Zmiany: co nas czeka na Facebooku?

Prawdziwy wysyp nowości - tak w skrócie można podsumować ostatnie działania Facebooka. Już od jakiegoś czasu poznajemy nowy format reklamowy Canvas, korzystamy ze statystyk lokalnych i czekamy na zapowiadane skreślenie zasady ?20% tekstu?.. A to jeszcze nie wszystko! Na konferencji F8 organizowanej przez Facebooka zapowiedziano kolejne nowości w obrębie platformy (i nie tylko). Te najciekawsze zebraliśmy w dzisiejszym poście.
Angelika Dąbek ▲ 20 kwietnia, 2016 ▲ około 4 minuty czytania

Prawdziwy wysyp nowości - tak w skrócie można podsumować ostatnie działania Facebooka. Już od jakiegoś czasu poznajemy nowy format reklamowy Canvas, korzystamy ze statystyk lokalnych i czekamy na zapowiadane skreślenie zasady ?20% tekstu?.. A to jeszcze nie wszystko! Na konferencji F8 organizowanej przez Facebooka zapowiedziano kolejne nowości w obrębie platformy (i nie tylko). Te najciekawsze zebraliśmy w dzisiejszym poście.

Prawdziwy wysyp nowości - tak w skrócie można podsumować ostatnie działania Facebooka. Już od jakiegoś czasu poznajemy nowy format reklamowy Canvas, korzystamy ze statystyk lokalnych i czekamy na zapowiadane skreślenie zasady “20% tekstu”.. A to jeszcze nie wszystko! Na konferencji F8 organizowanej przez Facebooka zapowiedziano kolejne nowości w obrębie platformy (i nie tylko). Te najciekawsze zebraliśmy w dzisiejszym poście.

Instant Articles dostępne

Artykuły ekspresowe zostały udostępnione wszystkim wydawcom. Nowa funkcja pozwala czytać treści wydawców bezpośrednio na Facebooku, bez potrzeby klikania w link i przenoszenia się na zewnętrzną stronę internetową. Po czym rozpoznasz artykuł ekspresowy?  
Najpierw zauważysz, że tekst “załadował” się praktycznie w tym samym momencie, w którym kliknąłeś w link. Różnicę zauważysz też w wyglądzie wpisu - na ekranie nie zobaczysz strony internetowej wydawcy, a sam tekst z ewentualnymi elementami multimedialnymi - zdjęciami, filmami i linkami.

Nowe przyciski Facebooka

Kolejną nowością będą opcje Facebooka mające zastąpić wszystkie aplikacje i narzędzia służące zapisywaniu linków z internetu.
Na razie FB udostępnia przycisk “Zapisz…”, który pozwala na (uwaga!) zapisywanie wszystkich linków, filmów i utworów oraz odtworzenia ich w dowolnym czasie w zakładce “Zapisane”. Funkcja działa jednak tylko w obrębie Facebooka. Nowy przycisk “Save to Facebook” ma być natomiast dedykowany zapisywaniu treści z zewnętrznych serwisów. Link będzie można zobaczyć w dedykowanej zakładce na FB.
Ciekawą opcją będzie też możliwość cytowania tekstu bezpośrednio na Facebooka. Wystarczy dodać kilka linijek kodu do swojej strony internetowej, żeby po kliknięciu w przycisk “Quote to Facebook” udostępniać cytaty bezpośrednio na oś czasu FB. Ta sama funkcja ma zostać również udostępniona na czytnikach Kindle.

Boty na Messengerze

W trakcie F8 oficjalnie ogłoszono też nową funkcję działającą w obrębie Messengera. Teraz, przy użyciu tej platformy, każda strona będzie mogła stworzyć swoje boty, które w pewnym stopniu przejmą obsługę firmowych czatów. Opcja jest na razie dostępna głównie na zagranicznych serwisach, m.in. CNN i Wall Street Journal. Za pomocą botów serwisy  będą wysyłać do swoich odbiorców różnego rodzaju treści: od prognozy pogody, przez codzienne newsy.

Filmowe profilowe

Profile Expression Kit to rozwiązanie Facebooka umożliwiające dodanie zdjęcia profilowego na swoje osobiste konto lub fanpage za pośrednictwem zewnętrznych aplikacji (m.in. Instagrama oraz Vine).

Jeszcze lepsza komunikacja z klientem

Prowadzisz fanpage? Te nowe funkcje od Facebooka zostały stworzone z myślą o Tobie. Po pierwsze, w ustawieniach wiadomości firmowego profilu możesz już ustawić automatyczną wiadomość, w której np. zapewnisz nadawcę, że odezwiesz się do niego jak tylko będziesz online (przydatne, jeżeli nie jesteś w stanie natychmiast odpowiadać na wszystkie zapytania ofertowe).
Facebook wprowadził też specjalne kody, unikalne dla każdego fp - po jego zeskanowaniu internauta będzie miał możliwość bezpośredniego kontaktu z konkretną marką.

Funkcja Live dla wszystkich...i wszystkiego

Do tej pory nadawane na żywo z poziomu Facebooka miały jedynie konta zweryfikowane (patrz: osoby publiczne). Od jakiegoś czasu przycisk transmisji jest stopniowo udostępniany wszystkim użytkownikom. Do tego wszystkiego Facebook zapowiedział udostępnienie API, co ma dać jeszcze większe możliwości interakcji i dzielenia się treścią nadawaną w czasie rzeczywistym.


Dzięki imprezom takim jak F8 mamy okazję poznać plany Zuckerberga dotyczące kierunku rozwoju, w którym będzie podążać Facebook. W tym roku trudno mówić o zaskoczeniu - najbardziej zaawansowane zmiany dotyczyły treści wideo w serwisie m.in. filmów interaktywnych czy transmisji na żywo dostępnych dla wszystkich. Wyraźnie widać też, że Facebook dąży do uzyskania statusu platformy multimedialnej, umożliwiającej internautom poruszanie się po coraz większych obszarach sieci bez konieczności opuszczania serwisu.

 

 

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Ponad połowa naszych klientów pochodzi z poleceń od wcześniejszych klientów.
Zaufali nam