobacz, nasza, cierockaszumichora, tkaniny, kreatywna, dyrektor, gdańsk
  • 4. JERRY SHEPHERD⬆ 11
    15 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    18.9
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 84-86%
    Top content:24.0820.0818.08
    suma średnia
    Reakcje 2974 198.3
    Komentarze 36 2.4
    Udostępnienia 103 6.9
    Najczęstsze słowa
    skŁad, 100%, koszula, powstawał, kolekcje, bardzo, sobie, dzięki, spokój, holiday
  • 5. Taranko⬇ 3
    59 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    18.5
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-8%
    Top content:15.0819.0808.08
    suma średnia
    Reakcje 6475 109.7
    Komentarze 182 3.1
    Udostępnienia 124 2.1
    Najczęstsze słowa
    taranko, sukienki, dziewczyna, kolekcji, online, sklep, pięknie, teraz, naszą, nowej
  • 6. MEDICINE everyday therapy⬆ 3
    32 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    16.0
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 15-38%
    Top content:30.0831.0801.08
    suma średnia
    Reakcje 3486 108.9
    Komentarze 333 10.4
    Udostępnienia 209 6.5
    Najczęstsze słowa
    #wearmedicine, medicine, karolina, kolekcji, sięgnij, photo, director, like, wszystko, inspiracji
  • 7. Bialcon⬆ 3
    57 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    14.3
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 7-12%
    Top content:20.0820.0831.08
    suma średnia
    Reakcje 1434 25.2
    Komentarze 92 1.6
    Udostępnienia 345 6.1
    Najczęstsze słowa
    promocji, instagram, sukienka, 3️⃣0️⃣%, przecenione, udział, biorące, indeksy, dodatkowe, bialcon
  • 8. Solar Company S.A.⬆ 8
    19 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    11.7
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 23-47%
    Top content:07.0819.0824.08
    suma średnia
    Reakcje 2496 131.4
    Komentarze 43 2.3
    Udostępnienia 79 4.2
    Najczęstsze słowa
    kolekcji, zamÓw, modele, dostępne, nowości, online, pierwsze, #nowościsolar, #impresje, tkaniny
  • 9. TATUUMnowa pozycja
    12 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    10.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~0%
    Top content:25.0831.0804.08
    suma średnia
    Reakcje 1153 96.1
    Komentarze 28 2.3
    Udostępnienia 120 10
    Najczęstsze słowa
    sezonie, jesiennej, warsztaty, stylizacji, każdej, nowej, koniec, torebce, basic, kolorom
  • 10. Tomasz Ossoliński⬆ 1
    14 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    9.7
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-14%
    Top content:09.0821.0803.08
    suma średnia
    Reakcje 1432 102.3
    Komentarze 95 6.8
    Udostępnienia 38 2.7
    Najczęstsze słowa
    każdy, była, woman, zdjęcia, town, projektu, wystawy, piżamowych, bohaterka, kobiety
  • 11. BOHOBOCO⬆ 8
    21 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    9.5
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 50-76%
    Top content:11.0810.0825.08
    suma średnia
    Reakcje 2500 119
    Komentarze 27 1.3
    Udostępnienia 40 1.9
    Najczęstsze słowa
    bohoboco, fragrance, oficjalnej, foundationuk, kategorii, sale, rabat, kolekcja, gilbert, michał
  • 12. TOVA⬇ 5
    15 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    9.1
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 71-93%
    Top content:12.0806.0808.08
    suma średnia
    Reakcje 1814 120.9
    Komentarze 36 2.4
    Udostępnienia 46 3.1
    Najczęstsze słowa
    jesieni, jesień, sukienka, modelka, pearl, coraz, garderoby, pierwsze, koszula, weave
  • 13. THE ODDER SIDE
    22 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    8.9
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 4-15%
    Top content:21.0810.0819.08
    suma średnia
    Reakcje 2713 123.3
    Komentarze 25 1.1
    Udostępnienia 12 0.5
    Najczęstsze słowa
    your, with, this, there, from, yoga, look, that, backless, mind
  • 14. Robert Kupisz
    36 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    8.1
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 3-31%
    Top content:28.0823.0829.08
    suma średnia
    Reakcje 1942 53.9
    Komentarze 82 2.3
    Udostępnienia 68 1.9
    Najczęstsze słowa
    shop, qΠШ, sale, kids, online, tiffi, dodatkowe, arrivals, kodem, produkty
  • 15. BIZUUnowa pozycja
    38 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    8.0
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-8%
    Top content:30.0828.0819.08
    suma średnia
    Reakcje 2340 61.6
    Komentarze 97 2.6
    Udostępnienia 33 0.9
    Najczęstsze słowa
    models, bizuu, prints, kolekcji, #bizuugirls, michał, pierwszej, kolorów, sezonie, futro
  • 16. By Insomnia⬇ 11
    33 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    8.0
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 3-21%
    Top content:18.0809.0822.08
    suma średnia
    Reakcje 2413 73.1
    Komentarze 76 2.3
    Udostępnienia 21 0.6
    Najczęstsze słowa
    model, dress, sukienka, teraz, konkurs, sezon, kolekcji, letni, sale, końca
  • 17. moodo⬇ 9
    50 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    7.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 10-12%
    Top content:27.0829.0808.08
    suma średnia
    Reakcje 1020 20.4
    Komentarze 25 0.5
    Udostępnienia 173 3.5
    Najczęstsze słowa
    modele, stylizacji, moodo, koszula, nowe, spódnica, tutaj, wzorzyste, wyjątkowej, kolekcję
  • 18. MOLTON⬇ 1
    14 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    7.1
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 35-38%
    Top content:11.0813.0822.08
    suma średnia
    Reakcje 1156 82.6
    Komentarze 15 1.1
    Udostępnienia 40 2.9
    Najczęstsze słowa
    promocja, kolekcję, wyprzedaży, pięknie, online, sklepie, ostatni, produktów, lato, dodatkowym
  • 19. Stone Skirts⬆ 4
    18 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    6.6
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 63-69%
    Top content:03.0802.0804.08
    suma średnia
    Reakcje 1543 85.7
    Komentarze 53 2.9
    Udostępnienia 21 1.2
    Najczęstsze słowa
    ____, komplet, sklepie, się, kolorze, już, pojawił, weekend, czas, macie
  • 20. bynamesakke⬇ 2
    22 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    5.9
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 29-41%
    Top content:10.0821.0808.08
    suma średnia
    Reakcje 1592 72.4
    Komentarze 10 0.5
    Udostępnienia 24 1.1
    Najczęstsze słowa
    rabatem, sukienka, letniej, wyprzedaż, spodnie, dostępny, kolekcji, ostatni, dobrej, czarna
  • 21. KOKOworld⬇ 9
    41 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    5.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 8-15%
    Top content:27.0822.0817.08
    suma średnia
    Reakcje 1383 33.7
    Komentarze 66 1.6
    Udostępnienia 42 1
    Najczęstsze słowa
    czekamy, nowe, kokoszki, sale, lato, wasze, letnich, świata, mamy, żadne
  • 22. NAGO⬆ 4
    5 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    4.9
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 76-80%
    Top content:21.0814.0806.08
    suma średnia
    Reakcje 774 154.8
    Komentarze 3 0.6
    Udostępnienia 3 0.6
    Najczęstsze słowa
    kolekcje, materiałów, produkcja, sposób, zrównoważony
  • 23. Elementy⬇ 2
    33 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    4.5
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 30-36%
    Top content:09.0803.0801.08
    suma średnia
    Reakcje 1386 42
    Komentarze 27 0.8
    Udostępnienia 6 0.2
    Najczęstsze słowa
    modele, letnie, elementy, denim, warszawa, lata, sukienki, stacjonarnych, bluzka, materiałów
  • 24. Makalu
    32 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    3.8
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~0%
    Top content:27.0803.0826.08
    suma średnia
    Reakcje 328 10.3
    Komentarze 2 0.1
    Udostępnienia 78 2.4
    Najczęstsze słowa
    rabatu, kolekcji, wyprzedaŻ, makalu, oferta, skorzystaj, sukienki, dziś, dodatkowego, propozycje
  • 25. gegonowa pozycja
    15 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    3.0
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~7%
    Top content:05.0813.0831.08
    suma średnia
    Reakcje 529 35.3
    Komentarze 29 1.9
    Udostępnienia 11 0.7
    Najczęstsze słowa
    kolorze, sztuk, kolejna, 3paki, akcji, dziś, ostatnie, kilka, grey, sukienek

Poczekalnia:

  • 26) Benedict Harper
  • 27) ZAQUAD
  • 28) Rêves
  • 29) Laurella
  • 30) La Mania

Top 5 rankingu komunikacji

RISK made in warsaw

Marka RISK made in warsaw konsekwentnie wykorzystuje sprawdzone, angażujące schematy, m.in. cykliczne konkursy na nazwy kreacji i posty ze zdjęciami z butiku.W tym miesiącu warto jednak podkreślić co najmniej dwie sytuacje, w których marka wykazała się wartą uwagi - z punktu widzenia komunikacji w mediach społecznościowych - postawą.

W sierpniu w sklepie internetowym wraz z trzema kreacjami z kolekcji Kwiaty Polskie w wyniku błędu pojawiły się niższe ceny. Marka bez wyjaśnienia zmieniła je na prawidłowe, co spotkało się z natychmiastową reakcją klientek.

W tej sytuacji RISK zachował się bardzo dobrze: marka opublikowała wpis, w którym właścicielki przyznały się do błędu, przeprosiły i powetowały - zobowiązały się do powrotu niższych cen, poprosiły też o kontakt osoby, które kupiły sukienki w wyższych cenach celem wyrównania kosztów zakupów.

Oczywiście trudno porównać tę sytuację do afery metkowej w wykonaniu innej modowej marki sprzed paru miesięcy. Ale w ostatnich czasach, gdy z każdej strony otaczają nas oświadczenia w rodzaju “non apology” jest to reakcja godna pochwały i naśladownictwa.

Podobnie w przypadku posta o dużej sierpniowej wyprzedaży: właścicielki wyjaśniły, skąd tak duże przeceny na większą niż zwykle część oferty i szczerze opowiedziały o wyzwaniach i zmianach związanych z pandemią, z jakimi przyszło im się zmierzyć. Tego rodzaju szczerość skutecznie (zdaniem Lisów) buduje wizerunek marki traktującej swoją społeczność po partnersku i z szacunkiem.

Poza tym nowością okazała się kolejna ciekawa kolaboracja - w sklepie RISKa można kupić olejek do ciała, który marka wyprodukowała wspólnie z Instytutem HAPPYMORE. Początkowo projekt zakładał całą linię kosmetyków, jednak ze względu na pandemię marki ograniczyły się do jednego produktu.

Post informujący o współpracy RISK made in warsaw i Instytut HAPPYMORE. 

Modelowa reakcja RISK made in warsaw na błąd cenowy, który pojawił się na stronie marki. W treści zauważalna jest zasada 5P wykorzystywana w przypadku zarządzania kryzysowego.

Szczery post, w ktorym marka wyjaśnia powody dużej wyprzedaży.

NAOKO

16 postów ze średnią ponad 34 komentarzy na wpis. W sierpniu NAOKO podjęło skuteczną próbę zaangażowania użytkowniczek również wykorzystując motyw konkursów na nazwę kreacji. 13 sierpnia miała miejsce premiera linii NAOKO Studio: Every moment matters - to koncepcja, z którą marka chce wkroczyć na nieco wyższy poziom cenowy.  

Ciekawostka: 1 miejsce w TOP 20 postów oraz wysoką pozycję w rankingu ogólnym marka zawdzięcza...historii psiaka. Naoko opublikowało zdjęcia owczarka niemieckiego z informacją o poszukiwaniu właściciela. Wpis cieszył się ogromnym zaangażowaniem - uzyskał ponad 400 udostępnień.

Patrizia Aryton

Porady stylistki, transmisje live z dyrektor kreatywną oraz nowa kolekcja towarzyszyły marce przez cały miesiąc. Charakterystycznym dla komunikacji marki Patrizia Aryton są liczne porady i posty inspirujące użytkowniczki. W sierpniu mieliśmy okazję zobaczyć jeden żakiet i jedną spódnicę w zupełnie różnych odsłonach.

Patrizia Aryton połączyła post z wizerunkiem dyrektor kreatywnej z treścią inspirującą użytkowniczki. 

Zapowiedź transmisji live z cyklu “Alfabet mody”, która regularnie pojawia się na profilu marki na FB. Tym razem nawet miasto wpasowało się w motyw litery “G”.

JERRY SHEPHERD

Czwarte miejsce zajęła marka Jerry Shepherd, którą na co dzień wspieramy w działaniach komunikacyjnych na Facebooku. 

Taranko

Z miejsca drugiego na miejsce piąte. Taranko mimo niższego wyniku ponownie znalazło się w TOP 5 rankingu Fashion_PL. 

W sierpniu marka postawiła na promocję swoich projektów wykorzystując zdjęcia użytkowniczek i sesje zdjęciowe utrzymane w estetyce charakterystycznej dla Taranko. Sezonowe wyprzedaże i nowe kolekcje wywołały mieszane uczucia wśród klientek - z jednej strony zachwyt, z drugiej niestety rozczarowanie.

Post, który na stronie na FB Taranko zyskał największe zaangażowanie. W komentarzach możemy poznać opinie klientek na temat nowej kolekcji.

Ranking TOP20 postów

Post Rea. Kom. Udo. Score
1 [EDIT] Właściciel znaleziony! Piesek nazywa się Bimber (potwierdzone chipem) i właścicielka szu 287 17 398 278.15
2 JAK JEJ DAĆ NA IMIĘ? To pierwsze konkurs jesiennej kolekcji <3 Ma w sobie sprzeczności, które ko 455 832 3 274.3
3 KONKURS NA NAZWĘ Jeden rzut oka na tę marynarkę wystarczy, by mieć pewność, że tu kroi się c 244 660 1 210.75
4 KONKURS NA NAJLEPSZĄ NAZWĘ Ręka w górę, kto nosił golf z Prima Balleriną? Tyle razy słyszał 317 554 0 182.05
5 KONKURS Kto powiedział, że nie da się połączyć przeciwności w jedną harmonijną całość? 279 358 2 122.65
6 Ale byśmy chciały, żeby tak cały sejm chodził ubrany w tęczę fot. za Kampania Przeciw Homof 1919 14 26 116.65
7 KONKURS Jest nowa sukienka w kolorze nieba, to musi też być konkurs na imię idealne. To nasz hoł 73 376 0 116.45
8 Przygotujcie się na TERAPIĘ jakiej jeszcze nie było! Po latach badań, prób i testów – wreszc 916 173 119 106.75
9 Pomyślałam, ze jeśli i tak już tak wiele Wam zdradziłam, mogę przedpremierowo zorganizować ma 114 267 2 87.1
10 Mamy dla Was niespodziankę, możecie wygrać wybraną sukienkę z najnowszej kolekcji, ale potrzebu 134 207 4 71.4
11 Porady rodzicielskie;) 536 7 58 66.6
12 JAK JEJ NA IMIĘ? Ta koszula poszukuje adekwatnej nazwy tak by współgrała z czarna jak i z biał� 48 197 1 62.15
13 Wyjątkowo silna, kobieca i odrobinę tajemnicza. Z ogniem w sercu, niezależnością w duszy i marz 1129 0 7 61
14 Dla nas Warszawa jest tęczowa 1120 7 4 60.2
15 KONKURS DLA PRZYJEMNOŚCI ANTOSIA: W pierwszy dzień po urlopie przywitał mnie na biurku wyczekiwan 146 157 5 57.65
16 Asia Jezierska napisała: „może i ch..jowa pani domu, ale flagę zawsze przeprasuje. Do zobaczeni 909 7 3 49.3
17 RISK FOR LOVE www.riskmadeinwarsaw.com 839 9 2 45.65
18 ⊿ Spokój ducha. Osiągamy go dzięki wierze w najważniejsze wartości takie jak rodzina, relacj 620 8 10 39.9
19 ⊿ Żyć wolniej, czuć więcej, wierzyć mocniej. Filozofia slowlife przyświeca nam nie tylko w 505 4 10 32.95
20 Agnieszka #KobietaMolton nasz bawełniany komplet w liście zabrała ze sobą na urlop do Chorwacji 393 13 10 30.05

Top 5 8 rankingu postów

Ze względu na podobny format, który zajął aż 3 miejsca w TOP 5 spośród najbardziej angażujących postów rankingu Fashion_PL postanowiliśmy wyjątkowo wyróżnić osiem wpisów.

Pierwsze miejsce w rankingu zdobył post marki NAOKO, który pomógł w odnalezieniu właścicielki psa Bimbra i został udostępniony ponad 400  razy.

Drugie, trzecie, czwarte, piąte i siódme miejsca należą do RISK made in warsaw i cyklicznych konkursów na nazwę dla nowego produktu, które marka publikuje na swojej stronie. Powyżej post który zajął miejsce drugie.

RISK made in warsaw opublikował zdjęcia posłanek Lewicy, które pojawiły się na zaprzysiężeniu prezydenta ubrane w kolory tęczy.

Na miejscu szóstym znalazła się nowa kampania marki Medicine - o szczegółach oraz związanych z nią kontrowersjach przeczytacie poniżej.   

Warte uwagi

Ciekawa koncepcja, którą RISK made in Warsaw zachęca użytkowniczki do robienia zdjęć w butiku marki. W sieciówkach  fotografowanie ubrań nie zawsze jest dozwolone, tutaj RISK zachęca klientki, a tym samym daje sobie szansę na pozyskanie user generated content.

Ciekawy motyw wykorzystania kreacji  RISK made in warsaw podczas sesji zorganizowanej w ramach wieczoru panieńskiego. 

Kontrowersyjna kampania Medicine spotkała się z ogromną falą krytyki ze strony odbiorców. W I etapie kampanii promującej nową kolekcję marka porusza temat zaburzeń psychicznych, które rzekomo można wyleczyć kupnem ubrań. W II etapie wyjaśnia, co kryło się za kampanią, jednocześnie parodiując popularne reklamy suplementów. Cały zysk ze sprzedaży zostanie przeznaczony na pomoc wybranej przez użytkowników fundacji. 

Finalnie kampania okazała się być charytatywna i prospołeczna. Jej założeniem było zwrócenie uwagi na problem chorób psychicznych i “wyśmianie” popularnych reklam suplementów. Wywołała ona jednak mieszane odczucia wśród klientów. Jedni są zdania, że Medicine przekroczyło granicę dobrego smaku, inni twierdzą, że jest to działanie idealnie skrojone pod obecne czasy. 

Jak na negatywne komentarze zareagowała marka? Kluczowym było oświadczenie opublikowane w kanałach social media, w którym Medicine wyjaśniło, że całość akcji była koncepcją artystyczną. Spotkało się ono z różnymi reakcjami - wiele osób dostrzegło brak skruchy i komunikat w rodzaju non apology.

Pomimo negatywnego feedbacku w kanałach social media marki oraz mediach branżowych (https://marketingprzykawie.pl/espresso/ubrania-medicine-jako-lek-bol-istnienia/) kampania i nowa kolekcja miały swoją premierę według założonego harmonogramu. Pytanie, czy negatywny wydźwięk wokół niej w jakikolwiek sposób odbije się na sprzedaży? Pozostaje też kluczowa niewiadoma - czy wymiar charytatywny akcji był od początku zaplanowany, a może to właśnie niesmak klientów skłonił Medicine do zmiany koncepcji kampanii. 

Podsumowanie

Sezon wakacyjny jest uznawany za trudniejszy dla marek modowych. Z jednej strony letnie wyprzedaże, z drugiej - przygotowania do jesiennych kolekcji. Plus klienci, którzy - póki pogoda dopisuje - wykazują mniejsze zainteresowanie zakupami. 

Sierpień zdecydowanie wyróżniła kampania Medicine Everyday Therapy, która w prześmiewczy, a dla wielu osób kontrowersyjny sposób poruszyła temat zdrowia psychicznego i wywołała duże poruszenie wśród odbiorców. Na ten moment zdania są podzielone - jedni nadal utrzymują, że marka modowa nie powinna w tak dotkliwy sposób ukazywać jednego z większych problemów współczesnego świata, inni twierdzą, że to zabawny pastisz charakterystyczny dla pisarki Doroty Masłowskiej. 

Potrzebujesz wsparcia?

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Ponad połowa naszych klientów pochodzi z poleceń od wcześniejszych klientów.
Zaufali nam