IG Reels - wykorzystaj ich potencjał!

Pojawiły się w samym środku Instagramowego menu i z miejsca narobiły sporo szumu - reelsy czy też rolki wciąż są funkcją dość nową, ale już dzisiaj można dzięki mówić o sporych zmianach i nowych możliwościach w dotychczasowej komunikacji marek w obrębie serwisu. Czy wyrolują one TikToka, a przede wszystkim w jaki sposób może je wykorzystać Twoja marka? Sprawdź listę gotowych pomysłów.
Angelika Dąbek ▲ 05 maja, 2022 ▲ około 4 minuty czytania

Pojawiły się w samym środku Instagramowego menu i z miejsca narobiły sporo szumu - reelsy czy też rolki wciąż są funkcją dość nową, ale już dzisiaj można dzięki mówić o sporych zmianach i nowych możliwościach w dotychczasowej komunikacji marek w obrębie serwisu. Czy wyrolują one TikToka, a przede wszystkim w jaki sposób może je wykorzystać Twoja marka? Sprawdź listę gotowych pomysłów.

W 2016 roku Instagram zaprezentował swoim użytkownikom funkcję nagrywania krótkich filmików, które miały znikać w 24 godziny po opublikowaniu. Stories, o których mowa, zdobyły tak dużą popularność, że na przestrzeni czasu pojawiły się również na Facebooku oraz na Youtube. Sam format nie był niczym odkrywczym - relacje to mocna inspiracja Snapchatem, który swojego czasu rozwijał się bardzo dynamicznie.

Historia się powtarza. Prawie - rolki z pewnością miały / mają TIK TOKA naśladować, koniec końców są to narzędzia różniące się od siebie zarówno w warstwie technicznej jak i w formie wykorzystania przez użytkowników.

Jak za pomocą reelsów w pełni wykorzystać potencjał sprzedażowy marki modowej?

→ Onboarding brandu - opowiedz o sobie oraz o marce, jej misji i kluczowych wartościach. Nawiąż do historii, genezy powstania, miejsca produkcji czy materiałów, które wykorzystujesz do powstania finalnego produktu. Przedstaw wszystkie mocne strony brandu w swojego rodzaju rolkach wizerunkowych.

Tip: Te reelsy możesz wykorzystywać wielokrotnie, udostępniając je w formie przypominajki na stories (co kilka miesięcy lub po wyjątkowo dużym przyroście obserwujących). Takie rolki śmiało możesz też potraktować jako kreacje reklamowe mające wypełnić pierwsze etapy sprzedażowego lejka.

→ Zwróciłeś uwagę odbiorcy, pora zatrzymać go na dłużej. Publikuj reelsy, w których zdradzasz więcej na temat produktów. Video daje o wiele szersze możliwości kreatywnej prezentacji ubrań i modowych akcesoriów niż statyczne zdjęcie - czy będzie to perfekcyjnie złożony mini teledysk z sesji zdjęciowej, czy pojedyncze, długie ujęcie ukazujące sukienkę na modelce z każdej strony? A może zbliżenia na wszystkie detale, jakość i fakturę materiału? To już zależy od Ciebie, nasza rekomendacja to rozsądny miks różnorodnych działań. Pomyśl też, jak w produktowych rolkach dać swoim odbiorcom wartość. Przykłady? Video ze sprytnymi sposobami na idealne wiązanie paska przy płaszczu czy podrasowanie torebki apaszką. Zobacz, jak robi to NAOKO: https://www.instagram.com/reel/CbupxN5gq3e/ 

→ Pomyśl o tym, jakie obiekcje może mieć człowiek zainteresowany Twoim produktem? Za pomocą rolek możesz wyprzedzić ewentualne pytania lub wątpliwości klientów. Publikuj video z ubraniami w codziennym użyciu, pokazuj je w różnych odsłonach (sukienka w stylizacji codziennej i eleganckiej, na kobietach o różnym wzroście i kształtach). 

→ Rolki to kolejny placement, za pomocą którego możesz informować o premierach i powrotach bestsellerów, zapisach na nowe edycje szkolenia. 

→ Ogłaszaj wyprzedaże i akcje rabatowe, opublikuj ciekawy zwiastun nadchodzących nowości - może to być fragment video promującego kampanię lub po prostu dłuższe ujęcie przedstawiające fragment nowej kolekcji. Podgrzewa atmosferę skutecznie. ;)  

→ Działaj z influencerkami - oddaj w ich ręce stworzenie kreatywnego reelsa i opublikuj u siebie (możecie też zrobić współtworzoną rolkę). 

→ Aktywizuj społeczność - konkurs na najbardziej kreatywną rolkę z oznaczeniem Twojej marki? A może zadanie polegające na remiksie reelsa, który wcześniej stworzysz? Efektem konkursu może być jednorazowy większy strzał zasięgu oraz szansa na dotarcie do nowych odbiorców, w tym potencjalnych klientów.

Pragniesz oddać część lub 100% swojej komunikacji na Instagramie w ręce agencji? A może nie czujesz tego rozwiązania, za to bardziej interesują Cię audyt lub cykliczne konsultacje z ekspertami mającymi doświadczenie z wieloma brandami?

Skontaktuj się z nami telefonicznie, pod numerem 48 737 138 848 lub wyślij maila na 

Porozmawiajmy o wspólnych działaniach!

 

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Otrzymasz szczegółowy plan i wycenę bez zobowiązań.
Zaufali nam