Polscy producenci galanterii skórzanej oraz różnego rodzaju torebek doskonale radzą sobie w warunkach dynamicznych zmian na rynku. W ciągu ostatnich trzech miesięcy bacznie obserwowaliśmy ich komunikację w Internecie. W tym artykule zebraliśmy najciekawsze działania kreatywne z branży. Jak mawiają Anglicy, it's in the bag. ;) Czytaj pierwszy ranking FASHION_Torebki!
“Moda jest częścią codziennego życia i nieustannie się zmienia pod wpływem tego, co się w nim dzieje”. Autorką tego słynnego cytatu jest Diana Vreeland, była redaktor naczelna amerykańskiego Vogue. Sentencja ta z biegiem czasu nie traci na aktualności.
Polscy producenci galanterii skórzanej oraz różnego rodzaju torebek doskonale radzą sobie w warunkach dynamicznych zmian na rynku. W ciągu ostatnich trzech miesięcy bacznie obserwowaliśmy ich komunikację w Internecie. Zauważyliśmy, że personalizowane produkty stale zyskują na popularności. W treści wielu postów, publikowanych na profilach marek galanterii skórzanej w mediach społecznościowych, widzimy jasne call to action “Stwórz torebkę swoich marzeń!’.
W tym artykule zebraliśmy najciekawsze działania kreatywne z branży. Jak mawiają Anglicy, it’s in the bag. ;) Czytaj pierwszy ranking FASHION_Torebki!
1. Props
141 postów
Wskaźnik zaangażowania
28.3
Ukryj szczegóły ↑
2. Audycka Bags
26 postów
Wskaźnik zaangażowania
9.4
Pokaż szczegóły ↓
3. WITTCHEN
31 postów
Wskaźnik zaangażowania
7.2
Pokaż szczegóły ↓
4. Fabiola
67 postów
Wskaźnik zaangażowania
6.0
Pokaż szczegóły ↓
suma
średnia
Reakcje
1651
24.6
Komentarze
93
1.4
Udostępnienia
67
1
5. Mana Mana
30 postów
Wskaźnik zaangażowania
5.4
Pokaż szczegóły ↓
6. Melika Fashion
11 postów
Wskaźnik zaangażowania
4.0
Pokaż szczegóły ↓
7. Chylak
36 postów
Wskaźnik zaangażowania
4.0
Pokaż szczegóły ↓
8. PUCCINI
92 posty
Wskaźnik zaangażowania
3.8
Pokaż szczegóły ↓
9. Nashe
49 postów
Wskaźnik zaangażowania
3.5
Pokaż szczegóły ↓
10. Hungry Hearts
31 postów
Wskaźnik zaangażowania
2.7
Pokaż szczegóły ↓
11. BOHOU
34 posty
Wskaźnik zaangażowania
2.7
Pokaż szczegóły ↓
12. Bigordi
129 postów
Wskaźnik zaangażowania
2.2
Pokaż szczegóły ↓
13. GAWOR
17 postów
Wskaźnik zaangażowania
2.1
Pokaż szczegóły ↓
14. Corrado Martino - torebki
26 postów
Wskaźnik zaangażowania
2.0
Pokaż szczegóły ↓
15. aleWorek
20 postów
Wskaźnik zaangażowania
1.9
Pokaż szczegóły ↓
16. me&BAGS
55 posty
Wskaźnik zaangażowania
1.9
Pokaż szczegóły ↓
17. Hollie Warsaw
42 posty
Wskaźnik zaangażowania
1.8
Pokaż szczegóły ↓
18. Trykot
13 postów
Wskaźnik zaangażowania
1.7
Pokaż szczegóły ↓
19. Molehill
28 postów
Wskaźnik zaangażowania
1.5
Pokaż szczegóły ↓
20. Alexandra K
17 postów
Wskaźnik zaangażowania
1.4
Pokaż szczegóły ↓
Props
W komunikacji PROPS stawia na autentyczność. Markę tworzą osoby, które chcą zmieniać świat, poprzez pomaganie najbardziej potrzebującym. Do wszystkiego podchodzą z dystansem i humorem, szybko przechodzą z klientem na Ty. Na zdjęciach w postach promujących produkty widzimy członków rodziny i przyjaciół założycielki PROPSa, Joanny Gacek-Sroki.
W lipcu PROPS przeprowadził dużą kampanię społeczną #walczosiebie, zachęcającą do wykrywania i leczenia depresji, nerwicy oraz stanów lękowych. Do udziału w dedykowanej sesji zdjęciowej marka zaprosiła pięć wyjątkowych kobiet, które wystąpiły w ubraniach od OKEE oraz Szycie z Pasją. Stylizacje uzupełniają torebki PROPS. Użytkownicy Facebooka mieli okazję przeczytać na stronie marki historie zaproszonych kobiet o walce z niewidocznymi na pierwszy rzut oka chorobami. W treści postów Joanna, w imieniu zespołu PROPS, zachęciła do otwartej dyskusji na temat najczęściej występujących zaburzeń psychicznych.
Tegoroczne hasło PROPS to “Walcz o siebie!”.
Druga edycja akcji Kobieta Kobiecie, w ramach której marka wysyła do dziesięciu wybranych kobiet niespodzianki z PROPSa wraz z certyfikatem dobra.
Transmisje na żywo stały się znakiem rozpoznawczym marki. Są to sprzedażowe live’y czy spontaniczne pogadanki w ramach cyklu “Kawa na PROPSie”.
Autorski projekt Joanny Kobieta w biznesie.
Joanna Gacek-Sroka podczas uroczystej gali plebiscytu Osobowość roku. Właścicielka PROPSa odbiera nagrodę za zwycięstwo w kategorii Biznes. Gratulacje dla Asi!
Dołącz do grona Ambasadorów PROPS! Na członków prywatnej grupy na Facebooku czekają ekskluzywne konkursy i promocje, a ich opinie mają bezpośredni wpływ na produkty w ofercie sklepu.
Audycka Bags
W swojej autorskiej mazurskiej pracowni, odziedziczonej po dziadku, Karolina Audycka ręcznie tworzy torebki inspirowane lokalną kulturą. Komunikacja marki w mediach społecznościowych ma charakter bezpośredni i przypomina rozmowę z przyjaciółką przy kawie. Na jej profilach w social media nie brakuje treści, tworzonych przez użytkowników. W sezonie letnim są to posty z cyklu “nasze torebki na wakacjach”.
Audycka Bags aktywnie korzysta z możliwości, jakie niesie za sobą personalizacja produktu. Każdą torebkę można zamówić z wybraną podszewką, materiałem wierzchnim oraz indywidualnym haftem. W ten sposób marka skutecznie buduje emocjonalną więź z klientami - tworzy indywidualny, wyjątkowy i niepowtarzalny produkt specjalnie dla niej lub niego.
W komunikacji Audycka Bags podkreśla własne zamiłowanie i szacunek do otaczającej natury. To wartości, którymi kieruje się marka w codziennej pracy.
Leniwe poranki, wyjątkowe zachody słońca, zachwycające mazurskie krajobrazy - Audycka Bags regularnie publikuje zdjęcia z rodzinnego miasta Karoliny, które projektantka wykonuje podczas spacerów z psem.
Audycka Bags oferuje wybór podszewki oraz personalizację nadruku w cenie torebki.
Cykl postów “torebki Audycka na wakacjach” z wykorzystaniem zdjęć od zadowolonych klientek.
Alternatywną formą user generated content są recenzje i opinie użytkowników na temat produktów marki. Audycka Bags udostępnia je w formie postów na własnym profilu na Facebooku.
WITTCHEN
Rodzinna firma WITTCHEN jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek luksusowej galanterii skórzanej na rynku europejskim. Perfekcyjne szycie, nietuzinkowe wzornictwo i dbałość o jakość każdego detalu. Są to główne założenia jej działalności.
Styl komunikacji marki jest bardzo oszczędny - przeważają posty produktowe, które mają bezpośrednio skłaniać do zakupu w sklepie oraz informacje o promocjach lub premierach nowych kolekcji.
Wittchen aktywnie współpracuje z influencerami przy tworzeniu contentu na stronę. Są to m.in. Klaudia Wonatowska, Sylwia Zaręba-Gierz i Barbara Kaszuba.
Natalia Gryglewska, Miss Polonia 2020/21, z produktami marki Wittchen.
Fabiola
Projektant Krystian Grzeszczak, twórca manufaktury torebek Fabiola, ogromną wagę przywiązuje do unikatowych projektów, szlachetnych materiałów i precyzji wykonania. Marka proponuje praktycznie nieskończone możliwości personalizacji produktu: wybór faktury oraz koloru materiału, okuć, podszewki oraz paska. Każda torebka jest wykończona autorskim tłoczeniem.
W komunikacji marka skupia się na promocji własnego sklepu internetowego. Publikuje propozycje stylizacji z torebkami Fabiola oraz informacje o innych produktach z oferty: paskach, brelokach i różnych rodzajach etui.
Dla Fabioli każda torebka jest wyjątkowa, tak samo ja wyjątkowe są bobiety, które je noszą.
Mana Mana
W śródmieściu Gdyni mieści się Mana Mana, autorska pracownia torebek i akcesoriów Marceliny Rozmus-Prinz. Czym wyróżnia się na tle konkurencji? Tworzy w pełni personalizowane produkty, najlepiej dopasowane do potrzeb i preferencji klientów. Na stronie sklepu funkcjonuje narzędzie Kreator Torebek. Wystarczy zaznaczyć model oraz rozmiar - pozostałe elementy (materiał, kolor zamka, paska oraz podszewki) można wybrać wedle własnych upodobań. Sama marka o sobie pisze tak: Na podstawie bogatych palet wzorników tkanin, komponowane są torebki klientów Mana Mana. By to co nosisz miało sens - cieszyło nie tylko oko ale i serce. Doskonałym źródłem inspiracji są zdjęcia dumnych posiadaczek personalizowanych torebek Mana Mana, które marka publikuje w social mediach.
Mana Mana prowadzi własną grupę na Facebooku, gdzie sprzedaje egzemplarze, które pochodzą spoza stałej oferty sklepu. W ten sposób marka buduje zaangażowaną społeczność Mana Girls.
W stories oraz postach dziewczyny z Mana Mana często opowiadają o swojej codziennej pracy, pokazują pracownię “od wewnątrz” i przedstawiają nowe produkty marki.
Zobaczcie gdzie zaczyna się proces tworzenia torebek Mana Mana.
Wyniki konkursu na zaprojektowanie torebki. Autorką pierwszego zwycięskiego projektu jest 5-letnia Weronika z Poznania. W czerwcu plecak według autorskiej koncepcji trafił do małej właścicielki.
Z okazji Dnia Optymisty Mana Mana zaprasza na live z udziałem założycielką marki, Marceliny Rozmus-Prinz.
Jak stworzyć produkt idealny? Zapytać swoich klientów o jego cechy.
Post | Rea. | Kom. | Udo. | Score | ||
1 | 52 | 236 | 2 | 74.6 | ||
2 | 154 | 99 | 28 | 55.6 | ||
3 | 282 | 63 | 1 | 33.65 | ||
4 | 33 | 26 | 28 | 27.65 | ||
5 | 168 | 18 | 8 | 19 | ||
6 | 153 | 30 | 0 | 16.65 | ||
7 | 184 | 17 | 1 | 14.95 | ||
8 | 117 | 17 | 6 | 14.85 | ||
9 | 87 | 22 | 4 | 13.55 | ||
10 | 14 | 41 | 0 | 13 | ||
11 | 62 | 18 | 4 | 11.1 | ||
12 | 124 | 9 | 3 | 10.85 | ||
13 | 68 | 2 | 10 | 10.5 | ||
14 | 147 | 3 | 3 | 10.2 | ||
15 | 83 | 15 | 1 | 9.3 | ||
16 | 100 | 14 | 0 | 9.2 | ||
17 | 142 | 0 | 3 | 9.05 | ||
18 | 85 | 9 | 3 | 8.9 | ||
19 | 57 | 0 | 9 | 8.7 | ||
20 | 3 | 0 | 11 | 7.3 |
Sprzedażowy live w Props króluje w naszym rankingu postów pod względem zaangażowania użytkowników.
Kreatywny konkurs w WITTCHEN. Dla autorów najciekawszych komentarzy marka przygotowała nagrody w postaci wybranych modeli walizek oraz kosmetyczek podróżnych.
Joanna Gacek-Sroka, właścicielka PROPSa, jest laureatką nagrody Osobowość roku 2020 w kategorii BIZNES.
Melika Fashion zorganizowała konkurs, którego celem było pozyskanie jak najwięcej user generated content.
9. Urodziny Audycka Bags. W treści posta - podziękowania dla fanów od Karoliny Audyckiej, właścicielki marki.
Z cyklu postów #aleworekteam - spotkanie integracyjne zespołu marki aleWorek w hotelu Regatta.
Znany w branży modowej i uwielbiany przez internautów konkurs na nazwę produktu. Tym razem modelu torebki z oferty Nashe.
Przegląd najnowszej kolekcji Chylak na łamach magazynu ELLE Polska.
Miejsce marki w rankingu zależy od wskaźnika zaangażowania. Wskaźnik ten obliczany jest na podstawie interakcji przy postach publikowanych przez markę na FB z uwzględnieniem różnej siły ich oddziaływania (udostępnienia, komentarze, reakcje). W obliczeniach brana jest pod uwagę również częstotliwość publikowania i wielkość bazy fanów - jeśli dwie strony mają podobny sumaryczny wynik zaangażowania, to w naszej opinii lepiej angażuje ta, która opublikowała mniej postów lub posiada mniejszą bazę fanów. Do obliczania wskaźnika wykorzystujemy aplikację feedbeat.co
Ranking obejmuje polskie monobrandy modowe z kategorii damska odzież casual i smart casual z pominięciem marek obuwniczych. W przyszłości planujemy realizację osobnych rankingów dla mody męskiej, jak również dla marek obuwniczych. Nie bierzemy pod uwagę w rankingu multibrandów, marketplace'ów oraz marek zagranicznych. Jeśli Twoim zdaniem brakuje w rankingu jakiejś marki - napisz do nas z propozycją.
Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief