Umiejętny copywriting oraz atrakcyjne treści wizualne w mediach społecznościowych - uniwersalny przepis na sukces marki biżuteryjnej w digitalu? Przyjrzyjmy się z bliska działaniom liderów na rynku! Aktualne trendy, zachwycające premiery nowych kolekcji, treści edukacyjne, akcji charytatywne, mocna dawka inspiracji modowych i artystycznych. Sprytna komunikacja w branży jubilerskiej - które polskie marki robią to dobrze? Sprawdź ranking BIŻUTERIA_PL!
Umiejętny copywriting oraz atrakcyjne treści wizualne w mediach społecznościowych - uniwersalny przepis na sukces marki biżuteryjnej w digitalu? Przyjrzyjmy się z bliska działaniom liderów na rynku! Aktualne trendy, zachwycające premiery nowych kolekcji, treści edukacyjne, akcji charytatywne, mocna dawka inspiracji modowych i artystycznych. Sprytna komunikacja w branży jubilerskiej - które polskie marki robią to dobrze? Sprawdź ranking BIŻUTERIA_PL!
W tym sezonie:
Największy skok w górę zanotowała marka I COAL YOU. (o 15 pozycji).
1. YES 88 postów |
Wskaźnik zaangażowania 71.5 Ukryj szczegóły ↑ |
2. SADVA 88 postów |
Wskaźnik zaangażowania 42.3 Pokaż szczegóły ↓ |
3. Orska - biżuteria 41 postów |
Wskaźnik zaangażowania 24.6 Pokaż szczegóły ↓ |
4. be my LILOU 117 postów |
Wskaźnik zaangażowania 21.2 Pokaż szczegóły ↓ |
5. W.KRUK 97 postów |
Wskaźnik zaangażowania 18.3 Pokaż szczegóły ↓ |
6. ANIA KRUK 57 postów |
Wskaźnik zaangażowania 10.1 Pokaż szczegóły ↓ |
7. I COAL YOU. 5 postów |
Wskaźnik zaangażowania 6.2 Pokaż szczegóły ↓ |
8. Anka Krystyniak 17 postów |
Wskaźnik zaangażowania 3.9 Pokaż szczegóły ↓ |
9. Berries&Co. 60 postów |
Wskaźnik zaangażowania 2.9 Pokaż szczegóły ↓ |
10. Jagg. 54 posty |
Wskaźnik zaangażowania 2.7 Pokaż szczegóły ↓ |
11. Wishbone fine jewellery 31 postów |
Wskaźnik zaangażowania 1.9 Pokaż szczegóły ↓ |
12. KOPI 17 postów |
Wskaźnik zaangażowania 1.8 Pokaż szczegóły ↓ |
13. Pola Zag Jewellery 55 posty |
Wskaźnik zaangażowania 1.6 Pokaż szczegóły ↓ |
14. Anna Samków 55 posty |
Wskaźnik zaangażowania 1.5 Pokaż szczegóły ↓ |
15. UMIAR 64 posty |
Wskaźnik zaangażowania 1.4 Pokaż szczegóły ↓ |
16. MOOD Jewels 37 postów |
Wskaźnik zaangażowania 1.0 Pokaż szczegóły ↓ |
17. GROOVY 4 posty |
Wskaźnik zaangażowania 0.4 Pokaż szczegóły ↓ |
18. LAU jewellery 13 postów |
Wskaźnik zaangażowania 0.4 Pokaż szczegóły ↓ |
19. Farys 4 posty |
Wskaźnik zaangażowania 0.4 Pokaż szczegóły ↓ |
20. ROSA 1 post |
Wskaźnik zaangażowania 0.1 Pokaż szczegóły ↓ |
suma | średnia | |
Reakcje | 7 | 7 |
Komentarze | 0 | 0 |
Udostępnienia | 0 | 0 |
YES
YES kontynuuje pasmo zwycięstw i utrzymuje pozycję lidera rankingu BIŻUTERIA_PL! Wszystko na skutek wyjątkowej kampanii świątecznej “Jestem kobietą”, którą wystartowała pod koniec października. W spocie wizerunkowym w reżyserii Krzysztofa Grajpera wystąpiły influencerka Aleksandra Żebrowska, modelka Christina Flegmeier, aktywistka Aleksandra Wiederek-Barańska, modelka plus size Bogna Golec, Katarzyna Zillmann, wicemistrzyni olimpijska, mistrzyni świata i Europy w wioślarstwie oraz jej partnerka Julia Walczak. Kampania ma stanowczy przekaz: “Chcemy tworzyć świat, w którym wszystkie kobiety, zamiast NO, słyszą YES”.
„Żyjemy w świecie, w którym my kobiety ciągle słyszymy NIE. Słyszymy NIE, kiedy chcemy definiować kobiecość na nowo. Kiedy jesteśmy odważne i silne, i kiedy wychodzimy poza schemat. Chcemy tworzyć świat, w którym każda z nas z dumą powie: Jestem kobietą” – podkreślają twórcy kampanii.
To nie koniec premier w YES! Na początku września marka przedstawiła nową odsłonę kolekcji Queen B, zaprojektowaną przez Kasię Bukowską. Wspiera ona program #TAKdlaPszczół, utworzony przez Rafała i Macieja Szela. Bracie popularyzują wiedzę o pszczołach i pomagają w budowie nowych uli dla Banku Pszczelego.
Kampania “Jestem kobietą” wywołała gorącą dyskusję w mediach społecznościowych. Tysiące osób pozostawiły pozytywne recenzje i komentarze.
Na skrzyżowaniu ulic Hożej i Marszałkowskiej w Warszawie powstał mural “Jestem kobietą” autorstwa ilustratorki Alicji Białej.
Na początku października marka świętowała swoje 40. urodziny!
SADVA
SADVA tworzy uniwersalne treści, które są aktualne dla każdej grupy odbiorców, pomimo upływu czasu. Poza aktywnością w social mediach marka nawiązuje współpracę z mediami z branży modowej oraz ślubnej. Artykuły sponsorowane oraz sesje zdjęciowe, ukazujące biżuterię SADVA zobaczymy na lamach magazynów Vogue Polska, ELLE.pl, Glamour oraz VIVA.
Marka sięga po autorskie filtry AR na Instagramie. W ten sposób tworzy autentyczny, wyróżniający się content. Jakie korzyści z tego płyną? Nieszablonowa promocja własnych produktów, wzrost zaangażowania użytkowników, stymulowanie indywidualnej interakcji z marką oraz wspieranie kreatywności twórców internetowych.
Użytkownicy muszą wykorzystać autorski filtr SADVA do wykonania zadania konkursowego. Do wygrania bon podarunkowy na zakupy w sklepie marki.
Treści poradnikowe typu “Jak dobrać rozmiar pierścionka?” są przydatne zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn.
SADVA przesyła pocztówkę z Bałtyku i zachęca użytkowników do dzielenia się zdjęciami z wakacji.
Orska
Głównym wydarzeniem jesieni w Orska była premiera limitowanej kolekcji biżuterii Baltica. Bursztyn wykorzystany w projektach został oszlifowany w małej rodzinnej firmie z Mierzei Wiślanej. Obok bursztynu gwiazdą nowej kolekcji biżuterii jest syntetyczny kamień Mare, wytworzony ze starych lin i sieci rybackich, wyłowionych z bałtyckiego dna. 20 procent dochodu ze sprzedaży nowości wspiera działalność fundacji MARE, której misją jest ochrona ekosystemu morza Bałtyckiego.
Jesienią Anna Orska odwiedziła Gdańsk, nazywany światową stolicą bursztynu. W efekcie powstał wzruszający, przepełniony emocjami film dokumentalny, który przedstawia wieloletnie lokalne tradycje rzemieślnicze w branży jubilerskiej. Premierowy pokaz produkcji "Warsztaty Świata - Anna Orska w Stolicy Bursztynu" odbył się na kanale TVN Style.
W październiku Niebieski Lis gościł Monikę Pawłowską, PR & Business Development Manager w marce Orska w ramach cyklu FASHION_LIVE. Jesteście ciekawi zdania specjalistki odnośnie kluczowych elementów komunikacji budujących obecność brandu biżuteryjnego w digitalu? Nagranie rozmowy obejrzycie na grupie FASHION_PL: Sprytny marketing w branży modowej!
Dołącz do społeczności FASHION_PL - miejsca wartościowych dyskusji o digital marketingu w polskiej branży modowej!
Fotorelacja z premierowych pokazów kolekcji Baltica na terenie warszawskiego domu handlowego Mysia 3 oraz centrum sztuki Stary Browar w Poznaniu.
Premiera dokumenty "Warsztaty Świata - Anna Orska w Stolicy Bursztynu", zrealizowanego przez TVN Discovery.
be my LILOU
Pomoc na wagę złota. Obserwując działania be my LILOU na przestrzeni ostatnich miesięcy mieliśmy okazję odkryć sens tych słów na nowo.
W okresie jesiennym marka angażowała się w liczne inicjatywy społeczne. Są to m.in. współpraca z fundacją DKMS Polska, która pomaga w odnalezieniu genetycznych bliźniaków osobom chorym na białaczkę. Trwa charytatywny projekt “Kobiety w oczach LILOU”. Całkowity dochód ze sprzedaży wyjątkowych, czarno-białych portretów wybranych kobiet w autorskiej biżuterii Magdalena Mousson-Lestang, twórczyni i właścicielka be my Lilou, przekazuje na rzecz Stowarzyszenia Piękne Anioły.
Marka wspiera dzieci z placówki opiekuńczo-wychowawczej „Ochronka Bałucka" w Łodzi. Zobacz podsumowanie akcji charytatywnej “Kobiety w oczach LILOU”!
Dochód ze sprzedaży modeli z linii bransoletek Puzzle be my LILOU przeznacza na cele charytatywne.
Kolejny przystanek na Instagramowej mapie Warszawy! Wyjątkowy mural powstał w samym sercu stolicy.
W. KRUK
“Życie to droga. Niezależnie od tego, którędy idziesz i dokąd zmierzasz, ważne, by być w zgodzie ze sobą”. Tymi słowami Magda Mołek opisuje kolekcję MEA, którą gwiazda dziennikarstwa zaprojektowała dla W. KRUK. We wrześniu marka przedstawiła wykonaną ze złoconego srebra biżuterię, inspirowaną ponadczasowym motywem drogi. Po raz pierwszy oprócz wyrobów jubilerskich w ofercie pojawiły się skórzane torebki, etui, portfele oraz jedwabne chusty.
“To nie pierwsza współpraca W.KRUK ze sławną ambasadorką” - czytamy w artykule na ELLE.pl. “Od 2013 r. powstało siedem autorskich kolekcji gwiazd: Freedom Martyny Wojciechowskiej, OHELO Ewy Chodakowskiej, Przyjaźń Magdaleny Cieleckiej i Mai Ostaszewskiej, EOS Alicji Bachledy-Curuś, VIS Kingi Rusin oraz VOCALISE Anny Marii Jopek”.
Magda Mołek, jako nowa ambasadorka marki W.KRUK, stworzyła autorską kolekcję nawiązującą do wyznawanych przez nią wartości: rozwoju i samorealizacji.
Sukcesywna promocja nowej kolekcji w mediach społecznościowych? Wykorzystaj materiały z backstage’a sesji zdjęciowej!
Post
Rea.
Kom.
Udo.
Score
1
1889
36
57
142.3
2
1535
37
66
126.25
3
150
185
71
109.15
4
442
52
39
63.05
5
230
64
49
62.55
6
681
32
22
57.95
7
594
40
24
57.3
8
231
111
2
46.15
9
274
20
37
43.65
10
359
37
6
32.65
11
264
22
18
31.5
12
368
14
7
27.15
13
58
26
17
21.75
14
205
1
7
15.1
15
185
3
1
10.8
16
88
1
7
9.25
17
107
4
3
8.5
18
121
4
1
7.9
19
100
2
2
6.9
20
132
1
0
6.9
Posty z zapowiedzią świątecznej kampanii marki YES “Jestem kobietą” zajęły pierwsze oraz drugie miejsce w jesiennym rankingu.
Trzecia pozycja na liście postów - konkurs współorganizowany przez Anię Kruk i Beauty Cosmetics.
Nowość w ofercie W. KRUK - pierścionek zaręczynowy z czarnym brylantem z kolekcji Tajemniczy.
Jesienne rozdanie w SADVA zamyka listę Top 5 rankingu postów.
Pierwszy wpis na profilu I Coal You od lutego 2021. Założycielka marki, Kasia Depa, informuje o niewyobrażalnej sytuacji, do której doszło na początku roku, a mianowicie: kradzieży tożsamości projektantki.
Opakowanie ma znaczenie! Berries&Co przedstawia nowy projekt pudełek do własnej biżuterii wraz z upominkową kartką - ilustracją autorstwa Dobrochny Łowickiej.
Natalia Kopiszka, projektantka marki KOPI z nominacją do nagrody Kobieta roku w kategorii styl.
Pola Zag Jewellery wspiera fundację Rak’n’Roll w ramach miesiąca świadomości raka piersi.
Kasia Depa, właścicielka I Coal You, prezentuje książkę o kolekcjonowaniu biżuterii.
Prawdziwe wakacje w Rzymie! Październikowa premiera kolekcji Solo Tu marki GROOVY.
Miejsce marki w rankingu zależy od wskaźnika zaangażowania. Wskaźnik ten obliczany jest na podstawie interakcji przy postach publikowanych przez markę na FB z uwzględnieniem różnej siły ich oddziaływania (udostępnienia, komentarze, reakcje). W obliczeniach brana jest pod uwagę również częstotliwość publikowania i wielkość bazy fanów - jeśli dwie strony mają podobny sumaryczny wynik zaangażowania, to w naszej opinii lepiej angażuje ta, która opublikowała mniej postów lub posiada mniejszą bazę fanów. Do obliczania wskaźnika wykorzystujemy aplikację feedbeat.co
Ranking obejmuje polskie monobrandy modowe z kategorii damska odzież casual i smart casual z pominięciem marek obuwniczych. W przyszłości planujemy realizację osobnych rankingów dla mody męskiej, jak również dla marek obuwniczych. Nie bierzemy pod uwagę w rankingu multibrandów, marketplace'ów oraz marek zagranicznych. Jeśli Twoim zdaniem brakuje w rankingu jakiejś marki - napisz do nas z propozycją.
Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief