Edukacyjne live'y, wernisaże, współpraca z influencerami, kampanie e-mail marketingowe, wizerunkowe i sprzedażowe. Branża obuwnicza rozwija się w bardzo dynamicznym tempie. Szczególną rolę w tym procesie odgrywa komunikacja marek w mediach społecznościowych. To już druga edycja rankingu OBUWIE_PL!
Edukacyjne live’y, wernisaże, współpraca z influencerami, kampanie e-mail marketingowe, wizerunkowe i sprzedażowe. Branża obuwnicza rozwija się w bardzo dynamicznym tempie. Szczególną rolę w tym procesie odgrywa komunikacja marek w mediach społecznościowych. To już druga edycja rankingu OBUWIE_PL!
Jak zdobyć nowego klienta dzięki video w social mediach? Polskie marki obuwnicze zainteresowały się Tik Tokiem, przede wszystkim ze względu na uniwersalną formę przekazu - video, feed, filtry, napisy oraz milion utworów do wyboru podkładu muzycznego. Jest to dobra okazja do współpracy z młodymi twórcami, których profile rozwijają się w imponującym tempie.
1. Buty Oleksy⬆ 3
499 postów
Wskaźnik zaangażowania
60.0
Ukryj szczegóły ↑
2. Maciejka obuwie⬇ 1
25 posty
Wskaźnik zaangażowania
53.2
Pokaż szczegóły ↓
3. Beyco Pisarek⬇ 1
77 postów
Wskaźnik zaangażowania
22.4
Pokaż szczegóły ↓
4. Kazar
28 postów
Wskaźnik zaangażowania
15.3
Pokaż szczegóły ↓
5. Gino Rossi⬆ 1
83 posty
Wskaźnik zaangażowania
12.6
Pokaż szczegóły ↓
6. Ryłko⬇ 1
93 posty
Wskaźnik zaangażowania
12.1
Pokaż szczegóły ↓
7. WOJAS
189 postów
Wskaźnik zaangażowania
10.8
Pokaż szczegóły ↓
8. born2be⬇ 5
200 postów
Wskaźnik zaangażowania
6.7
Pokaż szczegóły ↓
9. AKARDO.pl
40 postów
Wskaźnik zaangażowania
6.2
Pokaż szczegóły ↓
10. Badura⬇ 16
13 postów
Wskaźnik zaangażowania
6.1
Pokaż szczegóły ↓
11. Neścior buty
18 postów
Wskaźnik zaangażowania
6.0
Pokaż szczegóły ↓
12. Glamoursy⬆ 3
93 posty
Wskaźnik zaangażowania
3.3
Pokaż szczegóły ↓
13. Baldowski⬆ 1
38 postów
Wskaźnik zaangażowania
3.2
Pokaż szczegóły ↓
14. Vanda Novak⬆ 6
66 postów
Wskaźnik zaangażowania
2.7
Pokaż szczegóły ↓
15. Balagan⬇ 7
91 postów
Wskaźnik zaangażowania
2.4
Pokaż szczegóły ↓
16. The Shoemaker⬆ 7
72 posty
Wskaźnik zaangażowania
2.3
Pokaż szczegóły ↓
17. L37⬆ 5
17 postów
Wskaźnik zaangażowania
2.3
Pokaż szczegóły ↓
18. 7mil⬇ 2
71 postów
Wskaźnik zaangażowania
1.9
Pokaż szczegóły ↓
19. Kafka Concept • Hand Made Shoes⬇ 7
38 postów
Wskaźnik zaangażowania
1.9
Pokaż szczegóły ↓
20. Arturo Vicci⬇ 1
49 postów
Wskaźnik zaangażowania
1.6
Pokaż szczegóły ↓
Buty Oleksy
Sercem marki są ludzie, którzy ją tworzą i wkładają w swoją pracę maksimum zaangażowania. Klienci widzą to przede wszystkim w produktach najwyższej jakości. Nie inaczej jest w przypadku komunikacji w social mediach. Marka publikuje posty bardzo często, średnio 3 razy dziennie. W treści podaje jedynie link do produktu w sklepie oraz kilka najistotniejszych hashtagów.
Na platformach społecznościowych takich jak Instagram, Twitter czy TikTok hashtagi są niezbędne do dotarcia do nowych odbiorców i nawiązania kontaktu z obserwującymi. Czy warto z nich korzystać na Facebooku? Nie koniecznie. Facebook ma inną specyfikę działania. Z raportu BuzzSumo (narzędzia badawczego oraz analitycznego do monitorowania zaangażowania użytkowników) dowiadujemy się, że posty publikowane bez znaczników są dużo bardziej popularne niż te gdzie tagi zostały użyte. Hashtagi w postach na Facebooku również mogą negatywnie wpływać na estetykę profilu.
Marka publikuje wyłącznie treści związane z ofertą.
Klienci pytają jak produkt wygląda w rzeczywistości? Wykorzystaj potencjał TikToka! Buty Oleksy udostępniają krótkie filmiki z prezentacją własnych wyrobów.
Maciejka Obuwie
Zaangażowanie użytkowników na stronie ma kluczowe znaczenie. Proaktywna moderacja dyskusji na Facebooku pozwala budować w sieci pozytywny obraz marki, która bierze do serca opinie i potrzeby swoich klientów. Nie wszystkie brandy zwracają na to uwagę. Co zaobserwowaliśmy w komunikacji Maciejki? “Piękne!”, “Jaka cena?”, “Gdzie mogę dostać?”. Tego typu komentarze regularnie pojawiają się pod postami. Odpowiedzi brak. Podać link do produktu w sklepie? Na pomoc przychodzą inni użytkownicy. Jesteśmy bardzo ciekawi dlaczego marka nie wchodzi w interakcje z użytkownikami.
Jeden z niewielu postów Maciejki, w którym marka wykorzystuje zdjęcie z widoczną ludzką twarzą. Zauważyliśmy, że w przypadku branży obuwniczej dominują grafiki z mocnym zbliżeniem na produkt.
#dlaciebie - #maciejka - #buty. Promocja marki Maciejka obuwie na firmowym TikToku sklepu internetowego Midiamo.pl.
Beyco Pisarek
Sezon akcji specjalnych w Beyco Pisarek. W lipcu marka zorganizowała modowe rozdanie pod hasłem “Pokaż się w Beyco!”. Nagroda? Bon o wartości 500 zł na zakupy w sklepie firmowym. Tego typu akcje specjalne są świetnym narzędziem na pozyskanie user generated content. W efekcie marka otrzymuje dużą ilość autentycznych, oryginalnych zdjęć z własnymi produktami do wykorzystania przy przygotowaniu postów.
Miesiąc akcji specjalnych dla społeczności fanów butów Beyco Pisarek. Tydzień darmowej wysyłki oraz promocje z wykorzystaniem odpowiednich kodów rabatowych.
Marka stawia na rodzimych influencerów. Emilia Kaczmarek, trener personalny i uczestniczka zawodów IFBB Bikini Fitness pozuje w workerach Beyco Pisarek.
Beyco Pisarek poszukuje osób do pracy na stanowisku cholewkarza. Za pomocą serii krótkich video z hashtagiem #naszapraca marka przedstawia proces produkcji własnych butów.
Kazar
Uwielbiamy dobre kolaboracje! Pod koniec września do sprzedaży trafiła pierwsza jesienno-zimowa kapsułowa kolekcja Kasia x Kazar - Kasia City Stories. Do współpracy przy jej tworzeniu reżyserka pokazów mody zaprosiła ilustratorkę Asię Pietrzyk.
W jakim kierunku zmierza Kazar w obszarze influencer marketingu? Planuje ekspansję na zagraniczne rynki. W ostatnim czasie marka zaprosiła do współpracy influencerki z Niemiec, Austrii i Litwy.
Na zdjęciu: Emelie Lindmark, współzałożycielka LE CAPSØLE, szwedzkiej zrównoważonej marki modowej z torebką NEO z kolekcji Kazar.
Czy TikTok jest dobrą platformą dla działań z zakresu influencer marketingu? Zdecydowanie! Twórczyni Angelika Rysz, Hana Chomaničová i Marlena Piątek udostępniają filmiki z przeglądem nowości lub propozycjami stylizacji z hashtagiem #kazar lub #kazarstudio.
Kasia City Stories - kapsułowa kolekcja butów oraz torebek marki Kazar i Kasi Sokołowskiej.
Gino Rossi
Jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek obuwia w Polsce w lutym 2019 r. rozpoczęła proces zamykania poszczególnych butików stacjonarnych. Część sprzedaży przeniosła do salonów detalicznych CCC, większość realizuje w przestrzeni digital. Jak marka dociera do potencjalnych klientów ze swoją szeroką ofertą? Za pośrednictwem mediów społecznościowych.
Beże, obszerne marynarki, geometryczna architektura i stylowe dodatki. Estetyka profili Gino Rossi przypadnie do gustu niejednemu miłośnikowi (czy też miłośniczce) minimalizmu. Marka zwiększa swój zasięg i rozpoznawalność za pomocą treści generowanych przez influencerów. Są to modelki Darja Barannik, Gosia Boy, Ilenia Toma oraz stylistka Olivia Kijo.
Jedna z ambasadorek marki Gino Rossi - stylistka Joanna Horodyńska.
Grupa CCC wprowadziła do sprzedaży nową kapsułową kolekcję Retro Your Own Way Gino Rossi. W kampanii reklamowej wystąpiły modelki Ewa Witkowska, Kasia Struss, Joanna Horodyńska i Olivia Kijo.
Dlaczego firmowe hashtagi są ważne? W przypadku Gino Rossi zapewniają one obecność w mediach społecznościowych (w tym na TikToku) bez konieczności założenia osobnego profilu firmy.
Relacja Gino Rossi z tygodnia mody w Kopenhadze.
Post
Rea.
Kom.
Udo.
Score
1
1250
1077
362
620.9
2
211
8
580
389.95
3
609
555
227
344.4
4
1584
54
35
118.05
5
1421
32
36
103.95
6
822
20
16
57.4
7
890
27
6
56.4
8
329
26
6
28.15
9
284
18
9
25.45
10
4
0
36
23.6
11
2
0
35
22.85
12
341
13
1
21.6
13
296
7
7
21.45
14
151
1
21
21.4
15
203
5
8
16.85
16
297
0
2
16.15
17
65
13
8
12.35
18
226
1
1
12.25
19
103
14
4
11.95
20
20
0
16
11.4
Jesienne nowości z oferty Maciejka obuwie na pierwszym miejscu rankingu Top 5 postów.
Zastanawiasz się, jakie buty będą modne w nadchodzącym sezonie? Maciejka przedstawia własne propozycje.
Met Gala to jedno z najważniejszych wydarzeń w branży modowej. Dzięki mediom społecznościowym możemy podziwiać kreacje światowej sławy projektantów prosto z czerwonego dywanu. Które stylizacje przypadły użytkownikom do gustu, a które pozostawiają wiele do życzenia? Born2be zachęca do dyskusji.
Beyco Pisarek zaprasza do zapoznania się z autorską jesienną kolekcją.
Naszą uwagę zwróciła medialna afera z udziałem Samueli Górskiej, uczestniczki czwartej edycji "Top model" podczas spotkania z Konfederacją. Jej wypowiedź wywołała prawdziwą burzę. Na nagraniu mówi: "nie chcę żydostwa, nie chcę LGBT". Od jej poglądów dystansują się firmy, z którymi współpracowała. Polski producent obuwia Vanda Novak wystosował oficjalne oświadczenie w tej sprawie. W trakcie tworzenia rankingu OBUWIE_PL post został usunięty z profilu marki.
Na początku lipca Kubota, marka kojarząca się z kultowymi klapkami z lat 90. zaskoczyła fanów premierą pierwszej w historii kolekcji ubrań.
E-mail marketing jako narzędzie skutecznie realizujące cele sprzedażowe oraz wizerunkowe - nasze dotychczasowe doświadczenia to potwierdzają! Kafka Concept zaprasza czytelniczki do Kafka Newsletter.
Zdjęcia od użytkowników nie są jedyną formą user generated content, z którego można skorzystać przy tworzeniu wartościowych treści. Opinie zadowolonych klientów są jednym z lepszych sposobów na wykorzystanie społecznego dowodu słuszności.
Innowacyjna kolaboracja twórczego rzemiosła szewskiego marki The Shoemaker i jej czołowego projektanta Michała Wojewodzica z raperem pochodzącym z Teksasu znanym pod pseudonimem The Blu Mantic w ramach projektu pod nazwą “Unfamiliar”.
Poznajcie nową bohaterkę cyklu Bałagan loves creatives - Małgorzatę Hajewską-Krzysztofik, aktorkę teatralną i filmową.
Transmisja live marki Glamoursy na temat “Dlaczego stopy są ważne” we współpracy z kliniką Foot MEDICA - rozmowa z Dr n.med. Joannną Stodolną-Tukendorf.
Na jakiej podstawie ustalany jest ranking?
Miejsce marki w rankingu zależy od wskaźnika zaangażowania. Wskaźnik ten obliczany jest na podstawie interakcji przy postach publikowanych przez markę na FB z uwzględnieniem różnej siły ich oddziaływania (udostępnienia, komentarze, reakcje). W obliczeniach brana jest pod uwagę również częstotliwość publikowania i wielkość bazy fanów - jeśli dwie strony mają podobny sumaryczny wynik zaangażowania, to w naszej opinii lepiej angażuje ta, która opublikowała mniej postów lub posiada mniejszą bazę fanów. Do obliczania wskaźnika wykorzystujemy aplikację feedbeat.co
Jak wybierane są marki do rankingu?
Ranking obejmuje polskie marki obuwnicze. Nie bierzemy pod uwagę w rankingu multibrandów, marketplace'ów oraz marek zagranicznych. Jeśli Twoim zdaniem brakuje w rankingu jakiejś marki - napisz do nas z propozycją.
Potrzebujesz wsparcia?
Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief