Coraz mniejsza rola influencerów w strategiach marketingowych polskich marek modowych? Wręcz przeciwnie. Zmianie ulega z pewnością jej formuła - coraz częściej uwagę zwracają dojrzałe i przemyślane, długofalowe koncepcje na działania z digitalowymi twórcami. Zaczynając od treści umieszczanych na kanałach influencera w mediach społecznościowych, poprzez udane przejęcia historii na Instagramie, wizerunkowe sesje zdjęciowe, aż do bardziej zaawansowanych działań z ambasadorami. Jakie sposoby na kreatywne kampanie z twórcami mają bohaterowie naszego rankingu? Czytajcie!
Coraz mniejsza rola influencerów w strategiach marketingowych polskich marek modowych? Wręcz przeciwnie. Zmianie ulega z pewnością jej formuła - coraz częściej uwagę zwracają dojrzałe i przemyślane, długofalowe koncepcje na działania z digitalowymi twórcami. Zaczynając od treści umieszczanych na kanałach influencera w mediach społecznościowych, poprzez udane przejęcia historii na Instagramie, wizerunkowe sesje zdjęciowe, aż do bardziej zaawansowanych działań z ambasadorami. Jakie sposoby na kreatywne kampanie z twórcami mają bohaterowie naszego rankingu? Czytajcie!
W sierpniu:
Największy skok w górę zanotowała marka gego. (o 28 pozycji).
1. EVA MINGE 45 posty |
Wskaźnik zaangażowania 103.5 Ukryj szczegóły ↑ |
2. NAOKO⬆ 1 58 postów |
Wskaźnik zaangażowania 43.2 Pokaż szczegóły ↓ |
3. RISK made in warsaw⬇ 1 110 postów |
Wskaźnik zaangażowania 27.2 Pokaż szczegóły ↓ |
4. Patrizia Aryton 29 postów |
Wskaźnik zaangażowania 26.4 Pokaż szczegóły ↓ |
5. Stone Skirts 38 postów |
Wskaźnik zaangażowania 13.4 Pokaż szczegóły ↓ |
6. Tomasz Ossoliński⬆ 2 16 postów |
Wskaźnik zaangażowania 12.3 Pokaż szczegóły ↓ |
7. Taranko⬆ 3 52 posty |
Wskaźnik zaangażowania 10.5 Pokaż szczegóły ↓ |
8. gego⬆ 28 13 postów |
Wskaźnik zaangażowania 10.4 Pokaż szczegóły ↓ |
9. Solar Company S.A.⬇ 2 20 postów |
Wskaźnik zaangażowania 10.3 Pokaż szczegóły ↓ |
10. moodo⬆ 3 50 postów |
Wskaźnik zaangażowania 9.7 Pokaż szczegóły ↓ |
11. TATUUM⬆ 5 16 postów |
Wskaźnik zaangażowania 7.8 Pokaż szczegóły ↓ |
12. wasalaa 28 postów |
Wskaźnik zaangażowania 6.6 Pokaż szczegóły ↓ |
13. Bialcon⬆ 2 24 posty |
Wskaźnik zaangażowania 5.9 Pokaż szczegóły ↓ |
14. By Insomnia⬆ 3 31 postów |
Wskaźnik zaangażowania 5.7 Pokaż szczegóły ↓ |
15. MEDICINE everyday therapy⬆ 3 36 postów |
Wskaźnik zaangażowania 5.2 Pokaż szczegóły ↓ |
16. Robert Kupisz⬇ 5 30 postów |
Wskaźnik zaangażowania 4.9 Pokaż szczegóły ↓ |
17. MOLTON⬇ 5 16 postów |
Wskaźnik zaangażowania 4.9 Pokaż szczegóły ↓ |
18. Laurella⬇ 12 5 postów |
Wskaźnik zaangażowania 4.4 Pokaż szczegóły ↓ |
19. Rêves⬆ 2 12 postów |
Wskaźnik zaangażowania 4.2 Pokaż szczegóły ↓ |
20. paprocki&brzozowski⬆ 6 19 postów |
Wskaźnik zaangażowania 4.1 Pokaż szczegóły ↓ |
21. KOKOworld⬇ 7 43 posty |
Wskaźnik zaangażowania 3.5 Pokaż szczegóły ↓ |
22. TOVA⬆ 3 13 postów |
Wskaźnik zaangażowania 3.5 Pokaż szczegóły ↓ |
23. Makalu 44 posty |
Wskaźnik zaangażowania 3.4 Pokaż szczegóły ↓ |
24. Bäckerei Bytom⬇ 5 14 postów |
Wskaźnik zaangażowania 2.9 Pokaż szczegóły ↓ |
25. BIZUU⬆ 5 36 postów |
Wskaźnik zaangażowania 2.8 Pokaż szczegóły ↓ |
EWA MINGE
W lipcowym FASHION_PL informowaliśmy o wielkim powrocie Ewy Minge. W sierpniu marka jednej z najbardziej znanych polskich projektantek utrzymuje pozycję lidera naszego rankingu. W sierpniowej komunikacji przeważa osobisty charakter treści: przemyślenia o odwadze, relacje z wydarzeń i eventów. W komentarzach czytamy: “Powinna Pani napisać książkę. Tak dobrze się Panią czyta, każdy wpis wciąga, same fajne życiowe prawdy o których często głośno się nie mówi”. Nie zabrakło też postów sponsorowanych, były to m.in. recenzja książki Blanki Lipińskiej “365 dni” oraz video-zaproszenie do sanatorium Medical Sensus.
W marcu 2021 roku, we współpracy z Ewą Minge, Allegro uruchomiło program wspierający rozwój polskiej mody. W efekcie powstała marka “Allegro Projektownia”, która ma być symbolem polskiego rzemieślnictwa modowego na platformie. Ważnym etapem programu był konkurs na "Najlepszy polski produkt" oraz "Produkt publiczności".
Pod koniec sierpnia na profilu marki pojawiła się relacja z konferencji ramówkowej TVP, w której wzięła udział m. in. Ewa Minge. A to dlatego, że na antenie TVP Kobieta w październiku pojawi się nowy, autorski program projektantki “Piękno - zgłoś się”. Po ogłoszeniu, że Ewa Minge dołącza do Telewizji Polskiej na projektantkę szybko posypała się krytyka. Stanowczą odpowiedź Ewy przeczytamy w osobnym poście na stronie marki na Facebooku.
Odpowiedź Ewy Minge na krytykę internautów odnośnie jej dołączenia do TVP Kobieta zajmuje drugie miejsce w rankingu Top 5 postów.
Post o współpracy Ewy Minge z agencją eventową Cool Compa
Poznajcie zwyciężczynię konkursu “Allegro Projektownia”!
Retrospekcja - pokaz Ewy Minge, w którym wzięła udział Agata Roczniak, pierwsza polska modelka na wózku
NAOKO
Marki modowe coraz chętniej i odważniej sięgają po transmisje na żywo - w sierpniu swój pierwszy live przeprowadziło NAOKO. Tematem przewodnim była premiera jesiennej kolekcji Colors of Change - Monika, Olga i Gabi przedstawiły nadchodzące nowości, przymierzyły wybrane modele i pokazały, jak prezentują się one na różnych sylwetkach.
Komunikację w mediach społecznościowych marka w dużej mierze oparła na influencer marketingu. W stylizacjach NAOKO pojawiły się m.in Adrianna Gowin, Julia Canew, Gosia Bednarczuk, Daria Ładocha, Paulina Rudnicka, autorka bloga Kapuczina, oraz Wera i Aneta Osińska, które wspólnie prowadzą profil MAMAiWERKA.
Marka aktywnie rozwija specjalną linię Naoko Studio, którą wprowadziła po raz pierwszy w zeszłym roku. W połowie sierpnia odbyła się premiera limitowanej kolekcji Yourself.
Z okazji Międzynarodowego Dnia Psa NAOKO opublikowało galerię zdjęć dziewczyn z zespołu marki wraz z ich ukochanymi pupilami. W treści posta marka poinformowała o przekazaniu 10% dochodu od weekendowych zamówień na rzecz Fundacji Azylu pod Psim Aniołem.
Pierwszy live w NAOKO z prezentacją jesiennej kolekcji Colors of Change.
Duet MAMAiWERKA w sukienkach Infinity z oferty NAOKO.
Pod postem z okazji Międzynarodowego Dnia Psa użytkownicy chętnie dzielili się zdjęciami swoich czworonogów.
Backstage sesji zdjęciowej jesiennej kolekcji na TikToku NAOKO.
RISK made in Warsaw
RISK made in warsaw aktywnie współpracuje z influencerami, dzięki czemu łatwiej dociera ze swoim przekazem do użytkowników, którzy podzielają jego wartości. W sierpniu miłośnicy marki mieli okazję podziwiać zdjęcia Darii Diering-Kurdyk, autorki bloga Trufelkowo, wokalistki jazzowej Agi Zaryan, Beli Komoszyńskiej z Sorry Boys oraz redaktorki Wysokich Obcasów Pauliny Reiter. Wszystkie w stylizacjach od RISKa.
Marka wykorzystuje potencjał Stories do zwiększenia zaangażowania oraz budowania relacji z klientami. W sierpniu Antonina Samecka, jedna z założycielek RISKa, opowiadała o tym, jak wygląda jej typowy dzień w pracy i chętnie odpowiadała na pytania od fanów.
25 sierpnia miała miejsce premiera kolekcji Modoterapia, która odwołuje się do czasów sprzed 1989 roku. Marka zaprosiła do współpracy fotografa Krzysztofa Gierałtowskiego, który w latach 1968-1971 był głównym fotografem mody w kultowym miesięczniku „Ty i Ja”. Na wybranych modelach z tej kolekcji pojawił się napis „WOLNOŚĆ”, który stworzył artysta i aktywista Paweł Żukowski, korzystając z oryginalnych, popularnych w latach 70. i 80. arkuszy Letraset. Obydwie założycielki marki w osobnych postach opowiedziały o modowych lekcjach od osób, które najmocniej wpłynęły na ich styl - własnych rodzicach. Sama nazwa kolekcji nawiązuje do książki “Modoterapia”, napisanej pięć lat temu przez Antoninę.
Jesienna kolekcja RISK made in warsaw Modoterapia to kolekcja o wolności. „Próba zajrzenia głębiej we wspomnienia i wrażenia, które nas ukształtowały” - Antonina i Klara.
Stylistka Kinga Waszak na jeden dzień przejęła InstaStories RISKa.
Materiał prasowy o tęczowej kolekcji Risk For Love oraz o wpływie działalności marki na sytuację społeczności LGBT w Polsce opublikowany w niemieckim serwisie informacyjnym Deutsche Welle Business.
Zobaczcie skok Huberta na bungee w garniturze od RISK made in Warsaw. Ubrania, które uskrzydlają? Na pewno zwiększają pewność siebie.
Patrizia Aryton
Transmisje na żywo stały się wizytówką Patrizii Aryton. Dzięki nim użytkownicy regularnie mają okazję zainspirować się modowymi propozycjami doradcy wizerunku Magdaleny Właszynowicz z cyklu Zestawy Stylistki oraz odkryć sposoby na stylizacje ubrań z oferty marki podczas live’ów Budowanie Stylu.
W sierpniu marka zorganizowała offline-wydarzenie Konsultacje stylistki. W salonie Patrizia Aryton w Galerii Krakowskiej oraz butiku na ul. Szpitalnej klientki mogły skorzystać z doradztwa wizerunkowego i poznać nowości z jesiennej kolekcji.
Patrizia Aryton zaprasza na 2. sezon cyklu Budowanie wizerunku.
Premiera limitowanej kolekcji akcesoriów w Patrizii Aryton.
Stone Skirts
W sierpniu marka zaprosiła użytkowników do współtworzenia kulinarnego e-booka. Wszystkie pozyskane środki finansowe Stone Skirts planuje przekazać na rzecz Fundacji One Day, która wspiera młodzież i dzieci z domów dziecka. Każdy chętny może dołączyć do wydarzenia.
Coraz więcej marek modowych decyduje się na taką formę komunikacji w Internecie. W lipcu NAOKO wydało e-booka o podróżach, ze zdjęciami pozyskanymi od kobiet z całego świata. E-book nie jest dostępny w osobnej sprzedaży. Książkę marka dodaje jako prezent do zakupów w sklepie.
Interesujesz się gotowaniem i modą? Chcesz wesprzeć inicjatywę charytatywną? Stone Skirts ma propozycję specjalnie dla Ciebie!
Serduszkowa akcja w Stone Skirts. Dla każdej użytkowniczki, która zostawi serduszko w komentarzu pod postem marka przygotowała rabat -10%.
Post | Rea. | Kom. | Udo. | Score | ||
1 | 1479 | 165 | 95 | 184.4 | ||
2 | 1198 | 117 | 54 | 129.5 | ||
3 | 221 | 269 | 37 | 115.8 | ||
4 | 96 | 365 | 2 | 115.6 | ||
5 | 97 | 367 | 0 | 114.95 | ||
6 | 136 | 321 | 4 | 105.7 | ||
7 | 148 | 274 | 2 | 90.9 | ||
8 | 157 | 181 | 3 | 64 | ||
9 | 149 | 174 | 4 | 62.15 | ||
10 | 20 | 152 | 0 | 46.6 | ||
11 | 300 | 20 | 31 | 41.05 | ||
12 | 495 | 6 | 8 | 31.65 | ||
13 | 244 | 20 | 13 | 26.65 | ||
14 | 221 | 20 | 12 | 24.85 | ||
15 | 21 | 0 | 35 | 23.8 | ||
16 | 26 | 64 | 0 | 20.5 | ||
17 | 62 | 22 | 16 | 20.1 | ||
18 | 91 | 1 | 23 | 19.8 | ||
19 | 234 | 13 | 3 | 17.55 | ||
20 | 283 | 0 | 4 | 16.75 |
Ewa Minge żegna swoją najstarszą kocicę Felkę. Osobisty i pełen emocji wpis projektantki cieszył się największym zaangażowaniem miłośników marki.
Trzecie oraz piąte miejsce w rankingu Top 5 postów zajmują uwielbiane przez fanów RISK made in warsaw konkursy na nazwę sukienki.
Liderem czerwcowego rankingu FASHION_PL było gego. z akcją charytatywną #ścinkidlapsinki. W sierpniu marka poszukuje kolejnego schroniska (tym razem w obrębie województwa Wielkopolskiego), do którego trafią poduchy dla psów. Ogłoszenie zajmuje 4. pozycję na liście Top 5.
Tomasz Ossoliński gości w swoim warszawskim atelier młodych muzyków z Fundacji Fabryki Norblina. W ramach programu Music Masterclass projektant poprowadził warsztaty Wizerunek artysty.
W sierpniu La Mania nawiązała współpracę z Sylwią Gierz oraz Nikolettą Papyrą. YouTuberki opublikowały na własnych kanałach wideorelacje z cyklu “zakupowy haul”.
Reves tworzy społeczność pełną marzeń. W sierpniu marka ogłosiła start grupy na Facebooku.
Rozmowa Pauliny Kołaczek, właścicielki brandu Girls Watch Porn z Olą, twórczyni podcastu Ej Dziewczyny! w ramach cyklu #sisterforce
Konkurs w MEDICINE everyday therapy. W ramach nagród dla zwycięzców marka przygotowała książki od wydawnictwa Znak, kolorowe torby i naturalne kosmetyki od 4szpaki oraz vouchery na zakupy w sklepach stacjonarnych.
Miejsce marki w rankingu zależy od wskaźnika zaangażowania. Wskaźnik ten obliczany jest na podstawie interakcji przy postach publikowanych przez markę na FB z uwzględnieniem różnej siły ich oddziaływania (udostępnienia, komentarze, reakcje). W obliczeniach brana jest pod uwagę również częstotliwość publikowania i wielkość bazy fanów - jeśli dwie strony mają podobny sumaryczny wynik zaangażowania, to w naszej opinii lepiej angażuje ta, która opublikowała mniej postów lub posiada mniejszą bazę fanów. Do obliczania wskaźnika wykorzystujemy aplikację feedbeat.co
Ranking obejmuje polskie monobrandy modowe z kategorii damska odzież casual i smart casual z pominięciem marek obuwniczych. W przyszłości planujemy realizację osobnych rankingów dla mody męskiej, jak również dla marek obuwniczych. Nie bierzemy pod uwagę w rankingu multibrandów, marketplace'ów oraz marek zagranicznych. Jeśli Twoim zdaniem brakuje w rankingu jakiejś marki - napisz do nas z propozycją.
Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief