Facebook'owa Anty-Checklista

Dzisiejszy wpis ma nieco inną postać. To swoista checklista rzeczy, których moim zdaniem nie wolno robić prowadząc stronę na FB. Jeśli masz któryś z poniższych występków na sumieniu, radzę Ci szybką zmianę i poprawę.
Mateusz Nowak ▲ 13 grudnia, 2015 ▲ około 2 minuty czytania

Dzisiejszy wpis ma nieco inną postać. To swoista checklista rzeczy, których moim zdaniem nie wolno robić prowadząc stronę na FB. Jeśli masz któryś z poniższych występków na sumieniu, radzę Ci szybką zmianę i poprawę.

Dzisiejszy wpis ma nieco inną postać. To swoista checklista rzeczy, których moim zdaniem nie wolno robić prowadząc stronę na FB. Jeśli masz któryś z poniższych występków na sumieniu, radzę Ci szybką zmianę i poprawę ;)

1. Nie kupuj fanów na allegro ani gdziekolwiek indziej. Jeśli masz sztucznych fanów pozbądź się nich jak najszybciej. Nigdy nie będą Twoimi klientami. Nigdy nie sprowadzą do Ciebie innych klientów.

2. Nie pozyskuj fałszywych opinii i recenzji. Jest wiele sposobów, by odkryć takie działania i na własne życzenie zafundować sobie poważny kryzys wizerunkowy. Zachęć do dzielenia się opinią o Twojej marce prawdziwych klientów.

3. Facebook to nie miejsce na firmowe oświadczenia. Nie zwracaj się do swoich fanów per „Państwo”, daruj sobie super-fachowe sformułowania, jeśli większość odbiorców może ich nie zrozumieć. Staraj się zostać dobrym znajomym swoich fanów - mów językiem takim, jakim oni rozmawiają między sobą.

4. Nie idź na łatwiznę. Kotki i śmieszne filmiki mogą napędzić Ci więcej interakcji niż branżowe treści, ale nie zbudują Twojego wizerunku jako eksperta i nie przekonają potencjalnych klientów, że warto Ci zaufać.

5. Nie kradnij materiałów z innych stron. Nie chodzi nawet o konsekwencje, która może Cię za to spotkać. To po prostu nieuczciwe i nieakceptowalne. Jeśli ktoś inny publikuje coś ciekawego, użyj opcji udostępnienia treści od niego.

6. Nie zarzucaj swoich fanów ciągłymi ofertami i promocjami. Zapewne nie po to polubili Cię na FB by utonąć w zalewie spamu.

7. Nie przebieraj się codziennie za kogoś innego. Znajdź swój graficzny styl i trzymaj się go.

8. Nie lekceważ nawet najbardziej trywialnych pytań i uwag ze strony fanów. Reaguj na każdą interakcję – komentarz / pytanie z ich strony.

9. Nie działaj „na hura”. To bez sensu zapomnieć o swojej stronie na FB na kilka tygodni, by potem opublikować 4 posty w ciągu jednego dnia. Naucz się pracować systematycznie i realizować przyjęty plan.

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Otrzymasz szczegółowy plan i wycenę bez zobowiązań.
Zaufali nam