Moda i sztuka - idealne połączenie? Patrząc na wrześniową komunikację polskich marek modowych w mediach społecznościowych można śmiało twierdzić, że tak! Za nami pierwsze jesienne premiery, modowe eksperymenty, nowe projekty i zaskakujące działania kreatywne w przestrzeni digital. Czytajcie ranking FASHION_PL!
Moda i sztuka - idealne połączenie? Patrząc na wrześniową komunikację polskich marek modowych w mediach społecznościowych można śmiało twierdzić, że tak! Co najbardziej zwróciło naszą uwagę? Autorski wernisaż Ewy Minge, warsztaty plastyczne w RISK made in warsaw, premiera kolekcji MEDICINE, inspirowanej współczesnym malarstwem. Sztuka, wraz z modą wkroczyła w naszą codzienność. Do życia, które toczy się online. Za nami pierwsze jesienne premiery, modowe eksperymenty, nowe projekty i zaskakujące działania kreatywne w przestrzeni digital. Czytajcie ranking FASHION_PL!
We wrześniu :
Największy skok w górę zanotowała marka La Mania (o 15 pozycji).
1. EVA MINGE 49 postów |
Wskaźnik zaangażowania 122.2 Ukryj szczegóły ↑ |
2. NAOKO 82 posty |
Wskaźnik zaangażowania 45.6 Pokaż szczegóły ↓ |
3. RISK made in warsaw 102 posty |
Wskaźnik zaangażowania 25.0 Pokaż szczegóły ↓ |
4. Patrizia Aryton 28 postów |
Wskaźnik zaangażowania 24.5 Pokaż szczegóły ↓ |
5. Taranko⬆ 2 45 posty |
Wskaźnik zaangażowania 13.8 Pokaż szczegóły ↓ |
6. Tomasz Ossoliński 11 postów |
Wskaźnik zaangażowania 12.6 Pokaż szczegóły ↓ |
7. Solar Company S.A.⬆ 2 17 postów |
Wskaźnik zaangażowania 11.8 Pokaż szczegóły ↓ |
8. Stone Skirts⬆ 3 39 postów |
Wskaźnik zaangażowania 10.3 Pokaż szczegóły ↓ |
9. moodo⬆ 1 54 posty |
Wskaźnik zaangażowania 9.7 Pokaż szczegóły ↓ |
10. TATUUM⬆ 1 13 postów |
Wskaźnik zaangażowania 8.9 Pokaż szczegóły ↓ |
11. Bialcon⬆ 2 21 postów |
Wskaźnik zaangażowania 7.4 Pokaż szczegóły ↓ |
12. Robert Kupisz⬆ 2 32 posty |
Wskaźnik zaangażowania 6.1 Pokaż szczegóły ↓ |
13. Rêves⬆ 6 17 postów |
Wskaźnik zaangażowania 5.7 Pokaż szczegóły ↓ |
14. wasalaa⬇ 2 16 postów |
Wskaźnik zaangażowania 5.7 Pokaż szczegóły ↓ |
15. TOVA⬆ 7 15 posty |
Wskaźnik zaangażowania 5.2 Pokaż szczegóły ↓ |
16. By Insomnia⬇ 2 31 postów |
Wskaźnik zaangażowania 5.2 Pokaż szczegóły ↓ |
17. La Mania⬆ 15 34 posty |
Wskaźnik zaangażowania 5.2 Pokaż szczegóły ↓ |
18. Bäckerei Bytom⬆ 6 13 postów |
Wskaźnik zaangażowania 4.2 Pokaż szczegóły ↓ |
19. paprocki&brzozowski⬆ 1 35 posty |
Wskaźnik zaangażowania 3.8 Pokaż szczegóły ↓ |
20. BIZUU⬆ 5 29 postów |
Wskaźnik zaangażowania 3.6 Pokaż szczegóły ↓ |
21. MEDICINE everyday therapy⬇ 6 30 postów |
Wskaźnik zaangażowania 3.6 Pokaż szczegóły ↓ |
22. MOLTON⬇ 5 9 postów |
Wskaźnik zaangażowania 3.3 Pokaż szczegóły ↓ |
23. Elementy⬆ 4 34 posty |
Wskaźnik zaangażowania 3.2 Pokaż szczegóły ↓ |
24. Manifiq&Co.⬆ 4 25 posty |
Wskaźnik zaangażowania 3.2 Pokaż szczegóły ↓ |
25. KOKOworld⬇ 4 46 postów |
Wskaźnik zaangażowania 3.2 Pokaż szczegóły ↓ |
EVA MINGE
Moda w sztuce. Sztuka w modzie. We wrześniu motywem przewodnim komunikacji na profilu Ewy Minge było otwarcie wystawy jej malarstwa i rzeźb pod tytułem “Moje wszystkie grzechy główne”. Projektantka zaprosiła wszystkich fanów na swój pierwszy autorski wernisaż w galerii ToTuArt na Starej Pradze w Warszawie.
Na otwarciu pojawiły się m.in. artysta, dziennikarz i krytyk Łukasz Radwan, projektantka Teresa Rosati, dziennikarka i prezenterka telewizyjna Nina Terentiew.
Aspektem charytatywnym akcji była licytacja dwóch unikatowych rzeźb. Biały kot „Felissa Reina” to dzieło z autografami ponad pięćdziesięciu znanych osobistości, m.in. Anny Dymnej, Ewy Błaszczyk, Niny Terentiew, Teresy i Dariusza Rosati, Anny Lewandowskiej, Edyty Górniak, Daniela Olbrychskiego, Martyny Wojciechowskiej, Grażyny Wolszczak oraz zespołu Blue Cafe. Czarna wersja jest projektem z grafiką wybitnego plakacisty Andrzeja Pągowskiego. Całość dochodu ze sprzedaży rzeźb Ewa Minge przeznaczyła na cele fundacji Black Butterflies, niosącej pomoc i wsparcie osobom przewlekle chorym nowotworowo.
Otwarcie wystawy Moje wszystkie grzechy główne w galerii ToTuArt.
Posłuchajcie rozmowy Ewy Minge z dziennikarzem Łukaszem Radwanem w podcascie KloszArt na łamach platformy medialnej Anywhere.pl.
Ewa Minge zapowiada rozszerzenie oferty. Czy buty jej autorstwa podbiją świat mody tak samo jak ubrania? Zobaczymy!
NAOKO
NAOKO powraca z inicjatywą Plant A Tree, w ramach którego z każdego sprzedanego modelu z kolekcji jesienno-zimowej sadzi jedno drzewo. Czy będzie to udana próba pobicia zeszłorocznego wyniku? Miejmy nadzieję! W 2020 udało się zasadzić 40 000 drzew w jednym z lasów w województwie łódzkim. Informację o akcji, podsumowania poprzednich dwóch edycji oraz fotorelację zobaczymy na blogu firmowym marki.
We wrześniu w butiku NAOKO na warszawskim Powiślu odbył się Dzień Otwarty wraz z wydarzeniem prasowym promującym kolekcję Colors of Change. Uczestnicy mieli okazję obejrzeć wszystkie kreacje na żywo, spotkać się z właścicielką marki oraz skorzystać z doradztwa Marty Pożarlik, trenerki wizerunku i stylistki osobistej.
Żeby umilić klientkom start jesieni, NAOKO dodawało do zamówień niezawodny zestaw upominków na chłodniejsze wieczory - herbatkę, kolorowankę dla dorosłych oraz kredki. Na blogu pojawił się wpis pod tytułem “Kolorowanki dla dorosłych i ich zalety”.
W drugiej połowie miesiąca na fanów marki czekał konkurs. Warunki udziału? Napisać w komentarzu dokąd jedzie team NAOKO na sesję zdjęciową nowej kolekcji. Na zwycięzcę czekał voucher na zakupy. Pod koniec września Monika Szyndler zdradziła lokalizację ekipy. Na profilu marki pojawiły się piękne pocztówki z Islandii.
1 ubranie = 1 posadzone drzewo. NAOKO pragnie zniwelować negatywny wpływ przemysłu odzieżowego na środowisko.
NAOKO zrealizowało sesję zdjęciową kolekcji Dance of Fire & Rain w malowniczej Islandii.
RISK made in warsaw
Trwają przygotowania do 10. urodzin RISK made in warsaw. Z tej okazji marka przygotowała dla swoich fanów mnóstwo niespodzianek.
Na początku września Paweł Żukowski, artysta i autor grafik zamieszczonych na ubraniach RISKa zaprosił miłośników mody i sztuki na wydarzenie “Sito na żywo”. Zasady były bardzo proste. Przynieść jasną koszulę czy bluzkę, na której Paweł i Kwiaciarnia Grafiki sitem nadrukowali grafikę "WOLNOŚĆ" - hasło przewodnie kolekcji "Modoterapia". Dla osób nieobecnych wydarzenie było transmitowane na żywo na Instagramie RISKa. Przy okazji marka zaprosiła użytkowników na secret party. Wejście na imprezę było możliwe dzięki podaniu hasła „No RISK, no fun”.
Nie zabrakło treści z udziałem influencerów. Na tęczowym wejściu do butiku RISKa zaprezentowały się Sylwia Chutnik, Karolina Sulej, Joanna Molenda, Justyna Sobolewska, Ola Petrus oraz Emilia Dłużewska. A może Instagram Takeover? We wrześniu komunikację na Instagramie RISKa miały okazję przejąć specjalistka od dekoracji tortów Zuzia Nowakowska-Sikora, znana jako Cake Atelier, oraz piosenkarka Monika Borzym.
Marka zrobiła krok w stronę transparentności. Na stronie sklepu pojawiła się nowa kategoria RISK DLA PLANETY, w której można przeczytać o kulisach produkcji: z czego jest zrobiony każdy ubiór, jakie certyfikaty mają tkaniny i gdzie lokalnie powstają ubrania.
Wielka moda na wielkiej scenie. Po prawie dwóch latach oczekiwań użytkownicy mogą podziwiać projekty kostiumów, które stworzył RISK do spektaklu „The Golden Dragon” Petera Eötvösa w reżyserii Karoliny Sofulak. Premiera odbyła się pod koniec września na festiwalu Open Rara Kraków. Jak powstawała opera i co działo się za kulisami? O tym opowiedziały twórczyni podczas spotkania LIVE z pisarką i dziennikarką Agnieszką Drotkiewicz.
Na koniec miesiąca RISK opublikował zapowiedź październikowej akcji "Otul się czułością". W projekcie bierze udział pięć podopiecznych fundacji Stacja Czułość, która wspiera osoby dotknięte chorobą nowotworową.
Warsztaty szycia w RISKu, które założycielki marki zorganizowały dla całego zespołu.
Live z psycholożką mody Kasią Kucewicz. Główny temat - wzmocnienie pewności siebie poprzez ubiór.
Coraz częściej na profilu RISKa pojawiają się posty z hashtagiem #PoznajNasBlizej.
Patrizia Aryton
W Patrizii Aryton odbyła się premiera jesiennej kolekcji Teddy. Wszystkie modele Patrycja Cierocka, dyrektor kreatywna marki wraz z Magdaleną Właszynowicz przedstawiły podczas cyklicznych transmisji na żywo Budowanie wizerunku oraz Zestawy stylistki.
Każdy chętny mógł zobaczyć nowości na żywo w ramach licznych wrześniowych wydarzeń offline. Były to spotkania w salonach Patrizia Aryton m.in. w Gdyni, Chmielnie i we Wrocławiu.
Patrizia Aryton testuje alternatywne formaty video. Widzieliście już propozycje stylizacji jesiennych nowości marki na TikToku?
Taranko
We wrześniu w Taranko miały miejsce dwie premiery - kolekcji Premium oraz Casual Twist. W obydwu przypadkach do prezentacji nowości marka wykorzystała treści tworzone przez użytkowników. Ambasadorki marki, znane jako Dziewczyny Taranko, aktywnie dzieliły się zdjęciami w autorskich stylizacjach. Są to m.in. Martyna Damska, Zuzia Matusiak, Iwona Tederska, Magdalena Swat, Anna Nowak oraz Edyta Siedlecka.
Zobacz jak powstawała sesja zdjęciowa kolekcji Premium. Uwielbiamy relacje z backstage'u, a Wy?
Przegląd kolekcji Premium w magazynie Vogue Polska.
Przywitaj jesień w dobrym stylu i komforcie. Taranko przedstawia kolekcję Casual Twist.
Post | Rea. | Kom. | Udo. | Score | ||
1 | 908 | 6 | 339 | 266.75 | ||
2 | 1305 | 183 | 89 | 177.8 | ||
3 | 1593 | 149 | 57 | 161.3 | ||
4 | 190 | 363 | 2 | 119.7 | ||
5 | 146 | 288 | 6 | 97.6 | ||
6 | 143 | 246 | 3 | 82.8 | ||
7 | 854 | 45 | 25 | 72.45 | ||
8 | 788 | 26 | 7 | 51.75 | ||
9 | 559 | 14 | 10 | 38.35 | ||
10 | 233 | 19 | 32 | 38.15 | ||
11 | 332 | 30 | 10 | 32.1 | ||
12 | 317 | 9 | 19 | 30.9 | ||
13 | 86 | 72 | 2 | 27.1 | ||
14 | 362 | 6 | 11 | 27.05 | ||
15 | 79 | 36 | 11 | 21.9 | ||
16 | 53 | 6 | 26 | 21.35 | ||
17 | 413 | 0 | 0 | 20.65 | ||
18 | 227 | 0 | 13 | 19.8 | ||
19 | 336 | 5 | 2 | 19.6 | ||
20 | 177 | 6 | 9 | 16.5 |
Liderem wrześniowego rankingu postów jest retrospekcja RISKa - kampania Theresy Wlokki oraz studentów Miami Ad School w Hamburgu dla Terre Des Femmes, szwajcarskiej organizacji zajmującej się prawami kobiet.
Ewa Minge o tym, jak pokonać swoje słabości.
Zapowiedź wystawy “Moje wszystkie grzechy główne”.
Tradycyjny punkt w rankingu Top 5 postów - konkurs na nazwę modelu z oferty RISK made in warsaw.
Na piątym miejscu rankingu postów live Patrizii Aryton z cyklu Budowanie stylu.
Sylwetki młodych lokalnych artystów - autorów grafik, wykorzystanych do stworzenia najnowszej kolekcji MEDICINE everyday therapy Grafika Polska.
Modowe podsumowanie Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Joanna Kulig i Sandra Korzeniak prezentują się w garniturach Tomasza Ossolińskiego.
Nudyess przedstawia kolekcję CHAPTER 10 podczas spektaklu tanecznego “Womanifesto” w reżyserii Ilony Bekier-Ekwa.
Zainspiruj się historiami bohaterek serii Portrety BH! Benedict Harper zaprasza na cykl transmisji na żywo Najważniejsza historia.
28 września w Reserved zadebiutowała kolekcja stworzona we współpracy z Moniką Brodką.
KOKOworld przedstawia kolekcję #DENIMolution, głównym materiałem której jest odpowiedzialny jeans. Dodatkowo marka zaprasza do obejrzenia filmu dokumentalnego The clothes we wear.
Projekt sukni, stworzonej z trzynastu męskich krawatów, dostarczonych projektantowi przez Ubrania do oddania.
Miejsce marki w rankingu zależy od wskaźnika zaangażowania. Wskaźnik ten obliczany jest na podstawie interakcji przy postach publikowanych przez markę na FB z uwzględnieniem różnej siły ich oddziaływania (udostępnienia, komentarze, reakcje). W obliczeniach brana jest pod uwagę również częstotliwość publikowania i wielkość bazy fanów - jeśli dwie strony mają podobny sumaryczny wynik zaangażowania, to w naszej opinii lepiej angażuje ta, która opublikowała mniej postów lub posiada mniejszą bazę fanów. Do obliczania wskaźnika wykorzystujemy aplikację feedbeat.co
Ranking obejmuje polskie monobrandy modowe z kategorii damska odzież casual i smart casual z pominięciem marek obuwniczych. W przyszłości planujemy realizację osobnych rankingów dla mody męskiej, jak również dla marek obuwniczych. Nie bierzemy pod uwagę w rankingu multibrandów, marketplace'ów oraz marek zagranicznych. Jeśli Twoim zdaniem brakuje w rankingu jakiejś marki - napisz do nas z propozycją.
Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief