Co mówi o tobie twoja torebka? Co mówi o współczesnej marce modowej jej komunikacja w mediach społecznościowych? Odpowiedź jest łatwa - wszystko! Polscy projektanci torebek oprócz sprzedaży online z chęcią angażują się w działania charytatywne, dla najbardziej wymagających tworzą unikatowe kolekcje limitowane, współpracują z influencerami, sięgają po co-branding. Zebraliśmy dla Was najbardziej interesujące przykłady skutecznych działań marketingowych w Internecie. To już drugie wydanie rankingu TOREBKI_PL!
Co mówi o tobie twoja torebka? Co mówi o współczesnej marce modowej jej komunikacja w mediach społecznościowych? Odpowiedź jest łatwa - wszystko! Polscy projektanci torebek oprócz sprzedaży online z chęcią angażują się w działania charytatywne, dla najbardziej wymagających tworzą unikatowe kolekcje limitowane, współpracują z influencerami, sięgają po co-branding. Zebraliśmy dla Was najbardziej interesujące przykłady skutecznych działań marketingowych w Internecie. To już drugie wydanie rankingu TOREBKI_PL!
1. Props
230 postów
Wskaźnik zaangażowania
36.2
Ukryj szczegóły ↑
2. BOHOU
73 posty
Wskaźnik zaangażowania
26.7
Pokaż szczegóły ↓
3. Fabiola
101 postów
Wskaźnik zaangażowania
22.8
Pokaż szczegóły ↓
suma
średnia
Reakcje
4493
44.5
Komentarze
757
7.5
Udostępnienia
375
3.7
4. Audycka Bags
48 postów
Wskaźnik zaangażowania
20.6
Pokaż szczegóły ↓
5. Mana Mana
40 postów
Wskaźnik zaangażowania
9.6
Pokaż szczegóły ↓
6. PUCCINI
116 postów
Wskaźnik zaangażowania
7.1
Pokaż szczegóły ↓
7. Nashe
87 postów
Wskaźnik zaangażowania
5.7
Pokaż szczegóły ↓
8. me&BAGS
79 postów
Wskaźnik zaangażowania
5.5
Pokaż szczegóły ↓
9. VOOC
146 postów
Wskaźnik zaangażowania
4.4
Pokaż szczegóły ↓
10. WITTCHEN
49 postów
Wskaźnik zaangażowania
4.2
Pokaż szczegóły ↓
11. Chylak
42 posty
Wskaźnik zaangażowania
4.0
Pokaż szczegóły ↓
12. CARGO by OWEE
25 posty
Wskaźnik zaangażowania
3.5
Pokaż szczegóły ↓
13. Corrado Martino - torebki
32 posty
Wskaźnik zaangażowania
3.4
Pokaż szczegóły ↓
14. Atomy Store
17 postów
Wskaźnik zaangażowania
2.9
Pokaż szczegóły ↓
15. Hungry Hearts
32 posty
Wskaźnik zaangażowania
2.8
Pokaż szczegóły ↓
16. Crosna NaturalBags
14 postów
Wskaźnik zaangażowania
2.4
Pokaż szczegóły ↓
17. Sabrina Pilewicz
20 postów
Wskaźnik zaangażowania
2.4
Pokaż szczegóły ↓
18. GAWOR
83 posty
Wskaźnik zaangażowania
2.4
Pokaż szczegóły ↓
19. Bigordi
116 postów
Wskaźnik zaangażowania
2.3
Pokaż szczegóły ↓
20. aleWorek
49 postów
Wskaźnik zaangażowania
2.3
Pokaż szczegóły ↓
Props
We wrześniu marka otworzyła zapisy do klubu Props, który funkcjonuje równolegle z prywatną grupą Ambasadorów na Facebooku. Na czym polega członkostwo? Płacąc miesięczną subskrypcję 99 zł otrzymujesz specjalne upominki od polskich marek partnerskich, darmową dostawę, stały rabat -15% na zakupy, dostęp do produktów limitowanych oraz zaproszenie na jedyną w roku zamkniętą imprezę offline. Zapisy odbywają się kilka razy w roku wyłącznie za pośrednictwem mediów społecznościowych.
Joanna Gacek-Sroka reprezentowała markę Props podczas trzeciej edycji akcji Pomagaj przez Kelnerowanie, organizowanej przez poznańską piekarnię Petit Paris Sołacz. Lokalni influencerzy, blogerzy, muzycy, osoby publiczne wcielili się w rolę kelnerów. Wszystkie otrzymane tego dnia napiwki wspierają działalność fundacji Drużyna Szpiku.
10,000 zł - niesamowity wynik trzeciej edycji akcji Pomaganie przez Kelnerowanie.
W listopadzie odbyła się premiera kolekcji Panda Team. 20 % dochodu ze sprzedaży serii Props przekazuje na rzecz fundację Panda Team im. Michałka Tarachowicza, wspierającej rodziny onkologiczne. Wybór inicjatywy miał charakter mocno osobisty.
Backstage sesji zdjęciowej kolekcji Panda TEAM.
BOHOU
Po raz pierwszy na podium TOREBKI_PL! Jesienią BOHOU zaliczyło skok o 9 pozycji i wylądowało na drugim miejscu naszego rankingu komunikacji. Po dłuższej przerwie marka powróciła z rozdaniami, co natychmiast zmobilizowało obserwujących jej profile. Co miesiąc klientki mają szansę otrzymać torebkę z wybranej kategorii w sklepie. W październiku na Facebooku BOHOU odbył się lubiany przez polskie marki modowe konkurs na nazwę modelu.
W BOHOU większość torebek są szyte na zamówienie, ale w zakładce “Dostępne od ręki” klienci znajdą kilka gotowych modeli. O tym, jak będą one wyglądały decydują użytkownicy.
W odpowiedzi na liczne komentarze odnośnie wydłużenia terminu realizacji dostawy marka wprowadza rozwiązanie “Kup teraz, zapłać później”.
Fabiola
Największy wpływ na pozycję Fabioli w naszym jesiennym rankingu miały liczne konkursy na profilach marki w mediach społecznościowych. Organizujesz rozdanie dla swoich fanów? Zadbaj o to, by wydarzenie było zgodne z regulaminem Facebooka. Przypominamy, wskazanie udostępniania posta konkursowego lub polubienia strony, jako warunku wzięcia udziału, jest niedozwolone. Chcesz poznać szczegóły? Czytaj dalej i sprawdź Top 5 rankingu postów na Facebooku!
Jakość na pierwszym miejscu. Fabiola laureatem nagrody w plebiscycie Laur Klienta 2021 w kategorii Jakość produktów.
Fabiola wspiera międzynarodową organizację skautową Royal Rangers.
Audycka Bags
Które działania Audycka Bags w digitalu zwróciły naszą uwagę tej jesieni? Przede wszystkim październikowa akcja charytatywna, w ramach której 10% środków uzyskanych ze sprzedaży w sklepie online marka przekazała na konto Fundacji Przystań Ocalenie. W ten sposób Audycka Bags wspiera przytulisko dla koni i innych zwierząt, stworzone na skutek działań Stowarzyszenia Komitet Pomocy dla Zwierząt.
Dobro powraca! Pod koniec października Karolina Audycka, właścicielka Audycka Bags, otrzymała maila od dyrektorki fundacji z podziękowaniami za wsparcie. Treść wiadomości projektantka udostępniła na profilu marki. Przedstawiam fragment: “[...] Przekazane przez Panią pieniążki właśnie dzisiaj ocaliły życie. Przedstawiamy Pani naszego ocalonego skazańca - Karo. Jego imię nie jest przypadkowe, żyje dzięki Pani dlatego z dumą będzie nosił zbliżone imię do Pani. To była pomoc na wagę życia, nigdy o niej nie zapomnimy i szczególnie mocno za nią dziękujemy [...]”.
Wspólnymi siłami udało się zebrać prawie 5,000 zł na rzecz Fundacji Przystań Ocalenie. Marka zachęca do wsparcia inicjatywy indywidualnie.
Zamiłowanie do Mazur jest nieodłącznym elementem DNA marki Audycka Bags, co przekłada się na jej komunikację w mediach społecznościowych. Spójrzcie na te kadry!
Mana Mana
Mana Mana dba o dobro planety. Jesiennej premierze limitowanej kolekcji ZERO WASTE towarzyszyła kampania edukacyjno-wizerunkowa, sygnowaną hashtagiem #manazerowaste. W ramach akcji użytkownicy mieli okazję zapoznać się z nowościami Mana Mana, odkryć historię ich powstania, zobaczyć procesy produkcyjne, poznać bliżej zespół marki. Pierwsze 30 osób, które dołączyły do dedykowanego wydarzenia na Facebooku marka nagrodziła dodatkowym prezentem do zakupów.
Spot wizerunkowy MANA ZERO WASTE pod hasłem “Nie marnujemy, szyjemy!”. W roli głównej - Martyna Tkacz, pomysłodawczyni akcji i projektantka kolekcji torebek przyjaznych środowisku.
Gift Days z okazji Black Friday w Mana Mana. Do wszystkich zamówień, złożonych w dniach 26-29.11 klientki dostawały torbę na zakupy za 1 grosz.
Post | Rea. | Kom. | Udo. | Score | ||
1 | 207 | 213 | 218 | 215.95 | ||
2 | 97 | 535 | 8 | 170.55 | ||
3 | 74 | 424 | 5 | 134.15 | ||
4 | 185 | 199 | 42 | 96.25 | ||
5 | 145 | 132 | 68 | 91.05 | ||
6 | 225 | 9 | 99 | 78.3 | ||
7 | 36 | 99 | 4 | 34.1 | ||
8 | 411 | 26 | 6 | 32.25 | ||
9 | 73 | 46 | 15 | 27.2 | ||
10 | 40 | 83 | 0 | 26.9 | ||
11 | 251 | 15 | 10 | 23.55 | ||
12 | 61 | 3 | 29 | 22.8 | ||
13 | 246 | 9 | 9 | 20.75 | ||
14 | 284 | 10 | 2 | 18.4 | ||
15 | 243 | 5 | 7 | 18.2 | ||
16 | 209 | 15 | 1 | 15.6 | ||
17 | 121 | 17 | 6 | 15.05 | ||
18 | 108 | 3 | 10 | 12.8 | ||
19 | 35 | 31 | 1 | 11.7 | ||
20 | 89 | 14 | 1 | 9.3 |
Aż dwa posty konkursowe marki Fabiola znalazły się w naszym zestawieniu Top 5. Tego typu akcje są przykładem nielegalnych działań na Facebooku, których należy unikać.
Sprzedażowe live’y w mediach społecznościowych zagościły na dobre. Powyżej - transmisja na fanpage’u marki Props.
Spędzić sobotni wieczór na PROPSie? Zobaczcie live sprzedażowy z prezentacją nowej kolekcji torebek.
Konkursy na firmowych profilach z reguły cieszą się ogromnym zainteresowaniem użytkowników. O czym należy pamiętać? Jak pisaliśmy powyżej warunki udziału typu “polub i udostępnij” są niezgodne z polityką Facebooka.
Nowy sezon, nowa torebka! Wrześniowe rozdanie w BOHOU zamyka zestawienie Top 5 rankingu postów na Facebooku.
Aktorka Kasia Warnke i aktor Piotr Stramowski ambasadorami zimowej kampanii HEARTBEAT marki Slava Varsovia.
Akcja Czarny Piątek dla Bałtyku. 50% dochodu ze sprzedaży modeli z kolekcji Moiré Chylak przekazuje na rzecz Fundacji MARE.
Wittchen przekazuje zestaw walizek na licytację w ramach świątecznej akcji charytatywnej Patrol Świętego Mikołaja.
Kulik po raz pierwszy wśród marek prezentowanych podczas New York Fashion Week. Zobacz relację na Instagramie!
Kalendarz adwentowy PUCCINI. Codziennie marka oferuje dodatkowy rabat na wybrany model z oferty.
Jak maksymalnie wykorzystać potencjał wirusowy social mediów? Nasze zaprasza polskie marki modowe do współpracy przy sesji zdjęciowej nowej kolekcji. W wyniku poszukiwań do zespołu dołączyło NAOKO oraz Hammer.
Kapsułowa kolekcja CRUDE marki Solier stworzona we współpracy z Kamilem Pawelskim, blogerem modowym i twórcą portalu Ekskluzywny Menel.
Na stronie Chylak Bags w zakładce Żurnał znajdziecie cykl interesujących wywiadów autorstwa Maji Von Horn z ambasadorkami marki. Wśród nich Karla Gruszecka, Marta Cygan, Agnieszka Grochowska, Chloé Harrouche oraz Ramya Giangola (na zdjęciu).
RTM w CARGO by OWEE z okazji Światowego Dnia Oszczędzania - ciekawa alternatywa dla Halloweenowych promocji.
Miejsce marki w rankingu zależy od wskaźnika zaangażowania. Wskaźnik ten obliczany jest na podstawie interakcji przy postach publikowanych przez markę na FB z uwzględnieniem różnej siły ich oddziaływania (udostępnienia, komentarze, reakcje). W obliczeniach brana jest pod uwagę również częstotliwość publikowania i wielkość bazy fanów - jeśli dwie strony mają podobny sumaryczny wynik zaangażowania, to w naszej opinii lepiej angażuje ta, która opublikowała mniej postów lub posiada mniejszą bazę fanów. Do obliczania wskaźnika wykorzystujemy aplikację feedbeat.co
Ranking obejmuje polskie monobrandy modowe z kategorii damska odzież casual i smart casual z pominięciem marek obuwniczych. W przyszłości planujemy realizację osobnych rankingów dla mody męskiej, jak również dla marek obuwniczych. Nie bierzemy pod uwagę w rankingu multibrandów, marketplace'ów oraz marek zagranicznych. Jeśli Twoim zdaniem brakuje w rankingu jakiejś marki - napisz do nas z propozycją.
Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief