W ramach odpowiedzi na jedno z pytań uczestników akcji #FBKonsultacje przyjrzymy się dzisiaj kwestii zaangażowania fanów na Facebooku. Uprzedzamy, tu nie ma jednoznacznej odpowiedzi!
W ramach odpowiedzi na jedno z pytań uczestników akcji #FBKonsultacje przyjrzymy się dzisiaj kwestii zaangażowania fanów na Facebooku. Uprzedzamy, tu nie ma jednoznacznej odpowiedzi!
To, że liczba lajków niekoniecznie świadczy o sukcesie profilu na FB wiadomo już od dawna. Dzisiaj każdy powinien dążyć do tego, żeby treści na FB przyciągały użytkowników i potrafiły ich zaangażować. Często jest to jednak bardzo trudne i nic dziwnego - internauci przyzwyczaili się do błyskawicznego konsumowania treści, ciągłego poszukiwania nowych bodźców i tylko wyjątkowo dobrze dobrane treści są w stanie zatrzymać ich na dłużej przy konkretnej publikacji.
Może będziemy się powtarzać, ale content is the king. Przekaz i jakość tego co publikujesz to klucz do budowy zaangażowanej społeczności wokół strony. Określenie tego co dla Twoich odbiorców będzie ciekawe i interesujące może wymagać czasu. Niemniej i tak powinieneś zacząć od opracowania strategii treści dla swojego fanpage’a. Pomyśl co może zainteresować Twojego odbiorcę - jakie problemy związane z Twoją działalnością są dla niego istotne, które nowinki chce znać, jakie porady będą dla niego wartościowe? Nie bój się też dzielić wiedzą - jeśli potencjalni klienci uznają Cię za kogoś kto zna się świetnie na swoim fachu, zdecydowanie szybciej będą gotowi Ci zaufać!
Poniżej zebraliśmy proste wskazówki, które mogą pozytywnie wpłynąć na zaangażowanie fanów. Są na tyle uniwersalne, że bez względu na branżę, możesz je zaadaptować do swoich działań.
Spróbuj przez jakiś czas ograniczyć liczbę publikowanych treści, a skupić się na ich jakości. Nie obawiaj się też rozmowy z fanami i sam zachęcaj ich do komentowania treści zamieszczonych na blogu poprzez pytania i prośby o opinie. Najprawdopodobniej dość szybko zauważysz wzrost zaangażowania :)
PS.: Chcesz wiedzieć wszystko o content marketingu? Czym jest, jakie przynosi korzyści oraz w jaki sposób przeprowadzić strategię contentową krok po kroku? Koniecznie pobierz naszego e-booka.
Kategorie: Content Marketing, Podstawy FB, Skuteczniejsza Strona na FB
Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief