TOREBKI_PL - ranking komunikacji w social media (jesień 2021)

Co mówi o tobie twoja torebka? Co mówi o współczesnej marce modowej jej komunikacja w mediach społecznościowych? Odpowiedź jest łatwa - wszystko! Polscy projektanci torebek oprócz sprzedaży online z chęcią angażują się w działania charytatywne, dla najbardziej wymagających tworzą unikatowe kolekcje limitowane, współpracują z influencerami, sięgają po co-branding. Zebraliśmy dla Was najbardziej interesujące przykłady skutecznych działań marketingowych w Internecie. To już drugie wydanie rankingu TOREBKI_PL!
Daria Bahlai ▲ 15 grudnia, 2021 ▲ około 8 minut czytania

Co mówi o tobie twoja torebka? Co mówi o współczesnej marce modowej jej komunikacja w mediach społecznościowych? Odpowiedź jest łatwa - wszystko! Polscy projektanci torebek oprócz sprzedaży online z chęcią angażują się w działania charytatywne, dla najbardziej wymagających tworzą unikatowe kolekcje limitowane, współpracują z influencerami, sięgają po co-branding. Zebraliśmy dla Was najbardziej interesujące przykłady skutecznych działań marketingowych w Internecie. To już drugie wydanie rankingu TOREBKI_PL!

Co mówi o tobie twoja torebka? Co mówi o współczesnej marce modowej jej komunikacja w mediach społecznościowych? Odpowiedź jest łatwa - wszystko! Polscy projektanci torebek oprócz sprzedaży online z chęcią angażują się w działania charytatywne, dla najbardziej wymagających tworzą unikatowe kolekcje limitowane, współpracują z influencerami, sięgają po co-branding. Zebraliśmy dla Was najbardziej interesujące przykłady skutecznych działań marketingowych w Internecie. To już drugie wydanie rankingu TOREBKI_PL! 

  • 1. Props
    230 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    36.2
    Ukryj szczegóły ↑
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 7-15%
    Top content:03.1120.1113.09
    suma średnia
    Reakcje 🏆 8625 37.5
    Komentarze 🏆 2731 🏆 11.9
    Udostępnienia 🏆 456 2
    Najczęstsze słowa
    propsa, torebka, kolekcji, cały, czas, promocja, michałka, zamówienia, produkty, każdy
  • 2. BOHOU
    73 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    26.7
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 56-73%
    Top content:08.0908.0902.11
    suma średnia
    Reakcje 2105 28.8
    Komentarze 863 11.8
    Udostępnienia 437 🏆 6
    Najczęstsze słowa
    #torebka, #torebkadamska, #polskamarka, torebki, #bohou, #bohoubags, kolekcji, #plecak, stronie, czeka
  • 3. Fabiola
    101 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    22.8
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 17-31%
    Top content:13.0928.1104.11
    suma średnia
    Reakcje 4493 44.5
    Komentarze 757 7.5
    Udostępnienia 375 3.7
    Najczęstsze słowa
    #fabiolatorebki, #torebkifabiola, #torebkaidealna, #torebkakoszyk, #fabiola, #fabiolahandmade, torebki, #torebkahandmade, #damskietorebki, #torebkizawszelubiane
  • 4. Audycka Bags
    48 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    20.6
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 10-28%
    Top content:07.1008.1014.10
    suma średnia
    Reakcje 4492 🏆 93.6
    Komentarze 335 7
    Udostępnienia 224 4.7
    Najczęstsze słowa
    nowoŚci, cenie, torebki, pamiętajcie, życie, wszystkie, napisem, haftowanym, podszewki, chwilkę
  • 5. Mana Mana
    40 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    9.6
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 0-10%
    Top content:22.1112.1006.09
    suma średnia
    Reakcje 1525 38.1
    Komentarze 238 6
    Udostępnienia 83 2.1
    Najczęstsze słowa
    torebki, mana, zakupy, waste, prezent, wszystkie, plecaki, zamówienia, zero, produkty
  • 6. PUCCINI
    116 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    7.1
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 51-57%
    Top content:02.1004.1030.09
    suma średnia
    Reakcje 3513 30.3
    Komentarze 54 0.5
    Udostępnienia 59 0.5
    Najczęstsze słowa
    skorzystaj, kolekcji, torebek, walizki, #puccini, oferty, stylu, promocji, portfele, idealny
  • 7. Nashe
    87 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    5.7
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 1-2%
    Top content:09.0905.1024.09
    suma średnia
    Reakcje 1168 13.4
    Komentarze 185 2.1
    Udostępnienia 56 0.6
    Najczęstsze słowa
    torebki, pani, wersja, skórzana, dziękujemy, kolekcji, switch, model, #polskiemarki, shopper
  • 8. me&BAGS
    79 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    5.5
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 6-10%
    Top content:14.0920.0913.09
    suma średnia
    Reakcje 1546 19.6
    Komentarze 228 2.9
    Udostępnienia 15 0.2
    Najczęstsze słowa
    torebki, kolor, crosserka, wszystkie, jesienne, zestawy, wiecie, kolekcji, nowej, wybieracie
  • 9. VOOC
    146 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    4.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~3%
    Top content:04.1119.1024.11
    suma średnia
    Reakcje 645 4.4
    Komentarze 13 0.1
    Udostępnienia 175 1.2
    Najczęstsze słowa
    torebka, skóry, pięknie, naturalnej, jesienne, model, plecak, wygodny, uszyty, rabatem
  • 10. WITTCHEN
    49 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    4.2
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 5-14%
    Top content:14.1107.1111.11
    suma średnia
    Reakcje 1189 24.3
    Komentarze 38 0.8
    Udostępnienia 39 0.8
    Najczęstsze słowa
    torebka, buty, kolekcji, jesiennej, walizka, rabaty, wkrótce, wittchen, 93d5311, sklepie
  • 11. Chylak
    42 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    4.0
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 2-10%
    Top content:14.1022.1023.11
    suma średnia
    Reakcje 1294 30.8
    Komentarze 18 0.4
    Udostępnienia 19 0.5
    Najczęstsze słowa
    chylakcom, available, black, online, with, collection, moiré, mare, this, your
  • 12. CARGO by OWEE
    25 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    3.5
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~12%
    Top content:26.1104.1002.11
    suma średnia
    Reakcje 518 20.7
    Komentarze 67 2.7
    Udostępnienia 13 0.5
    Najczęstsze słowa
    produktów, torby, cargo, owee, lata, naszych, plecak, jakiejś, dlatego, black
  • 13. Corrado Martino - torebki
    32 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    3.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~9%
    Top content:01.1001.0910.09
    suma średnia
    Reakcje 714 22.3
    Komentarze 42 1.3
    Udostępnienia 15 0.5
    Najczęstsze słowa
    torebka, promocje, black, wszystko, rabatu, dostawa, piękne, miesiąc, zakupów, wyjątkowych
  • 14. Atomy Store
    17 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    2.9
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): 5-13%
    Top content:15.1116.1112.10
    suma średnia
    Reakcje 436 25.6
    Komentarze 11 0.6
    Udostępnienia 19 1.1
    Najczęstsze słowa
    atomy, black, started, collection, worlds, that, these, sale, dziękujemy, model
  • 15. Hungry Hearts
    32 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    2.8
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~0%
    Top content:26.0923.0921.09
    suma średnia
    Reakcje 186 5.8
    Komentarze 4 0.1
    Udostępnienia 55 1.7
    Najczęstsze słowa
    skóry, #byhungryhearts, licowej, torebkę, uszyty, kieszonka, kolorze, suwak, shopper, brązowym
  • 16. Crosna NaturalBags
    14 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    2.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~7%
    Top content:14.0908.1124.11
    suma średnia
    Reakcje 209 14.9
    Komentarze 7 0.5
    Udostępnienia 24 1.7
    Najczęstsze słowa
    kolorze, koniaku, plecak, kochane, dostępna, weekendu, jesieni, shoppery, Łuska, teczka
  • 17. Sabrina Pilewicz
    20 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    2.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~25%
    Top content:21.1125.1123.09
    suma średnia
    Reakcje 564 28.2
    Komentarze 12 0.6
    Udostępnienia 10 0.5
    Najczęstsze słowa
    #online, #spfamiglia, #sabrinapilewicz, #newbag, #newmodello, #ravello, @sabrinapilewicz_priv, #premiere, #availablenow, #spboutique
  • 18. GAWOR
    83 posty
    Wskaźnik zaangażowania
    2.4
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~2%
    Top content:29.1028.1026.10
    suma średnia
    Reakcje 540 6.5
    Komentarze 13 0.2
    Udostępnienia 48 0.6
    Najczęstsze słowa
    #gaworcollection, #polishproduct, #polishbrand, #leatherbag, #lovebags, #handmade, #madeinpoland, #naturalleather, #fashion, #black
  • 19. Bigordi
    116 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    2.3
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~0%
    Top content:08.0908.0915.09
    suma średnia
    Reakcje 849 7.3
    Komentarze 31 0.3
    Udostępnienia 28 0.2
    Najczęstsze słowa
    #torebka, #torebkadamska, #bag, torebki, #jesiennestylizacje, #polskamarka, #madeinpoland, #khakibag, #bigordibags, #bagslover
  • 20. aleWorek
    49 postów
    Wskaźnik zaangażowania
    2.3
    Pokaż szczegóły ↓
    Posty:
    Promowane posty (estymacja): ~4%
    Top content:25.1020.0901.09
    suma średnia
    Reakcje 432 8.8
    Komentarze 49 1
    Udostępnienia 15 0.3
    Najczęstsze słowa
    piękne, sklepie, było, cały, mamy, produkty, nowe, wszystko, dziś, prostu

Top 5 rankingu komunikacji 

Props 

We wrześniu marka otworzyła zapisy do klubu Props, który funkcjonuje równolegle z prywatną grupą Ambasadorów na Facebooku. Na czym polega członkostwo? Płacąc miesięczną subskrypcję 99 zł otrzymujesz specjalne upominki od polskich marek partnerskich, darmową dostawę, stały rabat -15% na zakupy, dostęp do produktów limitowanych oraz zaproszenie na jedyną w roku zamkniętą imprezę offline. Zapisy odbywają się kilka razy w roku wyłącznie za pośrednictwem mediów społecznościowych. 

Joanna Gacek-Sroka reprezentowała markę Props podczas trzeciej edycji akcji Pomagaj przez Kelnerowanie, organizowanej przez poznańską piekarnię Petit Paris Sołacz. Lokalni influencerzy, blogerzy, muzycy, osoby publiczne wcielili się w rolę kelnerów. Wszystkie otrzymane tego dnia napiwki wspierają działalność fundacji Drużyna Szpiku. 

pr-1
10,000 zł - niesamowity wynik trzeciej edycji akcji Pomaganie przez Kelnerowanie.

 

W listopadzie odbyła się premiera kolekcji Panda Team. 20 % dochodu ze sprzedaży serii Props przekazuje na rzecz fundację Panda Team im. Michałka Tarachowicza, wspierającej rodziny onkologiczne. Wybór inicjatywy miał charakter mocno osobisty. 

 

pr-2

Backstage sesji zdjęciowej kolekcji Panda TEAM.

 

BOHOU 

Po raz pierwszy na podium TOREBKI_PL! Jesienią BOHOU zaliczyło skok o 9 pozycji i wylądowało na drugim miejscu naszego rankingu komunikacji. Po dłuższej przerwie marka powróciła z rozdaniami, co natychmiast zmobilizowało obserwujących jej profile. Co miesiąc klientki mają szansę otrzymać torebkę z wybranej kategorii w sklepie. W październiku na Facebooku BOHOU odbył się lubiany przez polskie marki modowe konkurs na nazwę modelu. 

W BOHOU większość torebek są szyte na zamówienie, ale w zakładce “Dostępne od ręki” klienci znajdą kilka gotowych modeli. O tym, jak będą one wyglądały decydują użytkownicy.

 

bo-2W odpowiedzi na liczne komentarze odnośnie wydłużenia terminu realizacji dostawy marka wprowadza rozwiązanie “Kup teraz, zapłać później”.

 

Fabiola 

Największy wpływ na pozycję Fabioli w naszym jesiennym rankingu miały liczne konkursy na profilach marki w mediach społecznościowych. Organizujesz rozdanie dla swoich fanów? Zadbaj o to, by wydarzenie było zgodne z regulaminem Facebooka. Przypominamy, wskazanie udostępniania posta konkursowego lub polubienia strony, jako warunku wzięcia udziału, jest niedozwolone. Chcesz poznać szczegóły? Czytaj dalej i sprawdź Top 5 rankingu postów na Facebooku! fa-2
Jakość na pierwszym miejscu. Fabiola laureatem nagrody w plebiscycie Laur Klienta 2021 w kategorii Jakość produktów.

Fabiola wspiera międzynarodową organizację skautową Royal Rangers. 

 

Audycka Bags 

Które działania Audycka Bags w digitalu zwróciły naszą uwagę tej jesieni? Przede wszystkim październikowa akcja charytatywna, w ramach której 10% środków uzyskanych ze sprzedaży w sklepie online marka przekazała na konto Fundacji Przystań Ocalenie. W ten sposób Audycka Bags wspiera przytulisko dla koni i innych zwierząt, stworzone na skutek działań Stowarzyszenia Komitet Pomocy dla Zwierząt. 

Dobro powraca! Pod koniec października Karolina Audycka, właścicielka Audycka Bags, otrzymała maila od dyrektorki fundacji z podziękowaniami za wsparcie. Treść wiadomości projektantka udostępniła na profilu marki. Przedstawiam fragment: “[...] Przekazane przez  Panią pieniążki właśnie dzisiaj ocaliły życie. Przedstawiamy Pani naszego ocalonego skazańca - Karo. Jego imię nie jest przypadkowe, żyje dzięki Pani dlatego z dumą będzie nosił zbliżone imię do Pani. To była pomoc na wagę życia, nigdy o niej nie zapomnimy i szczególnie mocno za nią dziękujemy [...]”.

au-1
Wspólnymi siłami udało się zebrać prawie 5,000 zł na rzecz Fundacji Przystań Ocalenie. Marka zachęca do wsparcia inicjatywy indywidualnie.

 

Zamiłowanie do Mazur jest nieodłącznym elementem DNA marki Audycka Bags, co przekłada się na jej komunikację w mediach społecznościowych. Spójrzcie na te kadry! 

 

Mana Mana

Mana Mana dba o dobro planety. Jesiennej premierze limitowanej kolekcji ZERO WASTE towarzyszyła kampania edukacyjno-wizerunkowa, sygnowaną hashtagiem #manazerowaste. W ramach akcji użytkownicy mieli okazję zapoznać się z nowościami Mana Mana, odkryć historię ich powstania, zobaczyć procesy produkcyjne, poznać bliżej zespół marki. Pierwsze 30 osób, które dołączyły do dedykowanego wydarzenia na Facebooku marka nagrodziła dodatkowym prezentem do zakupów. 

mana-1
Spot wizerunkowy MANA ZERO WASTE pod hasłem “Nie marnujemy, szyjemy!”. W roli głównej - Martyna Tkacz, pomysłodawczyni akcji i projektantka kolekcji torebek przyjaznych środowisku. 

 

Gift Days z okazji Black Friday w Mana Mana. Do wszystkich zamówień, złożonych w dniach 26-29.11 klientki dostawały torbę na zakupy za 1 grosz. 

Ranking TOP 20 postów

Post Rea. Kom. Udo. Score
1 #KONKURS !!! Zgarnij Męski #PORTFEL na #DZIEŃ #CHŁOPAKA Zasady są proste! 1 Polub nasz profil 207 213 218 215.95
2 LIVE SPRZEDAŻOWY <3 <3 <3 Produkty od ręki -20% TYLKO NA ŻYWO! Jesteś pierwszy raz na naszym 97 535 8 170.55
3 LIVE SPRZEDAŻOWY <3 <3 <3 Produkty od ręki -20% TYLKO NA ŻYWO! Jesteś pierwszy raz na naszym 74 424 5 134.15
4 Kochacie czarny kolor? My bardzo, dlatego z okazji #BlackWeekend mamy dla Was specjalny konkurs! D 185 199 42 96.25
5 WRACAMY Z ROZDANIAMI We wrześniu wybraliśmy nasz kultowy model MOON. Wystarczy zostawić serduszk 145 132 68 91.05
6 UWAGA! Przeczytajcie proszę do końca. Kochani, to będzie ważny post. Post, który zapowiada akcj 225 9 99 78.3
7 K O N K U R S Premiera nowej kolekcji tuż tuż, więc aby tradycji stała się zadość - ogłas 36 99 4 34.1
8 BÓJ SIĘ I DZIAŁAJ Kiedy jako młoda przedsiębiorczyni, krótko po dziennikarstwie na uniwerku, 411 26 6 32.25
9 Który kolor MOON BAG wybierasz? #polskamarka #bohou #torebka #torebkadamska #torebkadamska #moonbag 73 46 15 27.2
10 Dziewczyny! Wyobraźcie sobie sytuację... Wasz mąż/partner/chłopak/przyjaciel pisze do załogi M 40 83 0 26.9
11 MODNA JESIEŃ Z PUCCINI. Wyjątkowa kolekcja torebek typu shopper czeka na Was w sklepach Biedronka. 251 15 10 23.55
12 Od dziś do niedzieli! 20% na cały asortyment, wysyłka 48h na wybrane modele (ilosć ograniczona!) 61 3 29 22.8
13 Dokończcie zdanie: "Nowy miesiąc, nowa..." Torebka miesiąca! Tym razem została nią nasza wyj� 246 9 9 20.75
14 MODNA JESIEŃ Z PUCCINI. Praktyczna kolekcja torebek - listonoszek czeka na Was w sklepach Biedronka 284 10 2 18.4
15 Torebka dla kobiet, które kochają bawić się modą. Skórzana miniaturka #PRAIANO uwielbia być � 243 5 7 18.2
16 Często pytałyście nas o granat, a my cały czas szukałyśmy tego IDEALNEGO odcienia Meldujemy, 209 15 1 15.6
17 Dlaczego nie uczestniczymy w Black Friday? Zależy nam na tym, żebyście podejmowali decyzję o 121 17 6 15.05
18 Jest nam niezmiernie miło ogłosić, że wraz z nadchodzącym sezonem Atomy rozpoczną współprac� 108 3 10 12.8
19 A kogo tutaj mamy w tej nowej kolekcji? Nooo dzień dobry! 35 31 1 11.7
20 Niektóre i niektórzy z Was wiedzą, część może nie – za kupnem naszych produktów idzie DOŻ 89 14 1 9.3

Top 5 rankingu postów

 

Aż dwa posty konkursowe marki Fabiola znalazły się w naszym zestawieniu Top 5. Tego typu akcje są przykładem nielegalnych działań na Facebooku, których należy unikać.

 

Sprzedażowe live’y w mediach społecznościowych zagościły na dobre. Powyżej - transmisja na fanpage’u marki Props.

 

Spędzić sobotni wieczór na PROPSie? Zobaczcie live sprzedażowy z prezentacją nowej kolekcji torebek.

 

Konkursy na firmowych profilach z reguły cieszą się ogromnym zainteresowaniem użytkowników. O czym należy pamiętać? Jak pisaliśmy powyżej warunki udziału typu “polub i udostępnij” są niezgodne z polityką Facebooka. 

 

Nowy sezon, nowa torebka! Wrześniowe rozdanie w BOHOU zamyka zestawienie Top 5 rankingu postów na Facebooku.

Warte uwagi 

warte-uwagi-1
Aktorka Kasia Warnke i aktor Piotr Stramowski ambasadorami zimowej kampanii HEARTBEAT marki Slava Varsovia.

Akcja Czarny Piątek dla Bałtyku. 50% dochodu ze sprzedaży modeli z kolekcji Moiré Chylak przekazuje na rzecz Fundacji MARE.

 

Wittchen przekazuje zestaw walizek na licytację w ramach świątecznej akcji charytatywnej Patrol Świętego Mikołaja.

 

Kulik po raz pierwszy wśród marek prezentowanych podczas New York Fashion Week. Zobacz relację na Instagramie!

 

warte-uwagi-9

Kalendarz adwentowy PUCCINI. Codziennie marka oferuje dodatkowy rabat na wybrany model z oferty.

 

Jak maksymalnie wykorzystać potencjał wirusowy social mediów? Nasze zaprasza polskie marki modowe do współpracy przy sesji zdjęciowej nowej kolekcji. W wyniku poszukiwań do zespołu dołączyło NAOKO oraz Hammer.

 

Kapsułowa kolekcja CRUDE marki Solier stworzona we współpracy z Kamilem Pawelskim, blogerem modowym i twórcą portalu Ekskluzywny Menel.

 

warte-uwagi-5
Na stronie Chylak Bags w zakładce Żurnał znajdziecie cykl interesujących wywiadów autorstwa Maji Von Horn z ambasadorkami marki. Wśród nich Karla Gruszecka, Marta Cygan, Agnieszka Grochowska, Chloé Harrouche oraz Ramya Giangola (na zdjęciu).

 

warte-uwagi-4

RTM w CARGO by OWEE z okazji Światowego Dnia Oszczędzania - ciekawa alternatywa dla Halloweenowych promocji.

Założenia rankingu

  • Na jakiej podstawie ustalany jest ranking?

    Miejsce marki w rankingu zależy od wskaźnika zaangażowania. Wskaźnik ten obliczany jest na podstawie interakcji przy postach publikowanych przez markę na FB z uwzględnieniem różnej siły ich oddziaływania (udostępnienia, komentarze, reakcje). W obliczeniach brana jest pod uwagę również częstotliwość publikowania i wielkość bazy fanów - jeśli dwie strony mają podobny sumaryczny wynik zaangażowania, to w naszej opinii lepiej angażuje ta, która opublikowała mniej postów lub posiada mniejszą bazę fanów. Do obliczania wskaźnika wykorzystujemy aplikację feedbeat.co

  • Jak wybierane są marki do rankingu?

    Ranking obejmuje polskie monobrandy modowe z kategorii damska odzież casual i smart casual z pominięciem marek obuwniczych. W przyszłości planujemy realizację osobnych rankingów dla mody męskiej, jak również dla marek obuwniczych. Nie bierzemy pod uwagę w rankingu multibrandów, marketplace'ów oraz marek zagranicznych. Jeśli Twoim zdaniem brakuje w rankingu jakiejś marki - napisz do nas z propozycją.

Potrzebujesz wsparcia?

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Ponad połowa naszych klientów pochodzi z poleceń od wcześniejszych klientów.
Zaufali nam