Czy moda powinna trzymać się z dala od polityki? Ostatnie dni lutego kazały nam mocno zastanowić się nad tym tematem. Początek rosyjskiej inwazji na Ukrainę - to czarny dzień w historii całego świata, a jednocześnie sprawdzian dla nas, na wielu polach. W sieci toczy się dyskusja - czy to dobry czas na publikację zdjęć promujących wiosenne nowości? Niektóre brandy przeżywają konflikt w milczeniu, inne na bieżąco dzielą się informacjami na temat udzielanej pomocy. Jak polskie marki modowe odnajdują się w obecnej rzeczywistości? Czytajcie ranking FASHION_PL!
Czy moda powinna trzymać się z dala od polityki? Ostatnie dni lutego kazały nam mocno zastanowić się nad tym tematem. Początek rosyjskiej inwazji na Ukrainę - to czarny dzień w historii całego świata, a jednocześnie sprawdzian dla nas, na wielu polach. W sieci toczy się dyskusja - czy to dobry czas na publikację zdjęć promujących wiosenne nowości? Niektóre brandy przeżywają konflikt w milczeniu, inne na bieżąco dzielą się informacjami na temat udzielanej pomocy. Jak polskie marki modowe odnajdują się w obecnej rzeczywistości? Czytajcie ranking FASHION_PL!
Ewa Minge
Projektantka, modelka, jedna z najbardziej rozpoznawalnych postaci polskiej branży modowej od 2021 roku rozwija program autorski “Piękno, zgłoś się!” w TVP Kobieta. Media społecznościowe odgrywają kluczową rolę w promocji całego projektu. Ewa Minge regularnie publikuje zdjęcia oraz relacje z backstage’u, na których pojawiają się gościnnie reżyserka Ewa Kraśko wraz z ekipą filmującą. Na początku lutego pomysłodawczyni programu ogłosiła casting na bohaterek kolejnych edycji.
Trwa casting do programu Ewy Minge “Piękno zgłoś się” o metamorfozach modowych.
Wsparcie dla każdego! Projektantka otwiera drzwi własnego domu dla uchodźców i jednocześnie wspiera markę sztosy.co w organizacji pomocy dla zwierząt z Ukrainy.
RISK made in warsaw
Po krótkiej przerwie marka wraca na listę TOP 5 rankingu FASHION_PL. Głównie za sprawą premiery nowego wzoru autorstwa grafika Pawła Palikota - współczesnej interpretacji tkanin zakładów włókienniczych Karola Steinerta z roku 1937. Wyraziste kolory podbiły serca wielu klientek.
Co z okazji Walentynek? RISK made in warsaw i Klub Komediowy zaprosił na improwizowany spektakl Love story transmitowany na żywo ze studia nagraniowego R11 na warszawskiej Pradze Północ. Aktorki wystąpiły w najnowszych kreacjach marki. Dodatkowo w dniu 14.02 do każdego zakupu w butiku klientki dostawały mały upominek - słoiczek miodu z truskawką od Pasieki Rodziny Sadowskich.
RISK made in warsaw również wspiera Ukrainę. Antonina i Klara, założycielki RISKa, przeznaczyły całe piętro swojej pracowni na Szpitalnej dla obywateli Ukrainy, którzy potrzebują schronienia. Fanki marki chętnie zaangażowały się w proces wyposażenia przestrzeni do potrzeb mieszkalnych. Pod koniec miesiąca dziewczyny wraz z Mariną Hulią, koordynatorką kampanii RISK: open your heart zaprosiły do butiku osoby z Czeczenii, Afganistanu, Ukrainy i Rosji na spotkanie integracyjne przeciwko wojnie.
RISK made in warsaw połączył spektakl walentynkowy z przedpremierową prezentacją nowej kolekcji.
Założycielki fundacji Kobiety bez diety: Katarzyna Błażejewska Stuhr, Daria Gradziuk, Marta Kielak, Elżbieta Lange i Agata Ziemnicka dla swojej wizerunkowej sesji zdjęciowej wybrały ubrania od RISK made in warsaw.
Ciekawy sposób na user generated content. Marka wykorzystała kreatywne komentarze użytkowników do stworzenia cyklu postów “antyporadnikowych”.
NAOKO
“Wszystko co mamy jest tu i teraz, małe chwile, serdeczne uśmiechy, spokojne poranki. A gdyby tak pomalować swoją codzienność odpowiednimi kolorami, otoczyć ją właściwymi kontrastami i ubarwić kwiecistymi motywami?”. W lutym w NAOKO trwały ostatnie przygotowania do marcowej premiery kolekcji Color Therapy.
Jak zareagowało NAOKO na eskalację konfliktu zbrojnego w Ukrainie? W koordynacji z wolontariuszami i pracownikami Urzędu Miasta Łodzi zorganizowało ok. 15 samochodów z ubraniami oraz środkami pierwszej pomocy. Marka przekazuje część dochodu ze sprzedaży nowej kolekcji na rzecz łódzkiej fundacji Słonie na Balkonie, która oferuje wsparcie psychologiczne dzieciom i kobietom, w tym rodzinom dotkniętym ukraińskim kryzysem wojennym. Przeczytajcie całość!
Komentarz Moniki Szyndler, założycielki NAOKO, w związku z sytuacją za wschodnią granicą.
Kolekcja Color Therapy - modowa terapia kolorem, której tak bardzo potrzebujemy.
Ambasadorki marki ubrane w bestsellerowe modele z limitowanej kolekcji NAOKO x Atomówki.
MEDICINE everyday therapy
Teraz coś dla miłośników kotów - kolekcja MEDICINE x Jakub Zasada. ;) Grafik zachęca do tego by “wpisać kolorowe kocie zabawy w codzienne swoje sprawy”. Premierze towarzyszył konkurs “Fota na Dzień Kota”, lider naszego lutowego rankingu postów na FB.
Aktywizacja użytkowników - jak robić to dobrze? MEDICINE opanowało tę sztukę (taki wychodzi kalambur) do perfekcji. Mówimy tu przede wszystkim o konkursie kreatywnym dla fanów marki na Facebooku. Zadanie polegało na stworzeniu stylizacji inspirowanej jednym z obrazów z kolekcji Eviva L’arte. Na rozgrzewkę marka przedstawiła autorskie filtry VR, nawiązujące do malarstwa Van Gogha.
MEDICINE również solidaryzuje się z Ukrainą. Marka organizuje pomoc dla uchodźców tworząc fundusz pomocowy, na który marka przeznaczyła 100 000 zł.
Konkurs Eviva L’arte został już rozstrzygnięty, ale nadal możemy podziwiać kreatywność fanów MEDICINE w komentarzach.
Jakub Zasada x MEDICINE - oryginalne printy na co dzień.
Patrizia Aryton
Live commerce podbija branżę modową. Wśród liderów na rynku polskim zdecydowanie króluje Patrizia Aryton. Marka rusza z trzecim sezonem cyklu “Budowanie Stylu” i “Zestawy Stylistki”.
Jubileuszowy LIVE z gościem specjalnym - aktorką Ewą Leśniak.
Walentynkowy konkurs z miłości do siebie. W jaki sposób Wy dbacie o swój nastrój i komfort? :)
1. EVA MINGE 27 postów |
Wskaźnik zaangażowania 81.5 Ukryj szczegóły ↑ |
2. NAOKO 74 posty |
Wskaźnik zaangażowania 38.5 Pokaż szczegóły ↓ |
3. RISK made in warsaw 151 postów |
Wskaźnik zaangażowania 36.5 Pokaż szczegóły ↓ |
4. MEDICINE everyday therapy 26 postów |
Wskaźnik zaangażowania 35.2 Pokaż szczegóły ↓ |
5. Patrizia Aryton 30 postów |
Wskaźnik zaangażowania 32.2 Pokaż szczegóły ↓ |
6. Tomasz Ossoliński 11 postów |
Wskaźnik zaangażowania 17.8 Pokaż szczegóły ↓ |
7. Vicher 22 posty |
Wskaźnik zaangażowania 16.7 Pokaż szczegóły ↓ |
8. Laurella 30 postów |
Wskaźnik zaangażowania 14.8 Pokaż szczegóły ↓ |
9. Stone Skirts 24 posty |
Wskaźnik zaangażowania 11.5 Pokaż szczegóły ↓ |
10. paprocki&brzozowski 15 posty |
Wskaźnik zaangażowania 10.0 Pokaż szczegóły ↓ |
11. Robert Kupisz 30 postów |
Wskaźnik zaangażowania 9.4 Pokaż szczegóły ↓ |
12. Solar Company S.A. 14 postów |
Wskaźnik zaangażowania 9.4 Pokaż szczegóły ↓ |
13. Taranko 51 postów |
Wskaźnik zaangażowania 7.2 Pokaż szczegóły ↓ |
14. wasalaa 12 postów |
Wskaźnik zaangażowania 7.0 Pokaż szczegóły ↓ |
15. Łukasz Jemioł 34 posty |
Wskaźnik zaangażowania 7.0 Pokaż szczegóły ↓ |
16. MOLTON 14 postów |
Wskaźnik zaangażowania 6.4 Pokaż szczegóły ↓ |
17. KOKOworld 60 postów |
Wskaźnik zaangażowania 6.3 Pokaż szczegóły ↓ |
18. moodo 48 postów |
Wskaźnik zaangażowania 6.2 Pokaż szczegóły ↓ |
19. La Mania 39 postów |
Wskaźnik zaangażowania 5.3 Pokaż szczegóły ↓ |
20. Bialcon 12 postów |
Wskaźnik zaangażowania 4.5 Pokaż szczegóły ↓ |
21. Makalu 45 posty |
Wskaźnik zaangażowania 3.3 Pokaż szczegóły ↓ |
22. blue shadow 37 postów |
Wskaźnik zaangażowania 3.1 Pokaż szczegóły ↓ |
23. VISSAVI 28 postów |
Wskaźnik zaangażowania 2.8 Pokaż szczegóły ↓ |
24. ZAQUAD 38 postów |
Wskaźnik zaangażowania 2.8 Pokaż szczegóły ↓ |
25. NUDYESS 7 postów |
Wskaźnik zaangażowania 2.7 Pokaż szczegóły ↓ |
Dzień Kota w MEDICINE everyday therapy. Marka zorganizowała konkurs, w którym nagrodami były torby z kolekcji specjalnej Jakuba Zasady - grafika, twórcy plakatów do filmów niezależnych, wydarzeń kulturowych oraz społecznych inicjatyw.
W lutym projektantka Ewa Minge opublikowała komentarz odnośnie afery social mediowej dot. zbiórki na leczenie syna piłkarza Jakuba Rzeźniczaka i modelki Magdaleny Stępień.
W jaki sposób możemy przedstawiać emocje w sztuce? Ewa Minge sięga po malarstwo.
Tradycyja, którą uwielbiają klientki RISKa - post z cyklu “Jak jej dać na imię?”.
Wymyślić idealną nazwę dla małej czarnej? RISK made in warsaw zaprasza do zabawy.
Post | Rea. | Kom. | Udo. | Score | ||
1 | 275 | 895 | 13 | 290.7 | ||
2 | 1907 | 199 | 88 | 211.45 | ||
3 | 2112 | 222 | 41 | 198.65 | ||
4 | 1851 | 118 | 85 | 183.2 | ||
5 | 183 | 566 | 4 | 181.55 | ||
6 | 1903 | 21 | 104 | 169.05 | ||
7 | 183 | 513 | 2 | 164.35 | ||
8 | 142 | 399 | 6 | 130.7 | ||
9 | 369 | 154 | 85 | 119.9 | ||
10 | 136 | 297 | 4 | 98.4 | ||
11 | 192 | 252 | 4 | 87.7 | ||
12 | 1351 | 20 | 20 | 86.55 | ||
13 | 727 | 32 | 39 | 71.3 | ||
14 | 682 | 62 | 24 | 68.3 | ||
15 | 461 | 23 | 31 | 50.1 | ||
16 | 340 | 1 | 50 | 47.5 | ||
17 | 613 | 13 | 15 | 43 | ||
18 | 47 | 131 | 0 | 41.65 | ||
19 | 463 | 10 | 16 | 36.55 | ||
20 | 141 | 86 | 2 | 34.05 |
Internauci skrytykowali akcję LALA POMAGA by PLNY LALA. Z założenia od każdego zamówienia powyżej 100 zł marka miała przekazać 10 zł na konto fundacji "Nasz Wybór", która prowadzi "Ukraiński Dom" w Warszawie. Wielu użytkowników odebrało to jako próbę zarobienia na pomaganiu i stwierdziło, że “woli kupić od kogoś, kto przeznaczy cały dochód”. Dzień później marka wydała dodatkowe oświadczenie z przeprosinami oraz informacją o modyfikacji akcji.
Laurella zabiera głos w sprawie sytuacji w Ukrainie. Marka przerabia własny magazyn w Poznaniu na punkt zbiórki najważniejszych rzeczy dla uchodźców, oferują pracę ukraińcom bez znajomości języka polskiego, przekazują ubrania oraz środki finansowe.
Kolekcja #forUKRAINE od KOKOworld. Dochód ze sprzedaży niebiesko-żółtych ubrań marka dzieli na 3 części. 1/3 przekazuje ukraińskim krawcowym, 1/3 przeznacza na rzecz fundacji HAPPY KIDS, która przyjmuje dzieci z domów dziecka z Ukrainy. Resztę inwestuje w zakup materiałów i maszyn do szycia.
Miejsce marki w rankingu zależy od wskaźnika zaangażowania. Wskaźnik ten obliczany jest na podstawie interakcji przy postach publikowanych przez markę na FB z uwzględnieniem różnej siły ich oddziaływania (udostępnienia, komentarze, reakcje). W obliczeniach brana jest pod uwagę również częstotliwość publikowania i wielkość bazy fanów - jeśli dwie strony mają podobny sumaryczny wynik zaangażowania, to w naszej opinii lepiej angażuje ta, która opublikowała mniej postów lub posiada mniejszą bazę fanów. Do obliczania wskaźnika wykorzystujemy aplikację feedbeat.co
Ranking obejmuje polskie monobrandy modowe z kategorii damska odzież casual i smart casual z pominięciem marek obuwniczych. W przyszłości planujemy realizację osobnych rankingów dla mody męskiej, jak również dla marek obuwniczych. Nie bierzemy pod uwagę w rankingu multibrandów, marketplace'ów oraz marek zagranicznych. Jeśli Twoim zdaniem brakuje w rankingu jakiejś marki - napisz do nas z propozycją.
Kategorie: Content Marketing, Komunikacja marki
Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief