Dlaczego Twój biznes potrzebuje networkingu?

Czy zastanawiałeś się kiedyś nad wartością swoich branżowych kontaktów? Pomyśl, ile razy dostałeś nowe zlecenie, ponieważ ktoś polecił Twoją firmę, albo znalazłeś świetnego partnera dzięki poleceniu znajomego? Może się okazać, że rozwój Twojej działalności w dużej mierze napędzają lub mogą napędzać...inni ludzie. W poniższym artykule wyjaśnimy Ci, jak duże możliwości może Ci dać networking.
Angelika Dąbek ▲ 31 października, 2016 ▲ około 5 minut czytania

Czy zastanawiałeś się kiedyś nad wartością swoich branżowych kontaktów? Pomyśl, ile razy dostałeś nowe zlecenie, ponieważ ktoś polecił Twoją firmę, albo znalazłeś świetnego partnera dzięki poleceniu znajomego? Może się okazać, że rozwój Twojej działalności w dużej mierze napędzają lub mogą napędzać...inni ludzie. W poniższym artykule wyjaśnimy Ci, jak duże możliwości może Ci dać networking.

Czy zastanawiałeś się kiedyś nad wartością swoich branżowych kontaktów? Pomyśl, ile razy dostałeś nowe zlecenie, ponieważ ktoś polecił Twoją firmę, albo znalazłeś świetnego partnera dzięki poleceniu znajomego?  Może się okazać, że rozwój Twojej działalności w dużej mierze napędzają lub mogą napędzać...inni ludzie. W poniższym artykule wyjaśnimy Ci, jak duże możliwości może Ci dać networking.

Nie należy jednak mylić networkingu z typową sprzedażą usług. To raczej proces polegający na budowaniu długotrwałych relacji, nawiązywanie znajomości z osobami, z którymi możesz/chcesz wejść we współpracę, które mogą być zainteresowane Twoimi usługami/produktami, lub które pomogą Ci znaleźć albo zmienić miejsce zatrudnienia.
Sieć kontaktów może obejmować wszystkich, których znasz - rodzinę, znajomych i kolegów z pracy, a nawet członków grup na Facebooku, LinkedIn lub GoldenLine, z którymi dzielisz pasję lub zawód. Tych ostatnich poznasz także offline - na spotkaniach dedykowanych networkingowi konkretnej branży. Przekonaj się, jakie korzyści mogą Ci one dać i...wyjdź do ludzi ;)!

Siła rekomendacji

Teoretycznie dasz sobie radę bez budowania sieci kontaktów - możliwości promocji jest teraz bardzo dużo. Ale pomyśl, jak komfortową sytuację gwarantuje Ci otrzymanie zlecenia z polecenia! Firma/klient sama zgłasza się do Ciebie, ponieważ otrzymała rekomendację dotyczącą Twojej osoby. A co najważniejsze, potencjalny zleceniodawca już wie, że jesteś dobry, w końcu ktoś zarekomendował Twój profesjonalizm i umiejętności.
Im większa będzie Twoja sieć kontaktów i im bardziej będziesz te kontakty pielęgnował, tym bardziej prawdopodobne stanie się nawiązanie ciekawej współpracy lub pozyskanie kolejnego klienta właśnie dzięki poleceniom.

Poszukiwanie inspiracji

Na spotkaniach branżowych, podczas rozmów z przeróżnymi ludźmi możesz zyskać inspirację, nowe pomysły i perspektywy, które zmotywują Cię do dalszych działań. Być może poznasz zupełnie inne opinie, zyskasz zupełnie nowy, “świeży” punkt widzenia własnego biznesu? Te twórcze rozmowy są niezwykle cenne, warto o tym pamiętać - sama rozmowa i wysłuchanie historii (również tej dotyczącej rzeczy zupełnie nam nieznanych) może być wartościową inspiracją.

Jednym z elementów i główną zaletą networkingu jest wymiana informacji i doświadczeń. Możesz dzięki temu uzyskać informacje dotyczące nowinek i trendów z branży, usłyszeć ciekawe plotki, dowiedzieć się o rozwiązaniach które zyskują właśnie na popularności, ale także, jakie działania mogą się okazać stratą czasu i pieniędzy.

Pomoc

Nie ma znaczenia, jak duże masz doświadczenie i jak długo “siedzisz w branży”. Nawet jeśli wybierasz się na spotkanie osób pasjonujących się social media, a jesteś totalnym żółtodziobem, narzędzie Power Editor kompletnie nic ci nie mówi, a piksele konwersji to dla Ciebie czarna magia, networking i w tym przypadku może być dla Ciebie. To wspaniała okazja, aby zadać masę pytań specjalistom, zebrać wiedzę i nowe doświadczenia.

Kreowanie wizerunku

Spotkania branżowe to również świetna okazja do pokazania się światu. Bierz w nich udział regularnie i wykorzystuj je do budowania swojego wizerunku jako eksperta, osoby godnej zaufania, oferującej ciekawe informacje i gotowej do pomocy.

Po prostu poznawaj

Wiele osób rezygnuje ze spotkań branżowych ze względu na swoją nieśmiałość i opory przed rozmową z obcym człowiekiem. Prawda jest taka, że mało kto rodzi się mistrzem salonowych pogawędek. Pewność w rozmowie na takich spotkaniach nabywa się wraz z doświadczeniem. Na początku przygotuj sobie kilka tematów związanych z branżą lub tematem prelekcji towarzyszącej spotkaniu. Albo po prostu zapytaj o wrażenia z prezentacji, zapytaj, które wystąpienie podobało się najbardziej itd. Nie startuj jednak od wręczenia wizytówki, zwłaszcza, jeżeli spotkanie branżowe ma charakter nieformalny (ale miej je przy sobie, ostatecznie mogą się przydać).

Chciałbyś spróbować i przekonać się, że nie ma w tym nic trudnego? Już wkrótce będziesz miał okazję.

Miło nam ogłosić, że w naszym mieście - Częstochowie - już 09 listopada organizujemy <3 socialove: pierwsze spotkanie dla wszystkich zainteresowanych branżą social media. Bez względu na to, czy jesteś specjalistą do spraw mediów społecznościowych, dopiero zaczynasz swoją zawodową przygodę z Facebookiem lub chcesz zacząć sprzedawać za jego pośrednictwem - <3 socialove jest dla Ciebie!

Bądź z nami 9 listopada. Zapraszamy!

Szczegółowe informacje dotyczące <3 socialove znajdziesz [tutaj].

Pora przejść do działania?
Wyślij nam brief lub umów się na spotkanie!

Ponad połowa naszych klientów pochodzi z poleceń od wcześniejszych klientów.
Zaufali nam