Komentują, udostępniają...jak zaangażować swoich fanów?

W ramach odpowiedzi na jedno z pytań uczestników akcji #FBKonsultacje przyjrzymy się dzisiaj kwestii zaangażowania fanów na Facebooku. Uprzedzamy, tu nie ma jednoznacznej odpowiedzi!
Angelika Dąbek ▲ 27 maja, 2016 ▲ około 4 minuty czytania

W ramach odpowiedzi na jedno z pytań uczestników akcji #FBKonsultacje przyjrzymy się dzisiaj kwestii zaangażowania fanów na Facebooku. Uprzedzamy, tu nie ma jednoznacznej odpowiedzi!

W ramach odpowiedzi na jedno z pytań uczestników akcji #FBKonsultacje przyjrzymy się dzisiaj kwestii zaangażowania fanów na Facebooku. Uprzedzamy, tu nie ma jednoznacznej odpowiedzi!

To, że liczba lajków niekoniecznie świadczy o sukcesie profilu na FB wiadomo już od dawna. Dzisiaj każdy powinien dążyć do tego, żeby treści na FB przyciągały użytkowników i potrafiły ich zaangażować. Często jest to jednak bardzo trudne i nic dziwnego - internauci przyzwyczaili się do błyskawicznego konsumowania treści, ciągłego poszukiwania nowych bodźców i tylko wyjątkowo dobrze dobrane treści są w stanie zatrzymać ich na dłużej przy konkretnej publikacji.


Jak zacząć angażować ludzi w życie firmowego profilu?


Może będziemy się powtarzać, ale content is the king. Przekaz i jakość tego co publikujesz to klucz do budowy zaangażowanej społeczności wokół strony. Określenie tego co dla Twoich odbiorców będzie ciekawe i interesujące może wymagać czasu. Niemniej i tak powinieneś zacząć od opracowania strategii treści dla swojego fanpage’a. Pomyśl co może zainteresować Twojego odbiorcę - jakie problemy związane z Twoją działalnością są dla niego istotne, które nowinki chce znać, jakie porady będą dla niego wartościowe? Nie bój się też dzielić wiedzą - jeśli potencjalni klienci uznają Cię za kogoś kto zna się świetnie na swoim fachu, zdecydowanie szybciej będą gotowi Ci zaufać!


O czym jeszcze należy pamiętać?


Poniżej zebraliśmy proste wskazówki, które mogą pozytywnie wpłynąć na zaangażowanie fanów. Są na tyle uniwersalne, że bez względu na branżę, możesz je zaadaptować do swoich działań.

  • Różnorodne formaty treści. Mając do przekazania określoną treść, zastanów się jakich formatów możesz użyć w tym celu. W wielu przypadkach świetnie sprawdzą się GIF-y, infografiki, czy krótkie materiały video. Nawet mem, mimo ich powszechnego zalewu, może być merytoryczny i oryginalny. Przygotowanie takich treści z pewnością zajmie Ci więcej czasu, niż napisanie zwykłego postu, ale to te formaty są często bardziej lubiane przez internautów.
  • Otwarte pytania w treści posta - sam zachęć użytkowników do interakcji, zadając pod koniec posta pytanie. Pamiętaj, że tu również nie zdadzą egzaminu tematy wymyślane na siłę i nie mające nic wspólnego z Twoją działalnością. Zdecydowanie lepiej wykorzystać je by np. dowiedzieć się, co użytkownicy myślą o nowej usłudze w Twoim salonie samochodowym, albo pozwolić im w ten sposób współdecydować o wyborze sezonowego menu w kawiarni.
  • Nie bój się interakcji - zawsze staraj się odpowiadać przynajmniej na kilka z pierwszych komentarzy pod każdym postem. Użytkownicy, widząc Twoje zaangażowanie i chęć rozmowy, dużo chętniej będą lajkować i komentować publikowane treści.
  • Regularnie i dobrze - o ile nie prowadzisz profilu gazety codziennej, nie musisz publikować każdego dnia. Naprawdę, o wiele bardziej istotna jest jakość tego co znajdzie się na Twoim fanpage’u. Publikuj systematycznie 3-4 razy w tygodniu. Będziesz mieć więcej czasu na dopracowanie treści.


Spróbuj przez jakiś czas ograniczyć liczbę publikowanych treści, a skupić się na ich jakości. Nie obawiaj się też rozmowy z fanami i sam zachęcaj ich do komentowania treści zamieszczonych na blogu poprzez pytania i prośby o opinie. Najprawdopodobniej dość szybko zauważysz wzrost zaangażowania :)


PS.: Chcesz wiedzieć wszystko o content marketingu? Czym jest, jakie przynosi korzyści oraz w jaki sposób przeprowadzić strategię contentową krok po kroku? Koniecznie pobierz naszego e-booka

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Ponad połowa naszych klientów pochodzi z poleceń od wcześniejszych klientów.
Zaufali nam