Wśród wielu możliwości, jakie dzisiaj daje nam internet, współprace i crosspromocje pomiędzy markami są świetnym sposobem na wyjście po większe zasięgi oraz dotarcie do - być może - zupełnie nowej społeczności. Dlaczego warto i o czym pamiętać przy starcie z tego rodzaju działaniami? Czytaj dalej!
Premiera tekstu miała miejsce w Lisletterze - newsletterze z gwarancją cyklicznej dawki dobrej wiedzy z obszaru digital marketingu. Chcesz szybciej cieszyć się wartościowymi treściami od teamu z Niebieskiego Lisa? Przejdź na stronę zapisu!
→ Wzmocnienie pożądanego wizerunku marki - to, z kim i na jakich zasadach współpracuje marka, może powiedzieć bardzo dużo na temat jej kluczowych wartości i wyróżników oraz estetyki.
→ Zwiększenie zasięgu - oczywiste. Współpraca z inną marką pozwala wzajemnie czerpać z baz Klientów oraz społeczności. To również świetny sposób na wyjście poza bańkę komunikacji we własnych kanałach.
→ Zwiększenie wiarygodności / autorytetu - crosspromocje ze znanymi brandami mogą wzmocnić Twoje postrzeganie jako liczącego się gracza i generalnie marki, której można zaufać.
→ Odświeżenie contentu - współpraca może stać się okazją do tworzenia unikalnych, świeżych treści, które odróżnią się od dotychczasowej komunikacji i jeszcze bardziej zwrócą uwagę społeczności.
ZC ,,BOLESŁAWIEC'' x Reserved Collection - współpraca marki modowej oraz kultowej ceramiki bolesławieckiej. Koncepcja doskonale wzmocniła wizerunek brandu i stanowiła świetne uzupełnienie letnich kolekcji. Zwłaszcza, że kampanii towarzyszył klimat najpiękniejszego, sielskiego lata spędzonego z dala od miejskiego zgiełku.
Źródło: reserved.com
Wiesz już, że wspólne działania mogą przynieść wiele korzyści. Sprawdź, jakie opcje masz do wyboru - jest ich całkiem sporo!
Wspólna kolekcja / linia / produkt - połączcie swoją estetykę i unikalny styl. Mogą to być ubrania, ale równie dobrą opcją może okazać się kolekcja uzupełniających Wasze oferty mniejszych dodatków (modne frotki, gumki do włosów) lub akcesoriów sezonowych (np. kolekcja plażowa).
Cross promocja w sklepie internetowym - możecie udostępniać produkty innych marek w sklepie lub na stronie internetowej. To sytuacja win-win. Wy zaproponujecie Klientom szerszą ofertę, natomiast marka goszcząca w sklepie zyska kolejne źródło przychodów.
W sklepie The odder side znajdziesz co najmniej kilka kategorii współtworzonych lub tworzonych przez marki gościnne. W ten sposób TOS proponuje swojej społeczności produkty komplementarne ze swoim stylem i estetyką.
Źródło: theodderside.com
Wspólne działania z influencerami - pomyślcie o wspólnej sesji zdjęciowej lub wysyłce atrakcyjnych gift packów do internetowych twórców.
Wspólny konkurs w social mediach - Nagrody staną się bardziej atrakcyjne, a wieść o konkursie dotrze do większej liczby osób (czyt. zwiększysz swoje zasięgi). Przygotuj dedykowane grafiki dla partnerskiej marki na Facebooku, jeżeli będzie taka potrzeba. Na Instagramie koniecznie zaproś ją do współtworzenia postów czy atrakcyjnych rolek.
Wspólna transmisja LIVE - trendy na nowy sezon, inspiracje, nowości w ofercie - zorganizujcie spotkanie dla swoich społeczności i dajcie im możliwość poznać Was lepiej! Transmisje live może nie cieszą się już tak ogromnym zainteresowaniem, jak to miało miejsce w okresie pandemii, ale wciąż są doskonałą okazją do naturalnego pokazania produktów, wzmocnienia wizerunku marki, a przede wszystkim do dialogu ze swoją społecznością.
Marki Sadva & Marsala - wysyłka wspólnych gift packów do wybranych influencerek.
Źródło Instagram (marsala.eu)
Wybierz dobrze - partner in crime, brand tożsamy z naszą marką pod względem wartości, estetyki, podejścia do biznesu etc. będzie dobrym fundamentem do udanych działań. Szukaj punktów wspólnych w potencjalnym partnerze biznesowym, a jeżeli takowych nie znajdziesz - cóż, radzimy szukać dalej.
Określ cele - sprzedaż, wprowadzenie nowego produktu na rynek, pozyskanie największych zasięgów. Ustalcie, do czego mają prowadzić podejmowane przez Was działania i bądźcie pewni, że razem podążacie w tym samym kierunku.
Określ warunki współpracy - wychodząc z propozycją współpracy, koniecznie przemyśl wkład tej drugiej strony. Dobrze też będzie określić kluczowe zadania obejmujące obecność w social mediach: gdzie, kiedy, kto i jak często ma publikować content w swoich socialach, które treści będą współdzielone, kto je opublikuje etc.
Monitoruj wyniki - na bieżąco sprawdzaj, czy działania podejmowane w trakcie akcji przybliżają Was do celu. Być może konieczne będzie modyfikacja scenariusza, przemyślenie dodatkowych działań np. transmisji live na kilka godzin przez zakończeniem wspólnej akcji rabatowej? Nie obawiaj się wychodzić z inicjatywą!
O mierzeniu pamiętaj również pod koniec współpracy. Spojrzenie na osiągnięte rezultaty pozwoli wyciągnąć wnioski i stać się motywacją do ewentualnych zmian w przyszłości.
Czujesz, że wspólnie możemy wyciągnąć maksimum potencjału sprzedażowego dla Twojej marki? Skontaktuj się z nami - wznieśmy digital marketing Twojego brandu na wyższy poziom!
Agnieszka Nawrot:
→ tel. +48 737 138 848
→ email [email protected]
Kategorie: Skuteczniejsza Strona na FB, Strategia
Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief