Każdego roku branża modowa z niecierpliwością czeka na ten wyjątkowy miesiąc. Wcale nas to nie dziwi, bowiem przygotowania do zakupowego szaleństwa z okazji Black Friday zaczynają się dość wcześnie. Przyjrzeliśmy się z bliska działaniom polskich marek modowych w Internecie w tym gorącym okresie. Okazuje się, że atrakcyjne rabaty nie są jedynym sposobem na zachętę użytkowników do zakupu. Green Friday, No Black Friday, Buy Nothing Friday, wspólne medytacje na rozluźnienie i liczne inicjatywy charytatywne. Czytaj listopadowy ranking FASHION_PL!
Każdego roku branża modowa z niecierpliwością czeka na ten wyjątkowy miesiąc. Wcale nas to nie dziwi, bowiem przygotowania do zakupowego szaleństwa z okazji Black Friday zaczynają się dość wcześnie. Przyjrzeliśmy się z bliska działaniom polskich marek modowych w Internecie w tym gorącym okresie. Okazuje się, że atrakcyjne rabaty nie są jedynym sposobem na zachętę użytkowników do zakupu. Green Friday, No Black Friday, Buy Nothing Friday, wspólne medytacje na rozluźnienie i liczne inicjatywy charytatywne. Czytaj listopadowy ranking FASHION_PL!
1. EVA MINGE 31 postów |
Wskaźnik zaangażowania 148.4 Ukryj szczegóły ↑ |
2. NAOKO 64 posty |
Wskaźnik zaangażowania 45.2 Pokaż szczegóły ↓ |
3. Patrizia Aryton 34 posty |
Wskaźnik zaangażowania 24.2 Pokaż szczegóły ↓ |
4. RISK made in warsaw 160 postów |
Wskaźnik zaangażowania 20.9 Pokaż szczegóły ↓ |
5. Stone Skirts 57 postów |
Wskaźnik zaangażowania 15.4 Pokaż szczegóły ↓ |
6. Tomasz Ossoliński 14 postów |
Wskaźnik zaangażowania 14.4 Pokaż szczegóły ↓ |
7. MEDICINE everyday therapy 31 postów |
Wskaźnik zaangażowania 12.9 Pokaż szczegóły ↓ |
8. Solar Company S.A. 18 postów |
Wskaźnik zaangażowania 12.7 Pokaż szczegóły ↓ |
9. wasalaa 24 posty |
Wskaźnik zaangażowania 10.0 Pokaż szczegóły ↓ |
10. La Mania 63 posty |
Wskaźnik zaangażowania 9.6 Pokaż szczegóły ↓ |
11. Taranko 63 posty |
Wskaźnik zaangażowania 8.7 Pokaż szczegóły ↓ |
12. moodo 55 posty |
Wskaźnik zaangażowania 8.3 Pokaż szczegóły ↓ |
13. Laurella 35 posty |
Wskaźnik zaangażowania 6.0 Pokaż szczegóły ↓ |
14. Robert Kupisz 30 postów |
Wskaźnik zaangażowania 5.8 Pokaż szczegóły ↓ |
15. Bialcon 15 posty |
Wskaźnik zaangażowania 5.3 Pokaż szczegóły ↓ |
16. TOVA 15 posty |
Wskaźnik zaangażowania 4.6 Pokaż szczegóły ↓ |
17. MOLTON 16 postów |
Wskaźnik zaangażowania 4.5 Pokaż szczegóły ↓ |
18. paprocki&brzozowski 64 posty |
Wskaźnik zaangażowania 4.2 Pokaż szczegóły ↓ |
19. KOKOworld 63 posty |
Wskaźnik zaangażowania 4.1 Pokaż szczegóły ↓ |
20. Le Collet 22 posty |
Wskaźnik zaangażowania 4.0 Pokaż szczegóły ↓ |
21. Rêves 30 postów |
Wskaźnik zaangażowania 3.7 Pokaż szczegóły ↓ |
22. natalia siebuła 3 posty |
Wskaźnik zaangażowania 3.5 Pokaż szczegóły ↓ |
23. By Insomnia 30 postów |
Wskaźnik zaangażowania 3.4 Pokaż szczegóły ↓ |
24. Makalu 47 postów |
Wskaźnik zaangażowania 3.0 Pokaż szczegóły ↓ |
25. TATUUM 5 postów |
Wskaźnik zaangażowania 2.9 Pokaż szczegóły ↓ |
Ewa Minge
Znowu na szczycie! Ewa Minge wraca na piedestał i zajmuje honorowe pierwsze miejsce w naszym listopadowym rankingu komunikacji. Które działania wpłynęły na jej pozycję? Przede wszystkim wyróżnienie w kategorii Twórca Polskiego Rynku Dóbr Luksusowych w ramach oficjalnej gali Luksusowej Marki Roku 2021. “Ewa Minge to ja. Moja marka osobista, która przenosi na przedmioty jakie osobiście projektuje, nadzoruje, wdrażam do świata realnego moje kanony piękna” - czytamy na profilu marki.
W poprzednich edycjach rankingu FASHION_PL niejednokrotnie zwracaliśmy uwagę na to, jak bardzo osobisty wymiar przebrała komunikacja Ewy Minge. Gdzie leży ta cienka granica pomiędzy firmowym profilem autorskiej marki modowej a blogiem osobistym projektanta czy projektantki? Jesteśmy ciekawi waszego zdania!
Premierowy odcinek autorskiego programu Ewy Minge “Piękno, zgłoś się!” na TVP Kobieta. Czas na pierwszą metamorfozę!
Ewa Minge w zaszczytnym gronie laureatów nagrody Luksusowa Marka Roku 2021.
Aida Kosojan-Przybysz w rozmowie z Ewą Mingę.
NAOKO
Kto pamięta komplety dresowe z wizerunkiem Bójki, Bajki i Brawurki z poprzednich kolekcji NAOKO? W listopadzie marka powróciła z zupełnie nową, limitowaną odsłoną bluz, kardiganów i płaszczy modeli dla najwierniejszych fanek Atomówek.
Jak marka obchodziła Black Friday? Klienci, którzy dokonali zakupów na kwotę powyżej 599 zł otrzymywali w prezencie ręcznie robione naszyjniki z podróżniczymi zawieszkami i naturalnym turkusem afrykańskim w wykonaniu łódzkiej manufaktury biżuterii Kulka.
Atomówki x NAOKO. Wyjątkowa kolekcja, inspirowana postaciami z kultowej amerykańskiej kreskówki The Powerpuff Girls.
Zapowiedź kolekcji dziecięcej w NAOKO. Co powiecie na zestaw #matchymatchy?
Patrizia Aryton
Macie wśród swoich znajomych wyjątkową kobietę, która na co dzień jest Waszą inspiracją? Patrizia Aryton ogłasza start przyjmowania zgłoszeń do udziału w kolejnej edycji kampanii wizerunkowej “Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą”. Wystarczy wypełnić formularz na stronie marki! W listopadzie wśród bohaterek akcji znalazła się influencerka Aleksandra Korulczyk, autorka bloga Biegająca Bio Mama.
W ramach Black Week modele z kolekcji jesienno-zimowej były dostępne do zamówienia z rabatem do -20%. Ponadto marka przygotowała specjalną promocję wyłącznie dla subskrybentów newslettera. Z doświadczenia wiemy, że e-mail marketing jest jednym z lepszych narzędzi do budowania zaangażowanej społeczności wokół marki. Pomaga rozbudowywać bazę klientów, utrzymywać z nimi stały kontakt oraz zwiększać ich zaangażowanie.
Na laureatkę konkursu czeka voucher o wartości 500 zł na zakupy w Patrizia Aryton.
Kulisy kampanii “Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą”.
RISK made in warsaw
Plebiscyt Warszawianka roku 2021 dla marki, która darzy to miasto szczególną miłością, miał ogromne znaczenie. Podczas uroczystej gali w Teatrze Studio założycielki RISKa wręczyły laureatce statuetki, Wandzie Traczyk-Stawskiej, zaprojektowaną na tę okazję apaszkę „transparent” z printem WOLNOŚĆ autorstwa Pawła Żukowskiego.
W połowie listopada Niebieski Lis zaprosił Antoninę i Klarę na wyjątkową rozmowę na temat digital marketingu, komunikacji i działań wizerunkowych marki na grupie FASHION_PL: Sprytny marketing w branży modowej. Nie mieliście okazji obejrzeć FASHION_LIVE? Zawsze możecie nadrobić zaległości i zobaczyć nagranie. :)
Transmisje na żywo zaliczone? Czas na słuchowisko! Jak w praktyce wygląda, a jak powinna wyglądać równość płci w pracy? Odpowiadają goście audycji Jarosława Sroki i Pawła Sołtysa Firmament w Radio 357. Antonina Samecka zabrała głos obok Marty Poślad (Google), Tomasza Magda (Amrop) i Józefa Wancera.
A co z okazji Black Friday? Flash Sale z rabatami do -30% na zakupy online i w butiku RISKa na Szpitalnej. Na tych, którzy jako pierwsi zawitali do sklepu stacjonarnego czekały zaproszenia na 18. Warszawskie Targi Sztuki.
Dla RISK made in warsaw sztuki nigdy nie za wiele. Prawdopodobnie największym zaskoczeniem tego miesiąca okazuje się książka “Sztuka szycia”. Jest to pierwsza wspólna publikacja Klary Kowtun i Antoniny Sameckiej. W proces tworzenia zaangażowały się m.in. aktorka Maria Komorowska, fotografka Celestyna Król, graficy Antek Mroziński i Sławek Żamojda, wizażystka Ada Gregorczyk oraz córka Antoniny Zosia Sufin.
Doskonały prezent na Gwiazdkę dla miłośników szycia, mody... i marki RISK made in warsaw. :) Książka dostępna w przedsprzedaży na stronie empik.com.
Z okazji Święta Niepodległości marka przygotowała dla swoich klientek zaproszenia na wystawę Bolesława Biegasa “Gdzie sztuka spotyka się z polityką”.
Wartościowe, merytoryczne dyskusje na temat digital marketingu w branży modowej? Tylko na grupie FASHION_PL!
Let’s Talk - Instagramowy live z Joanną Trepką, założycielką marki obuwniczej L37.
Fotorelacja z gali plebiscytu Warszawianka Roku 2021.
Tomasz Ossoliński
Czy na miłośników projektów Ossolińskiego czekały w tym roku promocje z okazji Black Friday? “Nie! Jakości się nie wyprzedaje” - czytamy lakoniczny komentarz projektanta odnośnie listopadowego szaleństwa zakupów. Nie zabrakło natomiast ciekawych akcji charytatywnych. Sprawdź szczegóły!
Na początku listopada do grona ambasadorów marki pod hashtagiem #ossolinskiboys dołączył Kamil Syprzak, reprezentant Polski oraz Paris Saint-Germain w piłce ręcznej i uczestnik XXXI Letnich Igrzysk Olimpijskich w Rio De Janeiro. “To najwyższy facet którego ubierałem” - podkreśla Tomasz Ossoliński w dedykowanym poście i zaprasza do swojej pracowni, gdzie “szyje garnitury na miarę nawet na najbardziej nietypowe sylwetki”.
Ruszyła 16. edycja akcji charytatywnej “Podaruj misia” Fundacji TVN. Cztery maskotki - Małgosia, Dorotka, Paulinka oraz Marcinek - trafiły do sprzedaży 1 grudnia. Dochód ze sprzedaży zabawek wesprze budowę pierwszego w Polsce Centrum Psychiatrii Dzieci i Młodzieży przy Centrum Zdrowia Dziecka. Cztery polskie marki modowe biorą udział w akcji. Wśród nich - autorski brand Tomasza Ossolińskiego.
We współpracy z Marcinem Prokopem powstał miś Marcinek, pluszak ubrany w eleganckie granatowe sztruksowe spodnie i kraciastą marynarkę. Na liście uczestników akcji znalazły się również Paulina Krupińska i Petite Maison (miś Paulinka), BIZUU i Małgorzata Kożuchowska (miś Małgosia). Robert Kupisz i Dorota Wellman (miś Dorotka).
Mały misiek z wielką mocą pomagania. Pluszak Marcin - projekt autorstwa Tomasza Ossolińskiego i Marcina Prokopa w ramach akcji “Podaruj misia” Fundacji TVN.
Kontynuacja projektu “Less is more. Raw man”. Zdjęciom autorstwa Patrycji Toczyńskiej oraz Iwony Kowalczyk będzie towarzyszył film dokumentalny. Już teraz możemy obejrzeć fragment na profilu atelier Tomasza Ossolińskiego.
Jak umiejętnie wykorzystać zasięgi rozpoznawalnej marki modowej w mediach społecznościowych i wesprzeć szczytny cel? Mamy przykład! Tomasz Ossoliński zaprasza na aukcję dzieł Jerzego Antkowiaka, wybitnego projektanta Mody Polskiej oraz utalentowanego rysownika.
Post
Rea.
Kom.
Udo.
Score
1
2692
437
77
315.65
2
2642
176
255
282.45
3
182
452
4
147.3
4
138
416
6
135.6
5
146
396
7
130.65
6
152
249
2
83.3
7
702
52
31
70.85
8
156
168
5
61.35
9
141
168
1
57.9
10
301
14
42
46.55
11
353
19
33
44.8
12
550
22
16
44.4
13
480
32
9
39.45
14
45
114
2
37.75
15
161
84
6
36.95
16
529
1
8
31.95
17
289
16
11
26.4
18
219
18
15
26.1
19
89
20
24
25.85
20
488
4
0
25.6
Czy oceniamy książkę po okładce? Czy publiczne osoby są skazane na hejt? Przeczytajcie mocno osobisty wpis Ewy Minge.
Wzruszający wpis Ewy Minge w sprawie śmierci kobiety w ciąży, której odmówiono aborcji ze względu na wyrok Trybunału Konstytucyjnego. Od początku listopada w Internecie trwa akcja “Ani jednej więcej”.
Współdecydowanie o ofercie marki? W RISK made in warsaw to już tradycja. Pod tym postem pojawiło się prawie 500 propozycji nazwy dla zimowej odsłony sukienki Bogini.
Czy są wśród nas miłośnicy Pumpkin Spice? Na czwartym oraz piątym miejscu Top 5 rankingu postów konkursy na nazwę wybranych modeli od NAOKO.
Tydzień bez futra w gego. Marka wspiera stowarzyszenie Otwarte Klatki w trosce o los zwierząt hodowlanych.
Łódzka marka Gabriella przedstawia przyjazne środowisku rajstopy Now ocean, które powstały z przędz z odzyskanych z mórz i oceanów sieci rybackich. 10% dochodu z ich sprzedaży przekazywany jest na rzecz Fundacji MARE, działającej na rzecz ochrony Bałtyku.
Stylowy Pupil - niezwykła jesienno-zimowa kolekcja ubranek dla zwierząt domowych od MEDICINE everyday therapy.
Na profilu BIZUU na TikToku zobaczycie jak powstają autorskie printy na tkaninach marki.
Zaproś modę do swoich wnętrz! Poznaj nową markę Living by Paprocki&Brzozowski. “Klucz dostępu” do przedsprzedaży premierowej kolekcji miał każdy użytkownik, który zapisał się do firmowego newslettera.
Alternatywa dla Black Week’owych wyprzedaży? Marka Natula przekazuje 15% wartości każdego zamówienia złożonego w dniach 26-28.11 na rzecz Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
Rozgrzewająca (darmowa!) kawa oraz muffinki z kremem w kolorze fuksji w towarzystwie influencerki, restauratorki Lary Gessler? To wszystko w ramach wydarzenia BIZUU Coffee Truck organizowanego we współpracy z restauracją NA LATO. By wziąć udział wystarczyło podać hasło FOLLOW US, które marka komunikowała wyłącznie na Insta Stories.
Czasem warto trochę zwolnić. Dziewczyny z zespołu Le Colette zorganizowały wspólną medytację z Magdaleną Janik w wersji LIVE.
“I feel dosyć!”, nowa kampania autorskiej marki Damiana Malesy na łamach hiszpańskiego magazynu modowego Vous Magazine.
Green Friday w KOKOworld. Marka wspiera Żywą Pracownię. Inicjatywa regularnie organizuje warsztaty artystyczne, na które zaprasza lokalną społeczność i grupy marginalizowane — dzieci ulicy, seniorów, migrantów, osoby w kryzysie bezdomności, z niepełnosprawnościami, ubogich i samotnych.
Yanowska.pl zaprasza na #buynothingday. W dedykowanym poście marka zachęca do przemyślanych zakupów.
Erwin Unique, influencer, choreograf, tancerz high heels, ambasador Chiara Wear otwiera pokaz marki efektownym performancem. Nagranie obejrzało ponad 6000 uśytkowników.
Miejsce marki w rankingu zależy od wskaźnika zaangażowania. Wskaźnik ten obliczany jest na podstawie interakcji przy postach publikowanych przez markę na FB z uwzględnieniem różnej siły ich oddziaływania (udostępnienia, komentarze, reakcje). W obliczeniach brana jest pod uwagę również częstotliwość publikowania i wielkość bazy fanów - jeśli dwie strony mają podobny sumaryczny wynik zaangażowania, to w naszej opinii lepiej angażuje ta, która opublikowała mniej postów lub posiada mniejszą bazę fanów. Do obliczania wskaźnika wykorzystujemy aplikację feedbeat.co
Ranking obejmuje polskie monobrandy modowe z kategorii damska odzież casual i smart casual z pominięciem marek obuwniczych. W przyszłości planujemy realizację osobnych rankingów dla mody męskiej, jak również dla marek obuwniczych. Nie bierzemy pod uwagę w rankingu multibrandów, marketplace'ów oraz marek zagranicznych. Jeśli Twoim zdaniem brakuje w rankingu jakiejś marki - napisz do nas z propozycją.
Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief