Marilyn to dobrze znana na polskim rynku marka eleganckiej bielizny damskiej, dodatków oraz rajstop. W ofercie znajdziemy również biustonosze, majtki, pończochy, stroje kąpielowe i bieliznę na naprawdę gorące wieczory. :) Działania w Google Ads rozpoczęliśmy w czerwcu. a jako główny cel obraliśmy zwiększenie dynamiki sprzedaży. Ciekawi efektów? Czytajcie case study.
Działania rozpoczęliśmy od analizy dotychczasowych wyników konta. Sprawdziliśmy rentowność i ustawienia obecnych kampanii i dokonaliśmy koniecznych zmian, tak by zapewnić możliwie płynne przejście do dalszych prac:
→ zostawiliśmy kampanie z potencjałem i zaktualizowaliśmy ich ustawienia
→ wyłączyliśmy lub zastąpiliśmy te, których efekty były niezadowalające
→ sprawdziliśmy konwersje i analitykę na koncie
→ sprawdziliśmy stan feedu produktowego i ustawień GMC
Start naszych działań nałożył się na jedną z większych zmian w systemie Google Ads, czyli przejście z kampanii inteligentnych produktowych na kampanie Performance Max. Dostosowaliśmy więc obecne kampanie do wymogów ich nowszej wersji, uzupełniliśmy zasoby reklamowe, teksty, nagłówki i grafiki.
Te prace nie mogły jednak wpłynąć na ogólny cykl życia sklepu i obecne działania, takie jak promocja nowej kolekcji czy aktualne oferty rabatowe, dla których również tworzyliśmy na bieżąco kreacje. Początek był więc bardzo intensywny. :)
Przykładowe kreacje reklamowe
W kreacjach naturalnie postawiliśmy na content wizualny - zdjęcia i filmy doskonałej jakości dostarczane przez klienta. Niekoniecznie jednak to, co miłe dla oka, podoba się również systemom sprawdzającym Google. Z uwagi na asortyment - bieliznę - która na sesjach prezentowana jest na modelkach, mierzyliśmy się z licznymi ograniczeniami w reklamowaniu, zwłaszcza w kwestiach kampanii typowo graficznych.
Duża liczba zmian, jakie wprowadziliśmy już na starcie, miała za zadanie uzdrowić, ale też rozpędzić konto. Przy wyższym o około 50% budżecie na działania musieliśmy też jednak patrzeć na zwrot z inwestycji - choć perspektywy były dobre, podeszliśmy do sprawy z głową, by nie zniweczyć dotychczasowej pracy algorytmów. A jak ostatecznie wyszło?
Początkowa faza wykazywała się stabilnym wzrostem, natomiast okres jesienny ze szczytem w październiku pozwolił podkreślić pozytywne odbicie sprzedaży prowadzonych przez nas działań.
A tak przedstawia się procentowe porównanie wyników rok do roku (2022 r. do 2021 r.) za okres działań czerwiec-grudzień:
→ budżet kampanii: +54,80%
→ zakupy: +40,53%
→ wartość konwersji: +47,27%
Dobra komunikacja z Klientem, marka przygotowana na sukces i agencja, która wie, jak osiągać efekty - dzięki takiej współpracy ze sklepem e-Marilyn, na niemal identycznej rentowności znacząco zwiększyliśmy skalę kampanii GAds, a dodatkowo, w październiku odnotowaliśmy najwyższy wynik przychodów i transakcji w historii konta!
Za działania po stronie agencji odpowiada Marek Palutkiewicz, Performance Specialist.
Kategorie: Case study, Google Ads
Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief