TOREBKI_PL - ranking komunikacji w social media (lato 2021)

Polscy producenci galanterii skórzanej oraz różnego rodzaju torebek doskonale radzą sobie w warunkach dynamicznych zmian na rynku. W ciągu ostatnich trzech miesięcy bacznie obserwowaliśmy ich komunikację w Internecie. W tym artykule zebraliśmy najciekawsze działania kreatywne z branży. Jak mawiają Anglicy, it's in the bag. ;) Czytaj pierwszy ranking FASHION_Torebki!
Daria Bahlai ▲ 16 września, 2021 ▲ około 9 minut czytania

Polscy producenci galanterii skórzanej oraz różnego rodzaju torebek doskonale radzą sobie w warunkach dynamicznych zmian na rynku. W ciągu ostatnich trzech miesięcy bacznie obserwowaliśmy ich komunikację w Internecie. W tym artykule zebraliśmy najciekawsze działania kreatywne z branży. Jak mawiają Anglicy, it's in the bag. ;) Czytaj pierwszy ranking FASHION_Torebki!

“Moda jest częścią codziennego życia i nieustannie się zmienia pod wpływem tego, co się w nim dzieje”. Autorką tego słynnego cytatu jest Diana Vreeland, była redaktor naczelna amerykańskiego Vogue. Sentencja ta z biegiem czasu nie traci na aktualności. 

Polscy producenci galanterii skórzanej oraz różnego rodzaju torebek doskonale radzą sobie w warunkach dynamicznych zmian na rynku. W ciągu ostatnich trzech miesięcy bacznie obserwowaliśmy ich komunikację w Internecie. Zauważyliśmy, że personalizowane produkty stale zyskują na popularności. W treści wielu postów, publikowanych na profilach marek galanterii skórzanej w mediach społecznościowych, widzimy jasne call to action “Stwórz torebkę swoich marzeń!’. 

W tym artykule zebraliśmy najciekawsze działania kreatywne z branży. Jak mawiają Anglicy, it’s in the bag. ;) Czytaj pierwszy ranking FASHION_Torebki! 

  • 1. Props
    141 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    28.3
    Ukryj szczegóły ↑
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 4-8%
    Top content:24.0820.0807.07
    suma średnia
    Reakcje 🏆 6507 46.1
    Komentarze 🏆 1549 🏆 11
    Udostępnienia 🏆 260 1.8
    Najczęstsze słowa
    kobiety, props, wiele, miałam, dobrze, cały, torebka, czas, wierzę, mocno
  • 2. Audycka Bags
    26 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    9.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): za mało danych
    Top content:29.0730.0602.07
    suma średnia
    Reakcje 1952 🏆 75.1
    Komentarze 172 6.6
    Udostępnienia 31 1.2
    Najczęstsze słowa
    wszystkie, cenie, personalizacja, podszewki, haftowanym, torebki, napisem, wybór, mamy, wakacje
  • 3. WITTCHEN
    31 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    7.2
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 6-39%
    Top content:24.0821.0719.07
    suma średnia
    Reakcje 1102 35.5
    Komentarze 163 5.3
    Udostępnienia 55 1.8
    Najczęstsze słowa
    walizka, torebka, kolorze, torba, wakacje, portfel, sandały, 563p824, kosmetyczka, kiermasz
  • 4. Fabiola
    67 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    6.0
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 2-5%
    Top content:25.0701.0830.06
    suma średnia
    Reakcje 1651 24.6
    Komentarze 93 1.4
    Udostępnienia 67 1
    Najczęstsze słowa
    #fabiolatorebki, #torebkifabiola, #stylowetorebki, #torebkaidealna, #fabiola, #fabiolahandmade, #damskietorebki, #torebkakoszyk, #torebkahandmade, #torebkadladziewczynki
  • 5. Mana Mana
    30 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    5.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-11%
    Top content:27.0805.0716.07
    suma średnia
    Reakcje 1046 34.9
    Komentarze 125 4.2
    Udostępnienia 18 0.6
    Najczęstsze słowa
    torebki, manowy, model, mana, kolor, mowa, waszych, worek, zakładce, prostu
  • 6. Melika Fashion
    11 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    4.0
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~0%
    Top content:14.0729.0630.07
    suma średnia
    Reakcje 138 12.5
    Komentarze 28 2.5
    Udostępnienia 42 🏆 3.8
    Najczęstsze słowa
    torebki, brelok, torba, konkurs, odpowiedzi, nowej, dowolnie, melika, prezent, idealny
  • 7. Chylak
    36 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    4.0
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-5%
    Top content:03.0705.0805.08
    suma średnia
    Reakcje 1178 32.7
    Komentarze 9 0.3
    Udostępnienia 24 0.7
    Najczęstsze słowa
    chylakcom, available, online, summer, black”, “glossy, “beige”, back, moire, with
  • 8. PUCCINI
    92 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    3.8
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 5-8%
    Top content:10.0805.0830.08
    suma średnia
    Reakcje 1664 18.1
    Komentarze 38 0.4
    Udostępnienia 25 0.3
    Najczęstsze słowa
    torebka, elegancka, model, idealny, letnie, walizki, puccini, podróż, każdej, kolekcji
  • 9. Nashe
    49 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    3.5
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~0%
    Top content:08.0802.0722.07
    suma średnia
    Reakcje 645 13.2
    Komentarze 91 1.9
    Udostępnienia 18 0.4
    Najczęstsze słowa
    #polskietorebki, kolor, koszyki, torebki, torebkę, koszyków, @anna_sincini, #nashe, kosh, @voccere_
  • 10. Hungry Hearts
    31 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    2.7
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~0%
    Top content:29.0611.0830.08
    suma średnia
    Reakcje 191 6.2
    Komentarze 3 0.1
    Udostępnienia 52 1.7
    Najczęstsze słowa
    skóry, saddle, brązowym, kolorze, dostępna, click, midi, czarnym, #byhungryhearts, torebka
  • 11. BOHOU
    34 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    2.7
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 24-25%
    Top content:30.0804.0831.08
    suma średnia
    Reakcje 461 13.6
    Komentarze 28 0.8
    Udostępnienia 22 0.6
    Najczęstsze słowa
    #polskamarka, #torebka, #torebkadamska, #bohoubags, torebki, #plecionka, #bohou, #plecak, kolory, dostępne
  • 12. Bigordi
    129 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    2.2
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~0%
    Top content:30.0613.0729.06
    suma średnia
    Reakcje 898 7
    Komentarze 8 0.1
    Udostępnienia 33 0.3
    Najczęstsze słowa
    #torebka, #fashion, #stylizacja, #fashionbag, #bigordibags, #fashionmood, #torebkadamska, #handbag, #bag, torebki
  • 13. GAWOR
    17 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    2.1
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~0%
    Top content:13.0818.0817.08
    suma średnia
    Reakcje 134 7.9
    Komentarze 8 0.5
    Udostępnienia 29 1.7
    Najczęstsze słowa
    #gaworcollection, #fashion, #madeinpoland, #polishbrand, #polishproduct, #lovebags, #handmade, #leatherbag, #style, #design
  • 14. Corrado Martino - torebki
    26 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    2.0
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~0%
    Top content:27.0721.0730.06
    suma średnia
    Reakcje 320 12.3
    Komentarze 35 1.3
    Udostępnienia 6 0.2
    Najczęstsze słowa
    torebka, zamówienie, zdjęciu, paris, wybierz, stylizacje, macie, zestaw, wszystko, teraz
  • 15. aleWorek
    20 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    1.9
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-5%
    Top content:09.0823.0720.08
    suma średnia
    Reakcje 287 14.4
    Komentarze 12 0.6
    Udostępnienia 12 0.6
    Najczęstsze słowa
    wszystko, pięknie, nowe, dziś, będzie, poniedziałek, marki, było, sklepu, nowym
  • 16. me&BAGS
    55 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    1.9
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~2%
    Top content:20.0810.0711.08
    suma średnia
    Reakcje 596 10.8
    Komentarze 50 0.9
    Udostępnienia 0 0
    Najczęstsze słowa
    torebki, kosz, crosserka, wszystko, shop, wakacje, także, piękny, wakacje2021, plażowa
  • 17. Hollie Warsaw
    42 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    1.8
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~0%
    Top content:06.0706.0806.07
    suma średnia
    Reakcje 248 5.9
    Komentarze 10 0.2
    Udostępnienia 28 0.7
    Najczęstsze słowa
    #handbag, #holliewarsaw, #bag, model, #fashion, #leather, #quality, torebka, paskami, #summer
  • 18. Trykot
    13 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    1.7
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): za mało danych
    Top content:14.0730.0808.07
    suma średnia
    Reakcje 271 20.8
    Komentarze 15 1.2
    Udostępnienia 3 0.2
    Najczęstsze słowa
    torby, paski, recyklingu, zapraszamy, plecak, wojskowych, pasek, stronie, wojskowego, uszyte
  • 19. Molehill
    28 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    1.5
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~8%
    Top content:21.0724.0826.08
    suma średnia
    Reakcje 393 14
    Komentarze 8 0.3
    Udostępnienia 3 0.1
    Najczęstsze słowa
    #molehill, molehillgoodscomnew, allora, handle, dostępna, shopper, bondia, sprawdź, cognac, kolekcja
  • 20. Alexandra K
    17 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    1.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~0%
    Top content:23.0728.0604.08
    suma średnia
    Reakcje 259 15.2
    Komentarze 3 0.2
    Udostępnienia 9 0.5
    Najczęstsze słowa
    sneakers, bliss, summer, sale, colors, vegan, ready, black, your, here

Top 5 rankingu komunikacji

Props

W komunikacji PROPS stawia na autentyczność. Markę tworzą osoby, które chcą zmieniać świat, poprzez pomaganie najbardziej potrzebującym. Do wszystkiego podchodzą z dystansem i humorem, szybko przechodzą z klientem na Ty. Na zdjęciach w postach promujących produkty widzimy członków rodziny i przyjaciół założycielki PROPSa, Joanny Gacek-Sroki. 

W lipcu PROPS przeprowadził dużą kampanię społeczną #walczosiebie, zachęcającą do wykrywania i leczenia depresji, nerwicy oraz stanów lękowych. Do udziału w dedykowanej sesji zdjęciowej marka zaprosiła pięć wyjątkowych kobiet, które wystąpiły w ubraniach od OKEE oraz Szycie z Pasją. Stylizacje uzupełniają torebki PROPS. Użytkownicy Facebooka mieli okazję przeczytać na stronie marki historie zaproszonych kobiet o walce z niewidocznymi na pierwszy rzut oka chorobami. W treści postów Joanna, w imieniu zespołu PROPS, zachęciła do otwartej dyskusji na temat najczęściej występujących zaburzeń psychicznych. 

Tegoroczne hasło PROPS to “Walcz o siebie!”.

 

Druga edycja akcji Kobieta Kobiecie, w ramach której marka wysyła do dziesięciu wybranych kobiet niespodzianki z PROPSa wraz z certyfikatem dobra.

 

Transmisje na żywo stały się znakiem rozpoznawczym marki. Są to sprzedażowe live’y czy spontaniczne pogadanki w ramach cyklu “Kawa na PROPSie”.

 

Autorski projekt Joanny Kobieta w biznesie.

 

Joanna Gacek-Sroka podczas uroczystej gali plebiscytu Osobowość roku. Właścicielka PROPSa odbiera nagrodę za zwycięstwo w kategorii Biznes. Gratulacje dla Asi!

 

Dołącz do grona Ambasadorów PROPS! Na członków prywatnej grupy na Facebooku czekają ekskluzywne konkursy i promocje, a ich opinie mają bezpośredni wpływ na produkty w ofercie sklepu.

 

Audycka Bags

W swojej autorskiej mazurskiej pracowni, odziedziczonej po dziadku, Karolina Audycka ręcznie tworzy torebki inspirowane lokalną kulturą. Komunikacja marki w mediach społecznościowych ma charakter bezpośredni i przypomina rozmowę z przyjaciółką przy kawie. Na jej profilach w social media nie brakuje treści, tworzonych przez użytkowników. W sezonie letnim są to posty z cyklu “nasze torebki na wakacjach”. 

Audycka Bags aktywnie korzysta z możliwości, jakie niesie za sobą personalizacja produktu. Każdą torebkę można zamówić z wybraną podszewką, materiałem wierzchnim oraz indywidualnym haftem. W ten sposób marka skutecznie buduje emocjonalną więź z klientami - tworzy indywidualny, wyjątkowy i niepowtarzalny produkt specjalnie dla niej lub niego.  

W komunikacji Audycka Bags podkreśla własne zamiłowanie i szacunek do otaczającej natury. To wartości, którymi kieruje się marka w codziennej pracy.

Leniwe poranki, wyjątkowe zachody słońca, zachwycające mazurskie krajobrazy - Audycka Bags regularnie publikuje zdjęcia z rodzinnego miasta Karoliny, które projektantka wykonuje podczas spacerów z psem.

 

Audycka Bags oferuje wybór podszewki oraz personalizację nadruku w cenie torebki.

 

Cykl postów “torebki Audycka na wakacjach” z wykorzystaniem zdjęć od zadowolonych klientek.

 

Alternatywną formą user generated content są recenzje i opinie użytkowników na temat produktów marki. Audycka Bags udostępnia je w formie postów na własnym profilu na Facebooku.

 

WITTCHEN

Rodzinna firma WITTCHEN jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek luksusowej galanterii skórzanej na rynku europejskim. Perfekcyjne szycie, nietuzinkowe wzornictwo i dbałość o jakość każdego detalu. Są to główne założenia jej działalności.

Styl komunikacji marki jest bardzo oszczędny - przeważają posty produktowe, które mają bezpośrednio skłaniać do zakupu w sklepie oraz informacje o promocjach lub premierach nowych kolekcji. 

Wittchen aktywnie współpracuje z influencerami przy tworzeniu contentu na stronę. Są to m.in. Klaudia Wonatowska, Sylwia Zaręba-Gierz i Barbara Kaszuba.

Natalia Gryglewska, Miss Polonia 2020/21, z produktami marki Wittchen.

 

Fabiola 

Projektant Krystian Grzeszczak, twórca manufaktury torebek Fabiola, ogromną wagę przywiązuje do unikatowych projektów, szlachetnych materiałów i precyzji wykonania. Marka proponuje praktycznie nieskończone możliwości personalizacji produktu: wybór faktury oraz koloru materiału, okuć, podszewki oraz paska. Każda torebka jest wykończona autorskim tłoczeniem. 

W komunikacji marka skupia się na promocji własnego sklepu internetowego. Publikuje propozycje stylizacji z torebkami Fabiola oraz informacje o innych produktach z oferty: paskach, brelokach i różnych rodzajach etui.

Dla Fabioli każda torebka jest wyjątkowa, tak samo ja wyjątkowe są bobiety, które je noszą. 

 

Mana Mana

W śródmieściu Gdyni mieści się Mana Mana, autorska pracownia torebek i akcesoriów Marceliny Rozmus-Prinz. Czym wyróżnia się na tle konkurencji? Tworzy w pełni personalizowane produkty, najlepiej dopasowane do potrzeb i preferencji klientów. Na stronie sklepu funkcjonuje narzędzie Kreator Torebek. Wystarczy zaznaczyć model oraz rozmiar - pozostałe elementy (materiał, kolor zamka, paska oraz podszewki) można wybrać wedle własnych upodobań. Sama marka o sobie pisze tak: Na podstawie bogatych palet wzorników tkanin, komponowane są torebki klientów Mana Mana. By to co nosisz miało sens - cieszyło nie tylko oko ale i serce. Doskonałym źródłem inspiracji są zdjęcia dumnych posiadaczek personalizowanych torebek Mana Mana, które marka publikuje w social mediach. 

Mana Mana prowadzi własną grupę na Facebooku, gdzie sprzedaje egzemplarze, które pochodzą spoza stałej oferty sklepu. W ten sposób marka buduje zaangażowaną społeczność Mana Girls.

W stories oraz postach dziewczyny z Mana Mana często opowiadają o swojej codziennej pracy, pokazują pracownię “od wewnątrz” i przedstawiają nowe produkty marki.

Zobaczcie gdzie zaczyna się proces tworzenia torebek Mana Mana.

 

Wyniki konkursu na zaprojektowanie torebki. Autorką pierwszego zwycięskiego projektu jest 5-letnia Weronika z Poznania. W czerwcu plecak według autorskiej koncepcji trafił do małej właścicielki.

 

Z okazji Dnia Optymisty Mana Mana zaprasza na live z udziałem założycielką marki, Marceliny Rozmus-Prinz.

 

Jak stworzyć produkt idealny? Zapytać swoich klientów o jego cechy.

Ranking TOP 20 postów

Post Rea. Kom. Udo. Score
1 Transmisja LIVE rozmowy i sprzedaż Link; https://www.props.com.pl/produkt/live/ 52 236 2 74.6
2 #KONKURS Opowiedz o wyjeździe last minute i wygraj zestaw walizka + kosmetyczka! Pamiętasz swój 154 99 28 55.6
3 Osobowość Roku 2020 w kategorii BIZNES Tę nagrodę dedykuję wszystkim Wam, którzy szczerze w 282 63 1 33.65
4 UWAGA KONKURS! Drodzy Rodzice, pokażcie w komentarzach Wasze ulubione zdjęcia, ze spaceru. Będzi 33 26 28 27.65
5 Dziś są nasze 9te urodziny! Z tej okazji mamy dla Was rabat 30% na cały asortyment! Na: https: 168 18 8 19
6 Co powiecie na... granat? A co powiecie na... dużą torbę w granacie? Pracujemy nad nową kolek 153 30 0 16.65
7 To zdziwienie, gdy słyszysz od nas: "na którym ramieniu nosisz torebkę?" – cóż, pytanie legen 184 17 1 14.95
8 Kochani troszkę się chwalimy Nasze torebki zostały pokazane w Rzymie, podczas pokazu @kovalowe 117 17 6 14.85
9 Nasz aktualny nr 1 na sprzedażowej liście przebojów;-) 87 22 4 13.55
10 KONKURS NA NAZWĘ! Poza oficjalną kolekcją, na specjalną prośbę naszych ukochanych Klientek. 14 41 0 13
11 Będziemy z Wami szczere – nie ma w naszej kolekcji wygodniejszej torebki na co dzień niż manowy 62 18 4 11.1
12 Szykujesz się na sierpniowy city-break? Zabierz ze sobą elegancką kabinówkę PUCCINI z kolekcji 124 9 3 10.85
13 Oto i on długo skrywany projekt, bo myśl o nowej przestrzeni jest z nami od kilku miesięcy. Zawo� 68 2 10 10.5
14 Kochani, uszyliśmy torebki dla @sanahmusic nawet o tym nie wiedząc Naprawdę naprawdę jesteśmy 147 3 3 10.2
15 Jakim typem pakowacza jesteś? Należysz do tych, którzy wrzucają rzeczy do walizki wieczorem w p 83 15 1 9.3
16 Gorące pozdrowienia znad Bałtyku My tradycyjnie ze swoim ekspresem do kawy A Wy, jakie macie pl 100 14 0 9.2
17 Summer elegance with our Retro Bag “glossy black” 142 0 3 9.05
18 Wakacyjny wyjazd, najlepiej w towarzystwie naszych walizek z kolekcji Los Angeles! Nieważne czy ma� 85 9 3 8.9
19 57 0 9 8.7
20 Szukamy osoby do naszego zespołu Zerknijcie do zakładki „praca” na naszej stronie, gdzie znajd 3 0 11 7.3

TOP 5 rankingu postów

Sprzedażowy live w Props króluje w naszym rankingu postów pod względem zaangażowania użytkowników.

 

Kreatywny konkurs w WITTCHEN. Dla autorów najciekawszych komentarzy marka przygotowała nagrody w postaci wybranych modeli walizek oraz kosmetyczek podróżnych.

 

Joanna Gacek-Sroka, właścicielka PROPSa, jest laureatką nagrody Osobowość roku 2020 w kategorii BIZNES.

 

Melika Fashion zorganizowała konkurs, którego celem było pozyskanie jak najwięcej user generated content.

 

9. Urodziny Audycka Bags. W treści posta - podziękowania dla fanów od Karoliny Audyckiej, właścicielki marki.

 

Warte uwagi

Z cyklu postów #aleworekteam - spotkanie integracyjne zespołu marki aleWorek w hotelu Regatta.

 

Znany w branży modowej i uwielbiany przez internautów konkurs na nazwę produktu. Tym razem modelu torebki z oferty Nashe.

 

Przegląd najnowszej kolekcji Chylak na łamach magazynu ELLE Polska.

 

Założenia rankingu

  • Na jakiej podstawie ustalany jest ranking?

    Miejsce marki w rankingu zależy od wskaźnika zaangażowania. Wskaźnik ten obliczany jest na podstawie interakcji przy postach publikowanych przez markę na FB z uwzględnieniem różnej siły ich oddziaływania (udostępnienia, komentarze, reakcje). W obliczeniach brana jest pod uwagę również częstotliwość publikowania i wielkość bazy fanów - jeśli dwie strony mają podobny sumaryczny wynik zaangażowania, to w naszej opinii lepiej angażuje ta, która opublikowała mniej postów lub posiada mniejszą bazę fanów. Do obliczania wskaźnika wykorzystujemy aplikację feedbeat.co

  • Jak wybierane są marki do rankingu?

    Ranking obejmuje polskie monobrandy modowe z kategorii damska odzież casual i smart casual z pominięciem marek obuwniczych. W przyszłości planujemy realizację osobnych rankingów dla mody męskiej, jak również dla marek obuwniczych. Nie bierzemy pod uwagę w rankingu multibrandów, marketplace'ów oraz marek zagranicznych. Jeśli Twoim zdaniem brakuje w rankingu jakiejś marki - napisz do nas z propozycją.

Potrzebujesz wsparcia?

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Ponad połowa naszych klientów pochodzi z poleceń od wcześniejszych klientów.
Zaufali nam