Pierwszy miesiąc 2022 za nami. Polska branża modowa powoli budzi się z zimowego snu. Nowy rok, nowe możliwości. Co za tym idzie? Marki modowe powoli wkraczają do świata nowych technologii. Mowa tu przede wszystkim o Konfiguratorze odzieży, projekcie marki Decloths, opartym o algorytmy AR przy pomocy którego użytkownicy wkrótce będą mogli generować własne wykroje na miarę. Które innowacje z polskiej branży modowej zwróciły naszą uwagę? Przedstawiamy styczniowy ranking FASHION_PL. Dobrej lektury!
Pierwszy miesiąc 2022 za nami. Polska branża modowa powoli budzi się z zimowego snu. Nowy rok, nowe możliwości. Co za tym idzie? Marki modowe powoli wkraczają do świata nowych technologii. Mowa tu przede wszystkim o Konfiguratorze odzieży, projekcie marki Decloths, opartym o algorytmy AR przy pomocy którego użytkownicy wkrótce będą mogli generować własne wykroje na miarę. Które innowacje z polskiej branży modowej zwróciły naszą uwagę? Przedstawiamy styczniowy ranking FASHION_PL. Dobrej lektury!
EVA MINGE
Projektantka i założycielka autorskiej marki modowej Ewa Minge zapowiada powrót do korzeni. W jaki sposób przekłada się to na jej komunikację w mediach społecznościowych? Dominują treści mocno osobiste - o własnym wizerunku, o rodzinie, o miłości do sztuki. Pozycji w rankingu marka zawdzięcza przede wszystkim zaangażowaniu dużej społeczności wiernych fanów, budowanej na przestrzeni wielu lat.
W naszych rankingach wielokrotnie podkreślaliśmy wagę autentyczności przekazu. Tym razem Ewa Minge dzieli się wspomnieniami z dzieciństwa swojej siostrzenicy Basi.
NAOKO
Kto z nas nie marzył o liście z Hogwartu? NAOKO spełnia marzenia fanów magicznego świata w kolekcji Harry Potter, której premiera odbyła się na początku stycznia. Na launch złożyła się seria dedykowanych spotów promocyjnych oraz konkurs na Facebooku. Użytkownicy mieli odpowiedzieć na pytanie “Do jakiego domu w Hogwarcie chciałabyś należeć?”.
Który z domów w Hogwarcie najmocniej “gra” Wam w sercach? My głosujemy na Gryffindor!
NAOKO wspiera WOŚP. Wpis z zapowiedzią akcji trafił na naszą listę Top 5 postów. Chcesz poznać szczegóły? Czytaj dalej!
Patrizia Aryton
Działania mające na celu budowanie i wzmacnianie społeczności wokół marki mają ogromny wpływ na jej sukces w obszarze e-commerce. Patrizia Aryton ma na to całą gamę sposobów. Cykliczne transmisje LIVE z cyklu Budowanie stylu i Zestawy stylistki, wielowymiarowa kampania wizerunkowa “Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą”, rozwój prywatnej grupy na Facebooku. W styczniu marka uruchomiła instagramowy profil Patrizia Aryton Archive, na którym regularnie pojawiają się ogłoszenia o sprzedaży modowych perełek z poprzednich kolekcji.
Warto zwrócić uwagę na sposób przekazu! Zapowiedź pojawia się w formie posta natomiast rzeczywiste ogłoszenie o sprzedaży jest dostępne wyłącznie na Instagram Stories.
Styczniowy cykl LIVE’ów na Instagramie Patrizii Aryton z udziałem bohaterek kampanii “Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą”.
MEDICINE everyday therapy
Po dłuższej przerwie MEDICINE wraca do czołówki rankingu FASHION_PL. Głównie za sprawą kolejnej odsłony kolekcji Eviva L’Arte, która tym razem nawiązuje do twórczości mistrzów impresjonizmu, neoimpresjonizmu i postimpresjonizmu. “Ukazaliśmy w niej wybitne dzieła tego okresu w nowoczesnej odsłonie i przenieśliśmy je do XXI wieku, aby mógł stać się częścią Twojej codzienności” - czytamy na profilu MEDICINE na Facebooku. Eviva L’Arte przemawia do wszystkich miłośników malarstwa Moneta, Van Gogha czy Renoira, którzy od stycznia mają okazję zaprosić wielką sztukę do swojej szafy.
W połowie grudnia MEDICINE ogłosiło konkurs na projekt wzoru, który w 2022 może stać się częścią kolekcji Stylowy Pupil. Twórcy i twórczyni mieli do wygrania 1 000zł i książki od wydawnictwa Znak. Znamy zwycięzców!
Edgar Degas czy Édouard Manet? MEDICINE zaprasza na spotkanie ze sztuką!
SOLAR
Styczniowa premiera kolekcji Attitudes zagwarantowała marce powrót na listę wyróżnionych. W kreatywnej sesji wizerunkowej przed obiektywem Macieja Kobielskiego zaprezentowały się Ewa Witkowska i Zuzanna Bijoch. Równolegle zespół SOLAR przygotowywał się do finału konkursu Doskonałość Mody 2021 organizowanego przez miesięcznik Twój Styl. Użytkownicy Facebooka mieli okazję oglądać uroczystą galę wręczenia nagród na żywo.
Energetyczne kolory, klasyczne kroje, komfort i niewymuszona elegancja - Attitudes zachęca do czerpania radości i zabawy modą!
1. EVA MINGE
30 postów
Wskaźnik zaangażowania
100.2
Ukryj szczegóły ↑
2. NAOKO
46 postów
Wskaźnik zaangażowania
80.5
Pokaż szczegóły ↓
3. Patrizia Aryton
42 posty
Wskaźnik zaangażowania
26.9
Pokaż szczegóły ↓
4. MEDICINE everyday therapy
31 postów
Wskaźnik zaangażowania
18.0
Pokaż szczegóły ↓
5. Solar Company S.A.
16 postów
Wskaźnik zaangażowania
13.6
Pokaż szczegóły ↓
6. RISK made in warsaw
140 postów
Wskaźnik zaangażowania
13.5
Pokaż szczegóły ↓
7. Stone Skirts
41 postów
Wskaźnik zaangażowania
12.3
Pokaż szczegóły ↓
8. Tomasz Ossoliński
12 postów
Wskaźnik zaangażowania
11.6
Pokaż szczegóły ↓
9. Robert Kupisz
37 postów
Wskaźnik zaangażowania
9.4
Pokaż szczegóły ↓
10. La Mania
62 posty
Wskaźnik zaangażowania
8.2
Pokaż szczegóły ↓
11. KOKOworld
69 postów
Wskaźnik zaangażowania
7.8
Pokaż szczegóły ↓
12. Taranko
54 posty
Wskaźnik zaangażowania
6.7
Pokaż szczegóły ↓
13. moodo
57 postów
Wskaźnik zaangażowania
5.3
Pokaż szczegóły ↓
14. wasalaa
18 postów
Wskaźnik zaangażowania
4.9
Pokaż szczegóły ↓
15. By Insomnia
31 postów
Wskaźnik zaangażowania
4.3
Pokaż szczegóły ↓
16. MOLTON
11 postów
Wskaźnik zaangażowania
4.0
Pokaż szczegóły ↓
17. Bialcon
13 postów
Wskaźnik zaangażowania
3.8
Pokaż szczegóły ↓
18. Rêves
26 postów
Wskaźnik zaangażowania
3.6
Pokaż szczegóły ↓
19. Makalu
43 posty
Wskaźnik zaangażowania
3.5
Pokaż szczegóły ↓
20. TATUUM
9 postów
Wskaźnik zaangażowania
3.0
Pokaż szczegóły ↓
Social media to nie matematyka? Wręcz odwrotnie!
Fanki marki NAOKO + wyzwanie “1 000 serc pod zdjęciem” = 10 000 zł dla WOŚP.
Live commerce boom trwa! Czy mieliście już okazję obejrzeć pokaz kolekcji Harry Potter od NAOKO na żywo?
Nowy rok, nowy wizerunek (czy też odświeżony :) ). Ewa Minge wraca do osobistego stylu sprzed 20 lat.
Świąteczne życzenia i zapowiedź powrotu do korzeni. Czego fani Ewy Minge mogą spodziewać się w nowym roku?
To już rok! Patrizia Aryton zaprasza na jubileuszowy odcinek cyklu transmisji na żywo Budowanie stylu.
Post | Rea. | Kom. | Udo. | Score | ||
1 | 6748 | 721 | 123 | 633.65 | ||
2 | 253 | 626 | 5 | 203.6 | ||
3 | 1910 | 219 | 6 | 165.1 | ||
4 | 1898 | 209 | 8 | 162.7 | ||
5 | 193 | 420 | 6 | 139.45 | ||
6 | 181 | 233 | 2 | 80.25 | ||
7 | 73 | 244 | 1 | 77.5 | ||
8 | 577 | 66 | 33 | 70.1 | ||
9 | 135 | 201 | 1 | 67.7 | ||
10 | 276 | 147 | 7 | 62.15 | ||
11 | 39 | 159 | 0 | 49.65 | ||
12 | 37 | 126 | 0 | 39.65 | ||
13 | 163 | 72 | 5 | 33 | ||
14 | 415 | 20 | 4 | 29.35 | ||
15 | 31 | 82 | 4 | 28.75 | ||
16 | 130 | 32 | 18 | 27.8 | ||
17 | 210 | 12 | 19 | 26.45 | ||
18 | 137 | 11 | 22 | 24.45 | ||
19 | 417 | 0 | 1 | 21.5 | ||
20 | 320 | 7 | 5 | 21.35 |
Wykrój krawiecki stworzony na miarę w wirtualnej rzeczywistości? Decloths przedstawia narzędzie Konfigurator odzieży! Marka oferuje trzy darmowe wykroje pierwszym 50 osobom, które zapiszą się do listy mailingowej. My nie możemy się doczekać startu projektu, a Wy?
Wyrafinowane drinki i stylowe buty - połączenie idealne? Jak najbardziej! Karnawałowa kampania Jenny Fairy we współpracy z warszawskim Regina Bar. Na imprezę zapraszają influencerki Julia Wieniawa, Asia Piwka oraz Alicja Werniewicz. Bonus - posiadaczy konta w aplikacji CCC otrzymali rabat 20% na nowe specjalne menu. ;)
Elementy przekazują na aukcję wspólne stworzenie sukienki. Czy Wasza marka modowa angażuje się w WOŚP?
Oglądaliście galę Paszporty “Polityki” 2021? Ta kreacja RISK made in warsaw musiała zwrócić Waszą uwagę! Jana Shostak, polsko-białoruska aktywistka i artystka odebrała nagrodę w kategorii sztuki wizualne (ex aequo z Mikołajem Sobczakiem) w czarno-białej sukni Infinity z nadrukowanymi portretami 1217 więźniów politycznych reżimu Aleksandra Łukaszenki.
Stone Skirts patronem wyzwania Czas na zmianę, inicjatywy studio Exshape.
Polski, angielski, francuski, portugalski… Projektant Łukasz Jemioł w nowej kolekcji “Language of Love” stawia na język miłości. Grafikę towarzyszącą kampanii walentynkowej stworzyła czternastoletnia Milena Walenta, która wkrótce wystąpi w ekranizacji książki Doroty Masłowskiej „Inni ludzie” w reżyserii Aleksandry Terpińskiej.
Chcesz wiedzieć co klienci myślą o Twojej marce? Zapytaj wprost!
La Mania Fashion TV rusza z cyklem video QUESTIONS. W pierwszym odcinku makijażystka Magda Pieczonka opowiada o nadchodzących trendach w branży beauty.
Zainspiruj się do zmiany. Weź udział w akcji #KOKOrepair! Do końca lutego klientki KOKOworld mogą poddać swoje zalegające ubrania upcyclingowi i odebrać bon o wartości 50 zł na kolejne zakupy. Dochód ze sprzedaży przerobionych modeli wspiera wrocławską szwalnię społeczną, którą “będą prowadzić osoby z doświadczeniem migracyjnym i uchodźczym”.
Vogue Polska uczcił swoje 2. urodziny wyjątkowym projektem: zaprosił wybranych polskich projektantów do stworzenia unikatowej, limitowanej linii ubrań. Sukienkę autorstwa Blanki Jordan i Zuzanny Wachowiak BIZUU przekazuje na licytację WOŚP.
Jak odnaleźć harmonię? Reserved śpieszy z odpowiedzią. Odkryjcie Harmony - drugi drop limitowanej kolekcji RE.DESIGN #CuratedByGenZ autorstwa Kacpra Kujawy i Oliwii Droźdź.
Moda, aktywizm, aktorstwo. W ramach współpracy z Klubem Komediowym Klara Kowtun i Antonina Samecka zapraszają na spektakl improwizowany “Sztuka szycia”, inspirowany książką założycielek RISKa o pokrewnym tytule. Dzień wcześniej aktorki teatru odwiedziły studio projektowe na Szpitalnej. Podsumowanie zobaczycie na profilu marki!
Jak dbać o tkaniny? The Odder Side rozpoczyna cykl filmików edukacyjnych Care guide.
Miejsce marki w rankingu zależy od wskaźnika zaangażowania. Wskaźnik ten obliczany jest na podstawie interakcji przy postach publikowanych przez markę na FB z uwzględnieniem różnej siły ich oddziaływania (udostępnienia, komentarze, reakcje). W obliczeniach brana jest pod uwagę również częstotliwość publikowania i wielkość bazy fanów - jeśli dwie strony mają podobny sumaryczny wynik zaangażowania, to w naszej opinii lepiej angażuje ta, która opublikowała mniej postów lub posiada mniejszą bazę fanów. Do obliczania wskaźnika wykorzystujemy aplikację feedbeat.co
Ranking obejmuje polskie monobrandy modowe z kategorii damska odzież casual i smart casual z pominięciem marek obuwniczych. W przyszłości planujemy realizację osobnych rankingów dla mody męskiej, jak również dla marek obuwniczych. Nie bierzemy pod uwagę w rankingu multibrandów, marketplace'ów oraz marek zagranicznych. Jeśli Twoim zdaniem brakuje w rankingu jakiejś marki - napisz do nas z propozycją.
Kategorie: Content Marketing, Komunikacja marki
Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief