Ponad 80 % informacji odbieramy poprzez wzrok. W sprzedaży stacjonarnej atrakcyjna witryna ma przyciągać uwagę klientów. Czy można powiedzieć, że w dobie e-commerce profil marki w mediach społecznościowych może pełnić taką rolę? Jak najbardziej! Tym razem na tapet wzięliśmy marki polskiej biżuterii - jak i czy wykorzystują potencjał płynący z obecności w social mediach? Czytajcie!
Ponad 80 % informacji odbieramy poprzez wzrok. W sprzedaży stacjonarnej atrakcyjna witryna ma przyciągać uwagę klientów. Czy można powiedzieć, że w dobie e-commerce profil marki w mediach społecznościowych może pełnić taką rolę? Jak najbardziej! Tym razem na tapet wzięliśmy marki polskiej biżuterii - jak i czy wykorzystują potencjał płynący z obecności w social mediach? Czytajcie!
Wydawałoby się, że dla marek biżuteryjnych głównym kanałem do komunikacji jest Instagram, gdzie sprzedaż odbywa się za pomocą obrazu. Przecież w branży jubilerskiej wygląd produktu i jakość jego wykonania ma największe znaczenie. Nic bardziej mylnego! Każdy brand, który znalazł się na naszej liście Top5 korzysta z wielu narzędzi do komunikacji w mediach społecznościowych: posiada stronę na Facebooku, profil na TikToku, kanał na YouTube’ie, prowadzi bloga firmowego, inwestuje w kampanie reklamowe, wspiera inicjatywy charytatywne, współpracuje z influencerami. Zobaczcie, jak polskie marki biżuteryjne zachowują się w social mediach!
1. YES 50 postów |
Wskaźnik zaangażowania 44.6 Ukryj szczegóły ↑ |
2. SADVA 52 posty |
Wskaźnik zaangażowania 27.3 Pokaż szczegóły ↓ |
3. be my LILOU 97 postów |
Wskaźnik zaangażowania 17.4 Pokaż szczegóły ↓ |
4. Orska - biżuteria 24 posty |
Wskaźnik zaangażowania 12.5 Pokaż szczegóły ↓ |
5. W.KRUK 57 postów |
Wskaźnik zaangażowania 12.4 Pokaż szczegóły ↓ |
6. Farys 11 postów |
Wskaźnik zaangażowania 4.7 Pokaż szczegóły ↓ |
7. ROSA 7 postów |
Wskaźnik zaangażowania 3.0 Pokaż szczegóły ↓ |
8. Pola Zag Jewellery 43 posty |
Wskaźnik zaangażowania 2.0 Pokaż szczegóły ↓ |
9. ANIA KRUK 28 postów |
Wskaźnik zaangażowania 1.8 Pokaż szczegóły ↓ |
10. Anka Krystyniak 8 postów |
Wskaźnik zaangażowania 1.8 Pokaż szczegóły ↓ |
11. Jagg. 23 posty |
Wskaźnik zaangażowania 1.6 Pokaż szczegóły ↓ |
12. Berries&Co. 39 postów |
Wskaźnik zaangażowania 1.4 Pokaż szczegóły ↓ |
13. MOOD Jewels 30 postów |
Wskaźnik zaangażowania 1.4 Pokaż szczegóły ↓ |
14. LAU jewellery 21 postów |
Wskaźnik zaangażowania 1.3 Pokaż szczegóły ↓ |
15. Wishbone fine jewellery 29 postów |
Wskaźnik zaangażowania 1.2 Pokaż szczegóły ↓ |
16. KOPI 2 posty |
Wskaźnik zaangażowania 0.9 Pokaż szczegóły ↓ |
17. Anna Samków 31 postów |
Wskaźnik zaangażowania 0.8 Pokaż szczegóły ↓ |
18. UMIAR 30 postów |
Wskaźnik zaangażowania 0.8 Pokaż szczegóły ↓ |
19. Klaudia Wasserman 3 posty |
Wskaźnik zaangażowania 0.4 Pokaż szczegóły ↓ |
20. DT // Dorota Tomaszewska 1 post |
Wskaźnik zaangażowania 0.3 Pokaż szczegóły ↓ |
suma | średnia | |
Reakcje | 20 | 20 |
Komentarze | 0 | 0 |
Udostępnienia | 1 | 1 |
YES
Czterdzieści lat temu, z miłości do projektowania, w Poznaniu powstał mały zakład rzemieślniczy. Obecnie YES posiada dużą hurtownię w Polsce, zaopatrującą przeszło 800 sklepów jubilerskich w kraju oraz za granicą m.in. Holandię, Belgię oraz Szwecję. Co składa się na autorski charakter marki? Przede wszystkim kolekcje, które co roku przedstawiają projektanci: Magda Dąbrowska, Kasia Bukowska oraz Maciej Dudek.
Co ciekawe, YES była pierwszą polską marką biżuteryjną, która wkroczyła na Facebooka (2006 rok). Przeprowadzony w 2012 roku rebranding mocno wpłynął na zainteresowanie marką oraz jej wizerunek w Internecie. Od tego czasu firma cały czas się rozwija. Kluczowym aspektem dla niej jest współpraca z cenionymi polskimi projektantami oraz znanymi osobowościami, takimi jak: Ania Kuczyńska, Zuzanna Bijoch, Magda Dąbrowska, Ania Jagodzińska, Ewa Witkowska, Magdalena Frąckowiak, Patrycja Gardygajło, Krystof Strozyna. W premierowym rankingu komunikacji polskich marek biżuteryjnych YES zdobył pierwsze miejsce.
YES Live poświęcony premierowej kolekcji Morocco.
Część dochodu ze sprzedaży biżuterii z kolekcji Queen B YES przeznacza na inicjatywę #TAKdlaPszczół.
SADVA
SADVA powstała z miłości do złota Bałtyku - bursztynu. Pierwsze projekty para jubilerów, Sylwia i Krzysztof, tworzyła w małym pokoiku rodzinnego domu. Dziś salony SADVA można znaleźć w ponad 25 miastach. W 2019 roku marka uruchomiła nową stronę internetową, e-sklep, przedstawiła odmienioną identyfikację wizualną i rozpoczęła akcję reklamową “Bądź wyjątkowa każdego dnia”. Twarzą kampanii została Maria Marecka z Rebel Models. W historii SADVA zaczął się zupełnie nowy rozdział.
SADVA regularnie przygotowuje upominki dla klientek - sygnowaną szkatułkę na biżuterię, kosmetyki od Kire? Skin lub ściereczkę do czyszczenia biżuterii.
Na łamach magazynów ELLE Polska, Zwierciadło oraz TwójStyl regularnie pojawiają się przeglądy nowych kolekcji SADVA.
Lilou
Lilou, brand słynący ze spersonalizowanej biżuterii, od czasu założenia nieustannie pracuje nad własnym wizerunkiem. Po otwarciu sklepu stacjonarnego w Paryżu marka postanowiła walczyć o klientów zagranicznych. Z myślą o międzynarodowych odbiorcach brand zaczął prowadzić konto na Instagramie w dwóch językach, (po polsku oraz po angielsku).
Dużą rolę w komunikacji odgrywa influencer marketing. W biżuterii marki występowały m. in. blogerka Marta Lech-Maciejewska, trenerka kulinarna Daria Ładocha, tenisistka i projektantka torebek Ula Radwańska, amerykańska modelka Meredith Mickelson oraz aktorka Skai Jackson.
Biżuterię Lilou zobaczymy na łamach znanych czasopism modowych i lifestylowych, takich jak Backstage, Modeliste Magazine czy Marie Claire Ukraine. Efekty współpracy marka publikuje w cyklu postów “Światowe trendy”.
Oglądaliście Lucyfera? Pamiętacie postać Maze? Aktorka Lesley-Ann Brandt prezentuje się w biżuterii Lilou w sesji zdjęciowej dla Elle India.
Kampania Lilou, inspirowana dynamicznymi ulicami Nowego Jorku lat 50. Uchwycone w ruchu dłonie, niczym sylwetki kobiet, prezentują pierścionki marki.
Orska - biżuteria
Słyszeliście o upcyclingu w jubilerstwie? Projektantka Anna Orska kreatywnie wykorzystuje przedmioty, materiały i resztki odpadów do tworzenia biżuterii artystycznej.
Marka korzysta z wielu narzędzi komunikacyjnych. Instagram prowadzi w dwóch językach (polski oraz angielski). Pod postami na Facebooku aktywnie angażuje się w dyskusje z użytkownikami. Współpracuje z influencerami - ambasadorką kolekcji Body została Marta Niedźwiecka, psycholożka i autorka podcastu Niedźwiecka o zmierzchu. Premierze towarzyszyła kampania z udziałem tancerzy Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu. Na blogu firmowym Orska publikuje relacje z podróży, kulisy powstania nowych kolekcji, propozycje stylizacji wybranych modeli, materiały prasowe oraz listę inicjatyw charytatywnych, wspieranych przez markę. W czerwcu była to akcja fundacji MARE “Let the Baltic be your ocean”.
Historia marki stanowi jej fundament. Na swoim blogu Orska opisuje jakie wartości kryją się za każdą literą w nazwie brandu.
Rozmowa Anny Orskiej z Agatą Bisping w ramach podcastu Strefa Designu Uniwersytetu SWPS.
Prezentacja kolekcji wiosna-lato 2022 atelier Tomasza Ossolińskiego. Stylizacje uzupełniają projekty Orska.
Anna, właścicielka marki Orska, wraz z mężem Przemkiem ruszyła z Poznania na wyspę Ruga w miejscowości Lobbe, a następnie promem do Szwecji. Fani wiedzą, że każda podróż projektantki owocuje niezwykłymi pomysłami na nowe kolekcje.
W. KRUK
Od 1840 na zawsze! W. KRUK jest najstarszą marką jubilerską w Polsce. Miłość, przyjaźń, piękno, natura, precyzja - jej wyznawane wartości się nie zmieniają. Każdy element swojej biżuterii traktuje jak dzieło sztuki. W publikowanych treściach podkreśla wyjątkowość każdego produktu. Posty produktowe stanowią podstawę komunikacji W. KRUK w mediach społecznościowych, jednak marka nie boi się sięgać po nowoczesne rozwiązania. Od czerwca cyklicznie organizuje sprzedażowe live’y na Instagramie z Basią Tomczak, profesjonalną konsultantką ślubną z Pretty Little Weddings.
Drugi odcinek z cyklu transmisji na żywo “Ślub marzeń”, w którym ekspert ślubny marki przedstawia wybrane modele obrączek, dostępne w ofercie W.KRUK.
Z myślą o więzi łączącej matkę z córką - premiera kolekcji biżuterii dla dzieci.
Post | Rea. | Kom. | Udo. | Score | ||
1 | 1348 | 50 | 34 | 104.5 | ||
2 | 1336 | 50 | 17 | 92.85 | ||
3 | 425 | 10 | 13 | 32.7 | ||
4 | 190 | 15 | 19 | 26.35 | ||
5 | 148 | 39 | 8 | 24.3 | ||
6 | 412 | 0 | 5 | 23.85 | ||
7 | 14 | 3 | 32 | 22.4 | ||
8 | 291 | 11 | 6 | 21.75 | ||
9 | 179 | 14 | 10 | 19.65 | ||
10 | 185 | 21 | 6 | 19.45 | ||
11 | 262 | 12 | 2 | 18 | ||
12 | 13 | 0 | 21 | 14.3 | ||
13 | 186 | 12 | 2 | 14.2 | ||
14 | 12 | 0 | 8 | 5.8 | ||
15 | 65 | 1 | 3 | 5.5 | ||
16 | 34 | 0 | 5 | 4.95 | ||
17 | 47 | 0 | 3 | 4.3 | ||
18 | 14 | 1 | 5 | 4.25 | ||
19 | 61 | 3 | 0 | 3.95 | ||
20 | 40 | 2 | 2 | 3.9 |
Liderem naszego rankingu jest marka YES, która aktywnie publikowała posty produktowe.
Sezon ślubny trwa w najlepsze! YES śpieszy z propozycją pierścionka zaręczynowego Twoich marzeń.
Wpis promujący model z kolekcji Wiktoriańskiej.
Na początku lipca w YES odbyła się długo wyczekiwana premiera kolekcji Passion.
Aktorka Barbara Kurdej-Szatan prezentuje pierścionek z kolekcji Metropolitan.
Przegląd kolekcji ROSA spring/summer 2021 w ELLE.pl.
Premiera krótkiego filmu IT’S MY FOIL - prezentacji nowej kolekcji marki Pola Zag, który powstał we współpracy z artystką Dashą Brian.
Wakacyjny konkurs w Ania Kruk - do wygrania zestaw pozłacanej biżuterii z kolekcji SKY oraz plecak Raffia marki LIDIA KALITA.
Prezentacja nowej kolekcji z okazji Światowego Dnia Karmienia Piersią. Część przychodów ze sprzedaży Berries&Co. przekazuje na rzecz fundacji Centrum Praw Kobiet.
Kapsułowa kolekcja KOPI X Etam. Założycielka marki Natalia Kopiszka opowiada o własnych doświadczeniach w projektowaniu biżuterii.
Kategorie: Komunikacja marki
Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief