Nie masz pomysłu na FB? Koniecznie przeczytaj nasz mini-przewodnik i poznaj posty, dzięki którym nigdy nie zabraknie Ci pomysłów na interesujące treści.
Nie masz pomysłu na FB? Koniecznie przeczytaj nasz mini-przewodnik i poznaj posty, dzięki którym nigdy nie zabraknie Ci pomysłów na interesujące treści.
Spisałeś strategię dla swojego profilu na Facebooku i opracowałeś content, który ma się na nim pojawiać. Mimo to zdarza się, że podczas planowania najbliższych wpisów albo całego kalendarza postów nie wiesz “co wrzucić na fejsa” danego dnia. W takiej sytuacji dobrze mieć pod ręką poniższą listę. Zobacz nasz przewodnik i twórz świetny content na firmowym profilu. Nawet jeżeli publikujesz codziennie.
Kucharze podczas pracy, zespół obradujący przy stole lub przerwa w firmowej kuchni czy na balkonie, wspólne wyjście na kręgle albo do kina, przeprowadzka do nowego biura, remont lokalu, a nawet nowy filodendron - dzielenie się kulisami pracy jest fajne! Dlaczego?
Takie działania “uczłowieczają” markę, czynią ją bardziej przejrzystą, szczerą w oczach odbiorcy.
To doskonały sposób na budowanie autentyczności plus dobry sposób na przekonanie potencjalnych klientów, że Ty i Twój zespół jesteście nie tylko profesjonalistami, ale również grupą całkiem sympatycznych ludzi :)
Możesz publikować zdjęcia, możesz też nagrywać filmy, w których “oprowadzisz” fanów po firmie. Ale, równie dobrze, możesz po prostu pisać - zwróć uwagę na fanpage magazynu Press. W postach z cyklu “Z życia newsroomu” przeczytasz co ciekawsze dialogi pomiędzy pracownikami. Dawka maksymalnie inteligentnego humoru z samego rana.
Prosty, ale doskonały sposób na uczłowieczenie marki to pokazanie ludzi, którzy za nią stoją. Umieściłam ten typ postu w zestawieniu, ale na dobrą sprawę to pomysł na cały cykl wpisów - możesz regularnie dodawać post ze zdjęciem oraz bio jednego z pracowników.
Pamiętaj też, że nie musicie się ograniczać do typowo zawodowych spraw, takich jak doświadczenie czy wykształcenie. Oczywiście napisz, za co dana osoba odpowiada w zespole, ale koncentruj się również na zainteresowaniach i pasjach oraz na tym, czemu poświęca swój wolny czas.
Fragment procesu produkcyjnego, wywiad z właścicielem lub pracownikami to tylko niektóre pomysły na krótkie formy, które możesz szybko zrealizować i opublikować na firmowym profilu.
Treści wideo cieszą się teraz ogromną popularnością. Z drugiej strony ta popularność, rosnąca ilość vlogerów plus dostępność nowych technologii sprawia, że wzrastają oczekiwania internautów co do jakości prezentowanych treści. Oczywiście nie musisz od razu tworzyć filmów jak Krzysztof Gonciarz. Ale przynajmniej zwróć uwagę na jakość obrazu (chociaż dzisiaj dobre efekty można uzyskać nawet smartfonem) i jakość dźwięku (wywiad z właścicielem na środku zatłoczonej restauracji lub hali produkcyjnej bez mikrofonu - kiepski pomysł).
Jeżeli chcesz nagrać wywiad, pamiętaj też o wyborze odpowiedniego bohatera. Gość, który sztywno mówi “cześć” i wyraźnie wypowiada całe zdania z pamięci nie jest przekonujący.
Znalazłeś ciekawy artykuł lub wideo nawiązujące do tego, co dzieje się w branży? Możesz je udostępnić na swoim profilu. Dobrze, jeżeli do opublikowanego linku zamieścisz też własny komentarz. W ten prosty sposób podzielisz się wiedzą i doświadczeniem oraz pokażesz, że jesteś na bieżąco, z tym co dzieje się w branży.
Zwróć też uwagę, żeby ostatecznie nie przesadzać z publikowaniem linków do zewnętrznych treści. Częściej stawiaj na content swojego autorstwa.
Wszystko co cieszy, albo co jest powodem dla dumy dla Ciebie i całej firmy: wysokie miejsce w prestiżowym rankingu, uzyskanie certyfikatu, wygrany przetarg, nowy produkt lub usługa w ofercie sklepu, a nawet okrągła liczba fanów na Facebooku. Jest tyle powodów do świętowania! :D
Pod warunkiem, że masz bloga! Pamiętaj też, że nie zawsze musisz linkować do najnowszego tekstu. Równie dobrze możesz przypomnieć fanom wpis sprzed kilku miesięcy! Niech to będzie artykuł, który wzbudził duże zainteresowanie czytelników lub taki, z którego jesteście w firmie szczególnie zadowoleni. Może to być również wpis nawiązujący w jakiś sposób do aktualnych wydarzeń z branży.
Promując bloga nie musisz ograniczać się do opublikowania samego linku! Możesz skoncentrować treść artykułu w kilku podpunktach, albo zebrać dane zawarte w treści i ubrać je w ładną infografikę lub wykres. Opublikuj je na FB, opisz w treści, o co chodzi i przypomnij, że dane pochodzą z wpisu, który pojawił się jakiś czas temu na blogu. A może przy okazji przypomnienia jednego ze starszych postów albo promocji nowego nagrasz film, w którym opowiesz o danym zagadnieniu?
Umieszczenie ciekawego cytatu plus krótki komentarz to prosty, ale ciekawy pomysł na post. Wpis stanie się jeszcze bardziej atrakcyjny, jeżeli cytat umieścisz na ładnej grafice. To nie trudne - narzędzia, takie jak Recite albo Pablo by Buffer umożliwią Ci stworzenie estetycznie wyglądających cytatów w pięć minut!
Pamiętajcie jednak, żeby unikać cytatów, które kompletnie nie są związane z tym, czym zajmujecie się w firmie. Wręcz przeciwnie - niech to będzie zdanie, fragment książki lub wypowiedzi, w których będziemy w stanie nawiązać do bieżących wydarzeń w firmie.
Nawiązanie do wydarzenia, którym żyje cała społeczność to dobry sposób na wzbudzenie sympatii fanów. Wiedzą to już np. w sieci marketów Piotr i Paweł. Dzień po pierwszym meczu naszej reprezentacji na Euro, w promocyjnej cenie sprzedawano kapustkę, natomiast po viralowym zdjęciu z Cacao DecoMorreno, w sieci pojawiły się zdjęcia produktu reklamowanego w markecie jako “wydanie kieszonkowe światowego bestsellera”.
Widzisz, tu najważniejszy jest dobry pomysł - RTM zrealizowany z kreatywnością i polotem to niemal zawsze gwarancja polubień i komentarzy.
Oczywiście nie są to wszystkie typy postów, które można wykorzystywać na swoich firmowych profilach. Wiele marek ma swoje autorskie pomysły na typy postów lub całe cykle publikowane w “luźniejszych” dniach. Prześledź swoją konkurencję na Facebooku i zainspiruj się ciekawymi pomysłami. Lub po prostu zapisz sobie powyższy post w zakładkach i wracaj do niego zawsze wtedy, kiedy Twoja kreatywność będzie już na wyczerpaniu.
Facebook to wyjątkowo “uniwersalne” medium społecznościowe, na którym doskonale sprawdzają się zarówno filmy, jak i zdjęcia, grafiki czy tekst. Nie brak też miejsca na różne rodzaje treści - również te luźne i nietypowe. Wszystko to możesz publikować na swoim profilu bez szkody dla zasięgu, a wręcz przeciwnie - zróżnicowane posty mogą uczynić Twój fanpage jeszcze bardziej interesującym z punktu widzenia użytkownika.
Musisz jednak pamiętać, aby nie przesłoniło to ogólnej idei profilu firmowego jako miejsca, które daje odbiorcom konkretną wartość i w ten sposób buduje ich sympatię i zaufanie do Twojej marki.
Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief