OBUWIE_PL - ranking komunikacji w social media (lato 2021)

Edukacyjne live'y, wernisaże, współpraca z influencerami, kampanie e-mail marketingowe, wizerunkowe i sprzedażowe. Branża obuwnicza rozwija się w bardzo dynamicznym tempie. Szczególną rolę w tym procesie odgrywa komunikacja marek w mediach społecznościowych. To już druga edycja rankingu OBUWIE_PL!
Daria Bahlai ▲ 18 października, 2021 ▲ około 8 minut czytania

Edukacyjne live'y, wernisaże, współpraca z influencerami, kampanie e-mail marketingowe, wizerunkowe i sprzedażowe. Branża obuwnicza rozwija się w bardzo dynamicznym tempie. Szczególną rolę w tym procesie odgrywa komunikacja marek w mediach społecznościowych. To już druga edycja rankingu OBUWIE_PL!

Edukacyjne live’y, wernisaże, współpraca z influencerami, kampanie e-mail marketingowe, wizerunkowe i sprzedażowe. Branża obuwnicza rozwija się w bardzo dynamicznym tempie. Szczególną rolę w tym procesie odgrywa komunikacja marek w mediach społecznościowych. To już druga edycja rankingu OBUWIE_PL! 

Jak zdobyć nowego klienta dzięki video w social mediach? Polskie marki obuwnicze zainteresowały się Tik Tokiem, przede wszystkim ze względu na uniwersalną formę przekazu - video, feed, filtry, napisy oraz milion utworów do wyboru podkładu muzycznego. Jest to dobra okazja do współpracy z młodymi twórcami, których profile rozwijają się w imponującym tempie.

  • 1. Buty Oleksy⬆ 3
    499 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    60.0
    Ukryj szczegóły ↑
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 45-84%
    Top content:10.0929.0827.08
    suma średnia
    Reakcje 🏆 56746 113.7
    Komentarze 🏆 810 1.6
    Udostępnienia 🏆 1157 2.3
    Najczęstsze słowa
    #butyoleksy, #skóranaturalna, #polskiprodukt, nowość, #kobieta, #obuwiedamskie, #jesień, #moda, #wyprzedaż, #sandały
  • 2. Maciejka obuwie⬇ 1
    25 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    53.2
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 90-96%
    Top content:21.0930.0903.09
    suma średnia
    Reakcje 13026 🏆 521
    Komentarze 365 🏆 14.6
    Udostępnienia 289 🏆 11.6
    Najczęstsze słowa
    modeli, kobieca, wygodne, jeden, delikatne, odsłonie, baaaarrrrdzo, jesień, ulubionych, waszych
  • 3. Beyco Pisarek⬇ 1
    77 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    22.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 12-58%
    Top content:16.0831.0825.08
    suma średnia
    Reakcje 8221 106.8
    Komentarze 251 3.3
    Udostępnienia 209 2.7
    Najczęstsze słowa
    online, dostępne, beyco, workery, model, wszystko, zdjęcia, dziękujemy, sandały, nowość
  • 4. Kazar
    28 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    15.3
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 44-61%
    Top content:03.0706.0809.08
    suma średnia
    Reakcje 4410 157.5
    Komentarze 92 3.3
    Udostępnienia 55 2
    Najczęstsze słowa
    kasia, torebka, torbę, model, sprawdź, kolorach, kazarcom, kolekcji, letniej, jesiennych
  • 5. Gino Rossi⬆ 1
    83 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    12.6
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 84-88%
    Top content:18.0803.0821.07
    suma średnia
    Reakcje 6048 72.9
    Komentarze 52 0.6
    Udostępnienia 67 0.8
    Najczęstsze słowa
    elegancja, jesienną, torba, dodatki, kolekcji, retro, your, stylizacji, black, jesień
  • 6. Ryłko⬇ 1
    93 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    12.1
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 1-18%
    Top content:06.0910.0731.07
    suma średnia
    Reakcje 5375 57.8
    Komentarze 128 1.4
    Udostępnienia 85 0.9
    Najczęstsze słowa
    model, sandały, kolorze, stylizacji, dostępne, idealnie, letniej, możesz, kolekcji, #rkocollection
  • 7. WOJAS
    189 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    10.8
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 3-11%
    Top content:26.0813.0925.09
    suma średnia
    Reakcje 5741 30.4
    Komentarze 160 0.8
    Udostępnienia 168 0.9
    Najczęstsze słowa
    kolekcja, stylu, model, torebka, jesienne, letnich, propozycja, #wojas, stylizacji, kolorze
  • 8. born2be⬇ 5
    200 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    6.7
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 6-9%
    Top content:14.0910.0920.08
    suma średnia
    Reakcje 2199 11
    Komentarze 356 1.8
    Udostępnienia 103 0.5
    Najczęstsze słowa
    przetwarzania, konkursu, uczestnik, prawa, organizatora, wykorzystywanie, formie, dowolnej, związane, podania
  • 9. AKARDO.pl
    40 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    6.2
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 37-43%
    Top content:12.0801.0709.09
    suma średnia
    Reakcje 1747 43.7
    Komentarze 63 1.6
    Udostępnienia 41 1
    Najczęstsze słowa
    model, kolekcji, znajdziecie, wygodne, dostępne, akardo, kolorze, świetny, nowej, tutaj
  • 10. Badura⬇ 16
    13 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    6.1
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 54-77%
    Top content:14.0926.0924.09
    suma średnia
    Reakcje 1188 91.4
    Komentarze 30 2.3
    Udostępnienia 29 2.2
    Najczęstsze słowa
    badura, klasyce, boots, czerń, najlepszej, dostępną, buty, przyjrzyj, jesienią, punkt
  • 11. Neścior buty
    18 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    6.0
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 11-39%
    Top content:06.0829.0727.08
    suma średnia
    Reakcje 754 41.9
    Komentarze 26 1.4
    Udostępnienia 75 4.2
    Najczęstsze słowa
    sprawdź, idealne, sandałki, wybierz, Śliczne, mokasyny, wygodne, botki, klapeczki, dostępne
  • 12. Glamoursy⬆ 3
    93 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    3.3
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~0%
    Top content:03.0912.0915.09
    suma średnia
    Reakcje 1467 15.8
    Komentarze 45 0.5
    Udostępnienia 5 0.1
    Najczęstsze słowa
    #polskiebuty, glamoursy, #lato2021, #obuwiedamskie, ———, #wygodnebuty, dobry, #polskamarka, #koszula, #buty
  • 13. Baldowski⬆ 1
    38 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    3.2
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 2-3%
    Top content:08.0931.0814.09
    suma średnia
    Reakcje 832 21.9
    Komentarze 42 1.1
    Udostępnienia 11 0.3
    Najczęstsze słowa
    #baldowskishoes, #elegant, #classy, #detale, #szpilki, #klasyka, #buty, #shoelover, #shoes, #moda
  • 14. Vanda Novak⬆ 6
    66 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    2.7
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 1-2%
    Top content:18.0723.0718.07
    suma średnia
    Reakcje 1015 15.4
    Komentarze 41 0.6
    Udostępnienia 2 0
    Najczęstsze słowa
    #vandanovak, #summershoes, black, #sneakers, summer, vandanovakcom, #summervibes, #sandals, sara, slippers
  • 15. Balagan⬇ 7
    91 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    2.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 3-4%
    Top content:02.0911.0826.07
    suma średnia
    Reakcje 1141 12.5
    Komentarze 20 0.2
    Udostępnienia 8 0.1
    Najczęstsze słowa
    they, with, them, your, will, model, summer, that, this, code
  • 16. The Shoemaker⬆ 7
    72 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    2.3
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~0%
    Top content:08.0711.0720.07
    suma średnia
    Reakcje 487 6.8
    Komentarze 12 0.2
    Udostępnienia 43 0.6
    Najczęstsze słowa
    shoemaker, mantic, wystawa, weles, koncert, masters, online, unfamiliar, obuwia, band
  • 17. L37⬆ 5
    17 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    2.3
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 6-12%
    Top content:16.0910.0923.09
    suma średnia
    Reakcje 166 9.8
    Komentarze 60 3.5
    Udostępnienia 14 0.8
    Najczęstsze słowa
    marta, warlikowska, angelika, chudek, weekend, okazję, stronie, stacjonarnym, wyprzedaŻ, butiku
  • 18. 7mil⬇ 2
    71 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    1.9
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~7%
    Top content:24.0803.0924.09
    suma średnia
    Reakcje 707 10
    Komentarze 25 0.4
    Udostępnienia 7 0.1
    Najczęstsze słowa
    #7milshoes, 7mil, cenie, dostępne, wygodne, eleganckie, model, stylizacji, idealne, mokasyny
  • 19. Kafka Concept • Hand Made Shoes⬇ 7
    38 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    1.9
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-3%
    Top content:12.0724.0708.09
    suma średnia
    Reakcje 483 12.7
    Komentarze 13 0.3
    Udostępnienia 11 0.3
    Najczęstsze słowa
    loafer, kolorach, model, kafki, kafce, #kafka_concept, wszystkie, jesieni, #annielofficial, piękny
  • 20. Arturo Vicci⬇ 1
    49 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    1.6
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-2%
    Top content:19.0931.0828.09
    suma średnia
    Reakcje 393 8
    Komentarze 11 0.2
    Udostępnienia 18 0.4
    Najczęstsze słowa
    kolor, model, stylizacji, skóry, idealnie, sprawdź, botki, zapraszamy, ciebie, #shoponlinenow

Top 5 rankingu komunikacji 

Buty Oleksy

Sercem marki są ludzie, którzy ją tworzą i wkładają w swoją pracę maksimum zaangażowania. Klienci widzą to przede wszystkim w produktach najwyższej jakości. Nie inaczej jest w przypadku komunikacji w social mediach. Marka publikuje posty bardzo często, średnio 3 razy dziennie. W treści podaje jedynie link do produktu w sklepie oraz kilka najistotniejszych hashtagów. 

Na platformach społecznościowych takich jak Instagram, Twitter czy TikTok hashtagi są niezbędne do dotarcia do nowych odbiorców i nawiązania kontaktu z obserwującymi. Czy warto z nich korzystać na Facebooku? Nie koniecznie. Facebook ma inną specyfikę działania. Z raportu BuzzSumo (narzędzia badawczego oraz analitycznego do monitorowania zaangażowania użytkowników) dowiadujemy się, że posty publikowane bez znaczników są dużo bardziej popularne niż te gdzie tagi zostały użyte. Hashtagi w postach na Facebooku również mogą negatywnie wpływać na estetykę profilu. 

 

Marka publikuje wyłącznie treści związane z ofertą.

1

Klienci pytają jak produkt wygląda w rzeczywistości? Wykorzystaj potencjał TikToka! Buty Oleksy udostępniają krótkie filmiki z prezentacją własnych wyrobów.

 

Maciejka Obuwie

Zaangażowanie użytkowników na stronie ma kluczowe znaczenie. Proaktywna moderacja dyskusji na Facebooku pozwala budować w sieci pozytywny obraz marki, która bierze do serca opinie i potrzeby swoich klientów. Nie wszystkie brandy zwracają na to uwagę. Co zaobserwowaliśmy w komunikacji Maciejki? “Piękne!”, “Jaka cena?”, “Gdzie mogę dostać?”. Tego typu komentarze regularnie pojawiają się pod postami. Odpowiedzi brak. Podać link do produktu w sklepie? Na pomoc przychodzą inni użytkownicy. Jesteśmy bardzo ciekawi dlaczego marka nie wchodzi w interakcje z użytkownikami. 

Jeden z niewielu postów Maciejki, w którym marka wykorzystuje zdjęcie z widoczną ludzką twarzą. Zauważyliśmy, że w przypadku branży obuwniczej dominują grafiki z mocnym zbliżeniem na produkt.

 

2

#dlaciebie - #maciejka - #buty. Promocja marki Maciejka obuwie na firmowym TikToku sklepu internetowego Midiamo.pl.

 

Beyco Pisarek

Sezon akcji specjalnych w Beyco Pisarek. W lipcu marka zorganizowała modowe rozdanie pod hasłem “Pokaż się w Beyco!”. Nagroda? Bon o wartości 500 zł na zakupy w sklepie firmowym. Tego typu akcje specjalne są świetnym narzędziem na pozyskanie user generated content. W efekcie marka otrzymuje dużą ilość autentycznych, oryginalnych zdjęć z własnymi produktami do wykorzystania przy przygotowaniu postów.

Miesiąc akcji specjalnych dla społeczności fanów butów Beyco Pisarek. Tydzień darmowej wysyłki oraz promocje z wykorzystaniem odpowiednich kodów rabatowych.

 

16

Marka stawia na rodzimych influencerów. Emilia Kaczmarek, trener personalny i uczestniczka zawodów IFBB Bikini Fitness pozuje w workerach Beyco Pisarek.

 

43

Beyco Pisarek poszukuje osób do pracy na stanowisku cholewkarza. Za pomocą serii krótkich video z hashtagiem #naszapraca marka przedstawia proces produkcji własnych butów.  

 

Kazar

Uwielbiamy dobre kolaboracje! Pod koniec września do sprzedaży trafiła pierwsza jesienno-zimowa kapsułowa kolekcja Kasia x Kazar - Kasia City Stories. Do współpracy przy jej tworzeniu reżyserka pokazów mody zaprosiła ilustratorkę Asię Pietrzyk. 

W jakim kierunku zmierza Kazar w obszarze influencer marketingu? Planuje ekspansję na zagraniczne rynki. W ostatnim czasie marka zaprosiła do współpracy influencerki z Niemiec, Austrii i Litwy.

5

Na zdjęciu: Emelie Lindmark, współzałożycielka LE CAPSØLE, szwedzkiej zrównoważonej marki modowej z torebką NEO z kolekcji Kazar.

 

6

Czy TikTok jest dobrą platformą dla działań z zakresu influencer marketingu? Zdecydowanie! Twórczyni Angelika Rysz, Hana Chomaničová i Marlena Piątek udostępniają filmiki z przeglądem nowości lub propozycjami stylizacji z hashtagiem #kazar lub #kazarstudio.

 

Kasia City Stories - kapsułowa kolekcja butów oraz torebek marki Kazar i Kasi Sokołowskiej. 

Gino Rossi

Jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek obuwia w Polsce w lutym 2019 r. rozpoczęła proces zamykania poszczególnych butików stacjonarnych. Część sprzedaży przeniosła do salonów detalicznych CCC, większość realizuje w przestrzeni digital. Jak marka dociera do potencjalnych klientów ze swoją szeroką ofertą? Za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Beże, obszerne marynarki, geometryczna architektura i stylowe dodatki. Estetyka profili Gino Rossi przypadnie do gustu niejednemu miłośnikowi (czy też miłośniczce) minimalizmu. Marka zwiększa swój zasięg i rozpoznawalność za pomocą treści generowanych przez influencerów. Są to modelki Darja Barannik, Gosia Boy, Ilenia Toma oraz stylistka Olivia Kijo.

 

7

Jedna z ambasadorek marki Gino Rossi - stylistka Joanna Horodyńska.

 

Grupa CCC wprowadziła do sprzedaży nową kapsułową kolekcję Retro Your Own Way Gino Rossi. W kampanii reklamowej wystąpiły modelki Ewa Witkowska, Kasia Struss, Joanna Horodyńska i Olivia Kijo.

8

Dlaczego firmowe hashtagi są ważne? W przypadku Gino Rossi zapewniają one obecność w mediach społecznościowych (w tym na TikToku) bez konieczności założenia osobnego profilu firmy.

 

9

Relacja Gino Rossi z tygodnia mody w Kopenhadze.

Ranking TOP 20 postów

Post Rea. Kom. Udo. Score
1 Rozdanie w Beyco z okazji Dnia Dziecka! 7 czerwca wieczorem wybierzemy jedną osobę, która otrzy 1250 1077 362 620.9
2 Masz w domu buty, których nie nosisz? Daj im drugie życie i pomóż potrzebującym! Ruszyła zbi� 211 8 580 389.95
3 Majówkowe rozdanie w Beyco! 4 maja wieczorem wybierzemy jedną osobę, która otrzyma voucher (wa� 609 555 227 344.4
4 Dla wszystkich fanek soczystej czerrrrwieni (nr kat. 05062) 1584 54 35 118.05
5 Delikatne półbuty z mocnym, czerwonym akcentem (nr kat. 05035) 1421 32 36 103.95
6 Efektowne czółenka NATALIE i urocza kopertówka FIG to perfekcyjny duet na wielkie wyjście. Wybie 822 20 16 57.4
7 Zobaczcie wyjątkowe kosmetyczki KASIA MORNING MUSE, które zostały zaprojektowane z myślą ​o p 890 27 6 56.4
8 Ciekawa jestem co powiecie Drogie Panie na ten model? https://oleksy.pl/product/3325g03147 #kobieta 329 26 6 28.15
9 Nowość https://oleksy.pl/product/bezowe-botki-damskie-skorzane-2828g04 #butyoleksy #skóranatural 284 18 9 25.45
10 NOWOŚĆ Kowbojki ZOE w kolorze czarnym Online store https://3-fashion.com/sklep/obuwie/botki-5 4 0 36 23.6
11 PROMOCJA na BOTKI ARA trwa Teraz możesz kupić je z -20% rabatem https://3-fashion.com/sklep/ob 2 0 35 22.85
12 Klasycznie Mokasyny JULIA Przypominamy o trwającej promocji -20% na wybrane modele czółenek 341 13 1 21.6
13 Baleriny ZOE będą pasować do wielu stylizacji W tym modelu występują połówki rozmiarów, dzi 296 7 7 21.45
14 Torebka, która pomieści wszystko czego potrzebujesz. Dodatkowo ozdobiliśmy ją zamkami w kolorze 151 1 21 21.4
15 Każda kobieta powinna mieć w swojej szafie parę klasycznych i wygodnych szpilek. Zgadzacie się? 203 5 8 16.85
16 Hello there @mija_mija nie znaliśmy Cię od tej strony 297 0 2 16.15
17 Mamy to 7 kwiecistych modeli powstałych przy współpracy z najbardziej kolorową Influencerką ja 65 13 8 12.35
18 Gino Rossi x Wiosna ta współpraca zaowocowała właśnie nowymi dodatkami, których nie da się p 226 1 1 12.25
19 Oto człowiek, który stoi za wszystkimi pięknymi modelami AKARDO - Jakub! To on wnikliwie czyta 103 14 4 11.95
20 ROZDANIE Drogie Panie! Co powiecie, na nowy model butów w Waszej szafie? Mamy dla Was do zdobycia p 20 0 16 11.4

Top 5 rankingu postów

Jesienne nowości z oferty Maciejka obuwie na pierwszym miejscu rankingu Top 5 postów.

 

Zastanawiasz się, jakie buty będą modne w nadchodzącym sezonie? Maciejka przedstawia własne propozycje.

 

Met Gala to jedno z najważniejszych wydarzeń w branży modowej. Dzięki mediom społecznościowym możemy podziwiać kreacje światowej sławy projektantów prosto z czerwonego dywanu. Które stylizacje przypadły użytkownikom do gustu, a które pozostawiają wiele do życzenia? Born2be zachęca do dyskusji.

 

Beyco Pisarek zaprasza do zapoznania się z autorską jesienną kolekcją.

 

17

Naszą uwagę zwróciła medialna afera z udziałem Samueli Górskiej, uczestniczki czwartej edycji "Top model" podczas spotkania z Konfederacją. Jej wypowiedź wywołała prawdziwą burzę. Na nagraniu mówi: "nie chcę żydostwa, nie chcę LGBT". Od jej poglądów dystansują się firmy, z którymi współpracowała. Polski producent obuwia Vanda Novak wystosował oficjalne oświadczenie w tej sprawie. W trakcie tworzenia rankingu OBUWIE_PL post został usunięty z profilu marki. 


Warte uwagi

 

10

Na początku lipca Kubota, marka kojarząca się z kultowymi klapkami z lat 90. zaskoczyła fanów premierą pierwszej w historii kolekcji ubrań.

 

11

E-mail marketing jako narzędzie skutecznie realizujące cele sprzedażowe oraz wizerunkowe - nasze dotychczasowe doświadczenia to potwierdzają! Kafka Concept zaprasza czytelniczki do Kafka Newsletter.

12

Zdjęcia od użytkowników nie są jedyną formą user generated content, z którego można skorzystać przy tworzeniu wartościowych treści. Opinie zadowolonych klientów są jednym z lepszych sposobów na wykorzystanie społecznego dowodu słuszności. 

 

13

Innowacyjna kolaboracja twórczego rzemiosła szewskiego marki The Shoemaker i jej czołowego projektanta Michała Wojewodzica z raperem pochodzącym z Teksasu znanym pod pseudonimem The Blu Mantic w ramach projektu pod nazwą “Unfamiliar”.

 

14

Poznajcie nową bohaterkę cyklu Bałagan loves creatives - Małgorzatę Hajewską-Krzysztofik, aktorkę teatralną i filmową.

 

15

Transmisja live marki Glamoursy na temat “Dlaczego stopy są ważne” we współpracy z kliniką Foot MEDICA - rozmowa z Dr n.med. Joannną Stodolną-Tukendorf. 

Założenia rankingu

Na jakiej podstawie ustalany jest ranking?

Miejsce marki w rankingu zależy od wskaźnika zaangażowania. Wskaźnik ten obliczany jest na podstawie interakcji przy postach publikowanych przez markę na FB z uwzględnieniem różnej siły ich oddziaływania (udostępnienia, komentarze, reakcje). W obliczeniach brana jest pod uwagę również częstotliwość publikowania i wielkość bazy fanów - jeśli dwie strony mają podobny sumaryczny wynik zaangażowania, to w naszej opinii lepiej angażuje ta, która opublikowała mniej postów lub posiada mniejszą bazę fanów. Do obliczania wskaźnika wykorzystujemy aplikację feedbeat.co

Jak wybierane są marki do rankingu?

Ranking obejmuje polskie marki obuwnicze. Nie bierzemy pod uwagę w rankingu multibrandów, marketplace'ów oraz marek zagranicznych. Jeśli Twoim zdaniem brakuje w rankingu jakiejś marki - napisz do nas z propozycją.

Potrzebujesz wsparcia?

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Ponad połowa naszych klientów pochodzi z poleceń od wcześniejszych klientów.
Zaufali nam