Za nami długo wyczekiwany sezon premier kolekcji jesienno-zimowych, lecz październik to nie tylko miesiąc przytulnych swetrów, halloweenowych promocji czy pumpkin spice latte. Dla polskich marek modowych to czas na proaktywne działania wizerunkowe, wspieranie inicjatyw charytatywnych oraz realizację kampanii społeczne, które skutecznie łączą świat realny z przestrzenią digital.
Za nami długo wyczekiwany sezon premier kolekcji jesienno-zimowych, lecz październik to nie tylko miesiąc przytulnych swetrów, halloweenowych promocji czy pumpkin spice latte. Dla polskich marek modowych to czas na proaktywne działania wizerunkowe, wspieranie inicjatyw charytatywnych oraz realizację kampanii społeczne, które skutecznie łączą świat realny z przestrzenią digital.
Ewa Minge przeznaczyła dwie autorskie rzeźby na licytację charytatywną, RISK made in Warsaw zorganizował wydarzenie offline w ramach miesiąca świadomości nowotworu piersi, a 10% ze sprzedaży ubrań przekazał na konto fundacji Stacja Czułość. Patrizia Aryton ruszyła z kolejną edycją kampanii „Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą”. Tomasz Ossoliński wziął udział w kampanii “Less Is More. Raw Man”, która zwraca uwagę na kryzys męskości we współczesnym społeczeństwie. Moda tłem kampanii społecznych? Sprawdź październikowy ranking FASHION_PL!
W październiku:
Największy skok w górę zanotowała marka KOKOworld (o 18 pozycji).
1. NAOKO 58 postów |
Wskaźnik zaangażowania 81.6 Ukryj szczegóły ↑ |
2. EVA MINGE 32 posty |
Wskaźnik zaangażowania 79.7 Pokaż szczegóły ↓ |
3. RISK made in warsaw 174 posty |
Wskaźnik zaangażowania 40.6 Pokaż szczegóły ↓ |
4. Patrizia Aryton 34 posty |
Wskaźnik zaangażowania 30.2 Pokaż szczegóły ↓ |
5. Tomasz Ossoliński 15 posty |
Wskaźnik zaangażowania 17.3 Pokaż szczegóły ↓ |
6. MEDICINE everyday therapy 36 postów |
Wskaźnik zaangażowania 17.1 Pokaż szczegóły ↓ |
7. KOKOworld 51 postów |
Wskaźnik zaangażowania 15.8 Pokaż szczegóły ↓ |
8. Stone Skirts 47 postów |
Wskaźnik zaangażowania 13.8 Pokaż szczegóły ↓ |
9. Taranko 59 postów |
Wskaźnik zaangażowania 12.5 Pokaż szczegóły ↓ |
10. La Mania 71 postów |
Wskaźnik zaangażowania 10.5 Pokaż szczegóły ↓ |
11. Robert Kupisz 35 posty |
Wskaźnik zaangażowania 9.3 Pokaż szczegóły ↓ |
12. Solar Company S.A. 18 postów |
Wskaźnik zaangażowania 9.1 Pokaż szczegóły ↓ |
13. moodo 50 postów |
Wskaźnik zaangażowania 8.8 Pokaż szczegóły ↓ |
14. TATUUM 13 postów |
Wskaźnik zaangażowania 7.7 Pokaż szczegóły ↓ |
15. Bialcon 17 postów |
Wskaźnik zaangażowania 7.5 Pokaż szczegóły ↓ |
16. By Insomnia 37 postów |
Wskaźnik zaangażowania 7.2 Pokaż szczegóły ↓ |
17. wasalaa 26 postów |
Wskaźnik zaangażowania 7.1 Pokaż szczegóły ↓ |
18. BIZUU 34 posty |
Wskaźnik zaangażowania 6.4 Pokaż szczegóły ↓ |
19. Makalu 56 postów |
Wskaźnik zaangażowania 5.3 Pokaż szczegóły ↓ |
20. Elementy 24 posty |
Wskaźnik zaangażowania 4.1 Pokaż szczegóły ↓ |
21. MOLTON 11 postów |
Wskaźnik zaangażowania 3.6 Pokaż szczegóły ↓ |
22. TOVA 13 postów |
Wskaźnik zaangażowania 3.5 Pokaż szczegóły ↓ |
23. Rêves 24 posty |
Wskaźnik zaangażowania 3.4 Pokaż szczegóły ↓ |
24. Manifiq&Co. 34 posty |
Wskaźnik zaangażowania 3.4 Pokaż szczegóły ↓ |
25. Le Collet 32 posty |
Wskaźnik zaangażowania 3.1 Pokaż szczegóły ↓ |
NAOKO
Odwiedzić Islandię bez konieczności wychodzenia z domu? To jest możliwe! 7 października w NAOKO odbyła się premiera kolekcji Dance of Fire and Rain. Jak pisaliśmy we wrześniowej edycji rankingu FASHION_PL sesję zdjęciową marka zrealizowała na tle zachwycających krajobrazów Islandii. W październiku marka wywalczyła pozycję lidera rankingu FASHION_PL!
Premierze towarzyszyła kampania Weekend z Paulą, zrealizowana we współpracy z blogerką Paulą Jagodzińską. W ramach działań z zakresu influencer marketingu w kanałach marki i na profilu blogerki pojawiła się seria postów. Wszystkich zainteresowanych użytkowników NAOKO kierowało na dedykowany landing page, na którym użytkownicy mogli zaznajomić się z listą polecanych przez Paulę modeli z oferty sklepu. Warto zwrócić uwagę, że to nie pierwsze wspólne działania podejmowane przez markę i blogerkę. Takie długofalowe, spójne działania mocno do nas trafiają - brawo!
Czas na jesienno-zimowe nowości w NAOKO. Kolekcja Dance of Fire and Rain trafiła do sprzedaży 7 października.
Przegląd nowości NAOKO na łamach internetowego wydania magazynu ELLE.pl.
Jaki jest najlepszy sposób, żeby wyglądać i czuć się dobrze w chłodne jesienne dni? Odpowiedź na pytanie pod postem i otrzymaj zestaw kosmetyków od Elfa Pharm Polska.
Weekend z Paulą - kampania z zakresu influencer marketingu, którą NAOKO zrealizował we współpracy z blogerką Paulą Jagodzińską.
Ewa Minge
Znana i ceniona na świecie projektantka mody, aktywistka społeczna, dusza artystyczna, miłośniczka kotów - autorska marka Ewy Minge zajęłą drugie miejsce w rankingu FASHION_PL. W lipcu projektantka przejęła ster władzy nad Facebookowym fanpagem marki, który im dalej, tym bardziej przypomina jej profil osobisty.
Nowe możliwości - tak brzmiało hasło 6. edycji Kongresu 590, który odbył się w Warszawie w dniach 5-6 października. Ewa Minge znalazła się wśród liderów i zaprezentowała własną markę podczas tego jednego z kluczowych wydarzeń gospodarczych w Polsce.
Pod koniec października użytkownicy mieli okazję podziwiać zdjęcia projektantki w autorskim garniturze podczas wielkiej Gali Gwiazd Plejady 2021. Na fotografii Ewa Minge trzyma w ręku statuetkę Super Gwiazda Plejady. Twórczyni pojawiła się również na gali Osobowości i Sukcesy Roku 2021, w ramach której odebrała nagrodę Osobowość dekady.
Występ Ewy Minge w ramach 6. edycji Kongresu 590.
Transmisja na żywo z udziałem dr. Anny Płatkowskiej-Szczerek. Temat przewodni - dermatologia estetyczna.
Statuetka Super Gwiazda Plejady - kolejne wyróżnienie dla projektantki.
Ewa Minge laureatką nagrody Osobowość dekady.
RISK made in warsaw
Dla RISK made in warsaw październik 2021 roku był wyjątkowym miesiącem. Marka obchodziła swoje 10. urodziny! Zobacz, co Klara i Antonina, współzałożycielki RISKa, przygotowały dla klientek z tej okazji.
Z kodem URODZINY każdy z produktów można było zamówić z rabatem w wysokości 10%. Nie zabrakło też wspomnień. Relacje na Stories na Instagramie z dnia otwarcia pierwszego butiku RISKa, cykl transmisji na żywo z udziałem osób, z którymi marka współpracuje od momentu jej założenia. Dodatkowo, w połowie października w butiku na Szpitalnej 6A w Warszawie odbyło się spotkanie "Głębszy kontakt ze swoim ciałem, umysłem i emocjami" w ramach miesiąca świadomości nowotworu piersi.
To już 10 lat! Marka wspomina dekadę swojej obecności na rynku.
LIVE z Magdą Bator i Weroniką Szwejk, założycielkami fundacji Stacja Czułość, o profilaktyce choroby nowotworowej.
Aktorka Ada Fijał w garniturze od RISKa.
Transmisja na żywo podczas której Piotr Płoski, projektant wnętrz butików RISKa oprowadza po autorskiej wystawie MASTERPIECES.
Patrizia Aryton
Patrizia Aryton przedstawia kolejną edycję kampanii „Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą”. Kim są bohaterki? Aleksandra Korulczyk, autorka bloga biegajacabiomama.pl. Innocenta Dźwierzyńska, aktywistka, działająca na rzecz osób dotkniętych chorobą nowotworową. Karolina Rokicka-Murszewska, specjalistka od prawa administracyjnego. Katarzyna Konewecka-Hołój, założycielką i prezeską Stowarzyszenia Piękne Anioły, które wykonuje remonty pokoi dla dzieci dotkniętych ubóstwem. Patrycja Zwolska-Radosławska, szefowa fundacji Świat Wspólnych Możliwości. Patrizia Aryton przedstawia historie ambasadorek w formie wywiadów na blogu marki oraz w dedykowanych spotach video.
Poznaj historię Katarzyna Konewecka-Hołój, bohaterki kolejnej edycji kampanii wizerunkowej Patrizii Aryton.
Vogue Polska o kampanii “Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą”.
#styletip od Patrycji Cierockiej-Szumichory, dyrektor kreatywnej marki.
Tomasz Ossoliński
Stanowczo do przodu! Tomasz Ossoliński po raz pierwszy od grudnia 2020 roku znalazł się w naszym Top 5 rankingu komunikacji. Jakie działania wpłynęły na jego pozycję? Przyjrzymy się im z bliska!
Pojawiła się z warsztatów Music MasterClass dla stypendystów Fundacji Fabryki Norblina. W październiku uczestnicy odwiedziedziły atelier Ossoliński w Warszawie, gdzie zgłębiali własną wiedzę na temat kreowania wizerunku artysty.
Na profilu marki na Facebooku ukazał się post z sylwetką nowej bohaterki cyklu #ossolinskigirls - Julie Uszpolewicz. Jej smoking na studniówkę 2019, obszyty kryształkami Swarovskiego, to projekt Tomasza Ossolińskiego.
Pod koniec miesiąca projektant opublikował efekty jego współpracy z fotografką Patrycją Toczyńską w ramach projektu “Less Is More. Raw Man”. Jest to fotograficzna opowieść o prawdziwej męskiej sile, indywidualności i pasji życia. Wśród uczestników kampanii znalazły się m.in. aktor Janusz Chabior, scenarzysta i reżyser Andrzej Saramonowicz, bloger Styleman oraz raper Vienio. Poza albumem zdjęć powstał dodatkowo film dokumentalny.
Jeszcze więcej publikacji w mediach branżowych! Adam Pluciński sfotografował aktorkę Agnieszkę Więdłochę la magazynu K-MAG w sukience z kolekcji Ossoliński wiosna-lato 2022. Śpiewak operowy Jakub Józef Orliński stanął przed obiektywem Aldony Karczmarczyk w płaszczu “Thomas" z kolekcji Ossoliński Classic.
Kampania “Less Is More. Raw Man”.
Editorial Vogue Ukraine pod tytułem “W domu: 9 modnych zdjęć na pierwsze chłodne dni”. Wśród wybranych stylizacji znalazły się dwa projekty Tomasza Ossolińskiego.
Historia jednej sukienki - szmaragdowa kreacja, w której aktorka Maja Ostaszewska pojawiła się na planie komedii “Teściowie”.
Przedpremierowo - NAOKO zdradza pierwsze modele z kolekcji jesień/zima 2021.
KOKOworld wspiera Grupę Granica, pomagającą uchodźcom.
Fani NAOKO z niecierpliwością czekały na premierę nowej kolekcji. To już drugi post marki w naszym zestawieniu Top 5.
Jest kilka tradycji, z których nie wolno rezygnować. Wśród nich - konkurs na nazwę w RISK made in warsaw.
Pozbyć się rudych loków i zamienić psy na koty! Weekendowa retrospekcja Ewy Minge zamyka październikowy ranking Top 5 postów.
Black Friday - święto konsumpcji? KOKOworld ogłasza inicjatywę Green Friday, w ramach której marka przekaże 10% dochodu ze sprzedaży podczas weekendu zakupów na konto wybranej fundacji.
Magdalena Swat, Miss Polonia 2017 i reprezentantka Polski w konkursie Miss Universe, prezentuje wybrane stylizacje od Taranko. Filmik na TikToku obejrzało ponad 1,000 osób.
MEDICINE everyday therapy łączy siły z fundacją Wisławy Szymborskiej. Zobaczcie filmik promujący nową kolekcję, w którym Andrzej Seweryn, Marek Napiórkowski, Dorota Miśkiewicz oraz Michał Rusinek czytają fragmenty wiersza noblistki „Możliwości”.
Dominik Rupiński, influencer, blogger z ekipy The Blaze House, autor książki “So sweet challenge” w dresie z nowej kolekcji marki La Mania.
Branża modowa to nie tylko głośne premiery, przyjęcia w luksusowych wnętrzach czy gwiazdorskie przyjaźnie. To również aromatyczna poranna kawa w pracowni. Zobacz materiał z życia marki Le Colette.
Miejsce marki w rankingu zależy od wskaźnika zaangażowania. Wskaźnik ten obliczany jest na podstawie interakcji przy postach publikowanych przez markę na FB z uwzględnieniem różnej siły ich oddziaływania (udostępnienia, komentarze, reakcje). W obliczeniach brana jest pod uwagę również częstotliwość publikowania i wielkość bazy fanów - jeśli dwie strony mają podobny sumaryczny wynik zaangażowania, to w naszej opinii lepiej angażuje ta, która opublikowała mniej postów lub posiada mniejszą bazę fanów. Do obliczania wskaźnika wykorzystujemy aplikację feedbeat.co
Ranking obejmuje polskie monobrandy modowe z kategorii damska odzież casual i smart casual z pominięciem marek obuwniczych. W przyszłości planujemy realizację osobnych rankingów dla mody męskiej, jak również dla marek obuwniczych. Nie bierzemy pod uwagę w rankingu multibrandów, marketplace'ów oraz marek zagranicznych. Jeśli Twoim zdaniem brakuje w rankingu jakiejś marki - napisz do nas z propozycją.
Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief