Synergia działań ma moc! Jak pozyskaliśmy ROAS 23 dla multibrandowego sklepu z obuwiem?

Kobiety mają MOC? Owszem! Zobacz, jak osiągnęliśmy ROAS (iloraz wygenerowanych przychodów i zainwestowanych w kampanię środków) ponad 23 dla multibrandowego sklepu z obuwiem.
Martyna Poniatowska ▲ 21 kwietnia, 2022 ▲ około 3 minuty czytania

Kobiety mają MOC? Owszem! Zobacz, jak osiągnęliśmy ROAS (iloraz wygenerowanych przychodów i zainwestowanych w kampanię środków) ponad 23 dla multibrandowego sklepu z obuwiem.

Dzień Kobiet to (prawdopodobnie zaraz po Black Friday) jeden z najgorętszych momentów w roku dla e-commerce. Nie inaczej było w przypadku naszego klienta.


Założenia

Promocja trwała od 4 do 8 marca i podzielona była na dwie kategorie:
 rabat min. 20% na wszystko (w tym wiosenne nowości, które niedawno pojawiły się na stronie)
rabat 10% na kolekcję ślubną (zdecydowanie złoty orzeł marki).
 

Działania na wielu polach

Kluczowa okazała się spójność i maksymalizacja przychodów za pomocą synergii działań z zakresu komunikacji na FB, FB/IG Ads oraz email marketing & marketing automation (wspieramy klienta we wszystkich tych obszarach).
 
Wspólne działania z zakresu komunikacji pozwoliły nam na przygotowanie i publikację 3 postów informujących o promocji. Wykorzystaliśmy w nich zdjęcia lifestylowe z udziałem kobiet zatrudnionych w butiku (marka poza sklepem internetowym posiada dwa salony stacjonarne). Takie formaty budują większe zaufanie i skracają dystans na linii brand - klient.
 
W ramach działań FB/IG Ads przygotowaliśmy dwie kampanie sprzedażowe i dzięki bieżącej obserwacji i optymalizacji byliśmy w stanie wyciągnąć z nich maksimum możliwości.
 
Subskrybentom zapisanym w bazie mailingowej marki wysłaliśmy trzy newslettery informujące o promocji. Zadbaliśmy o różnorodność przekazu proponując wybrane modele butów w okazyjnych cenach, zadbaliśmy o język korzyści w treściach i i jasno komunikowaliśmy datę zakończenia akcji (zegar pokazujący czas pozostały do końca promocji).
 

Efekty 

Sumarycznie w okresie 4-8 marca zapewniliśmy klientowi ponad 60 tysięcy przychodów z naszych działań. ROAS z kampani FB/IG Ads wyniósł 23,63 (dla Klienta satysfakcjonujący wynosi 14). Szczegóły na zrzucie. ;)
 
277218436-3038151409735341-4236517934705202327-n
Pełne wykorzystanie możliwość FB Ads - zobacz jak to robimy!   
 

Checklista dla Ciebie

Na co warto zwrócić największą uwagę przy planowaniu krótkich akcji specjalnych?
 
 ostatnia szansa! - nie zapominaj o poście, kreacjach, a także mailingu informujących o ostatnim dniu promocji. Dzięki zastosowaniu reguły niedostępności ( jutro nie będzie już zniżki), wywieramy małą presję na potencjalnym kliencie. Jeśli chcę kupić nową parę butów, to lepiej zrobić to teraz póki trwa promocja, bo jutro będzie już drożej. Lubimy zniżki, prawda? ;)
 
 ciekawe kreacje. Oprócz interesującego copy warto zwrócić uwagę na samą wizualną część naszych reklam. Polecam stosowanie nakładek, a także ustawienie zdjęcia/grafiki/video na pierwszym kafelku karuzeli lub jako nakładka kolekcji. Taki zabieg przykuwa większą uwagę niektórych odbiorców i od razu informuje o promocji.
 
 codzienna optymalizacja. Nie mamy tutaj dużo czasu na “naukę Facebooka”. Musimy działać tu i teraz, i albo coś przynosi wyniki, albo testujemy inne ustawienia. :) 
 
Chcesz dowiedzieć się więcej o naszych działaniach? Zajrzyj tutaj!
 

Kategorie: Analityka, Case study

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Otrzymasz szczegółowy plan i wycenę bez zobowiązań.
Zaufali nam